Oss & Omgeving deel 21 : We doen d'r nog één of twee of ..

Geen idee.
Hoe kan ik dat makkelijk zien of moet ik daar de halve motor voor verbouwen.
Als ze er niet inzitten wat voor filters zouden er dan in moeten?
 
De luchtfilters zitten meestal onder de tank in het luchtfilterhuis
Is niet gek veel werk om erbij te komen

Zelf heb ik altijd K&N filters als vervangende luchtfilters maar er zijn meerdere merken
 
Verdomme nou ben ik weer nieuwsgierig.
Misschien dit weekend eens kijken.
Kan ik gelijk een setje nieuwe velgstickers (kon het niet laten ;) ) erop plakken.
Zit wat witaccenten in past mooi bij mijn pak.
Binnenkort via ebay een nieuwe naks bestellen ik hoor een rinkelend geluidje op een bepaald toerental als ik rijd waarvan ik denk dat het de naks is eerst die maar vervangen is het dat niet dan maar naar de garage ermee.
 
Net bij spierings geweest.
Een testrun zal niet meevallen omdat ik dan wel een powercommander moet hebben.
Onder het zitje zit die volgens mij niet hij zou ook aan de zijkant van de achterzit kunnen zitten maar ik ben daar nog niks tegengekomen.
Toch ook dat maar eens gaan uitzoeken.
Adri vertelde wel dat als je een opensysteem monteere het niet per definitie nodig is ook gelijk een powercommander eronder te zetten.
We gaan maar eens speuren.

Zo blijf je bezig ;)
 
Net bij spierings geweest.
Een testrun zal niet meevallen omdat ik dan wel een powercommander moet hebben.
Onder het zitje zit die volgens mij niet hij zou ook aan de zijkant van de achterzit kunnen zitten maar ik ben daar nog niks tegengekomen.
Toch ook dat maar eens gaan uitzoeken.
Adri vertelde wel dat als je een opensysteem monteere het niet per definitie nodig is ook gelijk een powercommander eronder te zetten.
We gaan maar eens speuren.

Zo blijf je bezig ;)

vreemd advies, alhoewel ik niet twijfel aan de deskundigheid van Spierings (mijn cbr600f is er destijds ook geweest met PCIII), meestal als er een volledig systeem gemonteerd word heb je meestal dat het brandstof mengsel in de motor nogal arm wordt. Als er dan ook nog een ander filter in zit, dan is de kans heel groot dat je met een arm mengsel rijdt.
 
Honda's staan meestal nogal rijk afgesteld van fabriek af
Een testrun zou ik wel laten maken en daarna kun je beslissen of je wel of geen powercommander nodig hebt
 
Dat is het hem nou net volgens hem bereik ik niks met een testrun omdat hij niets aangesloten krijgt tenzij er een powercommander opzit via een PC kan hij het een en ander afstellen.
Hij zei ook nog dat de ecu geflasht zou kunnen zijn maar daar kom je moeilijk achter.
In de ecu kan hij ook niet komen zit helemaal dichtgebouwt.
Word nu wel een vaag verhaal.

Eigenlijk als ik het dus goed begrijp kan ik met mijn honda geen testrun omdat er geen pc opzit dus alle pc37 types waar ik een testrun van op bv youtube zie hebben een PC ingebouwt mijn volgende vraag is dan hoe stellen ze hem dan überhaupt af of word dat automatisch door de ecu geregeld?
Adri gaf ook aan dat inderdaad honda's wat rijk staan afgesteld en dat een open systeem dus best mogelijk is zonder afstelling achteraf.
Wat er voor filter inzit moet ik nog uitzoeken.
 
Ik heb op een bepaald toerental in de 1ste en 2de versnelling ook nog een rinkelend geluid.
Dat zit er al vanaf dat ik hem heb (nu een jaartje).
Ben ik tijdens garantie periode twee keer voor terug geweest toen konden ze niks vinden maar het was niet de naks.
Kort geleden nieuwe banden erop laten leggen en nog maar een keer aangehaald (inmiddels de garantie periode ruim voorbij)moest ik hem maar komen brengen "zou best de naks weleens kunnen".
Toch weer typisch :N

Dus net maar uit het land van de rijzende zon een pazoma handmatig verstelbare rode naks gekocht á €23,= free shipping :)

Motor rijd trouwens verder lekker hoor stotterd niet houd niet in of wat dan ook helemaal in verband met wel of niet te arm lopen maak ik me voor zover nog geen zorgen.
 
Er is ergens een topic over dat alleen maar over powercommanders en andere extra afstel mogelijkheden gaat(staat bij algemene motorpraat)wel ff in oudere onderwerpen duiken
Leg daar je vraag eens neer
Zitten allemaal mensen die niks anders doen met dat spul en helpen je graag
 
Laatst bewerkt:
vaak hangen ze toch ook zo'n meet ding in de uitlaat, daar kunnen ze toch uit halen of hij een fatsoenlijk mengsel heeft?
 
Deze week waren de nieuwe velgstickers binnen gekomen.
Ik had besloten ermee te wachten tot het warmer is in de garage.
Helaas de stickers riepen me te hard dus vanmorgen toch aan begonnen.
Drama drama want de oude rode velglint brak elke cm door de kou af.
Heb ik de wielen er maar uitgehaald en alles lekker in de huiskamer zitten plakken.
Na een half uurtje voor de kachel ging het rode lint er prima vanaf en na goed cleanen ging de nieuwe er mooi op.
Ben er erg blij mee de motor is weer een stukje eigen gemaakt.
full
 
Vind ik ook ;)
Erg irritant je denkt niks te willen veranderen bij aankoop en uiteindelijk blijven de ideeën maar komen.
Ik zit er aan te denken om het rem en schakelsetje zwart te laten poedercoaten.
Geen idee of het kan maar lijkt me wel onwijs mooi staan.
 
gvd k$^%&tforum :(
Net me eten aan laten branden omdat ik hier weer van alles interessants aan het lezen was |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan