BMW R850/11x0R wie rijdt er een? (Part 2)

Een foto is duidelijker, maar de zuigers zien er dus zo uit.
De remschijf is vervangen aangezien deze dunner geworden was dan de opgegeven frabriekspecificaties overigens vertoonde deze groeven. Toen ik dus remblokken wilde vervangen trof ik dit aan:
31977333652_f7d9df4b44_k.jpg


Mijn hypothese: de vorige eigenaar heeft in het verleden de blokjes helemaal opgereden. Dit kan de groeven in de remschijf verklaren, en door de hitte zijn de zuigers een stuk gesmolten/beschadigd? Kan niet een echt andere verklaring bedenken. :N
 
Kan dit kwaad? Zit er een gat in die linker op de foto?

Ik dacht dat remzuigers hol waren van binnen... Of zitten deze zuigers er verkeerd om in?

Hoort blijkbaar zo:
1000047700_02.jpg


Dat gat hoort er ook te zitten, dus waarschijnlijk kan het geen kwaad dat ze wat beschadigd zijn.

Gewoon er uit halen, randje opschuren en met nieuwe seals terug plaatsen. Blokje ervoor en klaar.

Setje seals is BMW nummer 34212330311
 
Laatst bewerkt:
Er zijn toch wel serieuze stukken uit op de zijkant van de zuiger, vandaar dat ik me er wat zorgen over maak. Lekken doen ze wel niet. Liever niet besparen op remmen :)
 
Maar de cilinders sluiten af bij de seals, niet aan de bovenkant waar de stukken af zijn, dus lekken zullen ze niet doen. En het contact met het remblokje is ook nog wel gewaarborgd.

Als je het niet vertrouwd ben je waarschijnlijk het goedkoopst uit met een "nieuwe" tweedehands klauw.
 
Het is in ieder geval dezelfde als:
  • 259 (R 850 GS, R 1100 GS)   (04/1993 — 07/2006)
  • R21 (R 1150 GS)   (09/1998 — 11/2003)
  • 259R (R 850 R, R 1100 R)   (09/1993 — 11/2002)
  • 259 (R 850 RT, R 1100 RT)   (05/1994 — 11/2001)
  • 259 (R 1100 S, R 1100 RS)   (12/1996 — 07/2005)
 
32595424756_3dea26dc97_k.jpg


Heb vandaag een andere uitlaat van LeoVince gemonteerd op de R1100R. Wat me opviel was dat er op de originele uitlaat geen lambda-aansluiting en ook geen lambdasonde was terwijl ik, of wat ik volgens partslist toch gezien had verwacht had dat dit normaal wel is. Iemand ervaring mee? :)
 
ligt aan heb bouwjaar. Sommige uitvoeringen hebben geen katalysator (alleen een lege doos) en dus geen lambda sensor, maar een potmeter onder de achterbrug.

Welke uitvoering je hebt kun je zien aan de code plug bij de zekeringen. De kleur vertelt je precies of er wel of geen katalysator is, of je een 1100 of een 850 hebt en of die laatste op 25 kW staat of niet. Lijstje met kleuren circuleert wel ergens op Internet.
 
Hallo mensen,

Mijn naam is Ad en ben 26 jaar oud. Sinds een half jaar volledig verslaaft aan alles wat met motors te maken heeft. Rijbewijs gehaald en dan moet er ook maar snel een motor komen voor de zon lekker gaat schijnen. Veel rond gekeken en proef gezeten. Probleem is dat ik redelijk groot ben dus veel motors al afvallen. Gedacht dat een Fazer goed uit zou komen met mijn lengte maar dat viel tegen. Totdat een verkoper een BMW aanwees en vroeg: vind je dat iets?

Eerste opzicht... Hmmm niet echt iets voor mijn leeftijd. Maar toen ik erop ging zitten, paste perfect!
Rondje gereden, dat reed toch wel erg lekker. Toch naar huis gegaan, even over nagedacht en toen toch maar de knoop doorgehakt en de motor gekocht.

Donderdag kan ik de motor gaan halen :)

2vxok6e.jpg
 
Hallo mensen,

Mijn naam is Ad en ben 26 jaar oud. Sinds een half jaar volledig verslaaft aan alles wat met motors te maken heeft. Rijbewijs gehaald en dan moet er ook maar snel een motor komen voor de zon lekker gaat schijnen. Veel rond gekeken en proef gezeten. Probleem is dat ik redelijk groot ben dus veel motors al afvallen. Gedacht dat een Fazer goed uit zou komen met mijn lengte maar dat viel tegen. Totdat een verkoper een BMW aanwees en vroeg: vind je dat iets?

Eerste opzicht... Hmmm niet echt iets voor mijn leeftijd. Maar toen ik erop ging zitten, paste perfect!
Rondje gereden, dat reed toch wel erg lekker. Toch naar huis gegaan, even over nagedacht en toen toch maar de knoop doorgehakt en de motor gekocht.

Donderdag kan ik de motor gaan halen :)

[afbeelding]
Gefeliciteerd! Erg nette fiets! Veel veilige en vrolijke km's gewenst!

Zelf begrijp ik het verband tussen type motor en leeftijd nooit zo goed. Je rijdt er een waar jij je prettig op voelt, niet wat een ander goed bij je vindt passen. En de BMW is zeker geen verkeerde keus!
 
Ben zelf ook maar 23 en rijdt op een r1100r ;)
Proficiat met je aankoop!
Zijn in elk geval oerdegelijke motorblokken! :]
 
Vandaag de motor opgehaald. Lekker een stukje om gereden naar huis toe.
Wat een fijne motor! Ben blij met mijn keuze :)
 
Ik heb de standaard koplamp vervangen door een full LED exemplaar. Dus van dit
bmw-r-1150-r-abs-1051933_8_zpswyyxqbdb.jpg

Naar dit
8790LED_zpssz9uzb63.jpg

Met dimlicht aan
8790%20LED%20Dim_zps4gwwghzp.jpg

Met grootlicht aan
8790%20Head_zpsy2nerdbw.jpg
 
Laatst bewerkt:
Helaas door griep nog niet s'avonds wezen rijden met dit mooie weer. Maar wat een bak licht op mijn oprit, echt meer dan die standaard H4.
Binnenkort avondje rijden. :]
 
Het is de Aliexpress versie en binnen een week was hij hier bij mij op de stoep. De leverancier had netjes de waarde van het pakket op $ 10 gezet, dus geen invoerrechten. :+
Maar hij past niet in de standaard BMW koplamp. Op zoek dus naar een mogelijkheid om hem passend te maken. Ik vond een filmpje op youtube van iemand die een Ducati Monster 620 had voorzien van een hele set van Motodemic. Die koplamp lijkt wel heel veel op een koplamp van een R1150R. :P
. Maar dat betrof wel een complete J.W. Speaker 8790 adaptive set met inbouwring er bij (die kost een dikke $ 1000). De adapterring is er ook los op de website van J.W. Speaker. http://www.jwspeaker.com/...-adapter-kit-100/0703401/
Contact gezocht met Brad Wood van Motodemic of zij die adapter ring los verkopen. Yep. zie https://motodemic.com/sho...h-headlight-adapter-ring/ (nog zo nieuw dat ze er nog geen plaatje bij hebben en er nog niet direct naar verwijzen op hun website, maar hij staat er wel voor Ducati, BMW noemen ze niet eens -O- ). Hun website rekent de verkeerde te hoge vervoerkosten (bug op de website). Weer contact met Brad Wood en ze storten het hele bedrag terug en brengen het correcte kosten in rekening. :Y Besteld en binnen een week was die adapter er ook (die is dus iets duurder dan de lamp). Weer geen invoerrechten hoeven betalen. 8-) Het hele geintje heeft me nu $ 250 gekost. De AliExpress koplamp past echt perfect in de Motodemic adapter. Past precies, echt super strak :} Voor de montage heb je geen extra gereedschap nodig, gewoon filmpje volgen van die gast met die Ducati.
 
Laatst bewerkt:
Helaas door griep nog niet s'avonds wezen rijden met dit mooie weer. Maar wat een bak licht op mijn oprit, echt meer dan die standaard H4.
Binnenkort avondje rijden. :]
Ik heb tests gelezen van deze uitvoering waarvan 2 versies bestaan: origineel amerikaans of goedkope chinese namaak.
De chinese versie bleek al het licht alle kanten op te gooien behalve waar het heen moest. De amerikaanse versie was wel goed volgens mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan