Beginnend rijder, welke motor?

sandroeloe

Rookie
31 dec 2016
3
0
Dag iedereen,

Na een jaar scooter gereden te hebben, en hierna een proefles motorrijden ben ik om. Jullie krijgen een nieuw lid in de motorgemeenschap. Zodra ik 20 word, wil ik mijn A2 rijbewijs gaan halen. Dat is pas in september, dus ik heb nog even tijd om uit te zoeken wat voor motor mij het beste zou passen.
Ik ben een lange jongen (net geen 2m.) dus heb ik begrepen dat een adventure, met een rechte zithouding, mij goed zou passen. Ik heb al naar een Yamaha Tracer 700 gekeken, evenals een BMW F800GS, bj 2008. Is deze laatste, teruggedraaid naar 35 kW nog fijn te rijden?
Als jullie tips hebben, hoor ik het graag!

Met vriendelijke groeten,
Sander
 
Die F800GS van 2008 kan niet officieel naar 35kW. Heb je al op Google gezocht naar 'F800GS 35kW' om te zien of daar ervaringen te vinden zijn?

De F800GS is wel perfect als je 2 meter lang bent, A2 heeft genoeg kleine motoren en voor een langer persoon is het lastig om een goede motor te vinden die ook met A2 kan worden bestuurd. Automatisch kom je toch wel snel uit bij allroads etc.
 
Die F800GS van 2008 kan niet officieel naar 35kW. Heb je al op Google gezocht naar 'F800GS 35kW' om te zien of daar ervaringen te vinden zijn?

De F800GS is wel perfect als je 2 meter lang bent, A2 heeft genoeg kleine motoren en voor een langer persoon is het lastig om een goede motor te vinden die ook met A2 kan worden bestuurd. Automatisch kom je toch wel snel uit bij allroads etc.

Officieel niet, is dat een probleem? Welke bouwjaren kunnen wel officieel terug?
En nee, nog niet, dat zal ik eens googlen.
 
Ik denk rond 2012-2013, toen A2 een beetje begon. Daarvoor wel 25kW. Met een IKS-keuring krijg je het wel voor elkaar, maar of je daarvoor 600 euro wilt betalen?
 
Volgend jaar kunnen we een aantal 300cc hoogpoters verwachten , niet?

Of is dat te licht voor A2?
 
Laatst bewerkt:
ja klopt suzuki v-strom 250 Kawasaki versys 300 ktm adventure 390 enz...
 
Laatst bewerkt:
Vanaf komend jaar niet meer nieuw te krijgen, maar de Yamaha XT660Z Tenere is een hoge allroad, met standaard precies 35kw. Hoef je dus niet te begrenzen, zo opstappen en wegrijden. Zeker geschikt voor lange mensen, mocht het nog te laag zijn dan kan je met ophogen van het zadel en stuurverhogers nog een extra stap maken.

Voor 2018 staat de opvolger in de planning, een tweecilinder met MT07 blok (zelfde blok als de Tracer 700), maar hoe de zithouding daarvan wordt is uiteraard nog niet bekend.
 
Vanaf komend jaar niet meer nieuw te krijgen, maar de Yamaha XT660Z Tenere is een hoge allroad, met standaard precies 35kw. Hoef je dus niet te begrenzen, zo opstappen en wegrijden. Zeker geschikt voor lange mensen, mocht het nog te laag zijn dan kan je met ophogen van het zadel en stuurverhogers nog een extra stap maken.

Voor 2018 staat de opvolger in de planning, een tweecilinder met MT07 blok (zelfde blok als de Tracer 700), maar hoe de zithouding daarvan wordt is uiteraard nog niet bekend.

Dat is zeker een mooie, die zal ik in gedachten houden!
 
Ik zelf denk dat deze wel goed is om te beginnen !
full
 
XT660Z is idd een goeie, lekker hoog. De F800GS is ook hoog, ik verwacht dat niet van de lichte allroads, maar dan moet ik de gegevens erbij zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan