aprillia atlantic 550

boomer562

Rookie
17 dec 2016
2
0
HAARLEM
Hallo luitjes, ik ben nieuw op dit forum en probeer wat informatie te vergaren.
volgende week ben ik de eigenaar van een aprillia atlantic 500. bj 2008
momenteel is deze defect "lambda sonde defect"is mijn vraag komt dit vaker voor, de scooter heeft 12000 km gedraaid.
zijn er nog dingetjes waar ik op moet letten specifiek voor dit model.
de standaard uitlaat lijkt RVS is dat ook zo

grtjs
 
Hoy boomer, heb je de scoot al? Op de zaak van m'n zoon komt er ook een voor onderhoud.
Wat belangrijk is, de accuspanning op peil houden. Het systeem gaat nogal raar doen bij die,
als de spanning te ver zakt. B.v. de kilometerstand staat nu op 287 en die is in werkelijkheid
een stukje hoger. Verder zou ik die van jou gewoon uit laten lezen en dan het nodige
herstellen (indien nodig) en er dan lekker van gaan genieten.
Groet, Walter
 
Inderdaad zoals alqua zegt: even laten uitlezen. Te lage spanning doet Efi lichtje branden. Uitlaat is rvs, behalve van de eerste Atlantic sprint, waar die zwart gespoten is met chroom hitteschild.
Ps. Het is geen 550 maar een 500.
 
bedankt voor de info, ja ik heb een Aprillia 500, maar een andere, deze is 10 de maand 2009 ,dus 1 1/2 jaar jonger dan die andere
deze is rijdbaar, reeds 600 km mee gedraaid, verbruik ligt iets boven de 1:25 en het lijkt mij een rvs uitlaat.
14600 km GELOPEN en loopt lekker. :W
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd al jaren op een Atlantic. De eerste nieuw gekocht in 2008 en 95.000 km mee gereden in 4 jaar tijd, ging helaas onderuit bij een remfoutje (reed langzaam over een wildrooster) en total loss. Nu heb ik weer een Atlantic, van 2010 en rijd daar al weer drie jaar mee, beide probleemloos. Ik zit nu aan de 60.000 km. Ik wil de 100.000 km halen. Het concept is eenvoud en dat is het gewoon. Verwacht niet teveel dan heb je veel plezier. Ik rijd in de zomer 1 op 29 en in de winter 1 op 27. Het hele jaar door blijf ik rijden. Heb er sneeuwbanden op liggen en die hebben een geweldige wegligging door het zachte compound, op tijd vervangen en je rijd lekker plat door de bochten.

Ik heb wel een keer een apart probleem gehad, de accu liep leeg. Bleek de bougiekabel contact te maken met het frame.

Verder handvatverwarming en een zumo 200 voor navigeren en een topkoffertje. Ik rijd het hele land door. Hij is voor de snelweg snel genoeg en lekker wendbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan