Motor professioneel "poetsen"

Al een tijdje niks meer laten horen van me. Nieuwe jaar komt eraan. Allemaal de beste wensen en veel poetsplezier in het nieuwe jaar. De meeste motoren zullen in de stalling staan denk ik zo.

Mijn motor helaas moeten verkopen wegens plannen met het bedrijf. Dus nog maar even een afscheidsfototje '(

1071444.jpg
 
Waarom staat poetsen tussen aanhalingstekens? Wordt met poetsen iets anders bedoeld?

de motor "poetsen" oftewel illegaal opvoeren ofzo? :P

"mijn brommer gaat helemaal niet zo snel"
"joh, breng hem naar Arie, die "poetst" hem wel even voor je."
 
Laatst bewerkt:
Omdat dit niet over gewoon poetsen gaat maar over detailen. Echter als dat er had gestaan snapt niet iedereen dat, dus staat er 'poetsen'. Het gaat namelijk wat verder dan de gemiddelde poets beurt.
 
Exact zoals expor zegt...

Tunen en opvoeren doe ik niet aan. Heb wel een goed adres voor Akrapovic maar daar stopt mijn kennis op dat vlak.
 
Ben zelf naast het rijden ook wel een poetser, motor gaat altijd "schoon" de garage in. Als ik er dan mee op pad wil ga ik altijd met een glanzende motor op pad. Type leent zich er ook voor. Alleen heb ik niet het idee dat ik met mechanische middelen lekker uit de voeten kan, allemaal hoekjes en kleine oppervlakten. En als je het bijhoudt, gepolijst en verdicht aluminium, gepolijst RVS en het lakwerk heb ik er niet zo heel veel werk aan. Maar dat is met de eenvoudige poetsmiddelen.
Maar ik vind het dankbaar werk, leuk om te doen en houd dan ook nog tijd genoeg over om te rijden. Vooral met mooi weer, ben recreatief rijder inmiddels. Er is geen woon/werk verkeer meer.
ARaFoHBS-rMGjP-i-y7ZsFr-87a9EqYY_M98d6j10vuVTTda1kDTzkK_zojnXO2U1OZjcLR3P61T-d1BZXBVtQigSuGp_KerclG9T3lQCPu03hc8pDJUh9vV4dHLVpirpKz3yMeCXJAAotaq5Dv-K1-h1eXGmPakSYk3meIjMFjTlNE_Ts0eOmOz9HFZtHVtzYZsZzCFdVvKg-V6RRJx7HOyqkhQw44YBJa1xluAM_bz6VOX5hnYiQP3F15QcjTQ6QM-gJoY_ohCWgDQpCBbqAQ3QWhOw8UecMTavZFtjl1Pb5t1-QtE1XwMDlCpcakP6drssuUnu6ZfhqNexaX5N0ubSIZkG6-4jFfCIymqeYP2mnaF-W3XJ6XQuM_RQVrJTHnUBBn0skcsALeFiNchYoz8qJ2TgiDy3pnAh_hz_iuoCrG4ir-53dYCYJiPuBwrUuNQgCvUqsNTX09xP0-3WKLBnmbb3GG7hhmBk_orLnkbtxuWENQBM-dUgA2FxqRBFhiLj1K5Elqz6vExeM6gyWUS75bp2FSCt7NJw11Ok5x2370xPFyBJobbXTOLQLNQNr8UO4TutDFn09hxVeN9YFAUtoyIjXijUMcXKSjEuGH_vKI6JbhbT75s0Do2qX60EZgM8_Prl2fCK3Txa11jz0ZgCWtUY1SaXse0yXY7mA=w1314-h877-no

Heel veel poetswerk, maar het loont wel.

qs4DyyBKBy6QtJGCXHciLmOhB17SxtybiNJHOWUCG7Mk15oSRBdaIImZEspBLH_44SZZKcFaHqQFHhp7vW89bmFm1_F3qn0xgxWyVVLbhVKoUQt3h1yYb_Y3AskkPPfEaVFS8ZDPBes1OnWhKIOONGWKqcvhiKPn2LdFHqj1o2pyO0KznZ7D1I240Mt10U57M265PuQS3IpMlI8p53oXXyL0tuk9EubRirOdk5clZ3CvnI2Or0I_glFH5I4a1Ji6hY8vaicqOnoJuYdIWyyn4K-wmRQUhBY9yeiac4vVkULFafV-p_5L3quShwX6NyyGT9Br1rYvLjQXwJsK_sX8VmtBqu8coYnHgycRdtkM2VMhPx9bczgaj_4ObAIhUzBe4X3QV-iUo-7GX9iHjgsfGNMBphz82mKksA5owXDnEbQfPFiTwVLPkSlM5RskSJum9GPi1EY0hLs502sr5xQTcbJxENXzjP17yQt64k5hWuuBSGF4Xp7BX3iaHszO5B2HPZTWW2DxGJXGKK5KHt4uzvEsuyeE3aScFqyptsVSGPWuszeqvkbto3WsEm7_-7jyWo6Tz77aepCGs3Ohr5BPmkW1JJqMQnazqO7a1lVJSiyDV8yVb0E4B7uIkGFcWzep9SWZAyqqFfFPXRwIGlOuMKQklRHUznXwr6LeMZMecQ=w1314-h877-no
 
Laatst bewerkt:
@Knutselsmurf2;

Jouw motor is wel het ultieme voorbeeld van een fiets die er perfect bij moet staan. Mooie kleur combinatie zeg. Gaaf ding! Metalen worden door heel veel mensen vaak als een probleem ervaren. Als je goede producten hebt is het meestal gelijk opgelost.
En de kleine hoekjes en gaatjes... die blijven lastig. Ik gebruik een Ibrid polisher van Rupes voor de kleine randjes e een stoom cleaner voor de aller kleinste plekjes.
 
Ik werd nieuwsgierig en heb eens gekeken naar de apparatuur die je gebruikt. Ik blijf maar met de hand poetsen, beter voor mijn portemonnee en mijn conditie.
Maar het lijkt me wel heel bevredigend als je een auto of motor klaar hebt, complete metamorfose.
Poets dus met de hand, schoonmaken, eventueel aanpakken met een sracthremover en goed in de was. Ben dus vaak een beetje aan het maskeren in plaats van poetsen/polijsten.
Maar dat wel vaak!!
 
Laatst bewerkt:
Ik werd nieuwsgierig en heb eens gekeken naar de apparatuur die je gebruikt. Ik blijf maar met de hand poetsen, beter voor mijn portemonnee en mijn conditie.
Maar het lijkt me wel heel bevredigend als je een auto of motor klaar hebt, complete metamorfose.
Poets dus met de hand, schoonmaken, eventueel aanpakken met een sracthremover en goed in de was. Ben dus vaak een beetje aan het maskeren in plaats van poetsen/polijsten.
Maar dat wel vaak!!

Ik heb een poetsclinic gehad van Eurofighter en heb daar veel van kunnen leren, ook over wassen / poetsen en gebruik van metrialen ! Ik weet zeker dat hij je voor relatief weinig geld makkelijker en beter kan laten wassen en poetsen.. en vooral : minder vaak !!
 
Ik heb een poetsclinic gehad van Eurofighter en heb daar veel van kunnen leren, ook over wassen / poetsen en gebruik van metrialen ! Ik weet zeker dat hij je voor relatief weinig geld makkelijker en beter kan laten wassen en poetsen.. en vooral : minder vaak !!

Heb ook zo'n clinic gehad, had al wat poetservaring maar ze zijn leerzaam.
Bovendien een aardige jongen, jammer dat ie voor mij nu ver(der) weg zit (DR).
 
Lange tijd geleden. Beetje het topic laten verstoffen. Maar hier weer eens een foto van een klus van een mede MF lid. Is al van een tijd geleden maar vanwege drukte schiet het er wel eens bij in.

16beiic.jpg


Ook matte lakdelen kunnen gecoat worden. Ik hoop hiermee wat vragen beantwoord te hebben van forumleden. Matte lakken blijven een verhaal apart. Sindskort is er met een nieuw product en aangepaste techniek zelfs een mogelijkheid om hele lichte gebruikssporen uit matte lak te halen.
 
Voor de mensen die het leuk vinden om eens 'real life' wat te vragen of te bekijken... Ik zal aanwezig zijn op de Motorbeurs. Ik ben te gast op stand op 9.B112 (de stand van motorlijn) op Zaterdag 25 februari.
Op mijn facebook pagina 'Shine2go' staat de verdere informatie in een bericht.
 
Lange tijd geleden. Beetje het topic laten verstoffen. Maar hier weer eens een foto van een klus van een mede MF lid. Is al van een tijd geleden maar vanwege drukte schiet het er wel eens bij in.

[afbeelding]

Ook matte lakdelen kunnen gecoat worden. Ik hoop hiermee wat vragen beantwoord te hebben van forumleden. Matte lakken blijven een verhaal apart. Sindskort is er met een nieuw product en aangepaste techniek zelfs een mogelijkheid om hele lichte gebruikssporen uit matte lak te halen.

Wat een ontzettend gave motor ik zou alleen de passagiers voetsteuntjes eraf halen.
Vind het zo mooi als de achterkant zo spits toeloopt.
Mooie kleurstelling en perfect schoon.
Ik zou er ook wel meer van willen weten hoe je de motor "echt" schoon krijgt.
enige nadeel dat ik een extra kast in de garage moet gaan bouwen om al die middelen en materialen kwijt te kunnen.
Of valt dat mee?
 
Nou reserveer de helft van een plankje ergens in voorraadkast. Daar kom je echt al een heel eind mee.
Zeker als je motor door een detailer behandelt is, dan is het alleen nog maar bijhouden.
Als je doet wat ik doe, heb je op 27 januari 2017 net besloten om een volledige keuken op maat te laten bouwen in je bedrijfspand om al je spullen kwijt te kunnen.....
En moet je dat weer uitleggen thuis.
 
Aardig wat aanvragen van mensen of ik nog een dag wil komen op de motorbeurs. Dus aan jullie de vraag... naast de zaterdag, welke dag heeft jullie voorkeur?
 
5zglko.jpg


Weer eens een erg mooie klus mogen doen van een liefhebber.
Maar 2000 kilometer op de teller maar volledig onder de waskrassen en ook wat diepere krassen. De lak was meer grijs dan zwart helaas.
 
Laatst bewerkt:
Lange tijd geleden. Beetje het topic laten verstoffen. Maar hier weer eens een foto van een klus van een mede MF lid. Is al van een tijd geleden maar vanwege drukte schiet het er wel eens bij in.

[afbeelding]

Ook matte lakdelen kunnen gecoat worden. Ik hoop hiermee wat vragen beantwoord te hebben van forumleden. Matte lakken blijven een verhaal apart. Sindskort is er met een nieuw product en aangepaste techniek zelfs een mogelijkheid om hele lichte gebruikssporen uit matte lak te halen.

Hele vette bike man! Welk bouwjaar is dit?
 
Love my job. Vele uren en uren polijstwerk maar dan krijg je wat. Iedere millimeter voorzien van een glascoating.

2qm3viw.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan