Kymco Downtown 300i

Zo jan dat is niet mis dan maar uit elkaar halen en zelf spuiten kan ik mijn heel oud beroep weer eens ophalen (autospuiter) maar eens in verdiepen over wat en hoe het werkt met kunststof spuiten❓ :]
 
Laatst bewerkt:
Gewoon netjes mat schuren dan 1k basecoate er direct op en vervolgens 2k afspuiten.
Hangt voor de rest een beetje van jou huidige kleur af om te bekijken of je gekozen 1K basecoat kleurtje wel 'kleur echt' wordt.
b.v. zwart is soms goeie ondergrond voor basecoat zilver, en wit is soms goeie ondergrond voor basecoat rood.
Je moet alleen wel een spuitcabine tot je beschikking hebben.

ik heb een jaar of 6 geleden nog een brommertje fantasie gespoten,
heb er toen met de airbrush 1K vlammen op gemaakt en 2K afgespoten.

Hier kan je lekker goedkoop alles krijgen, met een weekje heb je alles in huis... leuke site om ook eens door heen te bladeren, alles kan je mee bestellen, kleefdoek, schuurpads, schuurpapier, maatbekers, 1K verdunning, 2K verdunning, 2K glans coventioneel,
2K matt acryl, etc. etc.
url....: Autolack Effektlacke Flipfloplack Effektlack Candy Kameleon - Home
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de injector losgehaald. Ik begreep van Jan dat er momenteel 6 of 8 gaatjes in de injector zitten?
Ik heb er namelijk "maar" 4.
Ze zijn wel goed open.

Daar zal het probleem zeker niet in gaan zitten qua acceleratie.

Ik ga nu eerst maar de virusje dicht bouwen en de zekering verplaatsen. Heb de injector wel even in een badje met injector reiniger liggen.
 
Zoals ik als Jan zijn erachter gekomen
dat de injector voor 2012 4 gaatjes heeft en na 2012 10 gaatjes.

Is er in dit topic nog iemand die een vd eerste DT's heeft. Om na te gaan wat er nog meer anders is. Zoals nu ook bekend de kabels vd buddyseat slotjes.

Er blijven bij mij een paar raadsels en dan met name nog steeds de aandrijving.

Onlangs heb ik het eea vervangen aan de DT
en alles op bouwjaar gekocht en alle originele spullen waren excuses hetzelfde.

Origineel:
Torque driver met buitenste poelie compleet in losse onderdelen
Drukveer

Van Malossi de snaar
Dr Pulley SR 14gr
Maar zoals een paar bekend hanteert Malossi 2 verschillende witte drukveren welke van voor 2012 en na 2012.
Het verschil zit m in de diameter en lengte.
Voor 2012 is een fractie smaller qua dia.
Waar ik achterkom is dat de originele drukveer dezelfde dia heeft als het nieuwe type Malossi...
De Malossi drukveer past eigenlijk ook niet lekker op de poelie.

Kymco lijkt geen verschil te kennen in drukveer van welk bouwjaar dan ook.



Mijn vraag en die heb ik gesteld bij Malossi maar krijg daar geen antwoord op is waarom Malossi 2 verschillende drukveren hanteert terwijl de eerste eigenlijk niet past. Deze schijnt ook op een SH300i te lijken.

Ik heb ik nog een Dr Pulley hitclutch liggen maar momenteel accelereerthij voor geen meter.

Nu de eerste type witte drukveer gemonteerd en bij verlaten rotonde en spinnend achterwiel en daarna bij 50kmh zakt hij in.

Ik wil graag de andere witte veer proberen maar die is moeilijk te krijgen lijkt wel.

Ik ga er nog eens mijn hoofd over buigen maar misschien krijg ik opheldering van een mede eerste DT rijder.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de multivar 2000 (Malossi 5114730) besteld en volgende week binnen. Op hoop van zege het nieuwe type besteld met in mijn ogen de juiste veer.
Het hele net doorgespit maar ik kom er niet achter waarom Malossi 2 types gebruikt en bv J. Costa en Polini 1 soort verkoopt.

Ik ben ook aan het speuren geweest of er ook origineel verschil zit in het 2010 en 2012 model qua vario maar op de onderdelen sites word er maar 1 type originele vario gehanteerd.

We gaan het meemaken.
 
Ik zit eerlijk gezegd te denken om mijn DT te verkopen en een xciting aan te schaffen heeft iemand ervaring met de verschillen tussen deze 2 scoots en is dit zinvol? :]
 
die van mij gaat er mischien ook uit in de lente dan is ie overbodig,maar omdat ik zeer tevreden ben er mee twijfel ik om hem erbij te houden.
voor woonwerk blijft ie perfect en als pekelscoot .
 
@ Tazz2

Probeer een test ritje ergens te regelen is denk ik het besten.

Verschil is er zeker.

De 400cc Xciting is ranker dan DT, zeker de voorkant is smaller maar wel weer hoger op het zadel, erg handig want je hebt een goed overzicht op de weg je kijkt zo over auto's heen.

Door de doorlopende voorvorkpoten (DT heeft dat niet) is het rij gedrag meer richting normale motorfiets, hij regareert net wat beter als je b.v. je lichaam gebruikt om de scooter van koers te doen laten veranderen, hij is beter wendbaar.
Je kunt b.v. bij 80 km per uur zo je handen los gooien van het stuur.

De iets grotere wielen V/A allebij 1 inch groter als DT maken hem ook koersvaster, en met het 1 inch grotere achterwiel iets minder stuiterig dan DT.

Heeft ook iets minder trillingen als DT.
Hele sterke voorrremmen er zitten immers 2 schijven op en dan ook nog radiaal uitgevoerde remklauwen, dat merk je goed.

Heb hem nu 3 jaar en ziet er nog erg goed uit, geen roest enzo.
Misschien dat ik hem dit jaar ook eruit doe, want heb wel zin om de overstap naar 2 cillinder te maken.
Maar moet dit jaar nog een paar andere uitgaves doen dus moet eens gaan tellen hoeveel geld ik wel/niet heb te besteden.

mvg. Jan
 
Klinkt allemaaal goed zal eens kijken waar ik een proefrit kan maken om zelf te ervaren hoe een xciting voelt tijdens een rit, en of ik een mooie kan vinden🤔 Jan ik weet niet wat die van jou weg heeft wat voor kleur en prijs je in gedachten had? Ik hoor het anders wel ik heb er 2 via internet gezien maar denk er ook nog even over na :]
 
Zie ze haast nooit staan, dus heb weinig of geen vergelijking, en vindt dat dan ook moeilijk, volgens mij is die van mij geel?

Er zit voor zo'n 4000 euro aan accessoires op, dat krijg ik nooit terug, als ik daar geld voor ga vangen zal het zo'n 10% van die 4000 zijn, maar so be it.
 
Laatst bewerkt:
Nou Jan is hij geel of is hij geel :? En wat heb je er allemaal aangehangen om aan €4000 extra te komen heb je de xciting400? welk bj en huidige kmst? :]
 
Heb alles wel zo'n beetje beschreven in het Xc topic, ook wel met foto's.
Aankoop van spullen begon al in de laatse maanden van 2013 voor dat ik hem had, aanschaf was Februari 2014.

Die gene die dat ding van mij zou kopen krijgt er ook nog een vracht aan extra praktisch ongebruikte losse onderdelen bij.
Mallosi sportvario met ook nog eens dr. Pulley's er in, Kymco windscherm, uitlaat, Kymco koppeling(3000km.), luchtfilter, 2 remschijven, 2 radiale remklauwen met bijna nieuwe blokken, zomer/winter spatboard, Kymco claxon en nog wat andere losse dingetjes zoals reserve oliefilters etc.
Ik haal denk ik alleen m'n remhandels eraf, de originele zijn er toen in de shop nog voor dat ik weg reed afgehaald thuis opgeborgen en vervangen voor die dure kymco handels.
Die handels bevallen mij erg goed en passen ook op veel andere merken.
De sport vario met dr. P is 17000km gebruikt, dus niet vers maar wel nog goed, de OEM vario met Dr. P is 3000km gebruikt

Heb er zo verschrikkelijk veel losse onderdelen bij zitten dat zoiets alleen met de auto kan worden vervoert.
Twijfel wel nog over de topkoffer en M5 kofferplaat, de koffer is nog uiterst modern en kan zo op een nieuwe motor.
Geld krijg ik daar niet voor terug dus beter denk ik zelf houden.
De ook al niet goedkope originele aluminium Kymco grondplaat en beugel t.b.v de koffer laat ik er wel op zitten, want die zijn model specifiek.

Zal zo voor de gein een lijst maken met wat er allemaal op zit hi hi
 
Laatst bewerkt:
Accessoires:

• Alarm + 2 handzenders en 2X blauwe waarschuwing led's op stuur uiteinden
• Brembo remklauwen met titanium bouten (Brembo's komen van Ducati S4RS)
• 300mm. NCY remschijven
• Techpulley koppeling
• DNA uitwasbaar sport luchtfilter
• Ermax windscherm
• Dubbele USB aansluiting op stuur
• Retrofit Xenon lenzen 3 inch + Led Angel-Eyes dagrij verlichting
• Dimotiv jiffy verbreder
• Dimotiv voorvork crash-pads
• Origineel Kymco (4X) rvs antislip voetplaten
• Ook Dr. Pulley in de OEM vario
• Oplaad stopcontact in buddybak
• Dimotiv rempot deksels
• 3D-carbon slot plaatje
• custom rvs spatboard beugel
• Ray Chi sport motorblok ophanging
• Ray Chi sport torque driver
• Stebel Nautilus hoorn ± 120Db. (luchthoorn)
• Leovince uitlaat
• Dimotiv remkabel geleiders
• Kymco origineel aluminium grondplaat en beugel t.b.v. topkoffer
• Koso led kenteken verlichting
• Koso voltmeter in blauwe kleur zoals Kymco's Xc cockpit verlichting
• custom eigen maak Zomer + origineel winter spatboard (huger)

Moet goed nadenken want misshien ben ik wel wat vergeten :?

Complete frame en onderdelen zijn geconserveerd met blanke tectyl, en keramisch vet op 80% van alle de bouten/moeren.

Extra spullen hebben dus een vermogen gekost, van rond de 4000 euro dat krijg ik zoals ik aangaf natuurlijk nooit meer terug betaald, het zal hooguit een heel klein beetje de prijs verhogen maar absoluut nooit niet in verhouding tot het geen het allemaal heeft gekost, denk aan zo'n 10% van de extra uitgave.

Alle beurten door dealer uitgevoerd en net 20.000km beurt gedaan met uiteraard de nieuwe snaar, die dan wel zelf geplaatst dit omdat ik CVT in eigen beheer doe.

Opmerking:
Pirelli voorband is momenteel aan vervanging toe, extra kosten 110 euro

scooter heeft enkele kleine gebruikssporen op de kappen in de vorm van een paar kleine onopvallende krasjes, ook op de spiegels.

Stuurkapje onder contactslot moet ik nog vervangen want zit een barst in, kapje kost 114 euro en veel werk om te vervangen dus steeds uitgesteld, maar moet gebeuren, want dat doet afbraak aan de algehele prima staat van de scooter.

De Brembo remblokken ga ik ook nog vervangen, achter zijn er pas splinternieuwe remblokken in gezet, en heb ook nog een nieuwe reserve set erbij.
 
Laatst bewerkt:
had je p.m. wel gezien maar weet het nog niet omdat ik nog geen tijd heb gehad om alle uitgave dit jaar op een rijtje te zetten.
 
Ik lees net in het DT350 topic dat er nog een nieuwe Xc staat bij MP Rotterdam met rook schade 6300 euro, dat is 1000 euro minder als de huidige prijs
 
Laatst bewerkt:
Accessoires:

• Alarm + 2 handzenders en 2X blauwe waarschuwing led's op stuur uiteinden
• Brembo remklauwen met titanium bouten (Brembo's komen van Ducati S4RS)
• 300mm. NCY remschijven
• Techpulley koppeling
• DNA uitwasbaar sport luchtfilter
• Ermax windscherm
• Dubbele USB aansluiting op stuur
• Retrofit Xenon lenzen 3 inch + Led Angel-Eyes dagrij verlichting
• Dimotiv jiffy verbreder
• Dimotiv voorvork crash-pads
• Origineel Kymco (4X) rvs antislip voetplaten
• Ook Dr. Pulley in de OEM vario
• Oplaad stopcontact in buddybak
• Dimotiv rempot deksels
• 3D-carbon slot plaatje
• custom rvs spatboard beugel
• Ray Chi sport motorblok ophanging
• Ray Chi sport torque driver
• Stebel Nautilus hoorn ± 120Db. (luchthoorn)
• Leovince uitlaat
• Dimotiv remkabel geleiders
• Kymco origineel aluminium grondplaat en beugel t.b.v. topkoffer
• Koso led kenteken verlichting
• Koso voltmeter in blauwe kleur zoals Kymco's Xc cockpit verlichting
• custom eigen maak Zomer + origineel winter spatboard (huger)

Moet goed nadenken want misshien ben ik wel wat vergeten :?

Complete frame en onderdelen zijn geconserveerd met blanke tectyl, en keramisch vet op 80% van alle de bouten/moeren.

Extra spullen hebben dus een vermogen gekost, van rond de 4000 euro dat krijg ik zoals ik aangaf natuurlijk nooit meer terug betaald, het zal hooguit een heel klein beetje de prijs verhogen maar absoluut nooit niet in verhouding tot het geen het allemaal heeft gekost, denk aan zo'n 10% van de extra uitgave.

Alle beurten door dealer uitgevoerd en net 20.000km beurt gedaan met uiteraard de nieuwe snaar, die dan wel zelf geplaatst dit omdat ik CVT in eigen beheer doe.

Opmerking:
Pirelli voorband is momenteel aan vervanging toe, extra kosten 110 euro

scooter heeft enkele kleine gebruikssporen op de kappen in de vorm van een paar kleine onopvallende krasjes, ook op de spiegels.

Stuurkapje onder contactslot moet ik nog vervangen want zit een barst in, kapje kost 114 euro en veel werk om te vervangen dus steeds uitgesteld, maar moet gebeuren, want dat doet afbraak aan de algehele prima staat van de scooter.

De Brembo remblokken ga ik ook nog vervangen, achter zijn er pas splinternieuwe remblokken in gezet, en heb ook nog een nieuwe reserve set erbij.


Holy crap!!!!

En dan ben je vast nog wel wat vergeten op te noemen :P

Heb je nog een recente foto van Kymco?

Ik ga/moet het voorlopig met de DT300 doen. Ik vind het nog steeds een erg fijne scooter om mee te rijden.
 
Eerste aantal pagina's met foto's zijn offline doordat de image shack account toen over zijn nek ging.
Ik heb nog wel al die foto's dus moet daar weer een keer voor gaan zitten om de boel op de juiste plek te zetten.

verderop in het Xc topic ben ik toen overgestapt op een andere uploadsite die nu al weer een paar jaar loopt, ergens vanaf pag. 9 of iets dergelijks beginnen de foto's weer o.a. de foto's met de weegschaal en het gewicht wegen van Kymco vs. Brembo staan er nog wel op.
Op pagina 5 heb ik net ook weer wat foto's terug gezet van de spullen die ik had besteld.

Topic is een stuk naar onderen gezakt.
 
Laatst bewerkt:
De Multivar is binnen.
Ik heb er 2 verschillende gram rollen bij. 15 en 18 gram.
Wat is jullie ervaring met welke rollen?

Ik ga eerst zonder Dr Pulley hitclutch proberen om naar het resultaat te kijken.

Ook ben ik aan het kijken voor xenon om net wat meer licht opbrengst te hebben.

Gr
 
Geen ervaring maar 18 is hoger als OEM gewicht, en sportvario's draaien altijd op lichtere rollen dan OEM gewicht, dus 15 er in is mijn inziens wenselijk.

Succes gewenst
 
Holy crap!!!

Net eerste rit gemaakt met de Multivar 2000 met de Malossi 15gr rollen.
Wat een enorm verschil zeg!
Je moet nu wel opletten niet ineens teveel gas te geven want je knalt vooruit.

Met mijn originele (oude) vario klom de tpm totaal niet meer op met enorme dip, maar met de Multivar klapt hij bijna rechtstreeks naar de 8000tpm om daarna nog op te klimmen naar 8750tpm en de snelheidsmeter in 1 lijn naar de 140 gaat, niet harder kunnen gaan maar hij pakt bij elke snelheid fantastisch op.

Misschien de bijgeleverde 18gr nog eens proberen. En dan ook nog in combi met de Dr Pulley hitclutch... maar dat wordt een klusje als het wat warmer is want er zullen wel wat proefritjes gemaakt moeten worden.

Ik ben weer blij.
Zeker met de keus om voor het nieuwe type Multivar 2000 te gaan...
 
Vandaag de eerste (langere) rit van 44km gemaakt en toch valt mij een behoorlijke resonantie op die eerst niet was.
Zo rond de 60kmh 80kmh lijkt hij wel te brommen.

Wat ook opvalt is bij gas los, uitrollen naar stoplicht er ook trillingen ontstaan die ik eerder niet heb waargenomen.
Het voelt alsof de DT meer op de motor/koppeling afremt dan voorheen en je hebt dat moment dat vlak voor stilstand hij in z'n vrijloop komt dan het voelt alsof je de rem eraf haalt.

Verder is de acceleratie enorm. En misschien wel teveel toeren: 8900tpm

Op YouTube zie je dat de meeste zelfs nog zwaardere rollen gebruiken dan meegeleverd.
Ik heb er nu 15gr in en heb nog 18gr liggen.

Op YT gebruiken ze zelfs 20 tot 23gr en 21gr dr pulley's.


En gewetensvraag.

Op de Multivar zit een keerring waar de glijbus omheen glijd. Ik vond bij montage dat de glijbus erg veel weerstand had door de keerring terwijl ik hem ligt heb ingevet. Moest veel kracht zetten om de bus heen en weer te halen.
Er staat in de omschrijving nergens dat ik vet moet gebruiken en dat als je het wel moet gebruiken het meegeleverd wordt en in de handleiding staat. Bij deze set staat zit niet omschreven.

Iemand nog verder hiermee bekend?

@ Jan. Heb je XCiting topic bijna helemaal gelezen, wat gaaf die verbouwingen, misschien wordt daar wel de volgende scoot en erg mooie scoot in het geel


Grtz Evil Knievel
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan