BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

8-)
full
 
Mooi warm, vol en krachtig geluid komt eruit. Dit in tegenstelling van een Akrapo op een GS.

Laatste "pimps" alvorens de R-LC volgende week voor een beurt weg gaat (10K sinds april)
Daarna lekker in de schuur beschut tegen de koude/natte/sneeuw periode.

Vandaag ook wel een mooi ritje gemaakt maar na 1,5 uur wordt het toch wel wat frisser '( En die laag staande zon, verschrikkelijk. Voelde niet veilig aan.
 

Mijn vrouw rijd een Honda Hornet CB600S, dus dat is wel een iets andere combi.
Eigenlijk zou een F800R ook wel heel mooi zijn, maar daar rijd ze veel te weinig voor.

Ik dacht toch eigenlijk dat zo'n Tiger 1050 ook wel een leuke motor was.
Goed dat jij hem al getest hebt, is het voor mij geen miskoop. :X

Zuipen doe je in de kroeg en een motor die zuipt, daar houd ik niet van.
Ik rijd per jaar meer dan 10k woon-werk en dan is het leuk als je 1 op 20 haalt.
Meestal lukt dat wel en dan hoef ik na 420 km pas weer te tanken. :+
 
Hey damted,
het is geen vervangscherm van wunderlich maar een klein stuurkuipje. Ik heb ondertussen al wat info gevonden op dit forum van iemand met een blauwe r1200r.
De mijne is 2011 model.

Tiger 1050 altijd mooi motorfiets gevonden (nu nog) maar godverdomme, daarmee rijden was voor mij een inspanning en werken ipv genieten, de gas-reaktie is heel fel en zuipen man....OK, veel vermogen is meer verbruiken dat is dan de uitleg...Ik was bij rustiger tempo veel te geforseerd aan het rijden, dat heb ik ondervonden richting Toscane. We rijden altijd gewoon wegen en vermijden de snelweg, mijn vrouw rijdt met een Guzzi V7 stone. Als het vlot gaat is het super met de Tiger. Maar met mijn 1.78m ben ik net iets te klein voor deze motor. De TDM en zelfs de caponord 1000 was beter voor mij.
Wel super fijn motorblok die drie pitter en een verslavend geluid. Was gewoon niet voor mij en die R1200R is gewoon altijd in mijn gedachten gebleven.
Ik heb er geen spijt van, maar ben blij dat ik dan toch de stap gezet heb naar BMW, veel eerder moeten doen...
Motorrijden is voor mij een hobby en niet voor woon-werk verkeer.Ik heb 10 jaar Ducati gereden, eerste een 900ss en op vijf jaar 80.000km dan st2,2 jaar 36.000km,gevolgd door een cagiva elefant15.000km en dan een caponord 1000 (9jaar en 80.000km) tdm 900 3j en 30.000km....toen kwam de tiger 1050....1,5jaar gehad en een mooie 12.000km mee gereden....maar daar miste ik het gemak van de TDM maar die miste de beleving van de italiaanse twin.
Nu met de BMW.....het belevingsgevoel waar ik zo van hou is eindelijk terug en het gemak van de TDM900 is er ook....twee in één dus en dat geeft mij zo een voldoening dat er van mij een BMW embleempje op de tank mag staan :-)Eindelijk is het gevoel en genieten terug dat ik zo fijn vond op mijn 900SS en nu met het gemak van de TDM (beter zelfs) en fijn vermogen en stuur eigenschappen.
de R1200R heb ik van schoonzuster kunnen kopen ,zelf heeft een LC model aangekocht.
Hele uitleg maar zo kan ik eigenlijk verwoorden dat die R1200R een super machine is die alles in zich heeft (en nog meer) wat ik van motorijden verwacht :-)

Leuk om te lezen.
Je hebt een indrukwekkende lijst afgewerkt met ook nog de nodige km's erbij.
Als je dan op een R1200R een heel goed gevoel overhoudt, dan ben ik weer blij met mijn keuze.
Ik heb vrij lang een paar FZS600 (Yamaha Fazer) gereden (bij elkaar 80k) en daarna de R1200R, nu ook al weer bijna 70k over 7 jaar.

Veel rijplezier op je R :]
 
Wel dat verbruik is een heel mooi plus punt, ik ga meestal rond de 400km tanken en dan gaat er een 19L in....terwijl de benzinetank maar 18L is dacht ik. En dan doe ik hem nog niet eens vol vol. ik zit rond de 4.5L /100km met de Tiger was dat 6,2L/100km. Met een vlotte, sportief-toeristische rijstijl.


Blij ben ik zeker met mijn keuze en zoals gezegd....ik had eerder deze stap moeten zetten. Altijd anti-BMW geweest, want waar je ook komt, altijd smijten ze met de GS'en om je oren. We waren op vakantie precies de enige die niet op een BMW reden. ....en nu.... zo fier als het maar kan zijn op mijn Eigen BMW :-)
Maar het voordeel is wel dat er heel wat minder roadsters rijden tegen het aantal GS'en :-) Zijn we toch weer een beetje op ons kwa motorfiets.

Vrijdag langs de dealer voor olie wissel en dan hopen op droog weer en de Belgisch-Duitse Voeerstreek in duiken :-)
 
vraagje,

ik wil graag wat extra (wind)bescherming op mijn R1200R LC maar heb geen zin in extra wind gebulder om mijn hoofd. Ik ben 1.80 meter kort.
Vraag;
heeft er iemand van jullie (goeie) ervaring met een ruitje en wat (merk type)zou je me adviseren.

Ik leer graag van jullie ervaring.
Mgr.
 
vraagje,

ik wil graag wat extra (wind)bescherming op mijn R1200R LC maar heb geen zin in extra wind gebulder om mijn hoofd. Ik ben 1.80 meter kort.
Vraag;
heeft er iemand van jullie (goeie) ervaring met een ruitje en wat (merk type)zou je me adviseren.

Ik leer graag van jullie ervaring.
Mgr.

Je zou die van mij kunnen proberen. Is 38 cm hoog/lang (hoe wil je t zeggen) Ik ben zelf 186, dus iets langer dan jij. Ik heb wel gebulder om mijn helm. Maar als je iets korter bent kan het misschien over jouw helm heen gaan en heb je geen last van gebulder.

PM voor wat foto's of andere info
 
Is iemand bekend met velgstickers om de R een beetje te "pimpen" ?
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met de keuze van remblokken voor de R1200R-LC ?

Ik heb de namen BMW - Ferodo - Brembo voorbij zien komen als meest geschikt.

Zit er groot verschil in kwaliteit / resultaat om te remmen? (of is het allemaal wel OK)

In eerste instantie zou ik mijn achterremblokken moeten vervangen over 3000 KM ongeveer.


Thx voor de info.
 
Velgstickers (rimstriping) zijn m.i. de goedkoopste manier om een motor te pimpen en wat de remblokken betreft: de Brembo's waren in een test van Motorrad op de R1200GS de beste, met name waar het fading (verminderde werking als ze heet worden) betreft.

Maar voor normaal straatgebruik voldoen ze waarschijnlijk allemaal.
 
Laatst bewerkt:
Kijk anders even in deze post, gaat ook over remblokken:

damted in "BMW R1200R deel 4 Let's go naked again"

Ik heb alleen ervaring met het vervangen van de blokken achter.
Rijd nogal veel file en daarbij wordt vaak de achterrem gebruikt, dus heb ik al een paar setjes versleten.
Voor nog steeds de eerste originele set blokken erop, die zijn ongeveer op de helft.

Ik vond de blokken bij de BMW dealer een beetje te duur (89,-) Dus dat heb ik maar 1 keer gedaan.

Let op dit is niet de LC dus kijk of je dezelfde kunt gebruiken!
 
Laatst bewerkt:
Je zou die van mij kunnen proberen. Is 38 cm hoog/lang (hoe wil je t zeggen) Ik ben zelf 186, dus iets langer dan jij. Ik heb wel gebulder om mijn helm. Maar als je iets korter bent kan het misschien over jouw helm heen gaan en heb je geen last van gebulder.

PM voor wat foto's of andere info
C 4//

Ik ga de MRA vario toerruit bestellen met deflector (strip bovenin die je kan verstellen/richten). Kost ruim € 100,-, is niet te duur (MLM parts). Goede bescherming, onderste deel donker (geen reflectie van je koplamp in het scherm) en met 4 schroeven aan de BMW sportruit basis te bevestigen. Voor mij is snel wisselen prettig, omdat ik alleen met vakanties die grotere ruit plaats.

Succes, Grandazzo R12R lc 2015 thundergrey metallic,
 
Zoals al heel vaak in deze thread gemeld O-) zou dat het enige ruitje zijn wat ik zou kunnen pruimen al blijf ik een voorkeur voor geheel naked houden maar ik rijdt nu ook niet meer in de winter dus ik heb gemakkelijk praten :z.

Het herstel van mijn armen gaat nog steeds boven verwachting, qua buigen en strekken zit ik op 80%, qua kracht en coördinatie op ongeveer 50% dus met nog een half jaar revalideren hoop ik op 90/100/100 te zitten en dus geen enkele beperking wat het motorrijden betreft te hebben.

Het kriebelt inmiddels erg elke keer als de ik motor aan de lader zie staan maar ik zit zonder goede helm en de C4 zal pas in het voorjaar beschikbaar komen dus daar wacht ik maar op in de hoop dat die wel gaat passen. Anders zal ik voor het eerst een integraal helm moeten kopen i.p.v een systeemhelm, niet ideaal met een bril.
 
Echt goed om te horen hoe de revalidatie beter verloopt dan verwacht/voorspeld. Kan me voostellen dat het kriebelt. Maar als de C4 uitkomt en die zit niet lekker of past niet goed. Dikke kans dat de C3 pro dan toch in prijs gaat zakken. Is dat een optie?
Alvast een goed uiteinde van 2016 en dat 2017 een goed jaar mag worden met veel fijne motorkilometers.
 
Ha BB, nee de C3 pro is in dezelfde maat als mijn voorgaande C3 (de grootste) te klein voor mijn bolletje, en alla andere merken systeemhelmen ook dus mijn hoop is gevestigd op de C4.

Alvast prettige feestdagen!
 
De C4 is er al in de bestelcatalogus bij o.a ten Kate en gaat tot en met maat 65. Zou vanaf februari leverbaar moeten zijn. Ik heb zelf ook een Schuberth maatje 65.
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd welke "pimps" je nog gaat uitvoeren.

Ziet er nu al "rough" uit, leuk!!

Dat zwarte rondom je koplamp, is dat gespoten? En kijkt dat een beetje die lage spiegels?

Standaard verbreder (groter oppervlak) heb je al zo te zien. Mooi achter spatbord!! Zoiets zoek ik ook nog, maar dan simpel (mat) zwart. Dit is de mooie glans lak volgens mij.

Bij mij komt een deze dagen wat rimstriping (GP) binnen. Wit reflecterend (geen fel wil dus)

Heb nog een setje stuurverhogers (Wünderlich) voor de R-LC te koop.
 
Ben benieuwd welke "pimps" je nog gaat uitvoeren.

Ziet er nu al "rough" uit, leuk!!

Dat zwarte rondom je koplamp, is dat gespoten? En kijkt dat een beetje die lage spiegels?

Standaard verbreder (groter oppervlak) heb je al zo te zien. Mooi achter spatbord!! Zoiets zoek ik ook nog, maar dan simpel (mat) zwart. Dit is de mooie glans lak volgens mij.

Bij mij komt een deze dagen wat rimstriping (GP) binnen. Wit reflecterend (geen fel wil dus)

Heb nog een setje stuurverhogers (Wünderlich) voor de R-LC te koop.

Hallo Rob,

Ja ik heb de koplamp ring en de hugger laten spuiten in de originele kleur Thundergrau metallic, en de pedaal scheiplaten en socio voetsteunen in de framekleur Achatgrau matt.
Spuitwerk als losse onderdelen aangeleverd, en was niet duur bij een spuiter bij mij om de hoek (€ 150,-) zonder bon :)
Ik heb dit weekend gefreesde en verstelbare pedalen en voetsteunen (ook beifahrer)gemonteerd. Gekocht bij BMW van Harten Gilles. doet wel pijn in de portemonnee :Y
Maar ja, het is pas mijn eigen fiets als die enigzins afwijkt van de standaard uitvoering.

De Rizoma spiegeltjes zijn inderdaad beduidend kleiner als de originele, maar ik zie genoeg en ze zijn ook trillingsvrij.

Ik ben nog op zoek naar een hoger zadel, hoewel het sportzadel me nét te hoog lijkt. Mogelijk ga ik deze nog door een autobekleder laten opvullen/verhogen.

Ben benieuwd hoe je rimstriping eruit gaat zien.
Bye the way, moet je voor die stuurverhogers ook de bekabeling aanpassen van de R12R lc?

groet Gert
 
Terug
Bovenaan Onderaan