S1000RR Deel 7

MADracing in Noord-Scharwoude heeft heel wat s1000rr's gedaan waaronder de mijne en ben er tevreden mee.

Zit nu op 201,xx pk met 123,xx nm aan koppel op het achterwiel (op de motor ergens tussen de 220/225 pk). Afgesteld met 50% V-power 95 en 50% BP ultimate 98 en een volledig titanium Akrapovic shorty systeem, K&N luchtfilter en dus de tune van MADracing. Zat zonder tune op 189,xx pk met iets van 117/118 nm aan koppel.
Ik ga aankomend voorjaar weer met een fris Sprintfilter en een volle tank 102 competition om te zien wat de score dan is. Loopt een stuk harder namelijk met 102 en komt zelfs omhoog verlaagd en gestrapt zo nu en dan.

Protip: Gebruik gewoon een nieuw OEM filter (wel elke 10K vervangen). Minder luchtweerstand dan een gewone K&N. Je kan ook de race versie gebruiken van de K&N maar die filtert een stuk slechter.

Mijn 2012 deed met dat BMW akra systeem (WSBK replica) en de kit ECU 209,5pk. Origineel luchtfilter op aanraden van zowel Tovami als V/d Meer. Alleen in het middengebied viel er wat te verbeteren met een extra module, maar qua topvermogen stond ie per-fect afgesteld.
 
Laatst bewerkt:
Origineel lucht filter geeft idd meeste pk maar laat ook meer door kwa fijne deeltjes omdat er geen olie in zit. Dat zie je na 10k km op de klepzittingen (inslag). Vooral als je ermee op het circuit rijd ivm de hogere snelheden. Beter is dus om een filter te pakken die ingeolied is.
 
Zal eens een poging wagen met een nieuw oem filter met de grote beurt na de winter. Heb er nu de Sprintfilter inzitten die veel meer doorlaat dan de K&N wat vooral merkbaar is bovenin het toerengebied na 10K toeren.

De kleppen controleren en laten stellen als het nodig is word aangeraden bij een kmstand van rond de 30-32K geloof ik. Zijn er hier rijders die dit eerder hebben gedaan en tot de conclussie kwamen dat het toen eigenlijk al wel nodig was?
 
lees hier ook positieve ervaringen over het afstellen vd ECU door Ghisbert van Ginhoven, iemand hier bekend of ik via BAR (beek auto racing) daarover met hem in contact kan komen of doet hij dat via een andere locatie?
 
Zal eens een poging wagen met een nieuw oem filter met de grote beurt na de winter. Heb er nu de Sprintfilter inzitten die veel meer doorlaat dan de K&N wat vooral merkbaar is bovenin het toerengebied na 10K toeren.

De kleppen controleren en laten stellen als het nodig is word aangeraden bij een kmstand van rond de 30-32K geloof ik. Zijn er hier rijders die dit eerder hebben gedaan en tot de conclussie kwamen dat het toen eigenlijk al wel nodig was?

Ene keer moet het wel en de andere keer niet bij 30. Zelfde verhaal vwb de kleptiming.
 
Duidelijk. Zal dan eerst maar eens vragen wat het gaat kosten om alles mee te laten pakken, is ie meteen weer fris voor de zomer.
 
Heren , ik heb een kuipruit over van mijn s1000rr uit 2016. deze past ook op het 2015 model. het is een donkere kuipruit, geen zwarte. Je kan er dus doorheen kijken..mocht iemand van hier er interesse hebben pm mij dan even.
 
Ligt eraan welke flash je doet. De 350eu flash van ahnendorp is rommel evenals de flash die bv carmo aanbied. Beste is om laten flashen naar een racecalibratiekit of race ecu incl afstellen maar dat kost een heleboel meer.

Ik heb hierover gemaild met Ahnendorp. Hij gaf aan dat je voor 350 euro dus een race ecu krijgt. Die je kunt afstellen met de calibrationkit.
 
Dan denk ik dat je zn mail niet goed begrepen hebt. Voor 350 doet hij een simpele flash waar je eigenlijk niks aan hebt. Die kan je ook niet zelf afstellen met de calibratie kit. De flash waarbij dat wel kan kost bij ahnendorp 750eu. Dan heb je een race ecu.
 
Laatst bewerkt:
Dan denk ik dat je zn mail niet goed begrepen hebt. Voor 350 doet hij een simpele flash waar je eigenlijk niks aan hebt. Die kan je ook niet zelf afstellen met de calibratie kit. De flash waarbij dat wel kan kost bij ahnendorp 750eu. Dan heb je een race ecu.

Ik denk dat jij niet helemaal goed leest want een race ecu kan je niets aan afstellen, daar zit een vaste mapping in. Pas als je ook de calibration kit koopt kan je wat veranderen.

Race ecu = andere mapping in je ecu.

Calibration kit = zelf tweaken

Beide = iets meer afstelmogelijkheden
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat jij niet helemaal goed leest want een race ecu kan je niets aan afstellen, daar zit een vaste mapping in. Pas als je ook de calibration kit koopt kan je wat veranderen.

Race ecu = andere mapping in je ecu.

Calibration kit = zelf tweaken

Beide = iets meer afstelmogelijkheden


Zoiets kan je niet als race ecu verkopen. Omdat het niks te maken heeft met de race ecu die je bij bmw koopt. De 'race ecu' is net een paar aangepaste instellingen die ze met een niet bmw tool bv rexxer maken. Een bmw race ecu is veel meer.

Maar als je voor 350eu helemaal happy bent moet je het vooral doen natuurlijk ;)
 
Laatst bewerkt:
Zoiets kan je niet als race ecu verkopen. Omdat het niks te maken heeft met de race ecu die je bij bmw koopt. De 'race ecu' is net een paar aangepaste instellingen die ze met een niet bmw tool bv rexxer maken. Een bmw race ecu is veel meer.

Maar als je voor 350eu helemaal happy bent moet je het vooral doen natuurlijk ;)

Wat is een Race ECU dan precies volgens jou? Ik heb er zelf diverse gemonteerd op de officiele manier toen ik nog bij de dealer zat, en er zelf ook een gehad in mijn 2014 RR.

Een Race ECU is niets meer dan andere software met andere instellingen voor het motormanagement, ABS, DTC en de diverse rijmodussen. Onderdeelnummer van de ECU is hetzelfde als een gewone ECU, alleen heb je een blanco ECU nodig om te flashen omdat een gebruikte de nieuwe flash niet accepteert (volgens BMW). Er zit geen software/kabels bij en de Race ECU accepteert geen wijzigingen aan de instellingen zonder aanschaf van de calibration kit a €1000.
 
Laatst bewerkt:
Een Race ECU is niets meer dan andere software met andere instellingen voor het motormanagement, ABS, DTC en de diverse rijmodussen. Onderdeelnummer van de ECU is hetzelfde als een gewone ECU, alleen heb je een blanco ECU nodig om te flashen omdat een gebruikte de nieuwe flash niet accepteert (volgens BMW). Er zit geen software/kabels bij en de Race ECU accepteert geen wijzigingen aan de instellingen zonder aanschaf van de calibration kit a €1000.

Precies dat, en zon flash van 350eu kan zeker niet vergeleken worden met een race ecu van bmw. De calibratie kit is 500eu maar dan heb je alleen de kabel en software. Voor nog een keer 580eu heb je de unlockingscode die hem activeerd.
 
Precies dat, en zon flash van 350eu kan zeker niet vergeleken worden met een race ecu van bmw. De calibratie kit is 500eu maar dan heb je alleen de kabel en software. Voor nog een keer 580eu heb je de unlockingscode die hem activeerd.

Wat is er dan anders met die ahnendorp race ecu flash? Wat ik net noem is wat je bij BMW krijgt.
 
Wat is er dan anders met die ahnendorp race ecu flash? Wat ik net noem is wat je bij BMW krijgt.

Bij de ahendorp flash van 350eu passen ze alleen de slick map aan. Het is beetje natte vinger werk. Ze doen wat aan de injectie, ontsteking, verhogen het stationair toerental. Proberen om de motorrem en gas reactie wat beter te maken. Maar het is het allemaal net niet. Het is zeker een heel stuk minder uitgebreid dan de bmw race ecu en werkt en stuk minder goed.

Als je een goede race ecu flash wil hebben dan moet je voor de optie van 750eu gaan bij ahnendorp. Dan krijg je een clone van een echte race ecu met een goede map erin. Of voor de rck2 flash van alpha racing gaan met wsbk mapping. Maar die is 900eu
 
Bij de ahendorp flash van 350eu passen ze alleen de slick map aan. Het is beetje natte vinger werk. Ze doen wat aan de injectie, ontsteking, verhogen het stationair toerental. Proberen om de motorrem en gas reactie wat beter te maken. Maar het is het allemaal net niet. Het is zeker een heel stuk minder uitgebreid dan de bmw race ecu en werkt en stuk minder goed.

Als je een goede race ecu flash wil hebben dan moet je voor de optie van 750eu gaan bij ahnendorp. Dan krijg je een clone van een echte race ecu met een goede map erin. Of voor de rck2 flash van alpha racing gaan met wsbk mapping. Maar die is 900eu

Ah okay, dat klinkt dan alsof ze gewoon de calibration kit gebruiken om de mapping aan te passen (en de beveiliging omzeilen, want normaal gesproken moet je de ECU voor de calibration kit ook los vrijschakelen, anders accepteert ie geen wijzigingen). Op een ECU waar geen race ECU unlock op zit hebben wijzigingen met de calibration kit alleen effect in de slick mode.
 
Laatst bewerkt:
Ah okay, dat klinkt dan alsof ze gewoon de calibration kit gebruiken om de mapping aan te passen (en de beveiliging omzeilen, want normaal gesproken moet je de ECU voor de calibration kit ook los vrijschakelen, anders accepteert ie geen wijzigingen). Op een ECU waar geen race ECU unlock op zit hebben wijzigingen met de calibration kit alleen effect in de slick mode.

Ze passen het aan door de ecu open te schroeven en met een speciale opstelling programmeren ze meteen in de chip (bij de 350eu optie). Ze zien dus niet goed wat ze aan het doen zijn. Het is wel een programma waar ze het in doen maar niet officieel. Ze kunnen dus niet exact zien wat er gebeurd. Daarom zat ik na de eerste flash met een motor die 4000 toeren stationair draaide in zn 1. En nog wat vage dingen. Ik spreek dus uit ervaring dat het niks is ;). En ik kon het mengsel nog aanpassen naar de correcte waarde door mn pcv. Standaard was die waarde verre van goed na de flash.

De duurdere optie doen ze trouwens ook op deze manier. Alleen schijven ze alleen de flash op de ecu en het instellen gaat via de calibratie software van bmw.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand ervaring met de BMW crash protectors; motorblok en assen?

Ik twijfel om deze aan te schaffen. Kost aardig wat centjes terwijl ik ook All risk verzekerd ben. Aan de andere kant; als ik een schuiver maak en de protectoren zorgen voor beperktere schade, zodat ik nog thuis kan komen, is dat het zeker waard.
 
Heeft iemand ervaring met de BMW crash protectors; motorblok en assen?

Ik twijfel om deze aan te schaffen. Kost aardig wat centjes terwijl ik ook All risk verzekerd ben. Aan de andere kant; als ik een schuiver maak en de protectoren zorgen voor beperktere schade, zodat ik nog thuis kan komen, is dat het zeker waard.

Bedoel je de valblokken op de schuifkappen? De valblokken (niet BMW, maar H&R) heb ik evt liggen ter overname (past op 2010 model, maar waarschijnlijk ook op andere modellen).

Één groot risico van de valblokken: er zitten lange draadeinden aan die je in het blok schroeft. Als je bij een valpartij met zo'n blok achter een stoeprandje oid blijft hangen, heb je kans dat je je blok scheurt.
 
Hoi allemaal.

Ik las het deel van het ecu flashen.
Ik heb nu een PC5 erop zitten. ( draait goed hoor )
Maar ik wil toch gaan kijken om de ecu compleet te laten doen.
Hoor dat je hier veel meer aan heb dan alleen de PC5.

Heb ahnendorp er over gebeld.
Die zeiden zelf dat de flash van 350 zonde van je geld is.
( zou ik ook zeggen als je wilt verkopen, maargoed )

Zijn er andere plekken waar dit te doen is behalve alpha en ahnendorp ?

Ik rij met een 2012 S1000RR, full HP Akra met decat pijp, MWR race filter.
 
kan een PCV voor de S1000RR overnemen,

Mijn vraag: volstaat deze PCV om de S1000 goed afgesteld te krijgen of moet ik ook een Secondary Fuel module erbij kopen,

dit omdat de s1000 dubbele injectoren heeft en dus alleen goed afgesteld kan worden met deze Secondary fuel module erbij,

Klopt dit of is het een lul verhaal


Mijne staat perfect afgesteld zonder de sec module.
Michel van powerpoint Tiel, zei dat die ook niet noodzakelijk is. Is wel iets mooier af te stellen. Maar ga er niet vanuit dat je meer PK ga pakken.

Zijn mening dus.

En inderdaad, mijn s1000rr staat mooi afgesteld.
Geen gekke dingen bij hoog toeren
 
Mijne staat perfect afgesteld zonder de sec module.
Michel van powerpoint Tiel, zei dat die ook niet noodzakelijk is. Is wel iets mooier af te stellen. Maar ga er niet vanuit dat je meer PK ga pakken.

Zijn mening dus.

En inderdaad, mijn s1000rr staat mooi afgesteld.
Geen gekke dingen bij hoog toeren

Heb ondertussen een PCV gemonteerd, heb er voorlopig via het bmw forum een custom map ingezet gemaakt voor hetzelfde LeoVince system dat op mijn motor zit, betreft een 6 gear map,in het voorjaar op de dyno om te kijken hoe hij staat en dan evt finetunen, merkte wel gelijk dat hij onderin gewoon goed loopt,geen dip meer
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan