BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

Kleine pimp 8-)
full
 
Ahh, je bedoelt die soort van "slangenklem"

Ik moet dat idd nog weg werken, al dan niet met zo'n beschermkapje.
 
hij moet aan de zijde van het wiel zitten, terwijl de schroefkop naar beneden wijst
 
ABS van mede MFer eneHarrie is gefixed.
Inmiddels nu ook een lagertrekker in mijn bezit welke het makkelijk maakt om de motortjes te reviseren.

Ook reserve motortjes in voorraad :+

Dus ABS problemen, laat het weten.
Ik kan wat voor je betekenen tegen een schappelijke prijs.
groetjes,
Ted
 
Dan wordt het een stuk makkelijker om het lagertje te verwijderen.

Roelof.
Zie ook hier:
Lagertrekker gezocht

Moest wel het oude lager wat groefjes inslijpen om voldoende grip te krijgen.
Vandaag 2 motortjes opgeknapt.
Dat gaat eigenlijk alleen goed als je het lager er af hebt.
Nieuw lager kost nog geen Euro dus dat is het probleem niet. :+

Bij het motortje van mijn ABS (de originele motor) zaten de koolborsteltjes echt klem.
Nu kon ik alles goed los krijgen en ook de rotor met P800 wat opschuren.
 
Zie ook hier:
Lagertrekker gezocht

Moest wel het oude lager wat groefjes inslijpen om voldoende grip te krijgen.
Vandaag 2 motortjes opgeknapt.
Dat gaat eigenlijk alleen goed als je het lager er af hebt.
Nieuw lager kost nog geen Euro dus dat is het probleem niet. :+

Bij het motortje van mijn ABS (de originele motor) zaten de koolborsteltjes echt klem.
Nu kon ik alles goed los krijgen en ook de rotor met P800 wat opschuren.

Ik begrijp dat er helemaal geen ruimte zit tussen lager en achterdekseltje?

Als je de "officiële" lagertrekker zoals die van bol.com in het "Lagertrekker gezocht" post neemt, dan moet het toch mogelijk zijn om de 2 "schuifdelen" van deze trekker om het buitenring van het lagertje te klemmen? De buitenring heeft afgeronde kanten en daar zou je toch wat grip moeten krijgen?

Die "Puch" trekker uitvoering had ik nog nooit gezien, maar is een prima idee! (En heeft zich bewezen.)

Hoe heb je het motortje weer vastgezet?

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp dat er helemaal geen ruimte zit tussen lager en achterdekseltje?
Helemaal niets
Als je de "officiële" lagertrekker zoals die van bol.com in het "Lagertrekker gezocht" post neemt, dan moet het toch mogelijk zijn om de 2 "schuifdelen" van deze trekker om het buitenring van het lagertje te klemmen? De buitenring heeft afgeronde kanten en daar zou je toch wat grip moeten krijgen?
Ik heb die set in huis gehad.
Die klemmen zijn veel te groot en zijn meer geschikt voor wiellagers van een auto :+
Als je die klem zou gebruiken, zit alles van het motortje in de weg en past het gewoon niet.
Die lagertrekker zou minimaal half zo groot moeten zijn.
Die "Puch" trekker uitvoering had ik nog nooit gezien, maar is een prima idee! (En heeft zich bewezen.)

Hoe heb je het motortje weer vastgezet?

Roelof.
Schroefdraad tappen in de hogere delen (M4) en dan met chassis ringetjes de motor weer vastklemmen.
 
Ted,

Had al verwacht dat de trekkerset van Bol te grof zou zijn. Je zou iets moeten hebben uit de fijn mechanische hoek, maar dat vind je niet bij Bol.com...

Achter de link naar YouTube zit nog een professionele alternatieve techniek:

(Alleen met een andere prijs)

Zowel Kukko en b.v.b. SKF hebben allerlei gereedschappen rond montage en demontage (met name Kukko) van lagers.

Edit: en deze is er ook nog: Hazet 1796-3 | Conrad.nl

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Ted,

Had al verwacht dat de trekkerset van Bol te grof zou zijn. Je zou iets moeten hebben uit de fijn mechanische hoek, maar dat vind je niet bij Bol.com...

Achter de link naar YouTube zit nog een professionele alternatieve techniek:

(Alleen met een andere prijs)

Zowel Kukko en b.v.b. SKF hebben allerlei gereedschappen rond montage en demontage (met name Kukko) van lagers.

Edit: en deze is er ook nog: Hazet 1796-3 | Conrad.nl

Roelof.
Hazet is een heel mooi speeltje, maar aardig aan de prijs.
Nu ik op poelietrekkers (ipv lagertrekkers) heb gezocht, kom ik ineens nog meer bruikbaars tegen:
http://link.marktplaats.nl/m1120687394
Kost in verhouding bijna niets :+
Gleufjes inslijpen en trekken!
 
Laatst bewerkt:
Prima pimp Rob,

Zijn die rimstripes retro-reflecterend 's nachts?
Waar heb je ze gekocht.
Bye the way, welk type stuurverhogers heb je nu? Die welke het stuur wat dichterbij brengen?
Groet Grandazzo

De rimstripes zijn reflecterend (zeer fraai zelfs), zal als het donker is (morgen, ben momenteel op mijn werk) een foto maken waarin de reflectie goed zichtbaar is. Heb nog twee (bij daglicht onzichtbare) reflectie stickers op de R-LC geplakt. Ik heb ze gekocht bij Motorsticker.com | For a lasting impression Netjes geleverd + twee reserve stickers.

De stuurverhogers heb ik bij Wünderlich vandaan. Handlebar riser ERGO R 1200 R LC

Ik heb nog een setje enkel recht omhoog liggen die in de verkoop gaan. Deze: Wunderlich Handlebar riser
 
Je zadel toch maar niet laten aanpassen bij Tijger Leathers!
Gr. Peter


Nog niet. Was vorige week geweest maar hij zat vol. Deze week glad en koud, mogelijk volgende week.

Ik laat geen geheel nieuw dek eroverheen plaatsen. Ik laat opvulling plaatsen, dat kan nog onder het huidige dek. Hij sprak over ca. 4 cm. Ik heb er momenteel het hoge zadel opzitten. Het standaard zadel is echt te laag voor mij. Nog net iets hoger zal nog fijner zitten. Maar niet enkel zozeer de hoogte, de breedte dat doet t m ook. Nu best pijn in mijn **** na een langere rit ( > 5uur ) omdat het zadel eigenlijk te zacht is. Breder zadel om prettiger te zitten is ook het (zo niet het voornaamste) doel.

Zal dit nog niet naar wens zijn dan "moet" ik met een schuin oog naar een GS kijken ??? Ik zie dat niet direct zitten omdat me dat te groots is in de stad, in mijn straten, de bochten die ik ermee rijd, past dat wel in mijn schuur, wil ik er weer veel geld aan uitgeven, is dat niet meesturen van die cockpit wel zo prettig, etc...

Voorlopig geniet ik volop en voel ik me helemaal in mijn element op mijn R-LC :]
 
Prima pimp Rob,

Zijn die rimstripes retro-reflecterend 's nachts?
Waar heb je ze gekocht.
Bye the way, welk type stuurverhogers heb je nu? Die welke het stuur wat dichterbij brengen?
Groet Grandazzo

Hier enkele pics. Vanmiddag wel gereden, maar voor dat t donker werd toch weer gauw naar binnen (Brrrrr)

Ps1 ; nee de klem nog niet verdraaid :P
Ps2 ; Weet niet hoe lang het duurt wanneer flickr ze door zet.





 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan