Kawasaki Superbikes jaren ´70-´80

madvo69

MF veteraan
16 jan 2011
7.510
851
Kolsassberg, Oostenrijk
Ik probeer het gewoon......... :Y

Een nieuw topic over de Kawasaki Superbikes van de jaren ´70 en ´80.

Het idee is geboren uit liefde voor de jaren ´70 en ´80 AMA Superbikes.
Weet dat er verschillende topic´s zijn waar deze machines de revue passeren maar niet specifiek over de Kawa´s van die tijd.

Bij deze een paar voor"Z"tjes, misschien word het wat en misschien ook niet :?

Hoeft niet persé over AMA Superbikes te gaan, de Kawasaki "Z" serie waren ook de toenmalige Superbikes :Y

Alles is hier welkom van foto´s (liefst heel veel) tot de techniek of leuke verhalen van die tijd.
Misschien zijn er mensen die deze monsters op wielen live hebben gezien in bijvoorbeeld Daytona, helaas heb ik nooit gebruik gemaakt van de toendertijd aangeboden "Daytona reizen"
Had mijn centjes toen hard nodig voor mijn eerste motorfietsen...........

Had die mannen graag zien raggen op die dikke fietsen :Y :9~
full
 
Laatst bewerkt:
Superbike ontstaan uit een Californische productieseries dat de AMA als "Productie Superbike," in eerste instantie, 1973-1975, met inbegrip van cilinderinhoud van 250cc tot 1000 in afzonderlijke races aangenomen.
 
Laatst bewerkt:
Weer die No:17 :}

full


Van boven naar beneden: Yvon Duhamel, Steve McLauglin en Reg Pridmore bij de Corkscrew op Laguna Seca in 1974.
:] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Geinig dat er al reacties zijn en meer dan verwacht in zo´n korte tijd :}

Met Kawasaki Superbikes sluit ik natuurlijk de 500 en 750 2-takten niet uit hè.

Misschien ook wel geinig plaatjes te gaan zien van Nederlandse Kawasaki rijders, bijvoorbeeld van Zandvoort. Zoals een Gerard Flameling, Cees Cornwall en weet ik wie nog meer op een Kawa in het NL wegraces (NMB, KNMV maakt niet uit).

Een Johan v/d Wal met z´n Gifkikker.............

Onderstaand plaatje is van een rijder waarvan vele niet weten dat hij daar begonnen is _O-

full
 
Laatst bewerkt:
Kijk maar op het kontje........

[afbeelding]

De Gifkikker, ben er ooit met Johan vd Wal over bezig geweest in zwart groene uitvoering maar dat werd bruintje toch ff te pittig qua het te betalen bedrag.
Dat ging hem toch maar niet worden :N
Ook had ik nog twee maatjes die vaak mee gingen achter op, Fred die had geen motor of rijbewijs ,wel de mooiste outfit met alles dr op en er aan, en Frans die na een ongeluk niet zelf kon rijden ( nu weer wel :] ) deze laatste wilde als wij in een groep weg gingen niet op een niet Kawasaki achter op, kortom alle redenen om het niet door tr zetten dus.


Alles wat niet van je originele Z1 of Z werd gebruikt kon je achterlaten soort statiegeld.
Waar dat allemaal is gebleven??? weet ook niet hoeveel er eigenlijk van zijn gemaakt voor op de weg.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan