MF Gooi en Vechtstreek #157

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ Saapie: Succes met de verkoop. Dat moet iemand worden die er wat werk aan wil besteden.
Bekende stoel op de 2e foto. Zoekend op adres kom ik meteen de factuur ervan tegen ;)

het aparte is: hij past in geen van onze interieurs, maar hij zit rete-lekker. helaas de voetsteun afgevoerd naar de GAD :/

momenteel 3 serieus-gegadigden...
 
Als die BMW binnen jouw budget valt weet ik er nog wel eentje te staan. Zo goed als nieuw, daar heb je een wereld fiets aan.

Die van Clau staat te koop :Y

Oei, hmm helaas staat het budget dat nog niet toe, was een goede optie geweest.
Op dit moment kan ik net aan n 650gs aanschaffen.

Ik heb er geen haast mee gelukkig :)
 
Eindelijk wat tijd om even wat uitgebreider te kunnen reageren...

De fazer 600 heb ik zelf ook gehad. Top fietsie. Echter zullen de maten vergelijkbaar met de gsr zijn. Alleen door de kuip oogt hij wat groter.

Persoonlijk word ik wel eens moe als er mensen tegen mij zeggen dat ik veel te groot ben voor die motor waar ik dan net even op proef ga zitten. Meeste zijn qua specificaties redelijk zelfde laken een pak. Door het naked concept lijkt de motor alleen optisch veel kleiner dan dezelfde maar dan met kuip. Persoonlijk vind ik nakeds de mooiste motoren. Zonder al die plastic troep er op. Bij allroads vind ik het nog wel kunnen, geeft ze wat meer "ride the world" look...
Die allroads zijn doorgaans dan wel weer een stuk groter dan de doorsnee toermotor. Maar ook daar zit een keerzijde aan. Hoge zit icm schuine ondergrond/helling kan nog wel eens voor verrassingen zorgen met schade tot gevolg. Maar daar zal jij geen last van hebben denk ik met jouw lengte...

Qua aantal cilinders kun je niet zo simpel stellen dat minder cilinders minder fraai rond zou lopen. Dat hangt meer van de balansassen en injectie af. Mijn fazer liep prima rond maar was toch rukkerig aan het gas. En er zijn voorbeelden van 2 pitters die superfijn aan het gas hangen zonder hikken. Doorgaans wil een 2 pitter wel wat meer bokken onderin de toeren maar ook dat verschilt per motor. Balansas, injectie, vliegwielwerking zijn per model verschillend. Dus idd, proefrijden... Zelfs zelfde modellen kunnen onderling verschillen. Net als auto's.

Ik denk dat wat jij bedoeld is dat je een makkelijk rijdbare motor zoekt. Eentje die jij bestuurt ipv de motor jou.
Je zoekt dus een goedmoedige lobbes met vriendelijk stuur karakter. Die zijn er zat.

Als de GS te duur voor je is dan kan de Versys zo maar eens jouw ding zijn. Vriendelijk aan het gas, power zat om met gemak op het achterwiel te zetten, laag gewicht, hogere zit maar niet te hoog, redelijke windbescherming voor snelweg, zuinig, betrouwbaar, abs en voor schappelijke prijzen te vinden omdat het nooit de populairste motor is geweest helaas... Of wellicht juist beter omdat het de prijzen drukt. ;)
 
:^
Onder het motto slopen is kopen mag je wel eens een rondje op de mijne doen 1e generatie versys
 
Helemaal eens met je hebt geschreven Tosie.

De versys staat ook zeker op de lijst van motoren voor de toekomst! Veel waard voor weinig geld.

En of de fazer inderdaad zelfde maat heeft als de gsr, geen idee, voor mijn gevoel niet maar de zit was toch wel verschillend, gsr had een wat sportievere houding voor mij.

Dank je wel diablo. Ik houd m in gedachte ;)
 
Net wat specs opgezocht en op papier is de soes zelfs net iets langer en breder. Alleen hoogte is minder, uiteraard door het kuipje op de fazer ;)
Zou kunnen dat het stuur van de soes net iets vlakker is dan van de yammie.

Maar goed, belangrijkste is dat je er lekker in je vel op zit... :Y
 
Net wat specs opgezocht en op papier is de soes zelfs net iets langer en breder. Alleen hoogte is minder, uiteraard door het kuipje op de fazer ;)
Zou kunnen dat het stuur van de soes net iets vlakker is dan van de yammie.

Maar goed, belangrijkste is dat je er lekker in je vel op zit... :Y

Langer, hmm dat had ik de GSR niet gegeven, breder sowieso wel, heerlijk hoe breed dat ding is opgebouwd!
Hoger in totaal niet, maar qua zit is de GSR ook wel lager denk ik, zo voelt hij voor mij, ik heb ze nooit naast elkaar gehad tuurlijk.

@ Spook: Ik vermoed dat die budget technisch nog niet mee dingen, maar zeker opties om in de gaten te houden!

Al is zo'n knal groene versys best geinig om te zien, als ie net zo lekker rijd, die goedmoedige lobbes van Tosie :Y
 
Langer, hmm dat had ik de GSR niet gegeven, breder sowieso wel, heerlijk hoe breed dat ding is opgebouwd!
Hoger in totaal niet, maar qua zit is de GSR ook wel lager denk ik, zo voelt hij voor mij, ik heb ze nooit naast elkaar gehad tuurlijk.

@ Spook: Ik vermoed dat die budget technisch nog niet mee dingen, maar zeker opties om in de gaten te houden!

Al is zo'n knal groene versys best geinig om te zien, als ie net zo lekker rijd, die goedmoedige lobbes van Tosie :Y

Hij is er ook in het oranje, ook wel gaaf. Lekker proefritjes maken :] Dan weet je snel genoeg wat je wel en niet fijn vind.
 
Morning.... eind van de dag op weg naar snelheid en bochtjes.... in de sneeuw. :P
En dat ..... met 98 collega's. Benieuwd hoe me dat bevalt.
 
Als je op een dag 400 km wil gaan skiën, dan komt het vast niet goed. :+

Met zekerheid... dat gaat niet lukken.
En qua condities wordt het ook niet optimaal, sneeuwval.
Maar goed, dat is juist wel oke voor mij om wat meer techniek in huis te krijgen qua skiën in de losse sneeuw. Ik zie het maar als een offroad cursus. :+
 
Morning.... eind van de dag op weg naar snelheid en bochtjes.... in de sneeuw. :P
En dat ..... met 98 collega's. Benieuwd hoe me dat bevalt.
Oostenrijk?

Ik vrees dat de reis erheen een lange gaat worden met het voorspelde weer.


Voor daar wel goed dat er eindelijk eens wat meer sneeuw valt, want het is echt bizar de laatste jaren :/
 
Laatst bewerkt:
Oostenrijk?

Ik vrees dat de reis erheen een lange gaat worden met het voorspelde weer.


Voor daar wel goed dat er eindelijk eens wat meer sneeuw valt, want het is echt bizar de laatste jaren :/

We zien wel.. ik hou rekening met vertraging.
Wellicht wordt het ontbijt dat voor ons klaar staat in het hotel een brunch.
Had ik al vermeld dat mijn werkgever zorgt voor de drank in de bus?
Wist ik niet. Apart hé?
 
zo'n werkgever had ik ook ooit (wbv Atrium). charterde eens per 2 jaar gewoon even een vliegtuig om met personeel (gratis) en partner/medereiziger (€60 meerprijs) een weekend (vrijdagochtend heen - zondagavond terug) naar b.v. Barcelona. alleen wat je in de vrije tijd (= de programmatijd die omschreven stond als 'ter vrije besteding') besteedde was voor eigen rekening. de rest, tijdens excursies en het dagelijkse avond-eten werd betaald. en om de eerste kosten van je eigentijd-bestedingen te dekken kreeg personeelslid+partner/medereiziger een envelop met €100...en het hotel? 5* hotel in een zijstraatje van het Ramblas. nee, direkteur Hans van Oosten was niet zuunig.

jammer dat ik er weg ben? nee absoluut niet. wat ik nu doe is veel leuker en wordt meer gewaardeerd.
 
Zelfbediening zonder enige service vandaag :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan