Het grote Yamaha Diversion topic deel 21

Status
Niet open voor verdere reacties.
christmas2.jpg
 
Ik hoop dat iedereen met een volle buik uit de twee kerstdagen is gekomen.Bij deze wens ik jullie allemaal een heel goed 2017 toe zonder malheur van welke aard dan ook, zowel persoonlijk als aan de motor.
MM: we zien elkaar gauw.
 
Goed, de remklauw van de Div900 liep aan. Dat merkte ik al toen ik na aankoop de motor op m'n aanhanger wilde duwen, maar nadat ik vandaag de motor een keer verzet had en ik uit gewoonte de voorrem had vastgehouden terwijl ik op- en afstap, zat er helemaal geen beweging meer in het voorwiel.

Met een maat van me (de div moest van m'n heftafel af omdat we zijn motor winterklaar moesten maken) de motor op de heftafel kunnen duwen en meteen maar eens gaan kijken naar dit probleem.

De rechter klauw kwam vrij soepel los van de remschijf. De linker klauw niet, die heb ik met een bandenlepel (voorzichtig uiteraard) los moeten wrikken.

15822957_1133639363418051_7400682727452738996_n.jpg


Ehm... Ja, juist. Dat hoort niet :P Ik gok dat-ie vast zit op z'n geleiders, maar de zuigers ogen ook niet heel fris. Nou kan ik de boel gangbaar maken en de remklauw een revisie geven, maar ik kan ook een andere klauw kopen.. Maar eens ff over nadenken, geen haast, de winter duurt nog ff ;)
 
Goed, de remklauw van de Div900 liep aan. Dat merkte ik al toen ik na aankoop de motor op m'n aanhanger wilde duwen, maar nadat ik vandaag de motor een keer verzet had en ik uit gewoonte de voorrem had vastgehouden terwijl ik op- en afstap, zat er helemaal geen beweging meer in het voorwiel.

Met een maat van me (de div moest van m'n heftafel af omdat we zijn motor winterklaar moesten maken) de motor op de heftafel kunnen duwen en meteen maar eens gaan kijken naar dit probleem.

De rechter klauw kwam vrij soepel los van de remschijf. De linker klauw niet, die heb ik met een bandenlepel (voorzichtig uiteraard) los moeten wrikken.

[afbeelding]

Ehm... Ja, juist. Dat hoort niet :P Ik gok dat-ie vast zit op z'n geleiders, maar de zuigers ogen ook niet heel fris. Nou kan ik de boel gangbaar maken en de remklauw een revisie geven, maar ik kan ook een andere klauw kopen.. Maar eens ff over nadenken, geen haast, de winter duurt nog ff ;)


Ik zou de klauw eerst loshalen, (zuigers eruit), glijpennen etc eruit. Als de zuigers na schoonmaken nog netjes zijn zou ik de boel met nieuwe rubbertjes weer monteren. Blijken de zuigers te diepe roestplekken te hebben of andere zuigers erin, of een andere klauw. Maar dan loop je wel weer het risico dat die ook rotte zuigers heeft...
 
Ik zou de klauw eerst loshalen, (zuigers eruit), glijpennen etc eruit. Als de zuigers na schoonmaken nog netjes zijn zou ik de boel met nieuwe rubbertjes weer monteren. Blijken de zuigers te diepe roestplekken te hebben of andere zuigers erin, of een andere klauw. Maar dan loop je wel weer het risico dat die ook rotte zuigers heeft...

Dit is in principe ook het plan voor de volgende keer dat ik ermee bezig ga, bij m'n VFR destijds hetzelfde probleem en die remklauw heb ik gereviseerd, maar dat kwam deels ook omdat het toch lastig blijkt om voor een VFR van 30 jaar oud (gebruikte) onderdelen te krijgen :+
 
Iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar. Omdat de verkoop van mijn xj600 niet heel hard gaat, zit ik er aan te denken om toch weer terug te bouwen naar de naked versie. Ik had eerst een caferacer stuurtje, maar nu wil ik denk ik voor een soort drag bar stuurtje gaan. Wel een lichte kromming erin om nog redelijk comfortabel te zitten, maar wel lager als origineel.

Misschien ook een fzr600 achtervelg plaatsen voor een wat bredere achterband.
 
Laatst bewerkt:
Ook van mij een goede jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2017 gewenst, en veel veilige en vrolijke :] km's. Vooral @motormuisie een gezonder en gelukkiger 2017 dan 2016!
 
*O* En voor iedereen hier, de allerbeste wensen voor 2017, een hoop gezondheid, geluk, en dat onze heerlijke :] tufjes vele kilometers zonder mankementen blijven draaien in 2017. :Y
 
Laatst bewerkt:
Hoi allen,

Nog de beste wensen....

Helaas heeft mijn motor 2017 niet rijdend gehaald. Eind vorig jaar heb ik veel elektronische problemen gehad. Deze waren niet snel op te lossen en het advies van de monteur is om de gehele kabelboom te vervangen.

Daarom ben ik opzoek naar een goede kabelboom voor een XJ900s uit 1995.

Heeft iemand er toevallig nog 1 liggen die ik over kan nemen?

Hoor het graag!

Gr. Stef
 
Hoi allen,

Nog de beste wensen....

Helaas heeft mijn motor 2017 niet rijdend gehaald. Eind vorig jaar heb ik veel elektronische problemen gehad. Deze waren niet snel op te lossen en het advies van de monteur is om de gehele kabelboom te vervangen.

Daarom ben ik opzoek naar een goede kabelboom voor een XJ900s uit 1995.

Heeft iemand er toevallig nog 1 liggen die ik over kan nemen?

Hoor het graag!

Gr. Stef

Kabelboom Yamaha XJ 900 S Diversion 1994-2005.
 
Hoi allen,

Nog de beste wensen....

Helaas heeft mijn motor 2017 niet rijdend gehaald. Eind vorig jaar heb ik veel elektronische problemen gehad. Deze waren niet snel op te lossen en het advies van de monteur is om de gehele kabelboom te vervangen.

Daarom ben ik opzoek naar een goede kabelboom voor een XJ900s uit 1995.

Heeft iemand er toevallig nog 1 liggen die ik over kan nemen?

Hoor het graag!

Gr. Stef

Lijkt me nogal een drastische oplossing. Mijn ervaring is dat motormonteurs zich liever niet met electra bezig houden. Kan ik me overigens iets bij voorstellen. Bovendien is vrijwel iedere kabelboom te herstellen, behoudens de uitgebrande dan...

Wat is precies het probleem?
 
Hoi allen,

Nog de beste wensen....

Helaas heeft mijn motor 2017 niet rijdend gehaald. Eind vorig jaar heb ik veel elektronische problemen gehad. Deze waren niet snel op te lossen en het advies van de monteur is om de gehele kabelboom te vervangen.

Daarom ben ik opzoek naar een goede kabelboom voor een XJ900s uit 1995.

Heeft iemand er toevallig nog 1 liggen die ik over kan nemen?

Hoor het graag!

Gr. Stef

Jammer voor een 900, voor een 600 heb ik er nog 2 liggen....
 
Hoi allen,

Nog de beste wensen....

Helaas heeft mijn motor 2017 niet rijdend gehaald. Eind vorig jaar heb ik veel elektronische problemen gehad. Deze waren niet snel op te lossen en het advies van de monteur is om de gehele kabelboom te vervangen.

Daarom ben ik opzoek naar een goede kabelboom voor een XJ900s uit 1995.

Heeft iemand er toevallig nog 1 liggen die ik over kan nemen?

Hoor het graag!

Gr. Stef

Ben het eens met Kees, draadjes zijn heel of gebroken meer keuzes zijn er niet. Gebroken draadjes zijn eenvoudig te repareren de moeilijkheid ligt in het opzoeken van de breuk maar ook dat is met geduld en het schema bij de hand best te doen. Succes.
 
Ben het eens met Kees, draadjes zijn heel of gebroken meer keuzes zijn er niet. Gebroken draadjes zijn eenvoudig te repareren de moeilijkheid ligt in het opzoeken van de breuk maar ook dat is met geduld en het schema bij de hand best te doen. Succes.

Inderdaad, ook al kan een breuk erg lastig te vinden zijn, soms werkt het wel en soms niet...

Maar wat was de storing?
 
Hoi allen,

Nog de beste wensen....

Helaas heeft mijn motor 2017 niet rijdend gehaald. Eind vorig jaar heb ik veel elektronische problemen gehad. Deze waren niet snel op te lossen en het advies van de monteur is om de gehele kabelboom te vervangen.

Daarom ben ik opzoek naar een goede kabelboom voor een XJ900s uit 1995.

Heeft iemand er toevallig nog 1 liggen die ik over kan nemen?

Hoor het graag!

Gr. Stef
Ik heb nog een kabelboom te koop,
maar er zit wel een complete div uit 2003 aan vast...😅
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan