Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vorige week erachter gekomen dat een gedeelte van de overkapping van t motorhome ingestort was, aangezien de motor nat was niet direct de schade op kunnen nemen. Vanmiddag kunnen kijken.... Erg lelijke schade aan de kappen, stukje uit de kap valt meteen op..

Zonde zo net voor de 1000km beurt..

full


Iedereen fijne feestdagen, dat 2017 een mooi, gezond en een jaar met weer veel veilige km's zal worden!
 
Laatst bewerkt:
Wat balen Djeed! Is dat iets waar je zelf voor op moet draaien?

Iedereen fijne kerstdagen. Geniet er van!
 
Wat balen Djeed! Is dat iets waar je zelf voor op moet draaien?

Iedereen fijne kerstdagen. Geniet er van!

Zwaar balen inderdaad, ik denk dat ik t zelf mag bekostigen, heb geen idee hoe dit verzekeringstechnisch aan te pakken is, ik kom er te laat achter voor te melden als stormschade..

Hm... Heb ik wat te bedenken bij de schoonouders :)
 
Zwaar balen inderdaad, ik denk dat ik t zelf mag bekostigen, heb geen idee hoe dit verzekeringstechnisch aan te pakken is, ik kom er te laat achter voor te melden als stormschade..

Hm... Heb ik wat te bedenken bij de schoonouders :)

Denk dat de eigenaar van de stalling een beroep op zijn verzekering zal moeten doen. Iemand een kenner op dit vlak?
 
Denk dat de eigenaar van de stalling een beroep op zijn verzekering zal moeten doen. Iemand een kenner op dit vlak?

T is gewoon een aanbouw van mijzelf voor de motoren, dus geen stalling, wellicht dat de inboedelverzekering iets dekt, dat weet ik nog niet.

Iemand enig idee wat zo'n kap en die kap rond de tankdop kost? Na de kerstdagen weer een reden om MotoPort te gaan bezoeken
 
T is gewoon een aanbouw van mijzelf voor de motoren, dus geen stalling, wellicht dat de inboedelverzekering iets dekt, dat weet ik nog niet.

Iemand enig idee wat zo'n kap en die kap rond de tankdop kost? Na de kerstdagen weer een reden om MotoPort te gaan bezoeken
Oh sorry ik dacht dat je doelde op een stalling van iemand anders.

Die plastic panelen zijn gelukkig niet HEEEEEEL kostbaar. https://www.motorcyclespareparts.eu/yamaha-parts/motorcycles/mt-07-2014/fuel-tank-2-705251.aspx
 
Bij wie was ook alweer zijn kenteken los gebroken tijdens het rijden? Ik zoek de foto's maar kan het niet vinden.
 
Was bezig met een zoektocht voor een andere uitlaat voor mijn motor, en kwam het merk Thunderoads tegen (welke onderdeel zouden zijn van GPR uitlaten uit Italië).
Heeft iemand hier ooit van gehoord?
Zijn wel mega goedkoop, rond de 300 euro compleet.
Beetje te goed om waar te zijn?

Kan ook nergens foto's vinden op internet gemonteerd op een MT-07.

http://www.motochepassione.it/gb/sc...hunderoads-exhaust-systems-2-in-1-72979-.html

$_57.JPG


Enkel een ge-photoshopte afbeelding gevonden:
image-y176scu-92E5_56615F9A.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bij wie was ook alweer zijn kenteken los gebroken tijdens het rijden? Ik zoek de foto's maar kan het niet vinden.

Het MT-07 topic deel II

Ow, ennuh wie heeft er hier nieuwe uitlaat pakkingen gebruikt met het monteren van een nieuwe uitlaat? Is dit nodig?

En iemand een DB-Killer voor een Akra Titanium te koop toevallig? :+
 
Laatst bewerkt:
Het MT-07 topic deel II

Ow, ennuh wie heeft er hier nieuwe uitlaat pakkingen gebruikt met het monteren van een nieuwe uitlaat? Is dit nodig?

En iemand een DB-Killer voor een Akra Titanium te koop toevallig? :+
Thnx bud!

Ik heb geen pakking gebruikt. Heb ik ook nog nooit iemand over gehoord dit te doen. Daarop gebaseerd zou ik stellen dat het ook niet nodig is.
 
Was bezig met een zoektocht voor een andere uitlaat voor mijn motor, en kwam het merk Thunderoads tegen (welke onderdeel zouden zijn van GPR uitlaten uit Italië).
Heeft iemand hier ooit van gehoord?
Zijn wel mega goedkoop, rond de 300 euro compleet.
Beetje te goed om waar te zijn?

Ik ben persoonlijk al geen fan van het merk GPR, dit beschouw ik zelf al aardig als een 'goedkope zooi' merk. Op het moment dat 'goedkope zooi' merken, 'budget' merken onder zich gaan nestelen krijg ik het al helemaal benauwd.

Ik zou je toch heel sterk adviseren dan even 150 euro meer neer te leggen, en dan voor iets van MIVV te gaan.
 
Ik had GPR bij mijn oude Hornet 600 gemonteerd, maar die was zelfs met dempers voor mij veel te luid. +/- een kilometer verder op hoorde iemand thuis me nog gasgeven in de vroege ochtend. Buren waren er ook niet bepaald blij mee.
 
als je met uitlaatpakkingen de ringen tussen bocht en cilinder bedoeld, die heb ik weer geplaatst voor een betere afdichting.
ik denk zelfs dat de motor beter loopt als er op die positie geen drukverlies is.
 
Het MT-07 topic deel II

Ow, ennuh wie heeft er hier nieuwe uitlaat pakkingen gebruikt met het monteren van een nieuwe uitlaat? Is dit nodig?

En iemand een DB-Killer voor een Akra Titanium te koop toevallig? :+

Ik heb het zelf wel gedaan, de pakking word door het aandraaien van de uitlaat geplet maar veert niet weer terug. Misschien kan het voor één keer wel maar als het al een keer is losgehaald zou ik er wel nieuwe pakkingen in doen.
 
als je met uitlaatpakkingen de ringen tussen bocht en cilinder bedoeld, die heb ik weer geplaatst voor een betere afdichting.
ik denk zelfs dat de motor beter loopt als er op die positie geen drukverlies is.

Die ringen inderdaad. Ik heb nieuwe gekocht, afgeronde kant moet naar de cilinders gericht zijn volgens mij.
 
Ik ben persoonlijk al geen fan van het merk GPR, dit beschouw ik zelf al aardig als een 'goedkope zooi' merk. Op het moment dat 'goedkope zooi' merken, 'budget' merken onder zich gaan nestelen krijg ik het al helemaal benauwd.

Ik zou je toch heel sterk adviseren dan even 150 euro meer neer te leggen, en dan voor iets van MIVV te gaan.

Daarom ook mijn vraag, heb ook wel MIVV's voor weinig al gezien, voor rond de 400.
Zou niet veel veschil zijn, maar goed dacht misschien kent iemand het, had er zelf ook nooit van gehoord. Geen zin in pisbakkenstaal, dat door gaat roesten of ergens scheuren.

Dank voor de hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan