Project Rebel 2.0

Schuurtje erbij was niet verkeerd, denk ik. Vandaag bij Leo langs geweest en zijn beschikbare ruimte eens bekeken.
En er zijn zeker momenten dat hij ook ruimte tekort komt.
Maar over het algemeen een mooie ruimte met veel spullen, gereedschappen en machines.
Mooi project en een aardige motorische uitdaging gezien, dat doe ik hem niet na.
 
Heel gaaf dat je bent geweest Leon! Thanks!

Ik ben inderdaad beperkt in sleutelruimte maar wie weet wat de toekomst nog gaat brengen.
 
Lekker bezig Leo, ik kom komend voorjaar toch maar weer eens een bakkie doen en de boel bewonderen.
 
De eerste 4 tapeinden getailleerd vanmiddag. Rotklusje, en ik moet ze weer laten verzinken naderhand, want de 2binnenste aan de voorkant, en ik dacht ook aan de achterkant, hangen straks in de buitenlucht;



full
 
Laatst bewerkt:
Van de week hoop ik klaar te zijn in Amsterdam.
Dan kan ik eindelijk m'n resterende vakantiedagen opnemen en heb dan weer tijd om aan m'n project te werken. Het zal onderhand weer tijd worden.

Maar ja, kleine dingen tussendoor tellen ook natuurlijk !
 
De linker uitlaat hangt zo goed als op z'n plaats.

Heeft er iemand nog geperforeerde pijp liggen van ongeveer 35mm diameter?
 
Draadeinden zijn niet geschikt als tapeind.Dit ivm trek sterkte en kruip.
Dat word heel vaak mmoeren natrekken ,met ellendige lekkages als je deze gaat gebruiken.
 
De kopmoeren staan op 5Nm 35Nm of iets in die geest.
Het materiaal is zo goed als hetzelfde als de originele kopbouten, dus ik zie geen probleem. En niet vergeten, we hebben hier niet te maken met een hoogvermogen circuitfiets.
 
Laatst bewerkt:
Vroeger een maatje gehad,die hetzelfde dacht voor zijn puch maxi.
Hij wilde maar niet geloven waarom steeds zijn cilinkoppakking lekte.

draad einden zijn niet geschikt voor jouw toepassing.

En ondanks dat het geen top vermogen fiets is,moet je je realiseren dat de verbrandinsdrukken behoorlijk tegen de cilinderkop duwen.
 
En hoe heb jij bepaald dat het materiaal zo goed als hetzelfde is?
Zijn dit draadeinden met een bepaalde trek sterkte?

Ijzer is niet gewoon ijzer....
 
Laatst bewerkt:
Overigens,dit is niet zeuren,maar wie weet ,weet jij iets wat ik niet weet.
En anders behoed ik jouw van een berg ellende
Greetz mielko
 
Verspanend op de draaibank is het wel te vergelijken. Het is allebei bocht.

Het materiaal van de draadeinden is 8.8 en dat zal zeker voldoende zijn vergeleken met de originele bouten die eruit komen. Ik zal de originele bouten eens meten welke diameter die hebben. Ik gok nu even dat ze zelfs nog dunner zijn dan de draadeinden die ik nu gebruik.

Het punt is overigens wel dat ik geen beter materiaal kon krijgen in meterse lengtes. Anders had ik wel zwarte gekocht (10.9) Dit was het enige wat leverbaar was bij Eriks. En die hebben toch een groot assortiment kan ik je vertellen.
 
Ik ben het met mielko eens. Ik zou het toch even goed uitzoeken als ik jou was. Zijn ze niet origineel te bestellen? Dan weet je zeker dat het goed zit.
 
Zal met 8.8 draadeind echt wel goed gaan.

Wat veel mensen niet weten is dat draadeind standaard bijna altijd treksterkte 4.6 heeft, en dat is waarschijnlijk wel te zwak om een cilinderkop mee vast te houden.
 
Zal met 8.8 draadeind echt wel goed gaan.

Wat veel mensen niet weten is dat draadeind standaard bijna altijd treksterkte 4.6 heeft, en dat is waarschijnlijk wel te zwak om een cilinderkop mee vast te houden.

Ik heb effe een mailtje naar Eriks gestuurd aangaande het materiaal. Ik wacht effe af.

Maar hoe kom nou ik te weten wat de materiaalkwaliteit is van de originele bouten?????
 
Klein puntje is dat deze M10x1,25 maar te leveren is in één kwaiteit. Ik had dus niks te kiezen zeg maar.

Aanhaalmoment effe opgezocht; 30 - 35Nm. Da's verdomd weinig!
 
Terug
Bovenaan Onderaan