S1000RR Deel 7

Na problemen op een warme zomerdag met de rechter stuurschakelaar, namelijk falende startknop..
Nu ook de linker knoppen laten vervangen...
Claxon deed al een tijdje niks meer en het klokje reageerde niet meer op de knop om hem in te kunnen stellen.
Tijdje mee doorgereden omdat vraag om coulance negatief werd beantwoord.
Bouwjaar 2011
Volgens de wet heb ik recht op een vergoeding ondanks dat de motor uit de garantie is.
Conformiteit heet dat, ik mag verwachten dat de knoppen op een motor van 21K
een motorleven lang meegaan bij normaal gebruik..
Maar helaas, daar heeft men bij BMW geen boodschap aan.
Ruim 350,- armer en een toefje teleurgesteld ben ik toch wel...
 
Laatst bewerkt:
full

full

full

:P
 
We komen hem idd hem HARLEN ZO'N 70 Tank's zoals het er nu uit ziet. Die an de russen is nog geen pagine en ik heb jullie op papier. Dus zal jullie het eerste reddden. Daarna zien we wel
 
Ik zit de aankomende tijd wel in het veld, dus geen tijd. Aanvoerder de 2 tankt betallion. Ik mistje de eesrte maar wist wel wat te doen, maar geen tanks. Die heb ik nu wel.

Dus vol gas deze kant op, nu het nog kan
 
Iemand ervaring met een standalone quickshiter op de bobines bij de bmw? Of dat mogelijk is? Ik heb een hm quickshifter maar die moet op de injectoren. Ik snap alleen niet waarom hij niet op de bobines zou kunnen.
 
Hoi hoi!

Ik breek ff in, in dit topic, want ik ben voornemens mijn SP1 te verkopen en een S 1000 RR (2009-2010) uit Duitsland te halen. Ik wil graag weten waar ik aan begin, en deze vraag zullen jullie vast al 100x hebben gehad.. Maar.. Heeft de s1000rr typische kwaaltjes waar ik op moet letten als ik ga kijken bij een motor?
 
Hoi hoi!

Ik breek ff in, in dit topic, want ik ben voornemens mijn SP1 te verkopen en een S 1000 RR (2009-2010) uit Duitsland te halen. Ik wil graag weten waar ik aan begin, en deze vraag zullen jullie vast al 100x hebben gehad.. Maar.. Heeft de s1000rr typische kwaaltjes waar ik op moet letten als ik ga kijken bij een motor?

Niet echt. Let op de aanwezigheid van een aftermarket remschakelsetje, indien fout gemonteerd doet de QS het niet en mol je je bak. Wat je ook sowieso niet moet doen is een ex-circuithok kopen.
 
Niet echt. Let op de aanwezigheid van een aftermarket remschakelsetje, indien fout gemonteerd doet de QS het niet en mol je je bak. Wat je ook sowieso niet moet doen is een ex-circuithok kopen.

dit moet je natuurlijk nuanceren. Mocht je een ex-circuitmotor willen kopen, let dan op wat er aan het blok is gedaan

(toen ik de mijne verkocht zat er een net gereviseerd blok in en alles was netjes nagelopen/geserviced/gereviseerd dus zoals bij elke andere motor is dit van meer factoren afhankelijk)
 
Hoi hoi!

Ik breek ff in, in dit topic, want ik ben voornemens mijn SP1 te verkopen en een S 1000 RR (2009-2010) uit Duitsland te halen. Ik wil graag weten waar ik aan begin, en deze vraag zullen jullie vast al 100x hebben gehad.. Maar.. Heeft de s1000rr typische kwaaltjes waar ik op moet letten als ik ga kijken bij een motor?

veel voorkomende S1000RR problemen:
- stuurschakelaars die kapot gaan als het heet is
- versnellingsbak tandwielen kapot rond de 20.000km (bij circuit gebruik kun je hier op wachten)
- achterste motorblok ophang bouten die afbreken
- nokkenas sensor die kapot kan gaan
 
veel voorkomende S1000RR problemen:
- stuurschakelaars die kapot gaan als het heet is
- versnellingsbak tandwielen kapot rond de 20.000km (bij circuit gebruik kun je hier op wachten)
- achterste motorblok ophang bouten die afbreken
- nokkenas sensor die kapot kan gaan

Is de versnellingsbak ook een issue bij gewoon straatgebruik? Ik heb niet de intentie om het circuit op te gaan.
 
veel voorkomende S1000RR problemen:
- stuurschakelaars die kapot gaan als het heet is
- versnellingsbak tandwielen kapot rond de 20.000km (bij circuit gebruik kun je hier op wachten)
- achterste motorblok ophang bouten die afbreken
- nokkenas sensor die kapot kan gaan

heb alles gehad op de nokkenas sensor na :)

tevens bij vroege modellen zijn de nokkenassen ook niet zo goed, sleten snel in
en bij de vroege serie modellen 2012 de drijfstangbouten wilden weleens loslopen
 
Is de versnellingsbak ook een issue bij gewoon straatgebruik? Ik heb niet de intentie om het circuit op te gaan.

wat ik begrepen heb is dat de tandwielen in de 2009-2011 modellen niet goed gehard waren. het voldeed wel, maar dat is dan ook alles. Na 2012 is een andere procedure gebruikt waardoor die tandwielen niet meer (zo snel?) afbreken.

mijn vermoeden is dat het probleem ontstaat bij het misschakelen en belangrijker nog, het opnieuw in de versnelling leggen. dat gaat meestal best lomp en de tandwielen krijgen dan een flinke klap.
met circuitrijden komt misschakelen (veel) vaker voor dan op straat. de kans dat je op straat de bak kapot rijdt is denk een heel stuk kleiner. maar ja, garanties zijn er niet. Tenzij de bak al gereviseerd is.
 
heb alles gehad op de nokkenas sensor na :)

tevens bij vroege modellen zijn de nokkenassen ook niet zo goed, sleten snel in
Gebeurt incidentieel bij alle modellen S1000RR/R/XR. Gebeurt altijd vrij vlot na ingebruikname (binnen 5000km) en wordt dus gewoon binnen garantie gefixt. Zitten gewoon een paar nokkenstokken tussen die op maandag zijn gemaakt. 9 van de 10 hebben hier geen last van.
en bij de vroege serie modellen 2012 de drijfstangbouten wilden weleens loslopen
Al die blokken zijn gemodificeerd door en op kosten van BMW. Als er nu nog wat losloopt is het omdat ie open is geweest en iemand het WPHB niet heeft gelezen.
 
wat ik begrepen heb is dat de tandwielen in de 2009-2011 modellen niet goed gehard waren. het voldeed wel, maar dat is dan ook alles. Na 2012 is een andere procedure gebruikt waardoor die tandwielen niet meer (zo snel?) afbreken.

mijn vermoeden is dat het probleem ontstaat bij het misschakelen en belangrijker nog, het opnieuw in de versnelling leggen. dat gaat meestal best lomp en de tandwielen krijgen dan een flinke klap.
met circuitrijden komt misschakelen (veel) vaker voor dan op straat. de kans dat je op straat de bak kapot rijdt is denk een heel stuk kleiner. maar ja, garanties zijn er niet. Tenzij de bak al gereviseerd is.

Misshifts ontstaan eigenlijk alleen als er een andere remschakelset gemonteerd wordt waarbij door de fabrikant niet opgelet wordt op spanningsvrije montage van de QS sensor (met andere woorden, we pakken een bestaand model van de plank en maken dat passend op de S1000RR). Ook dient de QS sensor opnieuw gekalibreerd te worden als er iets wordt verandert aan de manier van montage.
 
dit moet je natuurlijk nuanceren. Mocht je een ex-circuitmotor willen kopen, let dan op wat er aan het blok is gedaan

(toen ik de mijne verkocht zat er een net gereviseerd blok in en alles was netjes nagelopen/geserviced/gereviseerd dus zoals bij elke andere motor is dit van meer factoren afhankelijk)

Dat is waar. Maar er zijn maar weinig mensen die hun circuitfiets een schop geven na er een smak geld tegenaan te hebben gegooid. Meestal doen ze dat als er dingen beginnen te haperen en als 'expert' tegen een gewone geïnteresseerde blijft mijn advies dan ook: niet aan beginnen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan