Het grote Honda NX250 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er zitten trouwens momenteel Heidenau K65 op, zowel voor als achter.

Wat er momenteel op zit:
90/90-19
120/90-16

Wat er op zou moeten:
90/100-19
120/90-16

Ik vind zowel de goldentyres als de TW39/40's erg lastig te vinden online, en al helemaal in Nederland. Waar kopen jullie ze? Ik kan ze zowel in Nederland als in Duitsland bestellen.
TW39/40 via reifendiscount
Bridgestone TRIAL WING TW40 TT REAR in 120/90 -16 63P
Bridgestone TRIAL WING TW39 TT FRONT in 90/100 -19 55P

TW39/40 via reifendirekt
Bridgestone TW40 120/90-16 TT 63P M/C TT - ReifenDirekt.de
Bridgestone TW39 90/100-19 TT 55P M/C TT - ReifenDirekt.de

K460 via meerdere
Dunlop K460 TT FRONT in 90/100 -19 55P
Dunlop K 460 120/90-16 TT 63P Hinterrad, M/C TT - ReifenDirekt.de
 
Laatst bewerkt:
Hello,
sorry fro writing in english but my dutch isn't really good:)
cheapest option i found in Germany for TW39/40 tyres:

HONDA - NX 250 (MD21/25) - 250ccm

i bought them there few weeks ago

Regards
Hagen
full
 
Hello,
sorry fro writing in english but my dutch isn't really good:)
cheapest option i found in Germany for TW39/40 tyres:

HONDA - NX 250 (MD21/25) - 250ccm

i bought them there few weeks ago

Regards
Hagen
[afbeelding]
Hey Hagen,

danke für deine Hilfe. Ich habe die Reifen jetzt bestelt bei mopedreifen.de. Wie lange hat es bei dir gedaurt bis die geliefert worden sind? Und was war der DOT-code der Reifen?

Cheers,

Joost




het is niet 100% optimaal en je snelheidsmeter kan wat afwijken. Maar het past wel.
Bedankt voor je advies, maar ben toch maar voor de TW39/40 gegaan :] .
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu achter een Metzeler Perfect ME77 120/90/16. opzich een prima bandje maar ik mis een paar cm.loopvlak aan de zijkant, maw. ik ga over het randje heen..wat dus niet zo fijn is !
zou die heidenau k65 wat meer loopvlak hebben aan de zijkant ?
hedendaagse loopvakken lopen meer door volgens mij ? De ME 77 bestaat natuurlijk al heel lang.
 
of je rijdt gewoon wat rustiger :P
Zelf rij ik naar volle tevredenheid met Michelin City Grip. Ja, een (motor)scooterband, maar voor een licht masjientje als een NX perfect naar mijn mening
 
Die Mezeler is echt achterhaald, die zat in de jaren 70 al op BMW's.
Er zijn zat betere opties, tenminste voor de BMW; de BT45 of nog beter de PilotActiv. maar ik weet niet of die in NX maten zijn.

Op de NX was ik heel tevreden met de Maxxis Promaxx Street in 130 breed. Kost iets van 50-55 euro bij oponeo en belachelijk veel grip.
 
Laatst bewerkt:
Doudou en click: ook voor jullie de beste wensen! Wanneer gaan we eens afspreken?

En natuurlijk voor iedereen een geweldig 2017, daar hoeft niemand over te twijfelen.
 
En als ik dan toch aan het posten ben: iemand een NX te koop? Dan graag een bericht, hij moet wel technisch/motorisch in orde zijn, goed lopen dus. En de uitlaat moet goed zijn. Optisch intereseert me niet, als het allemaal maar werkt. Er komen waarschijnlijk andere vork / schokdemper / wielen / kappen in dus die zijn niet belangrijk.
En toevallig iemand interesse in een Transalp? Die moet ik toch verkopen voordat ik een NX kan kopen. Dus een inruil van een NX op een TA behoort tot de opties :-) Stuur ook dan maar een bericht met je mailadres, dan stuur ik beschrijving en foto's.
 
Laatst bewerkt:
Ja, de TA is echt een leuk model motor en rijdt lekker. Maar de NX blijft m'n verslaving en ik had de vorige niet in een opwelling moeten verkopen, daar heb ik toen mezelf mee verrast en was mezelf te snel af. Gelukkig is Doudou er blij mee en post hij er nog wel eens plaatjes van :-)

Zoek je nog een uitlaat voor jouw TA? Die Lazer die ik nu erop heb kan ook los weg en dan zet ik een Rino Racing erop die bij koop erop zat en hier nog ligt. Mij te luid maar ik hou van stil.
 
Laatst bewerkt:
ik zoek vooral een legale stille demper...

De originele heb ik gerepareerd met gun gum, dunne alu plaat en slangeklemmen en dat houdt verrassend goed al het hele seizoen :+

en voor jouw beeld. ook ik heb wel eens spijt van de verkoop van de nx :P. Maar ik heb maar plek (en tijd) voor 1 motor en dan is dat toch even de transalp :).
 
Eh bien, Mossjieu De Clement, we gaan komend jaar zeker eens afspreken.
Moet je wel een keer in een weekend thuis zijn natuurlijk.
Het lijkt er op dat we 14 januari een verjaardag hebben in Schin op Geul, dat zouden we goed kunnen combineren met een bezoek bij jou.
We gaan ons zien, in ieder geval.
Goede roetsj,
Doudou
 
Hoi Downunder.
Dat hebben we ook eens gedaan voor de KLE.
Blikplaat om de demper gebogen, met veel Gun Gum erachter, en in ons geval met veel zelftappers vastgezet.
Ging ook wonderwel!
Doei,
Doudou
 
ja inderdaad vooral er iets omheen, want die gun gum blaas je er anders zo vanaf. Tot nu toe ben ik in ieder geval tevreden. zal geen lange termijn fix blijven denk ik maar voor enkele jaren geloof ik er wel in.
 
Doudou, in de middag kan ik de 14de wellicht!

Downunder, die Lazer heeft e-keur en valt dus erg mee qua kabaal. Het vlakbij om even te luisteren :-)
 
Die Mezeler is echt achterhaald, die zat in de jaren 70 al op BMW's.
Er zijn zat betere opties, tenminste voor de BMW; de BT45 of nog beter de PilotActiv. maar ik weet niet of die in NX maten zijn.

Op de NX was ik heel tevreden met de Maxxis Promaxx Street in 130 breed. Kost iets van 50-55 euro bij oponeo en belachelijk veel grip.

Declement, dat dacht ik ook, achterhaald..zal de maxxis is proberen

magnamaniac, de nx nodigt niet bepaald uit tot rustig rijden..!
 
Met ook het 17" voorwiel met plakband kwam ik met de Maxxis eerder met voetsteun aan de grond dan aan het randje van de band. Dat was pas leuk sturen, alleen al daarom terug naar de NX!
Het is natuurlijk geen regenband of winterband, dat is de keerzijde.
 
@sc08.
De NX nodigt zeker niet uit tot rustig rijden.
Gaan man!
Ze kan veel hebben, en stuurt scherp.
@ De clement, 14 januari in de middag, ik zal dat met Klick bespreken.

Doei,
Doudou
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan