Het grote GSX-F topic deel 11

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Je wist niet dat automaat motorfietsen bestonden? Of dat er een automaat rijbewijs voor motor was?
Buiten dat een motorscooter uiteraard een automaat is, zijn er ook een aantal toerbuffels met elektronische automaat de FJR is er een van. Op het rijbewijs komt dan een code te staan om de beperking aan te geven. Net zoals bij de auto code 78.
Automaat rijbewijs ken ik alleen van auto's. ;)
Verder ken ik natuurlijk wel diverse automaat motorfietsen, de Motoguzzi V1000 Convert, Honda DCT systemen..
Met de laatste heb ik jaren geleden gereden bij een Motoplus test van motorscooters.

Even mijn kop posten:







Ik wist niet meer dat de DCT ook mee deed in de test. :$ :t

En zelf heb ik ook drie, vier motorscooters gehad.
De mooiste was een Derbi 250 GP-1.. verder Yamaha Majesty 250, 150, Peugeot Speedfight 100. :Y
 
Laatst bewerkt:
de hoofdbedoeling van die 70 km/h regel is de leesbaarheid van de weg verbeteren.
Er staan nu veel te veel borden om overal de snelheid van 90 naar 70 te brengen. Daarnaast zogezegd om de verkeersveiligheid te vergroten.

Waar ik woon , streek Ieper - Westvlaanderen is meer dan de helft van de wegen niks aan. Gewoon 90 per uur. geen bebouwing , boerebuiten.
Echter mag je nu overal maar 70 meer. Een schande.
Ook omdat ze hier overal het openbaar vervoer aan het terugdringen zijn wegens te landelijk en niet genoeg bevolkt.
Dus rechtoe rechtaan, niks te zien dan akkers en koeien en maar 70 achter elkaar rijden .
En dan klagen dat de streek ontvolkt , en niemand hier wil blijven wonen.
 
Wat is nou die corrosiebeschermer?
Er staat deze, een --> en dan niets (ja, de volgende quote).
Daarna iets over ACF50, maar als ik dat google lijkt het mij niet iets dat ze bij de Lidl verkopen.
Corrosiebeschermer van de Lidl dus?

Mooie tool, die Gearing-Commander.
Die kende ik niet en zal de link opslaan, scheelt me weer rekenen de volgende keer. ;)

Omdat het toch al even over hoge hakken, 70 km wegen, automaten, en wat minder over GSX-en gaat bij deze mijn 180cc AUTOMAAT scheurijzer ;)
full
 
Laatst bewerkt:
Sleutel niet zoveel, maar heb momenteel niet erg veel gereedschap meer en lijkt me wel handig.

Is dit wat of moet ik hier zeker niet aan beginnen? Of is er een betere 'basis'set ?

316a4c659c8beac16bb218aa1b107a93_jpeg_resized_579_360_0_255_255_255_x.jpeg
 
Had de motor vandaag maar weer eens gepakt na een anderhalve week en merkte wel dat die even goed nodig had om warm te worden. Ipv onder een zeil onder het balkon in de tuin de motor misschien toch maar in de keuken neerzetten })

Overigens smeer ik mijn ketting nu wel iets eerder dan elke 500 kilometer, met dat zout en spul toch goed vet houden dat ding of zie ik dat verkeerd.

@marcedwin ik ben ook benieuwd wat men van die set vindt.
 
Sleutel niet zoveel, maar heb momenteel niet erg veel gereedschap meer en lijkt me wel handig.

Is dit wat of moet ik hier zeker niet aan beginnen? Of is er een betere 'basis'set ?

[afbeelding]
Het merk ken ik niet, maar de set lijkt mij (als amateur) om te beginnen een aardige set. Wat ik mis zijn de 1/2 doppen, voor bijvoorbeeld de achteras (maar dat is ook de enige die ik ben tegengekomen die dergelijke grote doppen heeft, M21 of M22 uit m'n hoofd).
Zelf heb ik een dop/steeksleutel/bitset van de Lidl (doppen 1/4, 3/8 en 1/2), bevalt prima. Maar daar zitten dan weer geen schroevendraaiers, tangen, lijmklemmen of waterpas etc. bij. Kostte deze herfst rond de 80 euro maar 'k kan 'm nu niet meer vinden op de site.
Tangen en schroevendraaiers etc had ik zelf al, net als rolmaten voor een heel weeshuis.

Als je 'm echt als algemene basisset wilt gebruiken (ook voor boekenplanken, waterleidingen, of weet ik wat nog meer) lijkt het me een aardige set. Als je 'm specifiek voor de motor wilt gebruiken zou ik eerder kijken naar een uitgebreidere doppenset (met steeksleutels en bitjes), en de incidentele tang die je daarnaast nodig hebt bij de Gamma uit de 5 euro bak halen. En een kwalitatief goeie losse kruiskop nr 2 (geen PZ, daar zit een extra sterretje in en is meer voor spaanplaatschroeven).

Wat je daarnaast voor de motor wellicht ook nodig hebt zijn momentsleutels, ik heb een 1/4 van 5-20 Nm en een 3/8 van 20-100 Nm. Die dingen zijn nog vrij prijzig, samen ook rond de 80 euro (en dat zijn nog vrij goedkope consumentenuitvoeringen). Maar je voorkomt er wel dolgedraaide bouten mee (je kan de kracht regelen waarmee de bout wordt vastgezet). Voor de grote doppen heb ik een koppelstukje aangeschaft waarmee 1/2 dop op een 3/8 momentsleutel kan.

/edit:
deze set heb ik
hier wat reacties daarop
 
Laatst bewerkt:
Wat is nou die corrosiebeschermer?
Er staat deze, een --> en dan niets (ja, de volgende quote).
Daarna iets over ACF50, maar als ik dat google lijkt het mij niet iets dat ze bij de Lidl verkopen.
Corrosiebeschermer van de Lidl dus?
Conclusie. :t
Omdat het toch al even over hoge hakken, 70 km wegen, automaten, en wat minder over GSX-en gaat bij deze mijn 180cc AUTOMAAT scheurijzer ;)
b1351ef73bbae1a08ec9a096ea2ccb5b
Lijkt qua design wel wat op mijn tweede pekelbike.
Alleen die is 1.000 CC. :+



Overigens smeer ik mijn ketting nu wel iets eerder dan elke 500 kilometer, met dat zout en spul toch goed vet houden dat ding of zie ik dat verkeerd.
U wilt hier een serieus antwoord op? :+
 
Laatst bewerkt:
../..

Wat je daarnaast voor de motor wellicht ook nodig hebt zijn momentsleutels, ik heb een 1/4 van 5-20 Nm en een 3/8 van 20-100 Nm. Die dingen zijn nog vrij prijzig, samen ook rond de 80 euro (en dat zijn nog vrij goedkope consumentenuitvoeringen). Maar je voorkomt er wel dolgedraaide bouten mee (je kan de kracht regelen waarmee de bout wordt vastgezet). Voor de grote doppen heb ik een koppelstukje aangeschaft waarmee 1/2 dop op een 3/8 momentsleutel kan.

/edit:
deze set heb ik
hier wat reacties daarop

Dank je,

Een momentsleutel heb ik dan weer wel ;). Geloof 10-210 oid. Maar nog niet gebruikt.
Maar als ik je zo hoor kan ik beter een ander setje afwachten of wat lossere (kleinere) setjes afwachten. Heb wel wat steeksleutels e.d. maar niet van die grote doppen om een wiel te verwijderen bijv. Maar verwijderen (en monteren van een wiel) wilde ik nog even niet aan beginnen.
 
Verwijderen (en monteren van een wiel) wilde ik nog even niet aan beginnen.
Gaat prima en pijnvrij met een Bahco (beter: moersleutel) hoor.
Liever wel een iets grotere dan in de set. ;)

Maar ik heb ook een momentensleutel van bijna een meter met een grote dop. :Y
Vaker pak ik de Bahco. :+

De circuitmotor zet ik wel op moment, de straatmotor gewoon vast.
 
Laatst bewerkt:
Komaan ... kom op met dat antwoord! })

[nieuwsgierigheidsmodus-momenteel-niet-uitschakelbaar]
Retorische vraag. :P
Ik heb het druk! :+ ;)

(Smeer er lekker olijolie op, dat blijft langer vet :+ )

Ik keek net even of ik nog langs kwam.. maar Belgen konden zo goed rijden?

Overal ongelukken!

full


De zakenrelatie komt maar lekker hier naar toe. :+
 
Retorische vraag. :P
Ik heb het druk! :+ ;)

(Smeer er lekker olijolie op, dat blijft langer vet :+ )

Ik keek net even of ik nog langs kwam.. maar Belgen konden zo goed rijden?

Overal ongelukken!

[afbeelding]

De zakenrelatie komt maar lekker hier naar toe. :+
En zijn al die uitroeptekentjes ook daadwerkelijk ongelukken? Kan ook andere vorm van hinder zijn?

Ach ... wacht maar, tot de werken aan de Oosterweelverbinding van start gaan ...
... CHAOS VERZEKERD ... en dat gaat (minstens) 7 jaar duren :X

Leuke anekdote daaromtrent:
Ministerie van verkeer wil het daarom gedaan krijgen om +/- 30.000 auto's/voertuigen uit het verkeer te halen, om de verkeersdrukte tijdens die werken te dimmen.
Ja HALLLOOOOOOOO!!!!! als u dat lukt, meneer de slimme minister, hebt u die Oosterweelverbinding misschien helemaal niet meer nodig! _O-
Dan hebt u HET GEHEIM ontdekt om het TE VEEL aan verkeer WEG TE NEMEN, en bent u een HELD, die ze overal ter wereld, waar het te druk is, kunnen gebruiken :}

Dream on, that's the only comment I can give him :')
 
de hoofdbedoeling van die 70 km/h regel is de leesbaarheid van de weg verbeteren.
Er staan nu veel te veel borden om overal de snelheid van 90 naar 70 te brengen. Daarnaast zogezegd om de verkeersveiligheid te vergroten.

Waar ik woon , streek Ieper - Westvlaanderen is meer dan de helft van de wegen niks aan. Gewoon 90 per uur. geen bebouwing , boerebuiten.
Echter mag je nu overal maar 70 meer. Een schande.
Ook omdat ze hier overal het openbaar vervoer aan het terugdringen zijn wegens te landelijk en niet genoeg bevolkt.
Dus rechtoe rechtaan, niks te zien dan akkers en koeien en maar 70 achter elkaar rijden .
En dan klagen dat de streek ontvolkt , en niemand hier wil blijven wonen.
:^

Ik was eerst bang dat we hetzelfde probleem in Wallonië hadden. Maar aangezien die regel daar blijkbaar niet geldt ...
 
@ karel-P: Wat tank jij met je GSX F?

Ik was eerst van plan om over te stappen op '98, ik tankte steeds '95.

De E10 is hier duurder gezet dan de voormalige '95, wat mij had doen besluiten om over te stappen op de '98 ipv de nieuwe E10.

Dat had ik dan maar gedacht ... jagen ze met ingang van de E10 de prijs van de '98 ook fors de hoogte in :(

Begin december tankte ik nog '95 = @ 1,230€/L
De '98 stond hier toen 1,410 €/L

Begin januari, de E10 @ 1,313€/L, en de '98 plots @ 1,500€/L :(
En intussen nog wat meer :(

Delen van voorgaande heb ik wellicht hier, of in een ander topic reeds aangehaald, dus sorry voor herhaling :$



Intussen reeds een tweede keer E10 getankt, en heb dus mijn eerste verbruiksgegevens.
Lichte toename in verbruik.
Maar ik mag daar nog niet teveel prat op gaan, want de omstandigheden tijdens mijn laatste tank waren alles behalve aangenaam weder.

451km, en 21.50L getankt, is dus 4,77L/100km, of voor onze NL collega's, 1:20,96

Btw: hoe komt het eigenlijk dat men in NL het verbruik uitdrukt in aantal km's per L, en niet in aantal liter per 100km zoals op de meeste plaatsen, EN zoals de boordcomputer het aangeeft?

Edit: Mijn auto geeft het, net als al mijn eerdere auto's met boordcomputer, aan in liters per 100 km. Enkel bij mijn Renault Espace, en mijn huidige Citroën Grand C4 Picasso, kan je, wanneer je hem op mijlen zet, kiezen tussen gallons per 100 mijl, of mijlen per gallon ... vreemd he ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat is nou die corrosiebeschermer?
Er staat deze, een --> en dan niets (ja, de volgende quote).
Daarna iets over ACF50, maar als ik dat google lijkt het mij niet iets dat ze bij de Lidl verkopen.
Corrosiebeschermer van de Lidl dus?

Mooie tool, die Gearing-Commander.
Die kende ik niet en zal de link opslaan, scheelt me weer rekenen de volgende keer. ;)

Omdat het toch al even over hoge hakken, 70 km wegen, automaten, en wat minder over GSX-en gaat bij deze mijn 180cc AUTOMAAT scheurijzer ;)
[afbeelding]
Gilera DNA is leuk speelgoed ja, helaas populair bij sommige groepen :X

Komaan ... kom op met dat antwoord! })

[nieuwsgierigheidsmodus-momenteel-niet-uitschakelbaar]
Retorische vraag. :P
Ik heb het druk! :+ ;)

Smeer er lekker olijolie op, dat blijft langer vet :+
Truffelolie vind ik toch beter, geurt ook meer :+
 
En zijn al die uitroeptekentjes ook daadwerkelijk ongelukken? Kan ook andere vorm van hinder zijn?
Acht meldingen, drie wegen? Geen idee, ik ga er even niet langs. ;)

Off topic verder, maar Honda heeft echt weer wat briljants bedacht. _O- :}
Een zelf balancerende motorfiets, die zelf kan rijden ook..
 
Acht meldingen, drie wegen? Geen idee, ik ga er even niet langs. ;)
Zijn lang niet altijd ongevallen ... maar ... maar ... de ring rond Antwerpen, gevolgd door de ring rond Brussel ... tja ... die zijn gekend voor miserie ...

... en nee, ik ga het ook niet even voor je checken :P

Regie Antwerpen, als ik er niet nodig ben, blijf ik er ook liever weg.
In Limburg rijden ze als zotten, alsof elke seconde telt, en de duivel hen op de hielen zit. Maar betrekkelijk weinig ongevallen in vergelijking met de rijstijl.

In regio Antwerpen rijdt men (veel) trager (kunnen misschien gewoon niet sneller :+ ) maar er gebeuren daar een hoopje meer ongelukken.

Ik ben benieuwd wat de komende 7 jaren daar gaan brengen :X
Off topic verder, maar Honda heeft echt weer wat briljants bedacht. _O- :}
Een zelf balancerende motorfiets, die zelf kan rijden ook..
Leuk filmpje:

"kijk schat, motorfietsen zijn super dingen, ze rijden braaf achter 't vrouwtje aan" :+



En wat betreft een beetje off topic: dit is een topic voor diegenen die een GSX F hebben, of iets dat daarvan afgeleid is door ze te verbouwen, en voor degenen die ermee te maken hebben, zij het eventueel gewoon door interesse. Dat betekend heus niet dat er hier enkel over GSX F'en gepraat hoeft te worden ;)

Beetje off topic kan altijd leuk zijn zeg ik :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb er Toenstraks lampenolie opgedaan en mijn ketting zag er nog nooit zo mooi uit. Vanaf nu alleen maar dat gebruiken.

Truffel ga ik kopen als de lampenolie op is, bedankt


geintje gewoon kettingvet
En ja het moet wat vaker nu dus:p
 
Heb er Toenstraks lampenolie opgedaan en mijn ketting zag er nog nooit zo mooi uit. Vanaf nu alleen maar dat gebruiken.

Truffel ga ik kopen als de lampenolie op is, bedankt


geintje gewoon kettingvet
En ja het moet wat vaker nu dus:p
Ideaal voor deze donkere dagen, beetje extra licht kan zeker geen kwaad :+
 
Heb er Toenstraks lampenolie opgedaan en mijn ketting zag er nog nooit zo mooi uit. Vanaf nu alleen maar dat gebruiken.

Truffel ga ik kopen als de lampenolie op is, bedankt


geintje gewoon kettingvet
En ja het moet wat vaker nu dus:p
Ik verbaas me hoe snel het alweer droog is. :Y
Spuit me helemaal de rambam de afgelopen maand. :+

Gekste was jaren geleden nog: door de sneeuw op de mountainbike.
Thuis inspuiten, na vijf kilometer al drooglopen. Hadden ze een tekort aan pekel en andere (plak)middelen gestrooid. :X
 
Laatst bewerkt:
Bij grote toeren en veel kilometers bvb naar ardennen heen en terug, gaat er E10 in, maar als de motor een paar weken gaat stilstaan dan wordt die afgetankt met 98. Ik rij enkel recreatief, en de motor staat altijd volgetankt in m'n hok. tja brandstof wordt duur .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan