Cagiva Mito ONLY Part 3!

Zijn 4 125 cilinders bij elkaar, 2,5 pk is veel voor een Mito.
Veel van de aftermarket uitlaten zijn gewoon beter dan standaard alleen moet je je er even in verdiepen wat je wilt. Top vermogen is leuk maar daar heb je op straat weinig aan onderin wat meer is leuker.
 
Laatst bewerkt:
Hmm weet niet. Onderin...als je koppel wilt koop je geen 125cc 2t toch?
Mitaka; was dat niet rebadged origineel? Of gold dat alleen vd zuigers..Maar is de cilinder niet gewoon opnieuw te nicasealen dan?

PS mijn gele mito heeft een lekke voorband..jaja. ín de winter ;)
 
Laatst bewerkt:
Hmm weet niet. Onderin...als je koppel wilt koop je geen 125cc 2t toch?
Mitaka; was dat niet rebadged origineel? Of gold dat alleen vd zuigers..Maar is de cilinder niet gewoon opnieuw te nicasealen dan?

PS mijn gele mito heeft een lekke voorband..jaja. ín de winter ;)

Je wilt niet weten hoeveel ik verschil ik merkte in vermogen met mijn mito,
hogere acceleratie, topsnelheid en ik kon ineens 2k hoger in de toeren.
 
Ff oma vertellen dat dit 1 vd mooiste SP kleuren is (was):
https://www.2dehands.be/motoren/motoren/cagiva/cagiva-mito-sp525-125-cc-328349000.html
Kittige prijs, maar <2000km.
Verdere verhaal met flinke korrel strooizout nemen; die 35pk en 190km/u ga je écht niet redden maargoed ;)

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...ce270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=6

Zonde...Die NS400s zijn nu ook retezeldzaam..Toen ik mn rbw haalde, in 96, stonden er 3/4 naast elkaar tk bij Safe. Elk iets van Fl8000 oid, maar ze raakten ze aan de straatstenen niet kwijt..Zou me niet verbazen als ze nu voor het dubbele in euros gaan.

Die rood-grijze EV met XT600 blok staat ook weer tk op marktplaats
 
Laatst bewerkt:
Yeps al de grote sport2takten zijn veel geld waard nu, RG500 voorop dan RD500 en dan de NSR400, ook de RGV's en RS250's beginnen hard in prijs te stijgen de laatste jaren.
 
Kr1s, tzr250, allemaal niet grappig meer nee. Btw, die ouwe van mij heeft nu naast zn rd's en rg500 ook maar een ns400 aangeschaft.
 
Ff oma vertellen dat dit 1 vd mooiste SP kleuren is (was):
Cagiva Motoren Te Koop | 2dehands
Kittige prijs, maar <2000km.
Verdere verhaal met flinke korrel strooizout nemen; die 35pk en 190km/u ga je écht niet redden maargoed ;)

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...ce270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=6

Zonde...Die NS400s zijn nu ook retezeldzaam..Toen ik mn rbw haalde, in 96, stonden er 3/4 naast elkaar tk bij Safe. Elk iets van Fl8000 oid, maar ze raakten ze aan de straatstenen niet kwijt..Zou me niet verbazen als ze nu voor het dubbele in euros gaan.

Die rood-grijze EV met XT600 blok staat ook weer tk op marktplaats

Honda ns400r 3160 Traisen - www.classic-motorrad.de

http://www.classic-motorrad.de/clas...da-ns400r-freddie-spencer-ausgeliefert_i14271


Toevallig 2 te koop :)
 
De gele EV1 doet het in elk geval alweer!
Ff uitkijken ivm nieuwe vband...
Binnekort de SP hierheen halen en laten reviseren. Dan kan de gele mee terug voor wat tlc (wiel wissel, uitlaat schoonmaken, verse bakolie, remmen schoonmaken, LED achterlicht erop, duozitje spuiten, stalen remleiding achter erop...).

Weet iemand of het kwaadkan een 2t 1malig te starten met iets van starthulp (ether?)ofzo?
Ik weet dat dat ontvetter is, maar 2 dagen starten is óók niet alles (de zwarte EV2)
Ik wil dit vd jaar late fixen maar dan moetie wel weer eerst lopen...
 
Mischien vuile carb?zo vaak rij je volgens mij ook niet?dan ga je 'ophopingen' krijgen,waardoor de boel wat dichter of verstopt gaat zitten.
 
Als je de motor lang niet gebruikt kan je hem het beste weg zetten met een lege carburateur, ik doe als ik thuis kom de kraan dicht en laat hem dan lopen tot hij er van zelf mee stopt.
Je kan ook ongeveer uitkienen hoe ver je hem voordat je thuis bent dicht kan doen dan hoef je er niet of minder lang op te wachten.
 
Als je de motor lang niet gebruikt kan je hem het beste weg zetten met een lege carburateur, ik doe als ik thuis kom de kraan dicht en laat hem dan lopen tot hij er van zelf mee stopt.
Je kan ook ongeveer uitkienen hoe ver je hem voordat je thuis bent dicht kan doen dan hoef je er niet of minder lang op te wachten.

Ik had inderdaad het zelfde met de SuperSport, zat allemaal vieze witte waterachtige zooi in de carburateurs.
 
Als het eenmaal weer is rij ik ong wekelijks dus dat valt wel mee met weinig rijden. Heb nog nooit een motor weggezet met lege carburateur. Noch weg moeten zetten met lege carb. Sommige zijn gewoon rottere starters dan andere onder dezelfde omstandigheden.
Probleem is niet vuil in de carb. De gele Ev1 start immers in no time en die staat evenlang stil onder exact dezelfde omstandigheden.
Probleem bij de Ev2 is óf teveel lucht óf te hoge stationair afstelling (of beide). Al heeftie dit irritante startgedrag na lang stilstaan altijd al gehad (sinds ik hem heb). Zondag willen rijden=vrijdag al beginnen met starten.
Gek genoeg lijkt de SP525 hetzelfde irritante startgedrag te vertonen na lang stilstaan.
Líjkt bijna op een Dellorto issue (daar de Ev1 mikuni heeft).
De SP heeft gister dus ook ff gelopen en tevens 1e korte testrit gehad.
PV werkt wél ondanks dat de PV check niet aanwezig is. Het MIL lampje gaat nu bij contact aan óók ineens weer branden (en gaat gelijk weer uit dus er zal geen storing in staan).
Alleen de koppeling moet onderaan bijgesteld worden. Heb boven geen stelmogelijkheid meer en de kabel is nog steeds te lang (te veel vrije slag) en daardoor kruipt hij.
 
Laatst bewerkt:
Maakt mij verder ook niet zoveel uit, je zou mijn tip kunnen proberen....misschien helpt het misschien niet.....je carb blijft in ieder geval mooi schoon.
 
Laatst bewerkt:
Dan moet hij tóch eerst weer starten ;)
PS Zouden de bakken wat verandert zijn?
Gezien het feit dat voor de EV (auto)blok olie wordt voorgeschreven 15W40 (agip supermotoroil F1) en voor de SP volsyntheet 5W40? (Agip Racing 4t 5W40)
Bougies zijn eender zag ik. Ff vervangen, in de SP zit een Bosch? bougie?? volgens mij niet de goeie
 
Laatst bewerkt:
Dan moet hij tóch eerst weer starten ;)
PS Zouden de bakken wat verandert zijn?
Gezien het feit dat voor de EV (auto)blok olie wordt voorgeschreven 15W40 (agip supermotoroil F1) en voor de SP volsyntheet 5W40? (Agip Racing 4t 5W40)
Bougies zijn eender zag ik. Ff vervangen, in de SP zit een Bosch? bougie?? volgens mij niet de goeie

Ik zou voor dat soort info even kijken in de 'owners manual'. hier te downloaden.

Ik zelf had er een NGK BR9 EG bougie in, dit is volgensmij ook welke er standaard in zit.
Reden van dunnere olie is Euro 3 norm en steeds modernere (olie)technische ontwikkelingen.
Daarnaast hoort dat meldingslampje altijd te branden bij starten,
zo weet je dat die niet kapot is en dat hij weer uit gaat betekend dat er dus niks mis is :)
 
Laatst bewerkt:
Klopt. Ik gebruik ook altijd de BR9.
In de SP zit een Bosch iets met 6 code. Volgens de omrekentabel niet de goeie
Meldingslampje brand sinds kort weer bij contact aan (na onze tig startpogingen). Geen idee waarom.
Ital meuk denk ik dan maar ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan