Suzuki GSX 1100 G

Aaahhh das jammer! Maar wel begrijpelijk! Ik had na mn scheiding, 1 auto en 3 motoren, (2× zijspan) heb toen 1 zijspan verkocht, een Jawa 638 met een velorex bak.
De verzekering en belasting vind ik de kosten niet.
Heb je hem inmiddels al te koop staan?
 
hij is verkocht!
ze hebben hem zaterdag opgehaald.
kan ik nu verder met mijn mooi weer fiets.

hoop dat hij er het zoveel plezier van heeft als ik.
maar dat komt zeker goed.
 
Dag allemaal,

Na geruime tijd te hebben stilgestaan ga ik nieuw leven in blazen bij deze GSX-1100.

full


Gaat bij contact 'aan' de brandstofpomp werken? Want bij mij geeft die namelijk geen kick.
 
Dank je side bike.

Vandaag weer aan de praat gekregen, eerste de vieze prut uit de tank laten lopen en het filtertje v.v.
Verse benzine erin, starten, lopen met opgeladen accu uiteraard.

Next job: tank ontroesten 😩
 
Goede dag Tobasco.
Hoe lang heeft de 1100 stil gestaan.
Die van mij 17 jaar.
Ik wil van de week de tank en de carberateurs doen.
En hoop en weer aan de praat te krijgen.
 
Vandaag de tank schoon gemaakt met Ranex Rustbuster.
Ziet er weer als nieuw uit van binnen.
Diversen benzineslangen vernieuwt en nu de acca opladen en morgen proberen testarten.
 
Goed bezig, ga je ook nog een epoxy behandeling geven?

Heb de tank er ook naast liggen, eventjes kijken hoe ik die ga aanpakken... Eerst de klepspeling controleren.

Ja die gaan ook mee in eerst volgende bestelling van de vlotters.
 
Laatst bewerkt:
De cargo's zijn weer schoon.
Nu alles weer terug plaatsen.
Dat is volgens mij een klote klus.
Er is weinig ruimte tussen blok en luchtfilter.
 
De carburateurs weer terug geplaatst.
Bleek dat ik de gaskabels verkeerd om had ,dus alles weer los gehaald en opnieuw gedaan.
Heb daar nu aardig de handigheid in. Nu starten.
Motor wil wel maar slaat niet aan.Ga denk ik morgen nieuwe bougies proberen.
Ik had ze wel schoongemaakt maar met testen geen mooie vonk.
Dus hoop maar dat het met nieuwe gaat helpen.
 
De motor loopt eindelijk.
Problemen gehad met de brandstofpomp. Deze eers onkoppelt waarna de motor zo starte.
Daarna de pomp schoon gespoten en er weer tussen gezet.
Nu de koppeling nog.
Hij ontkoppelt niet.
Ga van de week wel alles na lopen.
 
De motor loopt eindelijk.
Problemen gehad met de brandstofpomp. Deze eers onkoppelt waarna de motor zo starte.
Daarna de pomp schoon gespoten en er weer tussen gezet.
Nu de koppeling nog.
Hij ontkoppelt niet.
Ga van de week wel alles na lopen.


Goed bezig! :t
 
Vandaag eindelijk een klein stukje gereden. Dat was wel vreemd na 17 jaar. Maar verleren doe je het nooit. De koppeling werkt nog niet lekker. Vande week nog maar eens goed nakijken. Heb het idee dat hij niet helemaal goed ontkoppelt. Nieuwe manset van de cardan op gezet. Lekker bezig geweest. Eerst maar eens nieuwe remblokken plaatsen.
 
Vandaag eindelijk een klein stukje gereden. Dat was wel vreemd na 17 jaar. Maar verleren doe je het nooit. De koppeling werkt nog niet lekker. Vande week nog maar eens goed nakijken. Heb het idee dat hij niet helemaal goed ontkoppelt. Nieuwe manset van de cardan op gezet. Lekker bezig geweest. Eerst maar eens nieuwe remblokken plaatsen.

motor heeft toch lang stil gestaan?, koppeling loshalen en schoonmaken, kopp.platen plakken waarschijnlijk aan elkaar.
 
Al een paar keer kleine stukjes gereden van 20 km. Nieuwe banden en remblokken gemonteerd.
Nieuwe oliekeeringen voorvork.Alleen de koppeling nog niet lekker ,hij lijkt nu wel te slippen. Van de week weer de kuip er op zetten en een rit van minimaal 100 km rijden.
Het blijft leuk.
( speciaal hulp stuk moet maken om de vorkpoten uit elkaar tehalen, alles was vast gaan zitten )
 
Dag, ik ben Nick en woon in het oosten van het land en ben sinds kort eigenaar van een gsx1100g. Heb de motor in Duitsland gekocht met lichte glij schade.
Op de tank en kappen na heb ik nu alles vervangen wat kapot of krom was.
Stuur, schakelpook, voetensteun, koppelingshendel en koplamp.

De uitlaat is ook beschadigd, maar persoonlijk vind ik de chromen variant niet zo mooi, en nu heb ik verschillende verhalen gelezen dat er ook een andere uitlaat moet passen.
Welke uitlaten zijn dat? van de gsx-r heb ik ergens gelezen, maar moet er dan iets aangepast worden?
Wie kan mij wat meer info geven?
 
Ik ben ook bezig met een andere uitlaat, voor zover ik weet past alleen die van een oliegekoelde GSX-R 1100 (heb ik nu ook) zonder al te veel aan te passen. Om deze toe te passen vervalt wel de middenstandaard, en zul je wat beugeltjes moeten maken om hem goed opgehangen te krijgen (voor de dempers en op de plek bij ongeveerde middenbok).

Er staat veel info over onze motor op www.gsx1100g.net/forum/ (wel Duits) ook de uitlaat-ombouw staat daar beschreven (deze doet het wel heel professioneel): http://www.genz.ws/gallery/v/Motorrad/GSX1100G/Technik/Auspuff+GSXR/

Het kan wat makkelijker zonder laswerk, alleen dan kan je je oliefilter niet meer verwisselen zonder de uitlaten los te maken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan