*** Het ZX9R topic - Deel 20 "Vooruit, nog ene dan!"***

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eerste is gelukt , hmmm maar wel een klein plaatje op deze manier , maar staat er op , en bij deze die ik nu al weer een aantal jaartjes in mijn bezit heb de 2002 uitvoering .
full
 
Goeden morgen , ben al een tijdje in het bezit in een zx-9r model F1 (mijn 2e) en zit al een enige tijd hier alles op het gemakje door te lezen (veel pagina`s) , dus laat ik eens proberen om mijn brommertje ook hier eens te posten
mijn eerste uit 1995
360.jpg

mijn tweede uit 2002
360.jpg

Welkom :)

Mooie Bike nog wel helemaal origineel of is dat een oude foto

Ik zie rimstriping, een rear hugger en een verkorte achterspatbord :P
 
Laatst bewerkt:
Grappig, ik haalde de sticker van de achterbrug en vervolgens bleef de lijmlaag over.
Maar na het wegpoetsen van de lijmlaag kwamen de letters weer tevoorschijn:



En dan nu een vraag aan de lezers :Y



Zouden jullie deze ketting/tandwielen wel of niet vervangen?
De ketting zelf is nog lang niet opgerekt, maar de vorige eigenaar heeft waarschijnlijk nooit kettingspray gebruikt.
 
Grappig, ik haalde de sticker van de achterbrug en vervolgens bleef de lijmlaag over.
Maar na het wegpoetsen van de lijmlaag kwamen de letters weer tevoorschijn:

[~[url="http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/ZX-9R/P1030756C_zpshba2cusw.jpg"]afbeelding~][/URL]

En dan nu een vraag aan de lezers :Y

[~[url="http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/ZX-9R/P1030760C_zpsbql7accq.jpg"]afbeelding~][/URL]

Zouden jullie deze ketting/tandwielen wel of niet vervangen?
De ketting zelf is nog lang niet opgerekt, maar de vorige eigenaar heeft waarschijnlijk nooit kettingspray gebruikt.

Niet vervangen ,je ging er toch niet zelf op rijden _O-
Nee geintje tandwiel ziet er nog redelijk goed uit niet scherp of verbogen tanden, ketting durf ik niets over te zeggen
 
Welkom :)Ik zie rimstriping, een rear hugger en een verkorte achterspatbord :P


De hugger , verkorte spatbordje zat er al op bij aanschaf , zelfde als kleine knippers en een laser dual-tone uitlaat .
Zelf vind ik originele staat het mooist maar dat vind je bijna niet , achter heb ik wel de originele achterlicht vervangen door led-smoke , vind ik mooier in de zwart kont staan , ook heb ik achter terug originele knippers geplaatst met smoke glaasjes , voor moet ik nog doen .
Ook heb ik terug de originele uitlaat terug geplaatst , rijd er beter door maar geluid is wel minder , rimstriping heb ik er ook nog op gezet , vind wel dat de lak op de velgen slecht zijn , qua sterkte , had mijn eerste ook last van , dus eigenlije zou ik mijn achtervelgeld opnieuw gespoten moeten worden.
 
Grappig, ik haalde de sticker van de achterbrug en vervolgens bleef de lijmlaag over.
Maar na het wegpoetsen van de lijmlaag kwamen de letters weer tevoorschijn:

[~[url="http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/ZX-9R/P1030756C_zpshba2cusw.jpg"]afbeelding~][/URL]

En dan nu een vraag aan de lezers :Y

[~[url="http://i1021.photobucket.com/albums/af332/KabouterPuntmuts/ZX-9R/P1030760C_zpsbql7accq.jpg"]afbeelding~][/URL]

Zouden jullie deze ketting/tandwielen wel of niet vervangen?
De ketting zelf is nog lang niet opgerekt, maar de vorige eigenaar heeft waarschijnlijk nooit kettingspray gebruikt.


Zoals Joop ook al aangaf het tandwiel ziet er niet slecht uit. Ik zou de ketting een keer goed schoonmaken en invetten. Check wel even dat er geen "zware schakels" in je ketting zitten want dan zou ik hem wel vervangen als ik jou was.
 
@heavey/Rense 69/Sjiefke: Bedankt voor het meedenken. Geen vervanging dus ;)

Zelf vind ik originele staat het mooist maar dat vind je bijna niet
...
Ook heb ik terug de originele uitlaat terug geplaatst , rijd er beter door maar geluid is wel minder
even selectief quoten, mee eens :Y
Bij mij komt de dikke originele uitlaat terug (die hier al jaaaaren ligt) ipv de kleine shark
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor de complimenten , maar vind zelf het model F1 ook het mooist maar had toch bijna een F2 model gekocht pas geleden , wel een groene , deze was nog 100% origineel , niks veranderd , net zoals op de folder zal ik maar zeggen .
Alleen de vrouw snapte het alleen niet , jaartje jonger , 10.000 km minder , en die van jou weet je dat die goed is kreeg ik als antwoord , dus moet je het daar voor doen , tja toen heb ik het toch maar afgezegd.
 
Ik ben nog laaaang niet klaar met deze :+
Hier een 5 MB plaatje van de andere kant, als je die dan in het groot opent zie je het vuil wat beter :+

 
Laatst bewerkt:
ik zou ook ff een plintje op de muur zetten..... :)
Volgend jaar eerst een nieuwe vloer (hard nodig), daarna inderdaad een plintje.

Jaja en Maarten woon je nog steeds op hetzelfde adres??
Nee, ik ben gevlucht vanwege de geluidsoverlast :X
Nu woon ik in een vinex wijk tussen normale mensen. Had ik veel eerder moeten doen.

Mooi zo een naked bike , zeg ook heel eerlijk ben niet vies van schoon maken / poetsen , maar zo ver strippen dat doe ik toch niet , misschien wel beter om overal eens goed bij te kunnen
Ik zou ook nooit advieseren om dat alleen voor het poetsen te doen; altijd combineren met (groot) onderhoud.
Voor kleppen stellen bijvoorbeeld moet toch de tank en de carburateurs er af. En dan mag je nog blij zijn met de ZX-9R, met de ZX-10R zit het frame boven het kleppen deksel en is het nog meer werk (vraag maar aan Joop).

By the way, beseffen jullie wel dat de ZX-6R niet meer gemaakt wordt? -O-
Best wel bizar dat er geen markt meer is voor een lichte sport motor. Geen ZXR-400, geen ZX-6R, geen ZX-7R en geen ZX-9R
Die nieuwe Ninja 650 is geen echte sport motor maar een ER-6 in een ander jasje.

 
By the way, beseffen jullie wel dat de ZX-6R niet meer gemaakt wordt? -O-
Best wel bizar dat er geen markt meer is voor een lichte sport motor. Geen ZXR-400, geen ZX-6R, geen ZX-7R en geen ZX-9R
Die nieuwe Ninja 650 is geen echte sport motor maar een ER-6 in een ander jasje.

Ik kijk al een aantal weken op de site van Kawasaki en er staat inderdaad nog (steeds ) geen ZX6R op hun site........best vreemd, nietwaar? Ik vind deze witte ZX6R uit 2013 erg mooi....

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan