Iwemania 3.0: Jasper gaat Moto-E racen!

Wat een fantastisch nieuws, kan dat tijdens zo'n wereldbeker in Thialf? Moet er niet net een Zamboni rijden want dan wordt ie weer op een ronde gezet.
 
Beetje pretentieuze titel. De heer Iwema gaat nog helemaal niets, is zich een beetje aan het oriënteren. Ben wel benieuwd of het hem lukt.
 
Titel: Jasper Iwema: Ik wil graag ijsracen

Qoute Jasper: "Je moet er ook wat mee kunnen verdienen, want alleen rijden en geld wegbrengen schiet ook niet op"

Ik moest grinniken... :')
 
Laatst bewerkt:
Titel: Jasper Iwema: Ik wil graag ijsracen

Qoute Jasper: "Je moet er ook wat mee kunnen verdienen, want alleen rijden en geld wegbrengen schiet ook niet op"

Ik moest grinniken... :')

Dan heb jij je nog aardig in kunnen houden..

Kan die vent niet gewoon gaan werken ? Levert meestal wel wat op
 
Dan heb jij je nog aardig in kunnen houden..

Kan die vent niet gewoon gaan werken ? Levert meestal wel wat op

Dat doet hij toch ook, het is alleen Tet die dit nieuws brengt alsof Iwema alles al voor elkaar heeft.
Jasper wil gewoon graag actief zijn in de motorsport, dat willen we toch allemaal, alleen waar de meesten hier bij voorbaat al opgeven probeert hij meteen voor het "echte" werk te gaan, zouden er meer moeten doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik gun het Jasper van harte net zoals ik als Nederlander iedere Nederlander het beste wens in de motorsport. Maakt niet uit in wat voor tak van motorsport. :]

Maar als hij zo graag wil bewijzen dat ie het kan. Waarom dan niet in de 600 OW Supercup?? :?
Ik denk dat hij best het budget bijeen krijgt om met een fiets van bijv 2 jaar oud een seizoen mee te rijden.
Als hij daar iedereen de weg wijst en ff laat zien hoe je kampioen wordt, heeft hij zich direct bewezen. En maakt misschien zelfs kans op vervolg.
Maar het lijkt wel alsof dit soort jongens zich "te goed" voelen voor een Nederlands kampioenschap.... :N
Terwijl het voor de coureur en het kampioenschap een hele goede opsteker zou zijn.

Britten en Duitsers doen niet zo moeilijk, en daar hebben ze een zeer goed kampioenschap. :}
 
Tja, heb toch het idee dat hij wat verkeerde keuzes heeft gemaakt.

Te lang gehoopt op een carrière in de GP wereld, terwijl het al lang duidelijk was dat hij als Nederlander zijnde, te weinig talent/financiën had om er te overleven.

Waarom niet eerder overgestapt richting de Suberbike wereld? bv superstock of supersport
 
Dat doet hij toch ook, het is alleen Tet die dit nieuws brengt alsof Iwema alles al voor elkaar heeft.
Jasper wil gewoon graag actief zijn in de motorsport, dat willen we toch allemaal, alleen waar de meesten hier bij voorbaat al opgeven probeert hij meteen voor het "echte" werk te gaan, zouden er meer moeten doen.
En daarbij, ik weet (op OW Cup SuperCup niveau) wat het kost om een jaar competitief (en dan doen wij écht niet gek) te kunnen racen. Ik begrijp Jasper wel dat hij racen op wat voor een manier dan ook probeert te combineren met geld verdienen. Zou ik ook doen als ik de kans had.

Verder wat jij zegt :^
 
Tja, heb toch het idee dat hij wat verkeerde keuzes heeft gemaakt.

Te lang gehoopt op een carrière in de GP wereld, terwijl het al lang duidelijk was dat hij als Nederlander zijnde, te weinig talent/financiën had om er te overleven.

Waarom niet eerder overgestapt richting de Suberbike wereld? bv superstock of supersport

Misschien op wereldniveau wel Jasper zijn enige doel: GP's rijden.. weet jij veel :? Moet je dan voor superstock of supersport gaan, als dat je doel niet is? Ik noem maar even één van de vele redenen die hij/het team achter hem gehad kan hebben. Wie zijn wij om daar vanaf hier, zonder gehinderd te zijn door enige kennis, daarover denken te kunnen oordelen :? Hij heeft het geprobeert, gehoopt op een carriere als bijv. Rabat (ook nooit een hoogvlieger geweest voor hij successen begon te kennen door hard te werken in de moto2) en gevochten voor wat hij waard was.
 
Wie zijn wij om daar vanaf hier, zonder gehinderd te zijn door enige kennis, daarover denken te kunnen oordelen :?
Ik denk dat wij hier, met onze kennis en ervaring vanaf de zijlijn, prima kunnen inschatten dat al dat gehannes met onbekende Spaanse en Britse teams, wanhopige wildcards en kansloze operaties in het Spaans Open zijn carrière geen volledige herstart gingen bieden. Wel zie je veel uitgerangeerde GP-coureurs leuke carrières hebben in het BSB of WSBK.

De topictitel is voorbarig. Jasper heeft nog nooit ijsspeedway gedaan, heeft slechts tweeënhalve maand de tijd om alles te regelen en weet eigenlijk niet eens hoe je in aanmerking komt om mee te mogen doen. Hij wil er ook nog eens geld aan verdienen. Ik kan je nu al zeggen, zonder dat ik ook maar iets weet over ijsspeedway: er zijn niet veel sporten waarbij je in twee maanden tijd kunt gaan van absolute leek naar topdeelnemer. Ik zou dan ook gekozen hebben voor een echte quote uit het artikel. Iwemania 2.0: vooralsnog is het toekomstmuziek.

Leuk om weer wat te typen hebben hier, tijdens off-season, ik kan wel lachen om dit soort topics / artikelen. Na alle halve toekomstplannen van Jasper (waar dan weinig tot niets van komt) kan deze er ook nog wel bij.
 
Misschien op wereldniveau wel Jasper zijn enige doel: GP's rijden.. weet jij veel :? Moet je dan voor superstock of supersport gaan, als dat je doel niet is? Ik noem maar even één van de vele redenen die hij/het team achter hem gehad kan hebben. Wie zijn wij om daar vanaf hier, zonder gehinderd te zijn door enige kennis, daarover denken te kunnen oordelen :? Hij heeft het geprobeert, gehoopt op een carriere als bijv. Rabat (ook nooit een hoogvlieger geweest voor hij successen begon te kennen door hard te werken in de moto2) en gevochten voor wat hij waard was.

Alleen ga je voorbij aan het feit dat Rabat een hele rijke vader heeft en de Spaanse nationaliteit heeft...

En voor een middelmatige coureur in de GP wereld, is dat het verschil tussen aanmodderen in de achterhoede bij armlastige teams, of meerdere kansen krijgen bij hele goede privéteams en uiteindelijk een MotoGP zitje krijgen.

En wanneer je merkt dat je enige doel onhaalbaar is, moet je mss je doelen bijstellen.
 
Alleen ga je voorbij aan het feit dat Rabat een hele rijke vader heeft en de Spaanse nationaliteit heeft...

En voor een middelmatige coureur in de GP wereld, is dat het verschil tussen aanmodderen in de achterhoede bij armlastige teams, of meerdere kansen krijgen bij hele goede privéteams en uiteindelijk een MotoGP zitje krijgen.

En wanneer je merkt dat je enige doel onhaalbaar is, moet je mss je doelen bijstellen.

Ja Tito rijd ook bijna iedere dag op Almeria en daar is volgens mij zijn vader eigenaar van ,....dacht eerst altijd dat het Checca was en gevraagd aan Wilco en die zei geloof ik dat het van Rabat is ....hang me er niet aan op. *D
 
Alleen ga je voorbij aan het feit dat Rabat een hele rijke vader heeft en de Spaanse nationaliteit heeft...

En voor een middelmatige coureur in de GP wereld, is dat het verschil tussen aanmodderen in de achterhoede bij armlastige teams, of meerdere kansen krijgen bij hele goede privéteams en uiteindelijk een MotoGP zitje krijgen.

En wanneer je merkt dat je enige doel onhaalbaar is, moet je mss je doelen bijstellen.
Die voorbeelden niet TE letterlijk nemen, dat gebeurt nog wel eens hier op het forum. Iedereen heeft weer te maken met zijn eigen situatie. Gaat alleen even om het feit dat Rabat er gekomen is met hard werken, even ongeacht of hij een hele rijke vader en Spaanse nationaliteit heeft is het bij Rabat ook niet aan komen waaien.

En daar gaan er hier een heleboel mensen fout, want wie zijn wij om voor hem te bepalen "dat je mss je doelen bij moet stellen"?
 
Ik denk dat wij hier, met onze kennis en ervaring vanaf de zijlijn, prima kunnen inschatten dat al dat gehannes met onbekende Spaanse en Britse teams, wanhopige wildcards en kansloze operaties in het Spaans Open zijn carrière geen volledige herstart gingen bieden. Wel zie je veel uitgerangeerde GP-coureurs leuke carrières hebben in het BSB of WSBK.

De topictitel is voorbarig. Jasper heeft nog nooit ijsspeedway gedaan, heeft slechts tweeënhalve maand de tijd om alles te regelen en weet eigenlijk niet eens hoe je in aanmerking komt om mee te mogen doen. Hij wil er ook nog eens geld aan verdienen. Ik kan je nu al zeggen, zonder dat ik ook maar iets weet over ijsspeedway: er zijn niet veel sporten waarbij je in twee maanden tijd kunt gaan van absolute leek naar topdeelnemer. Ik zou dan ook gekozen hebben voor een echte quote uit het artikel. Iwemania 2.0: vooralsnog is het toekomstmuziek.

Leuk om weer wat te typen hebben hier, tijdens off-season, ik kan wel lachen om dit soort topics / artikelen. Na alle halve toekomstplannen van Jasper (waar dan weinig tot niets van komt) kan deze er ook nog wel bij.

Precies mijn punt dus. Wil Iwema dat wel, rijden in het BSB of WSBK? Ongeacht of dat wij het hier van achter onze veilige toetsenborden onverstandig denken te vinden, nogmaals zonder inkijk te hebben in wat er speelt binnen het team van Jasper en wat ze bewogen heeft om deze keuzes te maken.

Dat de topic titel voorbarig is, is een ander verhaal.
 
Precies mijn punt dus. Wil Iwema dat wel, rijden in het BSB of WSBK?

Ik denk dat het beter was geweest om zijn wensen opzij te zetten en naar een productiekampioenschap te gaan, dan zijn wensen als vervlogen luchtkastelen na te jagen door middel van een nazomermiddag achterhoede CEV Moto2 rijden.

Er komt een moment dat "ja maar ik wil het!" niets meer waard is.
 
Ik denk dat het beter was geweest om zijn wensen opzij te zetten en naar een productiekampioenschap te gaan, dan zijn wensen als vervlogen luchtkastelen na te jagen door middel van een nazomermiddag achterhoede CEV Moto2 rijden.

Er komt een moment dat "ja maar ik wil het!" niets meer waard is.

Ik kan altijd wel respect hebben voor mensen die het dan toch weer proberen, gewoon niet opgeven. Het glas halfvol zien, als is hij misschien half leeg.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan altijd wel respect hebben voor mensen die het dan toch weer proberen, gewoon niet opgeven. Het glas halfvol zien, als is hij misschien half leeg.

Ze ...men moeten die jongen gewoon laten gaan , ik begin ook weleens ergens aan waarvan ik achteraf denk ...pannekoek dat moet jij niet meer willen doen (bij mij is het de leeftijd) , maar heb het wel geprobeerd en gedaan en dat pakken ze je niet meer af .....wat doet er niet toe :+
Alleen Jasper maakt zelf veel bekend .
 
Ik zou hem graag willen zien in de begeleiding van jonge coureurs. Bijvoorbeeld in de NEC moto 3 waar een aantal Nederlandse rijders gaat uitkomen. Hij was niet de beste rijder in de Moto 3 maar scoorde toch regelmatig punten en heeft wel een bak ervaring opgedaan in die jaren. Hij weet precies hoe een Moto 3 machine rijdt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan