Het zoveelste Suzuki Savage topic..

FF inhaken. Ik overweeg ook om een savage te kopen. De standaard savages die je nu veel tegenkomt hebben oerlelijke zadels (incl buddy seat enz) en het stuur is ook niet om aan te zien.
Sus wat Salvagpielk heeft ziet er beter uit. I het eenvodig om zadel en een stuur te vervangen (neem als voorbeeld de foto`s hierboven?)

thnx voor het compliment :) zo zie je, dat er met weinig werk wat leuks van te maken is.

wat betreft je stuur; alle dragbars van Highway Hawk passen (aanrader: Dragbar Large of Dragbar Wide, of de X- versies daarvan). Je bekabeling blijft gewoon in orde, alleen je remleiding komt wat raar te zitten, maar als je die even verdraait en verlegt komt het goed. Een aanrader is er meteen een stalen remleiding op zetten, met een 90 graden gebogen nippel, dan past hij èn haal je toch nog iets aan remvermogen uit de Savage.

wat betreft het zadel: dat is wat lastiger. De enige makkelijke oplossing is om je zadel te laten overtrekken met glad leer of skai. Dit kost je tussen de 40 en 150 euro per zadeldeel, afhankelijk van zadelmaker. Een aanrader: Moers Zadelmakerij in de Dorpsstraat in Zoetermeer, goed voor relatief weinig, daar laat ik het altijd doen. Als je het goed wilt doen, laat er dan meteen nieuw foam in leggen, kost wat meer, maar is ook wel erg lekker. Voor een mooiere lijn van je motor kun je het achterzadel wat laten verlagen of de hele vorm wat aan laten passen.

Als je nog specifiekere vragen hebt of tips, trucs, etc wilt mag je me ook mailen (email staat in m'n profiel), always glad to help.
 
Is een Honda CB350F niets voor hem?


Nee denk het niet, hij wil toch een beetje meer richting chopper.
Als ik zoiets voor hem zou verkopen, zou die waarschijnlijk snel verkocht worden om alsnog een choppertje te halen.

Motors die ik nu in mijn hoofd heb;

Magna v30, v45
Savage 650
Intruder 700
Vulcan 700
Honda shadow 500, 700

Denk & hoop dat deze motors groot genoeg zijn als er forward controls op worden gezet, maar heb nog zeker zon 3-4 maandjes om te beslissen. Dus ik doe het rustig aan.

Die savage van jou ziet er ook heel gaaf uit!
 
Laatst bewerkt:
Een aanrader: Moers Zadelmakerij in de Dorpsstraat in Zoetermeer, goed voor relatief weinig, daar laat ik het altijd doen. Als je het goed wilt doen, laat er dan meteen nieuw foam in leggen, kost wat meer, maar is ook wel erg lekker. Voor een mooiere lijn van je motor kun je het achterzadel wat laten verlagen of de hele vorm wat aan laten passen.

Prachtige tip.
Ik had al dhz-plannen met een overtrekje van www.louis.de. Maar als een vakman het zadel wil bekleden voor een redelijk prijsje, waarom zou ik dan zelf gaan tobben?
 
Prachtige tip.
Ik had al dhz-plannen met een overtrekje van www.louis.de. Maar als een vakman het zadel wil bekleden voor een redelijk prijsje, waarom zou ik dan zelf gaan tobben?

yeps, bovendien doen die jongens het 99% van de tijd veel netter (die 1% niet meegerekend :+)
 
Nee denk het niet, hij wil toch een beetje meer richting chopper.
Als ik zoiets voor hem zou verkopen, zou die waarschijnlijk snel verkocht worden om alsnog een choppertje te halen.

Motors die ik nu in mijn hoofd heb;

Magna v30, v45
Savage 650
Intruder 700
Vulcan 700
Honda shadow 500, 700

Denk & hoop dat deze motors groot genoeg zijn als er forward controls op worden gezet, maar heb nog zeker zon 3-4 maandjes om te beslissen. Dus ik doe het rustig aan.

Die savage van jou ziet er ook heel gaaf uit!

ik zou voor de LS650 of VS700 gaan. Vooral een kwestie van smaak, maar ook omdat er van de Intruder en Savage meer te choppen is, de andere drie (/vier) moet je wat meer aan doen om het echt wat te laten zijn. Niet voor niets dat er uitgebreider verbouwd wordt aan Intruders dan aan de meeste andere choppers uit die tijd.
Heb je al eens gekeken naar de VT600 Shadow? Nadeel; de kettingaandrijving, voordeel; heel betrouwbaar, zit goed, rijdt goed en is al heel erg veel motor voor zijn geld.
 
hallo motormuisje, ik zie dat je dit onderwerp nieuw leven wilt inblazen, ikzelf heb ook een savage (1999 zelfde kleur als de jouwe) erbij maar ik probeer hem wel zo orgineel mogelijk te houden.
Je ziet ze steeds minder en ik ben er nu zuinig op en rijd er in de winter niet op, gebruik hem alleen voor kleine toertochtjes met mooi weer, maar vroeger gebruikte ik een andere wel s'winters en kwalitatief vond ik hem erg goed.
Ik waste hem wel vaak vooral met zout op de weg maar voor de rest deed ik er niks speciaals mee.
 
Laatst bewerkt:
Tjonge druk hier zeg. Heb als ik het verhaal moet uitgaan van de vorige eerste eigenaar de allerlaatste verkochte LS650 van Nederland volgens die dealer, eind 2004, overgenomen. Best grappig ding eigenlijk, mijn laagpotige vriendin moet hier weer even vertrouwen mee leren krijgen en ga er zelf ook eens mee brommen.
 
bye bye oma!

Onlangs is er bij mij weer een suzuki savage de garage in geslopen.
"Vroeger" had ik als eerste motor ook een ls650 en kan me herinneren dat er een leuk forum was specifiek voor de savages met veel info en redelijk wat activiteit.

Weet iemand wat er met het forum, en vooral met alle info, is gebeurd??
Ik meen me te herinneren dat ene Skoeter het forum beheerde, maar daar kan ik me ook in vergissen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan