Opknappen xt250 1983

leuk topic om te volgen, yamaha = geweldig, kevertje ook.
Goed bezig michawilden :}
 
Dank je wel Ramp1966. Kever wordt wel een stuk grotere klus dan de xt maar dat vind ik ook wel leuk om te doen. Het blok is er al uitgehaald. Die wordt als eerste schoongemaakt en aangepakt.

Ook nog even iets kleins aan de xt gedaan. Heb de stickers aan de zijkapjes geplakt:

21opowo.jpg


De tank is ook wit gespoten. Verder is het nog wachten op de XT sticker. Ik hoop deze week de sticker binnen te krijgen en dan de gehele tank te voorzien van blanke lak.
 
Zoals wel vaker op de vrijdag de volgende update:

De tank is voorzien van een mooie laag wit. Hier is het moment dat de afplak tape eraf wordt getrokken:

r245rb.jpg


Ik gebruik voor zon strakke lijn geen afplaktape maar isolatietape. Die is goed in bochten te krijgen en geeft geen rafelige rand.

Met de nieuwe laag wit en het oude zwarte helemaal opgeschuurd en ontvet zijn we begonnen met het tapen van het rode randje:

4r4490.jpg


Wat echt heel erg goed ging. Ik had ergens op een auto onderdelen site de tape gevonden en vond hem wel prijzig maar ben wel blij met deze tape want hij is echt heel erg netjes. Het tapen ging heel secuur en kwam er wel goed uit.

1ense1.jpg


Hierna was het tijd voor de veelbesproken sticker. Ben nog steeds onwijs blij met de tip van de Franse site waar de sticker te koop was. Sticker is echt perfect scherp en de juiste afmetingen. Vond hem wel prijzig maar was het zeker waard.

294l1r8.jpg


Hier even een goede poging om te kijken waar hij ongeveer moet komen en daarna kon hij op zn plek geplakt worden:

302ypll.jpg


Hierna is weer alles ontvet, opgewarmd en hebben we de blanke lak gebrouwd. Van dit proces heb ik geen foto's maar het spreekt wel redelijk voor zich. Met de blanke lak heb ik een verfpistool gebruikt. Heb een ouder goedkoop verfpistool die ik in combi met de compressor kan gebruiken. Had die vaker gebruikt dus had er wel vertrouwen in.

9kasjm.jpg


Tank is er in mijn ogen echt heel netjes uitgekomen. Ik had nog wel meerdere lagen blanke lak kunnen doen aangezien ik maar de helft heb gebruikt maar ben onwijs tevreden met het resultaat:

98zex1.jpg


Ik heb ook nog de zijkapjes gedaan:

szegw1.jpg


20j5piw.jpg


Heb het voorspatbord en het achterspatbord expres niet meegenomen omdat deze tijdens het rijden veel aan trilling onderhevig zijn en redelijk flexibel zijn. Ik ben bang dat in combi met de harde 2comp. lak dat resulteerd in scheurtjes in de lak.

Volgende keer worden de tank en het zadel echt gemonteerd, nog een toeter geplaatst en dan hopen dat het een droge dag is dat we een testrit kunnen gaan maken.
 
prachtig :9~ volgens mij kan je hier wel een eigen bedrijfje in beginnen :}
 
Dank voor de complimenten. We zijn zelf ook erg blij met het resultaat. En we zijn blij dat het toch voor de kerst af is gekomen. Nu nog een keer de tank volgooien en de eerste testrit maken. Heb nog wat kleine dingetjes nodig als een benzine filter en een benzine slang maar verder is hij zo goed als af nu.

En Ramp1966, een bedrijf beginnen heb ik weleens overna gedacht maar dan moet ik het fulltime gaan doen in plaats van in de vrije uren en ik verwacht met mijn ingenieurs opleiding toch wel beter te gaan verdienen :p dus ik hou het mooi als leuke hobby.
 
Leuk topic dit zeg!

Hulde voor het resultaat :}

En succes met je Kever, ik heb er zelf ook een opgeknapt ('70 semi-automaat). Met tussenpozen aan gewerkt en na 14 jaar 8-) was 'ie dan toch eindelijk klaar. Daarna besloten geen auto's meer te doen, veel te veel plaatwerk ;) Inmiddels rij ik er alweer een dikke 10 jaar af en toe mijn rondjes mee en ook wel eens wat verder weg (in de Eifel had 'ie het wel moeilijk _O-).

Hier net gespoten in 'Pastelweiss L90D':

M5110076.JPG
 
Hele leuke kever. Mooi kleurtje ook. Ik hoopte bij mij wel minder lang eraan bezig te zijn dan 14 jaar :p Had voor mezelf wel een doel van 2 jaar ingesteld. We zijn in elk geval al beginnen met het blok eraf halen en helemaal schoon te maken en te gaan spuiten. Ik ben normaal ook van de motoren eigelijk omdat ik ook geen fan ben van plaatwerk en ook geen fan ben van langere projecten. En er zit ook al idee in mijn hoofd om de motor van mijn buurjongen op te knappen( staat al 1.5 jaar stil) en dan daar een leuk bedrag op te pakken en dan rustig ook met de kever bezig te zijn.

De xt is nu iig helemaal af:

5x1hlu.jpg


Hoef alleen nog maar een testritje te maken en de lage toeren mengsel af te stellen( verwacht dat de sproeier gewoon nog goed was aangezien die altijd goed was) en dan nog even alle boutjes / moertjes aantrekken en dan is ie klaar. Eigelijk mag ik er niet mee rijden omdat hij semi oldtimer is en dec, jan en feb verboden zijn voor deze dame.

Ik ga, als het ooit weer een keer mooi weer wordt, goede fotos maken van de xt. Dan even met een goede camera.
 
Laatst bewerkt:
Hele leuke kever. Mooi kleurtje ook.
Ja, was de originele kleur. Geeft wel de consequentie dat 'ie vaak een bruiloft heeft ;)
Ik hoopte bij mij wel minder lang eraan bezig te zijn dan 14 jaar :p Had voor mezelf wel een doel van 2 jaar ingesteld.
Dat had ik ook _O- Gekocht toen ik 16 was met het plan op mijn 18e er mee te gaan rijden :')
We zijn in elk geval al beginnen met het blok eraf halen en helemaal schoon te maken en te gaan spuiten. Ik ben normaal ook van de motoren eigelijk omdat ik ook geen fan ben van plaatwerk en ook geen fan ben van langere projecten. En er zit ook al idee in mijn hoofd om de motor van mijn buurjongen op te knappen( staat al 1.5 jaar stil) en dan daar een leuk bedrag op te pakken en dan rustig ook met de kever bezig te zijn.

De xt is nu iig helemaal af:

[afbeelding]

Hoef alleen nog maar een testritje te maken en de lage toeren mengsel af te stellen( verwacht dat de sproeier gewoon nog goed was aangezien die altijd goed was) en dan nog even alle boutjes / moertjes aantrekken en dan is ie klaar. Eigelijk mag ik er niet mee rijden omdat hij semi oldtimer is en dec, jan en feb verboden zijn voor deze dame.
Lekker laten staan dan ook, het wordt vanzelf weer maart :Y Hij is i.i.g. mooi geworden *O*
 
Afspraak? RDNee? :P
Ehm
Wat een lol zal je gaan hebben op het stoere 250-je.. :]
Maar je hebt 'm nu zo mooi gemaakt.. durf je er wel mee te rijden??
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem nu alleen naar buiten ga rijden als de straat echt droog is en ik zeker weet dat het echt niet gaat regenen. Gisteren was zon dag dus ik heb hem even naar buiten gerold en wat mooie fotos gemaakt.

5cc84p.jpg


wa6e1d.jpg


14nh36s.jpg


zxw9dj.jpg


55qu1d.jpg


fwp2tu.jpg


21njdoi.jpg


2zqetxx.jpg


27y9xu0.jpg


eprh9z.jpg


svtpcj.jpg


m81xxs.jpg


23hu3cy.jpg


30joidc.jpg


Maar zoals ik al eerder heb gezegd hier in het topic ben ik meer een bouwer dan een rijder dus ik verwacht hem ook niet heel erg lang nog te hebben. Het ligt er een beetje aan hoe de rest van de zaken een beetje gaan. Als student zijnde kan ik me het aanhouden van meerdere motoren slecht veroorloven dus verbaas je niet als je hem opeens op marktplaats ziet verschijnen.

En mag niet de weg op als oldtimer omdat ik maar een kwart tarief betaal. Kan er ook voor kiezen om volledige wegenbelasting te betalen. Maar die paar ritjes in de kou zijn me nou ook weer niet zo veel waard. Het neemt niet weg dat ik als Sammie me ook stiekem aan een ritje waag. Misschien wel vandaag aangezien het mooi weer is.
 
Laatst bewerkt:
Zonde dat je hem weer weg doet. Je hebt hem ook veel te mooi gemaakt om hem weer af te raggen.
Nou nog proberen een goede prijs te beuren want hij zal best wat gekost hebben. En dan zullen we het maar niet over de arbeidstijd hebben
 
Even als topic vervuiling het resultaat van mijn SR250 project delen.

full

full

full

full

full


Hij staat nu te koop.
 
Dag Micha, jouw XT250 is allang gereed, maar ik begin er net aan. Interessant om jouw verhaal te lezen, kan ik nog veel van leren. Helaas zijn de foto's niet meer zichtbaar. Is het mogelijk om wat foto's via de mail te krijgen.
Ik hoor graag van je, Henk
 
Hoi Henk, Ik zal moeten gaan zoeken. Ik denk dat ik nog wel wat heb opgeslagen. Balen dat de fotos weg zijn want t was een heel mooi verslag. Ga jij ook een topic aanmaken?
 
Zou je ze niet hier kunnen plaatsen? Dan heeft iedereen er iets aan. Dit komt wel vaker voor als foto's "gehost" worden in plaats van rechtstreeks op MF geplaatst. Photobucket was ook zoiets. Op een gegeven ogenblik moet je gaan betalen, en als je dat niet doet verdwijnen je foto's ..'('(
 
Terug
Bovenaan Onderaan