MF "Kop van Noord-Holland" Deel 67! Gaan we nog rijden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moeten we nu de hele winter blijven lullen over motoren? :+ Heb het een beetje gehad met die kutmotoren. Af en toe op vakantie met dat ding, komende zomer weer met Aidan (en Marius, die gaat met een XTX660 :+ (geintje marius) ;) ) richting Brno voor een paar dagen circuitrijden.

En ik zit (wederom) te kijken naar een andere motor. RSV model 2006-2008 lijkt me wel wat en is gewoon prima te betalen.

$_85.JPG


$_85.JPG


Zoiets dus. Maar goed. Dan wil ik weer een R1 2012, dan weer een RSV4 die eigenlijk gewoon te duur is. Dit is prima te doen. :)
 
Laatst bewerkt:
En er komt serieus standaard al wel flink gedreun uit die uitlaten. *D

Die bovenstaande motor is trouwens te koop bij een toko in Hoogwoud. Wist niet eens dat daar een motorzaak zat..
 
Laatst bewerkt:
En er komt serieus standaard al wel flink gedreun uit die uitlaten. *D

Die bovenstaande motor is trouwens te koop bij een toko in Hoogwoud. Wist niet eens dat daar een motorzaak zat..

Is een jonge gast die motoren verkoop aan huis als ik het goed heb.
 
Moeten we nu de hele winter blijven lullen over motoren? :+ Heb het een beetje gehad met die kutmotoren. Af en toe op vakantie met dat ding, komende zomer weer met Aidan (en Marius, die gaat met een XTX660 :+ (geintje marius) ;) ) richting Brno voor een paar dagen circuitrijden.

Je bent gewoon jaloers op mijn allejezus snelle racemonster. :o

Zit wat ouwe meuk terug te kijken. Kom ik deze weet tegen:

Goeie ouwe tijd :P
 
Laatst bewerkt:
Ah, ik zie geel paars. Dat moet die TLR zijn geweest :)

Was iets voor mijn tijd denk ik. :+
 
Wat kost dat nou, zo'n circuitdag?
En wat moet je eigenlijk aan je motor doen om de baan op te mogen?

Pure nieuwsgierigheid natuurlijk, niet dat ik met mijn dikke lijf nog de baan op wil :N
 
Wat kost dat nou, zo'n circuitdag?
En wat moet je eigenlijk aan je motor doen om de baan op te mogen?

Pure nieuwsgierigheid natuurlijk, niet dat ik met mijn dikke lijf nog de baan op wil :N

Als je een "normale" circuitdag wilt gaan doen (dus geen races/cups oid) is de prijs afhankelijk van het circuit. Assen is in Nederland het duurst, reken op zo'n 200-250 of zo voor 1 dag. Brandstof, eten, banden etc komt daar nog bovenop. Zandvoort zal inmiddels ook wel iets van 200 euro zijn.

Als het goed is, is je motor al in goede conditie en hoef je er niets aan te doen. Wellicht even je originele demper erop ivm geluidseisen. Je banden moeten uiteraard ook in prima staat zijn en je rem(-blokken) ook.
 
Spiegels kan je inklappen en/of afplakken. Kijk ook eens bij Mac Zandvoort als je wilt circuit rijden.
 
Ik ga zelf niet rijden. Als ik deze fiets stuk rij moet ik op de trapfiets te werk en daar heb ik geen zin meer in, maar ik heb een paar kennisen die er wat in zien.

Een X-11 is een leuke motor maar niet echt een circuitfiets. 106kg erbovenop maakt het wel erg looiig en 58 is ook wat oud om er nog aan te beginnen
 
Ik heb wel eens wat gehoord over spiegels verwijderen, glazen koplampen, knippers.
Maar dat kan gewoon blijven zitten?

het kan sowieso blijven zitten. sommigen tapen eht af om te voorkomen dat er overal glas ligt als je pleurt, maar dat is neit verplicht.

ik haal zelf spiegels en kenteken eraf, en tape niks. mijn kenteken zit niet in een plastic houder en kan dus scherp zijn, en staat lelijk op de foto's. er zijn ook mensen die het doen omdat ze niet willen dat de verzerkering weet dat ze op het circuit waren. ik weet niet precies waarom, zal wel zijn dat ze hun motor naast het circuit in de greppel kunnen gooien en dan hun all risk claimen?

in de langzaamste klasse maakt het niet uit hoe oud je bent of wat je rijdt, dat zijn vaak gewoon mensen die het eens willen meemaken, met alle typen motoren en leeftijden.
 
Nog ff wat; Aiden, jij rijdt toch ook door in de winter? Gebruik jij nog iets om je spiegels condensvrij te houden?
Als ik s'avonds naar huis rij zie ik geen barst in die rotdingen.
 
Nog ff wat; Aiden, jij rijdt toch ook door in de winter? Gebruik jij nog iets om je spiegels condensvrij te houden?
Als ik s'avonds naar huis rij zie ik geen barst in die rotdingen.


nee het is erg irritant inderdaad. ik heb zo een dikke winterhandschoen met een stukje zeem op de vinger, daarmee veeg ik ze schoon tijdens het rijden, alleen kun je dan voornamelijk links doen omdat je gas moet geven met rechts. maar links is ook het meest belangrijk.

eigenlijk nooit bij nagedacht om er iets op de smeren. er zullen vast wel van die anti condens dingen zijn die je ook op je vizier enzo kan gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan