Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja,
zolang het op de snelwegen blijft mij niet gelaten.
Ik haat snelweg :+
Ja , de snelweg is inderdaad niet het meest enerverende stuk asfalt (al is het in België uitdagender dan in Nederland ;)), maar soms zit je er toch wel aan vast. Zeker voor woon-werk verkeer over meer dan 20 km is het vaak de snelste optie.

Maar al dat gecontroleer op wat we doen .... VRESELIJK.

Ik ben geen wegmisbruiker of snelheidsduivel die enorme overtredingen maakt, maar ik kan ook niet ontkennen dat ik nooit een tikkie sneller ga dan de bedoeling is. Op plaatsen waar het geen kwaad kan. (85 waar je 80 mag, 110 op een snelweg waar je op andere tijden op de dag 130 mag etc). In mijn hele leven een stuk of 4 bekeuringen van 3-6 km te snel, dus dat valt nog best mee.

Ik rijd sporadisch wel eens op de A2 van Utrecht naar Amsterdam of terug. Het stuk met de trajectcontrole rijdt VRESELIJK. buiten de spits, de linker twee rijstroken leeg en elke 100 m een voertuig op de andere stroken, en dan gewoon 100 moeten rijden??? :r
De snelweg is inderdaad zowiezo al saai, maar met die trajectcontrole is het echt een kwelling. Je zit meer op je snelheidsmeter te turen dan op de weg.

Stel je voor dat heel het land continu op deze manier 'bewaakt' zou worden.
't Lijkt mij een ramp. Elke keer als je per ongeluk en heel onschuldig 5 km te snel gaat . . . . bingo!
Dat is met normaal rijden eigenlijk niet te voorkomen, overkomt bijna iedereen wel eens.

En als geen enkele overtreding onopgemerkt blijft.
Niet dat het mij gáát om iets te doen wat niet mag, maar er is dan toch geen zak meer aan.


EDIT: Volgens mij kan elk modern voertuig (injectie, elektronische ontsteking) worden uitgerust met cruise control. En aangezien er toch al geen ruk meer aan is met permanente controle kan dat er ook nog wel bij. De aanschafkosten ervan heb je na het niet-ontvangen van drie '5 km te snel'- bekeuringen al terugverdiend.

Ik weet alleen niet of het ook op fietsen (jullie GSXen van de wat oudere types en mijn SV650) met carburateurs kan.
Hopelijk duurt het nog even voor het nodig is dit uit te zoeken.
 
Laatst bewerkt:
En ze hebben mooi strak asfalt op de snelweg. In het hele land eigenlijk :?
Fijn dat de Belgische regering het geld dat ze binnenhalen van de motorvoertuigeigenaren wèl volledig ten goed laten komen aan de weggebruiker. :X

Wel een leuk land om heen te gaan.
Gezellige mensen en ondanks het wat 'uitdagender wegdek' leuk om op de motor te doen.
 
Laatst bewerkt:
OK, genoeg over Big Brother. 't Is een GSX-F topic.
Bijgaand mijn laatste GSX600F. een '98-er waar ik een GSX600S van had gemaakt.
Ik heb er helaas maar een dikke 10.000 km van mogen genieten.
full
 
dat ziet er apart uit heeft wel wat weg van een sv half naked, de voorkant dan he
Ik denk dat je de SV650S bedoelt. Laat ik die toevallig momenteel hebben, maar is toch wel wat anders hoor.
In het rijden zeker. :Y

full
 
Laatst bewerkt:
't Is echt rustig he. Geen weer om lekker een stukkie te rijden en ook voor sleutelen (in een onverwarmde garage in mijn geval) is het te koud. Dus leuk om het MF even af te struinen op zoek naar iets leuks.

Toen ik gisteren zijn GSX nog eens opzocht kwamen mooie herinneringen boven. Ik denk dat ik een kleine 3 ton met 3 GSXxen heb gereden. Woon-werk, weekendjes naar evenementen, toertochten, motorvakanties. Was een mooie tijd met leuke motoren. Goede herinneringen aan!

Wat mij ook weer boven kwam borrelen was dat het modelletje knap lastig is om te verbouwen tot iets dat er zonder zonder volle kuip nog een beetje netjes uitziet. Ik vond het met wat ik er uiteindelijk van had gebakken best leuk uitzien hoor, maar 't was wel een uitdaging.
Ik had ooit een keer 2 kuipdelen met schade op de kop getikt en heb daar direct na aankoop de zwarte GSX600F van een post geleden mee gemaakt.
Internet-toegang had ik toen nog niet, dus op de ouderwetse manier bij motorzaken op zoek naar schadedelen en er wat leuks mee doen. Ideeën uitwisselen via een forum of kijken hoe anderen het deden was er toen ook nog niet bij (in mijn geval).
Nu, 20 jaar later eens gekeken wat anderen hebben gedaan met ombouwen van de GSX600F. Wat ik toen al merkte blijft nog steeds staan. Het is niet het meest ideale model voor verbouwen tot streetfighter, café racer of iets dergelijks. Grootste 'probleem' is dat de tank totaal niet mooi op het frame aansluit, dus zonder restanten van de bovenste kuipdelen blijft het er in mijn ogen een beetje vreemd uitzien. Airbox, kabels etc in zicht ....

Ik heb nu een beetje hetzelfde met de SV650. De dalende lijn van de tank en het weer stijgende kontje maken het zowat onmogelijk om er een café racer lijn in te krijgen. Een streetfighter achtig iets lukt wel, maar dan heb je zo ongeveer een opgeleukte SV650N.
Bij de volgende motor toch echt rekening mee houden vóór de aanschaf. ;)

Internet staat inmiddels vol met plaatjes van omgebouwede GSX600Ffen.
Zijn er onder jullie nog GSX-F verbouwers??
full
 
Laatst bewerkt:
't Is echt rustig he. Geen weer om ...
Mooi verhaal maar beetje geknipt om de quote kort te houden ;)
Ik zou ook wel willen verbouwen ja, maar dan op andere manieren.
In eerste instantie moet het wel een GSX F blijven, ik bedoel dus het eigenlijke model, de kont, de snuit, de kuipdelen ...

Maar wel had ik graag een ombouw gezien naar cardan, en een zwaardere overbrenging daarbij, zodat hij bij 120km/u in 6de nog maar 4500rpm doet ipv 5500.

Het dashboard zou ik wegnemen, en een mooie multifunctionele after market inzetten, met meting op het voorwiel.

Hij zou volledig herspoten moeten worden, in het wit, incl de onderkuip, de wielen, de achterbrug en vorkpoten.

En daarbij zou hij ook een driedelige kofferset moeten krijgen, eentje die mooi oogt, dus meer is dan een set "tupperware boxen", en ook in het wit kan worden gezet, zowel het rek als de koffers.

En de tank zou ik willen laten vergroten. Het model zou hetzelfde moeten blijven, maar zogezegd in de hoogte moeten worden uitgerokken, dat hij de plaats inneemt van een zogezegde tanktas. Had daarbij graag een tank capaciteit gezien van minstens 30L (32L zou super zijn, maar met 30L kan je ook al probleemloos 500km rijden zonder te slenteren).

Maar ik begrijp dat dit niet de meest haalbare wensen zijn die ik heb, en als het al haalbaar zou zijn (ene Jerrit hier op MF zou het wel voor mekaar krijgen denk ik zo) zal er toch ook een aardige duit tegenaan gegooid moeten worden vrees ik :X

Edit: het zou dus eigenlijk gewoon een GSX F toerbuffel worden ipv een sport/toer :P

Moest ik er het geld voor hebben, ik zou wel eens contact opnemen met die ene Jerrit 8-)
Kijk soms wel eens in zijn topics (nu alweer effe geleden eigenlijk) en wat die allemaal maakt 8-)
 
Het is inderdaad geen weer om te rijden. Mijn gsx staat buiten te wachten tot het weer beter is.
720.jpg
 
Het is inderdaad geen weer om te rijden. Mijn gsx staat buiten te wachten tot het weer beter is.
[afbeelding]
Doet "pijn" he, die zo buiten moeten laten staan -O-

Bij mij ook het geval. Want, ik heb "gefaald" in de doelstelling ervoor te zorgen dat ze voor de winter binnen kon slapen :$

Net genomen:
full

full


Met het enige verschil, dat die van mij maandag weer gewoon zal moeten rijden, hoe het weer ook moge zijn.

Ben trouwens ook mijn eerste tank E10 aan het berijden. Ik merk toch alvast verschil, in de negatieve zin B|
Bij koudstart draait ze minder vlot. Eens warm merk ik geen verschil. Ook niet in prestaties, maar dat kan ook niet veel verschil geven met mijn rustige rijstijl. Ik kan best begrijpen, als je graag sportief rijdt er toch een (klein) verschil te merken zal zijn.

Het verbruik: Nog geen tweede keer moeten tanken, maar ik bemerk toch dat het (een beetje) stijgt. Al is het momenteel niet de moment om met een vergelijk naar boven te mogen komen. Laatste paar 100 km heb ik ook ietwat "nerveuzer" gereden, en is het toch al enkele keren goed koud geweest, vriezen de gehele dag, al -6°C gehad, en hij blijft nu ook voortdurend in die koude staan, wat maakt dat hij bij koudstart (veel) langer nodig heeft om op bedrijfstemperatuur te komen ...

Denk dat het begin van de lente een beter moment zal zijn om met een noemenswaardige vergelijking te mogen uitpakken ... ben benieuwd ...
 
Ik zou ook wel willen verbouwen ja, maar dan op andere manieren.
In eerste instantie moet het wel een GSX F blijven, ik bedoel dus het eigenlijke model, de kont, de snuit, de kuipdelen ...
....
Moest ik er het geld voor hebben, ik zou wel eens contact opnemen met die ene Jerrit 8-)
Kijk soms wel eens in zijn topics (nu alweer effe geleden eigenlijk) en wat die allemaal maakt 8-)
Dat is inderdaad veel meer dan ombouwen tot naked bike, streetfighter oid. In jouw geval kun je beter een toerbuffel aanschaffen. Dan zijn blok en frame ook wat meer op de te verstouwen last afgestemd. GSX1100F wel eens overwogen? Die heeft zo ongeveer alles wat jij zoekt origineel of als optie leverbaar. Is wel een heel stuk lomper, maar dat zal die van jouw na de verbouwing ook zijn...

En dan al die ingesneeuwde motoren. Morgen is het er weer af.
Is er een reden dat jullie er geen motorhoes omheen doen? Dan staat ie in elk geval droog.

Harm, ik dacht dat ik een verzamelaar was , maar als ik jouw lijstje zo zie...
Waar zet je ze allemaal neer ??
Nu snap ik dat de GSX buiten moet ;)
 
Laatst bewerkt:
Doet "pijn" he, die zo buiten moeten laten staan -O-

Bij mij ook het geval. Want, ik heb "gefaald" in de doelstelling ervoor te zorgen dat ze voor de winter binnen kon slapen :$

Net genomen:
[afbeelding]
[afbeelding]

Met het enige verschil, dat die van mij maandag weer gewoon zal moeten rijden, hoe het weer ook moge zijn.

Ben trouwens ook mijn eerste tank E10 aan het berijden. Ik merk toch alvast verschil, in de negatieve zin B|
Bij koudstart draait ze minder vlot. Eens warm merk ik geen verschil. Ook niet in prestaties, maar dat kan ook niet veel verschil geven met mijn rustige rijstijl. Ik kan best begrijpen, als je graag sportief rijdt er toch een (klein) verschil te merken zal zijn.

Het verbruik: Nog geen tweede keer moeten tanken, maar ik bemerk toch dat het (een beetje) stijgt. Al is het momenteel niet de moment om met een vergelijk naar boven te mogen komen. Laatste paar 100 km heb ik ook ietwat "nerveuzer" gereden, en is het toch al enkele keren goed koud geweest, vriezen de gehele dag, al -6°C gehad, en hij blijft nu ook voortdurend in die koude staan, wat maakt dat hij bij koudstart (veel) langer nodig heeft om op bedrijfstemperatuur te komen ...

Denk dat het begin van de lente een beter moment zal zijn om met een noemenswaardige vergelijking te mogen uitpakken ... ben benieuwd ...

Haha, nee doet geen pijn. Het is mn pekel/ratbike. Staat ook altijd buiten maar start ook gewoon altijd. Topmotor!
 
Dat is inderdaad veel meer dan ombouwen tot naked bike, streetfighter oid. In jouw geval kun je beter een toerbuffel aanschaffen. Dan zijn blok en frame ook wat meer op de te verstouwen last afgestemd. GSX1100F wel eens overwogen? Die heeft zo ongeveer alles wat jij zoekt origineel of als optie leverbaar. Is wel een heel stuk lomper, maar dat zal die van jouw na de verbouwing ook zijn...

En dan al die ingesneeuwde motoren. Morgen is het er weer af.
Is er een reden dat jullie er geen motorhoes omheen doen? Dan staat ie in elk geval droog.

Harm, ik dacht dat ik een verzamelaar was , maar als ik jouw lijstje zo zie...
Waar zet je ze allemaal neer ??
Nu snap ik dat de GSX buiten moet ;)

Nee gelukkig is dat niet mijn verzameling :P
Zou al een vermogen kosten aan vaste lasten. Nee dat zijn de motoren die ik gehad heb. Momenteel alleen in bezit van de gsx en de speed triple.
4 is het Max geweest maar 2 is voorlopig genoeg :9
 
Haha, nee doet geen pijn. Het is mn pekel/ratbike. ...
En best gaaf in volledig matzwart. Zo te zien ook een gaatje in het kuipwerk gehad thv de krusasuitstulping ??
En superbetrouwbare motoren, dat is ook mijn ervaring.
Van het lijstje had dus alles op de GSX na doorgestreept moeten worden. :Y
Nu lijkt het of je een half klassiekermuseum in je achtertuin hebt staan :)
Wel een bijzondere volgorde, of klopt die niet? Op op te beginnen een R1, daarna 'door' op een XS400, of was dat je pekelfiets?
In elk geval wel een mooi lijstje klassiekers de je kont laten passeren. ;)

De SpeedTripile staat er nog niet eens bij.
 
Laatst bewerkt:
...
En dan al die ingesneeuwde motoren. Morgen is het er weer af.
Is er een reden dat jullie er geen motorhoes omheen doen? Dan staat ie in elk geval droog.


...maar als ik jouw lijstje zo zie...
Ik moet ergens een hoes hebben liggen, maar gebruik ze amper, omdat mijn motor bijna dagelijks rijdt.

Al had ik het voor dit weekend beter wél gebruikt, want ik wist dat het ging sneeuwen, en ze rijdt normaal het gehele weekend niet.
Maar ja ... nu is het te laat -O-

Mijn lijst is opgesteld in volgorde van aanschaf :Y
En alles wat ik niet meer heb is doorstreept ;)
 
Prepareren jullie de motor nog speciaal wanneer hij 24 uur per dag buiten staat?

Want ik ga dinsdag (waarschijnlijk) een GSX kopen en ik heb helaas geen mogelijkheid om hem binnen te zetten.
 
Ja de s de half naked half kuip tweecilinder.
Hoe rijdt die dan?

Niet bekend met de halve kuip, het naked met raampje staat hier ook buiten onder het afdakje.

Persoonlijk ben ik heel blij met de GSX na de SV.. maar smaken verschillen.

Meest opvallende verschillen:
SV zadel een paar mm hoger, voor mij het verschil tussen comfortabel en tenenwippend voor het stoplicht.
SV koppel onderin vanaf 3-4k RPM, vanaf 6000-7000 beetje buiten adem rakend. GSX begint pas te trekken bij 5k maar kan probleemloos 3k tuffen.
SV schudt je van af wanneer je onder 3K het gas open trekt en sleurt je vanaf 4K aan het stuur mee.
GSX gooit er bij 5, bij 7, bij 9 en bij 11kk rpm een schepje bovenop.
Versnellingen van de GSX zijn eigenlijk te kort en krap op elkaar, opschakelen? -1000/ 1500 toeren. Snelweg? 6k 120 km/h, 7k 140 km/h etc. in de 6e versnelling.
Zithouding SV wat rechter op. Waardoor het ruitje precies alle wind naar je gezicht dirigeert.
Handvatten van de SV zijn gek genoeg ff dunner, voelt daarom kwetsbaarder aan.
Achterrem GSX is fors sterker dan bij de SV, als je zaterdag met de SV gaat tuffen en zondag met de GSX blokkeer je het achterwiel bij het eerste stoplicht :P
Zadel SV is ten opzichte van de GSX erg hard en oncomfortabel.
Passagier zit bij de SV meer uit de wind en wat steviger wegens dichter tegen de bestuurder aan, bij de GSX zit die nogal veraf/ erboven uit, maar op een veel zachter/comfortabeler zadel.
 
En best gaaf in volledig matzwart. Zo te zien ook een gaatje in het kuipwerk gehad thv de krusasuitstulping ??
En superbetrouwbare motoren, dat is ook mijn ervaring.
Van het lijstje had dus alles op de GSX na doorgestreept moeten worden. :Y
Nu lijkt het of je een half klassiekermuseum in je achtertuin hebt staan :)
Wel een bijzondere volgorde, of klopt die niet? Op op te beginnen een R1, daarna 'door' op een XS400, of was dat je pekelfiets?
In elk geval wel een mooi lijstje klassiekers de je kont laten passeren. ;)

De SpeedTripile staat er nog niet eens bij.

De vorige eigenaar heeft de motor een keer neergelegd. Vandaar de schade.
De motoren staan bij mij ook op volgorde van aanschaf. r6-en waren mijn 'goede' motoren en de andere waren voor erbij. Vind het leuk om vaak wat anders voor erbij te rijden. Maar houd het voorlopig bij de gsx en de triple. Triple gaat overigens nooit meer weg :P helemaal verliefd op die motor :9~

Hoe krijg ik die tekst btw doorgestreept? :X
 
Prepareren jullie de motor nog speciaal wanneer hij 24 uur per dag buiten staat?

Want ik ga dinsdag (waarschijnlijk) een GSX kopen en ik heb helaas geen mogelijkheid om hem binnen te zetten.

Ik doe er helemaal niks aan maar in mijn geval is dat ook geen probleem ;)
Moet de motor in jouw geval altijd buiten staan? Ik zou een goede motorhoes aanschaffen in dat geval.
 
Ik doe er helemaal niks aan maar in mijn geval is dat ook geen probleem ;)
Moet de motor in jouw geval altijd buiten staan? Ik zou een goede motorhoes aanschaffen in dat geval.
Mijn motor staat ook bijna altijd buiten, en inderdaad ook onder een hoes. Dan blijft ie wat droger, dat nooit slechter kan zijn dan telkens nat laten worden. Veel plezier alvast met je GSX, Niels !!

voor het doorhalen van tekst even een berichtje tikken, dan de doorhaalknop indrukken dan zie je hoe je het begin en eind van een tekst die je wilt doorhalen moet markeren.
Kan het niet intikken, want dan doorhaalt ie het ook in de weergave in het bericht.

Kawasaki Z650 B2 ('78), Suzuki GSX600F (2x '95, '98), Kawasaki Z1000 A2 ('78), Suzuki SV650N ('99), Suzuki SV650S ('01), Gilera DNA 180 ('02)

EDIT: zal mijn volgorde ook aanpassen. Die klopt(e) ook niet helemaal.
 
Laatst bewerkt:
voor het doorhalen van tekst even een berichtje tikken, dan de doorhaalknop indrukken dan zie je hoe je het begin en eind van een tekst die je wilt doorhalen moet markeren.
Kan het niet intikken, want dan doorhaalt ie het ook in de weergave in het bericht.
full
 
Ik moet ergens een hoes hebben liggen, maar gebruik ze amper, omdat mijn motor bijna dagelijks rijdt.
Wat is dat voor een reden? :P
Hoes erover is het vaste ritueel als ik thuis kom. :Y

Buitje in de avond of nacht is niet gewenst. ;)
Prepareren jullie de motor nog speciaal wanneer hij 24 uur per dag buiten staat?

Want ik ga dinsdag (waarschijnlijk) een GSX kopen en ik heb helaas geen mogelijkheid om hem binnen te zetten.
Ik zorg er in ieder geval voor dat de voorvorkpoten droog zijn en spuit ze regelmatig met siliconenspray in. :)

Nu in de winter hou ik de tank ook wat mat met siliconenspray.
En in de tankdop rond de vulopening ligt een permanente ontroester.
Op warme delen siliconenspray, niet warme delen heb ik wat kettingvet gespoten, en verder hou ik hem niet schoon.
Poetsen is weer voor de zomer. Alle laagjes nu helpen tegen de pekel en natte invloeden. :)
Versnellingen van de GSX zijn eigenlijk te kort en krap op elkaar, opschakelen? -1000/ 1500 toeren. Snelweg? 6k 120 km/h, 7k 140 km/h etc. in de 6e versnelling.
1 of 2 tandjes groter voor zetten. Ik heb hem al maanden liggen. :+
Het is even wat meer werk en heb geen echte sleutelplek of tijd.
In de avonden is het te donker, op de binnenplaats is geen verlichting.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan