Het grote Vespa GTS topic

Ik zat er ook al aan te denken om een stuk aluminium pijp van 38mm te halen en dan een sleuf met de slijptol aan de zijkant te maken.
De grafietpakking is 38mm met wanddikte 3mm
 
Ik zat er ook al aan te denken om een stuk aluminium pijp van 38mm te halen en dan een sleuf met de slijptol aan de zijkant te maken.
De grafietpakking is 38mm met wanddikte 3mm

Een gleuf met de slijptol is zelfs met een dunne doorslijpschijf wat breed denk ik. beter een fijn ijzerzaagje gebruiken en dan met wat uitlaatpasta monteren.
 
Nog ff wat moois Op de scooter laten zetten.......Malossi R24 voorvering en Brembo remklauw met nieuwe remdisk.......ook de banden moesten vervangen worden .
Was gewoon toe aan groot onderhoud ,snaar ,filter,rolletje enz
full
 
Die remklauw dat ga je zeker voelen .....ik ben er zeel tevreden over jammer dat de remblokjes van Brembo zelf pokke duur zijn ! Mijn RS24 heb ik vervangen door een Zelioni ....
full
 
Ook errug mooi Zelioni,beter dan Malossi?

Meer afstel mogelijkheden dan de Malossi en de Malossi durven na heel wat kilometers al is beginnen lekken . Ik was wel heel tevreden over de Malossi ....ik heb die Zelioni voor een heel zacht prijsje nieuw kunnen kopen anders had ik de switch nooit gemaakt wegens veeeeel te duur .
 
Mooi ding Rick.
Ik zag hem van de week bij Tom staan.
Sinds vandaag ben ik de eigenaar van die zwarte Gts 300 super sport die hij had staan 😃
Ik ben overgestapt van een gsx-r 750, dus dat zal wel even wennen zijn.
Jullie gaan mij dus hier wel vaker voorbij zien komen.

Gr. John
 
Laatst bewerkt:
Net als 335Rick een cilinder kitje erop en alles wat erbij hoort ....ondertussen rijdt mijn vrouwtje ermee en rij ik op de Tmax . Ik krijg om een of andere reden deze Vespa niet verkocht ..... ik ben er zo aan gehecht echt een super machientje !
full
 
Laatst bewerkt:
Hahaha eerst maar even kijken hoe hij zo rijdt ;-)
Er is al het nodige aan veranderd
Zal er morgen even een lijstje van maken.
En ook een lijstje met mijn wensen.....

En die ziet er ook strak uit zeg!
 
Je kan hier eindeloos ver in gaan ....ik heb vorige zomer is op gelijst wat er allemaal aan is veranderd en de kost ervan ....daar zakt mijn broek van naar beneden ....maar ja ieder zijn hobby !! Lijstje meteen vernietigd als mijn vrouw dit ooit onder handen krijgt ...dan zwaait er wat :)
 
Hier een foto toen ik de 300 net had
Krijg binnenkort nog een paar kleine dingen zoals Zelioni handvatten,spiegels.
full
 
Je kan hier eindeloos ver in gaan ....ik heb vorige zomer is op gelijst wat er allemaal aan is veranderd en de kost ervan ....daar zakt mijn broek van naar beneden ....maar ja ieder zijn hobby !! Lijstje meteen vernietigd als mijn vrouw dit ooit onder handen krijgt ...dan zwaait er wat :)

Heel herkenbaar haha
Waarom wil je van de 300 af,hoeveel km staar er op?
 
Heel herkenbaar haha
Waarom wil je van de 300 af,hoeveel km staar er op?

Nieuw gekocht in April 2014 en nu staan er net geen 32000 km op ...de kit werd werd ook nieuw gekocht en geplaatst door mijn delaer en die zit er nu 24000 km onder. Altijd keurig op onderhoud geweest bij mijn dealer. Ik zou graag een 2 de Tmax willen bijkopen voor mijn vrouw ....maar ik ga te weinig geld kunnen recupereren mocht ik de Vespa verkopen....dan hou ik em maar bij,tenzij er iemand een mooi bedrag voor geeft !
 
Zo hij staat er.😀

Zover ik kan zien is dit er ongeveer aan gedaan.
Optisch:
- smoke achterlicht
- smoke knippers voor en achter
- karbon ding op het voorspatbord
- ander piaggio plaatje op voorscherm.
- led verlichting voor
- aangepaste verlichting van het dashboard
- donker klein scherm

Mechanisch is in juni 2016 het volgende veranderd:
- malossi variokit
- malossi snaar
- malossi koppeling en huis
- malossi torqdriver
- malossi race rem vloeistof
- Yss DTG verstelbare vering achter
- akrapovic einddemper

Tevens zit er een alarm op...

Heb zelf nog een klein wensen lijstje:
- zwarte spiegels
- zwarte voetsteunen
- zwarte stuuruiteinden
- zwarte carterkap
- zwarte rand om de kuip delen

Oja en natuurlijk MP3 velgen....Maar nu eerst weer ff sparen

full
 
Laatst bewerkt:
@Tmax4life...dat zijn een berg km zeg.maar ziet er nog superrrrr uit
De mijne is van 2013 en het 15500 km ,maar had er met de T max al 6000 km opzitten,en de V max staat ook al op 5500 km.
 
@Hades.....ziet er zeer goed uit met behoorlijk wat opties

Misschien om een kerr met zijn 3en een ritje te maken ......
 
Dank je wel. Ben er ook erg blij mee.
Hij is van april 2015 en heeft 9400km op de teller. Ik kan dus nog even vooruit 😉

Mochten jullie nog tips hebben over waar wat aan te schaffen van mijn lijstje dan hoor ik dat graag.

En leuk Rick. Een maatje van mij heeft een blauwe Super sport. Hij komt ook veel bij Tom. Hij zal dan ook wel mee willen.
 
Scooter-center en SIP hebben beide heel veel spullen voor GTS. Zitten beide in Duitsland, wel snelle levering en lage verzendkosten.
 
Meer afstel mogelijkheden dan de Malossi en de Malossi durven na heel wat kilometers al is beginnen lekken . Ik was wel heel tevreden over de Malossi ....ik heb die Zelioni voor een heel zacht prijsje nieuw kunnen kopen anders had ik de switch nooit gemaakt wegens veeeeel te duur .
Die ervaring had ik ook helaas met mijn Malossi voorveer.
Heb ook spijt dat net voordat de voorkant lek ging ik nog 2 nieuwe RS24 malossi achter veren heb gekocht.
Voorkant nu vervangen voor een bitubo, echt mooi ding en nog een slag stabieler dan de malossi.
Stuurt in ieder geval een heel pak strakker.
Nu voor het eerst op de snelweg bij wijze van spreken 1 handje aan het stuur.

Ik heb die van mij gekocht met net geen 7 duizend op de klok, nu staan er ruim 25 duizend op, is een 250 GTS uit 2006. Door mij gekocht in België en zelf ingevoerd in 2012
Een van de eerste foto's die ik maakte:
1485556118-800-x-480px-IMAG0613-1.jpg


Tijdje later bepakt voor een tripje door Frankrijk: Route des Grande alpes
1485556118-800-x-478px-1146590_10201135124214522_292252861_n_800x478.jpg


En nog 2 van de laatste trip door het zuiden van Italië en Sicilië
1485556118-800-x-600px-IMG_20160621_164419.jpg


1485556117-800-x-600px-IMG_20160528_202049.jpg


Ondertussen gedaan:
Andere vering voor Bitubo achter Malossi
Leovinci slip on dempertje
Vespa top koffertje
Velgjes gespoten (spaken zwart gelijk aan de super)
Bar end spiegeltjes van e-bay om de vespa wat makkelijker in de camper te krijgen.
Tomtom rider 400 op rammount op het stuur
Zelf ontworpen striping/sticker set er op.
Aangepaste duosteuntjes laten frezen vanwege de korte beentjes van mijn vrouw.
Meerdere keren al de banden vervangen, laatste 2 keer voor Pirelli Diablo scooter, echt een erg goede band. Dat plakt tenminste in de bochten :]
Vervangen onderhoud/onderdelen: Vsnaar, balhoofdlager, alle lagers in de voorvork/swingarm, meerdere keren olie en filter, remblokjes voor en achter voor gesinterde, ABS sensor voorwiel.

Deze gaat echt niet meer weg, heb hem even te koop gehad om een nieuwere te kopen.
Maar daar kwamen alleen tokkie reacties op en onder de streep moest er 2,5 duizend bij voor een 4 jaar nieuwere compleet originele 300... :?
Nog steeds heb ik een smile van oor tot oor als ik op de Vespa stap, de centen dubbel en dwars waard.

Nog 1tje om het af te leren maar die voor mij perfect samen vat wat voor mij mijn Vespa betekend:
1485556881-800-x-600px-IMG_20160605_171834.jpg


Midden op Sicilië, de Etna op de achtergrond, picknick spullen inclusief wegwerp bbq in de topkoffer, flesje koude prosecco..
Daar word ik nou blij van :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan