Piaggio Beverly Sporttouring 350 met ABS Deel 2

Laatst bewerkt:
Ik start met mijn Beverley en er begint spontaan iets te roken in het motorblok. Zie de foto's, is dit normaal gezien de kou enz. Weet iemand wat dit onderdeel doet en of dit normaal is?

https://1drv.ms/i/s!AvcqWE9h_5WIgbBgjpTslSXtBQIalw
https://1drv.ms/i/s!AvcqWE9h_5WIgbBfoSXbpwzkPdVrFA

IK heb even zitten googlen en ik denk dat het de lamba sensor is. Ik heb echter geen idee wat het is en of het kwaad kan. De rook wordt wel minder na verloop van tijd zie ik.

Mhhh, lijkt mij niet normaal Zit idd de moer goed vast?

Mish
 
Een weekje helemaal niet zo slecht weer, maar wel behoorlijk vies. Gelukkig hoogscherm.

y3m0ehKuHbjzF42v2Q-_lFrHMwDaK9IBlKu47QRZBRuGLPTNHg9KK1PzVebFgX4tGVvIgtdSjl3JtrioJjw4xoYxhruYAU_QnbpyDhYOFicW4qf-QFcz5KU_b6d3wvpQXBzzKEjcAQu7f-ANaZO1Wxq4t6t5uxJkQbTl6NNZkDwII8
 
Na het wassen de 2 maandelijkse poetsbeurt. Met name bumperwas van de Action doet het goed op de zwarte kunststof onderdelen van de BV350. Glimt weer als een verse drol.:)

y3mm_ZNA3r9-5R0TNnGSxbhTfDhqlz6b8J8iIz1LMya3cfcVhci0DqjgPE9K0STJpwoozfrenzIHtrvtFdDQ9Pr6z4S5TF9YI75XbC3wAKQDEJRc6DfyKrA4quk5Ov-zCIm4eBX5tvhO3TY5IOu7rjxFJNB3eI3IIanXDXUjxBMhbM
 
gisteren naar het auto- motosalon geweest en naar de stand van Piaggio gaan kijken maar zag niks vernieuwend aan de Bev ,dit is positief, iets wat goed is ga je niet veranderen *D
Danny
 
Klopt, er is niet veel veranderd aan de BV. Ik vind het oliedekseltje wel een verbetering, hetr schroefdraad is toch wat kwetsbaar. Het is een prachtmachine met heel veel plusjes. Natuurlijk staat de concurrentie ook niet stil, maar dit type (klassieke) scooter zie je nog niet veel. De Honda SH300 vind ik op hetzelfde niveau staan, dan gaat persoonlijke voorkeur meetellen. De BV 350 heeft wat beginnersprobleempjes gehad met plotseling uitvallen en de nog wat kleine dingen, overal genomen zijn ze super betrouwbaar.

M
 
Moggel,

Ik heb mijn Beverly echt al zeker een 6 tot 8 maanden niet meer gereden, zonder druppellader, nu wil ik de accu demonteren en aan de lader hangen maar ik vraag me af na hoelang is zo een accu gesulfateerd is? Doe ik er goed aan om hem aan de lader te hangen of gewoon meteen een nieuw accu kaufen?
 
ik heb een druppel lader met een koppeling die je gewoon in de sigaretten aansluiting steekt, hoef je niks te sleutelen en vermits ik een goed weer rijder ben is dit wel handig, ik trek hem wel af en toe uit de stekker
 
Je zou ook een ander type lader kunnen aansluiten. Een lader die continu 500 mah opgeeft, anders een nieuwe accu.
 
Aanschaf Beverly Sport Touring 350.

Die wil ik dus gaan aanschaffen. Nieuw en vers van de pers. Moet mee op vakantie achter of op camper.
Wordt dus hoofdzakelijk bij goed/mooi weer gebruikt.
Zitter er dan wel met 2 pers.op. Ikke ca 100kg 1.83m en meissie 65 kg 1.63m.
Kom ik hiermee wat uit de voeten, rekening houdende dat er ook bergweggetjes en heuvels gereden moeten worden. Bergpassen vooralsnog niet, maar was niet van plan om te duwen.
Met of zonder hoog of laag scherm.

Kan jullie mij verder adviseren en waarop ik moet letten, of heeft iemand ervaringen hiermee ? Graag jullie reacties.
 

Jullie gewicht moet ie wel kunnen hebben, ik vraag me alleen wel af of je camper het gewicht van de Beverly kan hebben; het is niet een van de lichtste scooters namelijk...
Hoog of laag scherm heeft niet zo heel veel invloed op de snelheid; tenzij je alleen op de snelweg gaat rijden.
 
Bedankt RvW.
Qua aslasten van de camper zou het geen probleem moeten zijn. Alleen zit ik met een oversteek vanaf de wielbasis en benodigde chassisverlenging. Met name de kans van het niet aanlopen op het wegdek bij drempels en op en afrijden ferry schepen.
Deze vragen heb ik inmiddels uitstaan bij o.a. Arli.nl

Snelweg gebruik zal niet of nauwelijks gebeuren. Hoofdzakelijk recreatief.
 
Terug
Bovenaan Onderaan