Kornfed's garage

Jammer dat er geen xl600lm plastic meer te krijgen is.

Mooie xt ook. Als er geen Honda,s waren zou ik daar voor gaan :-)
 
Jammer dat er geen xl600lm plastic meer te krijgen is.

Mooie xt ook. Als er geen Honda,s waren zou ik daar voor gaan :-)
Heb het zelfde met het plastic voor de xt.
Is een xt 600 z tenere ( 34l) .
In de avond een beetje www afstruinen .
 
Plastic fantastic. Het voordeel is dat het makkelijk en goedkoop te produceren is (dat zie je helaas niet in de prijs terug).
Het grote nadeel is dat het snel verouderd door het verdampen van de weekmakers waardoor het harder en broos wordt.
 
Gisteren nog wat nuttigs gedaan, alles zit weer netjes in elkaar.
Toch fijn werken aan zo'n dikke eencilinder.
j196JsGh.jpg
 
Blokje hangt er weer in:
Zixqr6ml.jpg


Ik heb ook nog originele velgen en een dubbele koplamp gevonden, binnenkort ophalen *O*
 
*hop* en het ding is alweer bijna klaar; je kan wel bijna een lopend bandje aanleggen in die garage van jou, zo snel als dat gaat :+
 
Ja, het blok zelf heb ik niets aan gedaan. Zit nog goed in de lak op wat beschadigingen na. Die tip ik wel wat bij als ik de juiste kleur heb.
De cilinder plus kop heb ik gespoten met motorlak. De kleur wijkt iets af van het blok maar dat valt straks nauwelijks nog op.
 
En weer verder vanavond.
EcrV4F1h.jpg

MRZnKWch.jpg


Even voor de looks de tan, kappen en buddy erop gezet:
W6F1UJOh.jpg

M4L1KuEh.jpg


Direct even proberen te starten en hij sloeg meteen aan *O*
Carburateur lekt alleen een beetje dus die zal er weer af moeten om te kijken wat er aan de hand is.

Nu wachten op een set originele wielen, remklauw en dubbele koplamp.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren originele velgen, remklauw en een complete dubbele koplamp (vind die maar eens!) gekocht.
Kost wat maar dan heb je ook wat *O*
0tv7pyeh.jpg
 
Laatst bewerkt:
Velgen zien er goed uit en zijn niet rot, de spaken hebben wat roest maar die zijn wel te redden.
 
Achterwiel zit er ook in.
GxKTvnkh.jpg

Nu nog een keer een mooi setje tubeless banden zoeken maar dat is voor later zorg.

Inmiddels ook maar een revisiesetje voor de carburateurs besteld omdat de vlooterbakrubber lekte.
 
Laatst bewerkt:
Er zit wat oppervlakkige roest op dus ik heb ze met staalwol en wd40 flink gepoetst. Ze zien er al een stuk beter uit. Nieuw worden ze natuurlijk nooit meer.Ik zou ze nog per spaak kunnen schuren met fijn (1000) schuurpapier maar dat vond ik niet nodig.
 
De spaken van mij zien er slechter uit.
Al wel weer schoon gekregen , maar moet ze nog ergens mee behandelen . :?
 
Bij de action hebben ze primer met roestomzetter.
Misschien is dat iets. De kleur wordt dan wel donkerder.
 
Nog wat kleine dingen en hij is klaar.
Kapje spuiten, knipperlichtjes, koplamp aansluiten, spiegels.
fWYJxFlh.jpg

wg1f941h.jpg

vMWXgJ1h.jpg

Wat is het toch een geweldig ding geworden al zeg ik het zelf.
 
Blijft een mooie fiets! Alleen die koplamp doet me altijd aan een vlieg denken ofzo. Net 2 oogjes op de verder dikke bodykit :D

Als je toevallig nog voetsteuntjes of andere delen hebt liggen van je XL500R, stuur maar een pb, ik zoek nog het 1 en ander voor mijn project ;)
 
Vet zo die koplampen !

Het ziet er niet erg stylistisch uit, maar praktisch is het natuurlijk wel, precies waarvoor de fiets ontworpen is.

Mooi man. 8-)
 
Ik vind die dubbele koplamp zo ubercool dat ik ze perse er op wilde hebben.
Origineel zat bij de mijne een enkele rechthoekige.
Nu nog het kapje spuiten en dan is de motor wel af eigenlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan