Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 32

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan moet je dus eigenlijk ook je frame zwart spuiten...

Prijs vind ik mee vallen, had een sp2 achterbrug duurder verwacht.
 
Nou ik ben zo klaar met het zoeken naar een shop met lagers voor een betere prijs dan oem.
Autozaak hier had alleen het 6205 lager liggen de rest kon hij niet eens vinden.. Weet niet of het wat zegt over de zaak of de lagers haha.
Dus als iemand een adres weet waar ik ze allemaal kan bestellen/halen hoor ik het graag!

@bassie zal morgen even een foto maken.
 
Nou ik ben zo klaar met het zoeken naar een shop met lagers voor een betere prijs dan oem.
Autozaak hier had alleen het 6205 lager liggen de rest kon hij niet eens vinden.. Weet niet of het wat zegt over de zaak of de lagers haha.
Dus als iemand een adres weet waar ik ze allemaal kan bestellen/halen hoor ik het graag!

@bassie zal morgen even een foto maken.

Hier kan je zo de maten invoeren en bestellen,ff oude opmeten.

Groefkogellagers - Lagers
 
ik dacht dat jij een arme man was?
:+
Motorzaak dus in delen (zou kunnen)
Ook met de lasers gedaan gelukkig
Lasers kreeg ik binnen maar carbon echt blauw en paars aan alle kanten kutzooi
Maar no worries onderdelen ervan redden me zo ie zo
 
Nou ik ben zo klaar met het zoeken naar een shop met lagers voor een betere prijs dan oem.
Autozaak hier had alleen het 6205 lager liggen de rest kon hij niet eens vinden.. Weet niet of het wat zegt over de zaak of de lagers haha.
Dus als iemand een adres weet waar ik ze allemaal kan bestellen/halen hoor ik het graag!

@bassie zal morgen even een foto maken.


Je moet ook naar een lagerboer gaan.
 
Motorzaak dus in delen (zou kunnen)
Ook met de lasers gedaan gelukkig
Lasers kreeg ik binnen maar carbon echt blauw en paars aan alle kanten kutzooi
Maar no worries onderdelen ervan redden me zo ie zo
Zagen er op de foto's toch strak uit, of zijn dat foto's geweest van toen ze nieuw waren?
 
Goedemorgen ,

Even voorstellen , ik ben marcel uit zaandam ,ik heb al een aantal motoren zoals fireblade 929rr ,kr1s , st1100 ,maar ik zoek nog een leuke vtwin , nu heb ik me daar al aardig in verdiept , maar liep laatst tegen een leuke sp1 aan uit 2000 ,met 60.000 km op de teller .

ik kan de motor voor een leuke prijs meenemen aangezien er wat schoonheidfoutjes aan zitten , voorvork keeringen moeten vervangen worden , de uitlaten opzich zijn goed ,maar de beugels zijn een keer op een andere plek gemonteerd en zijn daar licht ingedeukt , dus moeten feitelijk andere op voor het mooie .

waarschijnlijk is hij een keer omgevallen ,want er zit een klein deukje in het frame ter hoogte waar het stuurhelft erin kan slaan .

verder mooie machiene !

De motordealer gaat de vorige eigenaar nog benaderen voor de onderhoud historie , wel fijn om te weten wat er de laatste tijd aan gedaan is .

Mijn vraag is ook waar ik op moet letten bij dit 1ste type sp1 bij een proefrondje ?

Was er wat met de injectie ? die bij latere modellen aangepast is ?

Mocht ik de historie niet weten , welke zaken moeten dan uitgevoerd worden bij 60.000 km ?
( klepspelling meten , distributie ?)

ik hoor graag jullie advies .

groeten marcel
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen ,

Even voorstellen , ik ben marcel uit zaandam ,ik heb al een aantal motoren zoals fireblade 929rr ,kr1s , st1100 ,maar ik zoek nog een leuke vtwin , nu heb ik me daar al aardig in verdiept , maar liep laatst tegen een leuke sp1 aan uit 2000 ,met 60.000 km op de teller .

ik kan de motor voor een leuke prijs meenemen aangezien er wat schoonheidfoutjes aan zitten , voorvork keeringen moeten vervangen worden , de uitlaten opzich zijn goed ,maar de beugels zijn een keer op een andere plek gemonteerd en zijn daar licht ingedeukt , dus moeten feitelijk andere op voor het mooie .

waarschijnlijk is hij een keer omgevallen ,want er zit een klein deukje in het frame ter hoogte waar het stuurhelft erin kan slaan .

verder mooie machiene !

De motordealer gaat de vorige eigenaar nog benaderen voor de onderhoud historie , wel fijn om te weten wat er de laatste tijd aan gedaan is .

Mijn vraag is ook waar ik op moet letten bij dit 1ste type sp1 bij een proefrondje ?

Was er wat met de injectie ? die bij latere modellen aangepast is ?

Mocht ik de historie niet weten , welke zaken moeten dan uitgevoerd worden bij 60.000 km ?
( klepspelling meten , distributie ?)

ik hoor graag jullie advies .

groeten marcel

klepspeling meten.....maar zal vast ok zijn.
distributie kun je vergeten.....zit een tandwieltrein in en geen riem of ketting.

waar ik zelf op zou checken.
balhoofdspeling.
rijdt hij recht met losse handjes?....ook boven de 150?...geen rare klappers op je stuur?
ketting tandwielen....
deukje frame kan ook van klapper zijn....maar hoeft verder ook niets te betekenen..ik kocht de mijne ook met zo een deukje en inmiddels 80.000 km verder.

succes ! en alvast welkom hier :)
 
Thanxs vuurbloed !.

Heb ze altijd al erg gaaf gevonden .
Ik ga dinsdag even rijden . Dus ben benieuwd .
Het is voor mij echt een motor voor erbij .even een paar uurtjes rijden .daarna zullen de polsen wel gaan klagen ;-)

Zijn er nog mogelijkheden om de clipons te vervangen voor hogere?

En heeft iemand nog een leuke set dempers liggen ?
 
Lenker VarioBar 50mm


full
 
Nou ik ben zo klaar met het zoeken naar een shop met lagers voor een betere prijs dan oem.
Autozaak hier had alleen het 6205 lager liggen de rest kon hij niet eens vinden.. Weet niet of het wat zegt over de zaak of de lagers haha.
Dus als iemand een adres weet waar ik ze allemaal kan bestellen/halen hoor ik het graag!

@bassie zal morgen even een foto maken.


Wat kost een wiellager? 3 tientjes per stuk?
en hoeveel km gaan ze mee? 60,000?
Hoeveel goedkoper denk je uit te kunnen/willen zijn?
 
Laatst bewerkt:
De achter asmoer wil ik gaan vervangen; die is enerzijds niet meer zo mooi. anderzijds, heb een (mat goudkleurige) externe versteller set besteld.... :-)


full



Zijn er hier SP's die goede of slechte ervaringen hebben met een aftermarket moer?
(Kan natuurlijk altijd OEM halen...0
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan