Kawasaki Z300 of toch wat anders?

Ik gebruik die doppen.
Ze hebben een naam, maar ben het even vergeten.
In elk geval begrijp je mij.
Die paddockstand met die steunen vond ik zelf niet wat.
Beetje wankel en had er geen vertrouwen in.
Het is vrij makkelijk om de motor in je eentje op de paddockstand te zetten.
Wel even een kwestie van weten hoe je het beste de motor vast kunt houden en het kantelmoment weet te vinden.
Zou het een knaap van 12 niet laten doen bij wijze van spreken, want je moet bij het op en afbokken wel even de kop erbij houden.
In het slimste geval dondert de motor op haar kant en dan is het huilen met de pet op.
Dus kwestie van kalm aan doen en geen haast mee hebben.
Maar een paddockstand vind ik werkelijk een onmisbaar item en het zal je veel plezier geven.

Ik heb het wel eens in het begin geprobeerd om de ketting te smeren zonder paddockstand.
Dat is dus best wel lastig.
En ook het poetsen van de motor zonder paddockstand is knake werk omdat de motor dan op de zijstandaard leunt en ene kant dan onder een hoek valt waar je tijdens het poetsen klote bij kunt.
Al met al is een paddockstand een aanrader.
Vr Gr E
 
Ik gebruik die doppen.
Ze hebben een naam, maar ben het even vergeten.
In elk geval begrijp je mij.
Die paddockstand met die steunen vond ik zelf niet wat.
Beetje wankel en had er geen vertrouwen in.
Het is vrij makkelijk om de motor in je eentje op de paddockstand te zetten.
Wel even een kwestie van weten hoe je het beste de motor vast kunt houden en het kantelmoment weet te vinden.
Zou het een knaap van 12 niet laten doen bij wijze van spreken, want je moet bij het op en afbokken wel even de kop erbij houden.
In het slimste geval dondert de motor op haar kant en dan is het huilen met de pet op.
Dus kwestie van kalm aan doen en geen haast mee hebben.
Maar een paddockstand vind ik werkelijk een onmisbaar item en het zal je veel plezier geven.

Ik heb het wel eens in het begin geprobeerd om de ketting te smeren zonder paddockstand.
Dat is dus best wel lastig.
En ook het poetsen van de motor zonder paddockstand is knake werk omdat de motor dan op de zijstandaard leunt en ene kant dan onder een hoek valt waar je tijdens het poetsen klote bij kunt.
Al met al is een paddockstand een aanrader.
Vr Gr E


Daarom heb ik een Abba stand, ook al weeg je zelf 40 kg t is een eitje met deze stand,
de ZRX kan ik met 1 hand opbokken :t
hij kan eigenlijk niet omvallen . en eeeeh ik heb geen aandelen in t bedrijf :N
 
full




heb m alleen iets gemodificeerd vor de ZRX
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik die doppen.
Ze hebben een naam, maar ben het even vergeten.
In elk geval begrijp je mij.
Die paddockstand met die steunen vond ik zelf niet wat.
Beetje wankel en had er geen vertrouwen in.
Het is vrij makkelijk om de motor in je eentje op de paddockstand te zetten.
Wel even een kwestie van weten hoe je het beste de motor vast kunt houden en het kantelmoment weet te vinden.
Zou het een knaap van 12 niet laten doen bij wijze van spreken, want je moet bij het op en afbokken wel even de kop erbij houden.
In het slimste geval dondert de motor op haar kant en dan is het huilen met de pet op.
Dus kwestie van kalm aan doen en geen haast mee hebben.
Maar een paddockstand vind ik werkelijk een onmisbaar item en het zal je veel plezier geven.

Ik heb het wel eens in het begin geprobeerd om de ketting te smeren zonder paddockstand.
Dat is dus best wel lastig.
En ook het poetsen van de motor zonder paddockstand is knake werk omdat de motor dan op de zijstandaard leunt en ene kant dan onder een hoek valt waar je tijdens het poetsen klote bij kunt.
Al met al is een paddockstand een aanrader.
Vr Gr E

Bedankt voor de tips. zal er eens naar kijken. die doppen moet je die vastschroeven in de Z300? en gaat dit makkelijk dan?
 
Die doppen, oftewel bobbets genoemd moet je inderdaad vastzetten dmv schroefdraad in je achterbrug van de Z300.
De meningen zijn erover verdeeld, maar sommigen laten ze zitten en anderen halen ze er telkens weer af.
Heeft te maken dat er verschillende formaten bobbets zijn en de ene vind het optisch minder fraai staan dan de andere.
Zelf heb ik de wat kleinere bobbets die nauwelijks opvallen en het stoort me ook niet.
Dat telkens in en opschroeven vond ik ook wel klote, dus heb ze mooi laten zitten.
Klein beetje kopervet op het schroefdraad van de bobbets doen indien je ze voor langere tijd laat zitten is wel te adviseren.

Overigens adviseert men wel om de bobbets NIET te laten zitten.
Dit omdat indien je eventueel een val zou maken met de motor en de bobbets de grond zouden raken dit gevolgen kan hebben voor je achterbrug. ( ze zitten er tenslotte wel goed vast op )
Maar zelf neem ik dat risico dus, want telkens die bobbets erop zetten en dan weer eraf te halen gebruik ik de paddockstand teveel voor.

Hoop dat je Z300 tot op heden goed bevalt.
Ik heb zelf overigens van de zomer ook zo'n radiateur beschermer erop gezet.
Staat nu net effe iets mooier en heeft ook nog eens een functionele functie doordat steenslag nu minder kans maakt om je radiateur te beschadigen.
Ik vond het wel een mooie upgrade.
Fijn weekend.
Vr Gr Erwin
 
Goedemorgen,

Vanochtend met mijn Z300 naar werk gereden voor het eerst, en wat een heerlijk gevoel zeg!

Alleen nu het een beetje nattig op de weg is merk ik wel dat de motor veel opspattend water heeft van achter. Mijn hele kentekenplaat/achterlicht en rugtas zijn helemaal zwart en nat van de modder/druppels.

Hebben jullie dit ook? en mocht ik een korte kenteken plaat aanschaffen. heb ik dit dan nog extremer?

Groetjes.
 
Eigenlijk moet je dan een splash guard hebben, zijn wel op Ebay etc te vinden. Ziet er niet echt super uit, maar elke keer zeiknat worden op een droge moment op nat wegdek is ook erg vervelend. Een kortere kentekenplaat gaat je niet helpen. MT-03 (oude) en MT-07 zijn er ook erg goed in, dat nat maken. Maar nog wel veel meer motoren ook. Mijn ER-6N gelukkig niet heel ernstig.

$_1.JPG
 
Inderdaad een handig item die splash guard, maar wordt er allemaal niet mooier van.
Zelf rijd ik zelden in de regen met mijn Z300, dus laat het zoals het is.
Wellicht is die splash guard dan voor jou wel een aanrader Jesse.
Want de achterzijde kleddernat hebben als het regent lijkt me ook knake.
Vr Gr E
 
Zo heel erg lelijk is deze eigenlijk ook weer niet. Blijven poetsen is ook ruk en elke keer een vieze jas ook. Het is niet alleen water wat je op je rug en helm krijgt, maar gewoon al het vuil op straat. Olie, zand etc.
 
Jesse, heb jij inmiddels al een padock-stand voor je Z300?
Of smeer jij de ketting op een andere manier?
Vr Gr E


Ha, nee nog niet. nu zet ik hem in z'n vrij en vraag een vriend/moeder ff te hulp om te motor voort te duwen en ik spuit dan de kettingspray op de ketting. even lastig in het begin. maar de paddockstand moet er idd komen.
 
Oke man.
In elk geval goed bezig.
Denk dat de kilometers er wel opvliegen zo.
Jij rijdt behoorlijk veel denk ik.
Mijn Z300 heeft nu zo'n 3700km op de teller staan.
Over een paar maand als al die verrekte smerige klote pekel van de weg af is dan trek ik weer mijn Bat suit aan en pak de Z300 weer.
Kan niet wachten totdat het zover is.
Het jeukt me behoorlijk, maar niet zo erg dat ik met deze klote pekel ga rijden.
Dus mot nog effe geduld hebben.
Week of 8 nog en dan zitten we al behoorlijk goed qua seizoen.
En dan van de lente en zomer die Z300 meeting lijkt me ook wel gaaf.
Ergens bij een Mac Donalds ofzo want dan kan er ook nog wat gegeten worden.
Fijn weekend.
Vr Gr
 
En ja hoor................
De temperaturen stijgen aanzienlijk.
Nu hopen dat die smerige kou wegblijft.
Paar goeie regenbuien er aankomende week overheen en hoppa....weg met die schijtpekel.
Ik voel em al lichtelijk aankomen dat voorjaar.
Heerlijk.
 
En ja hoor................
De temperaturen stijgen aanzienlijk.
Nu hopen dat die smerige kou wegblijft.
Paar goeie regenbuien er aankomende week overheen en hoppa....weg met die schijtpekel.
Ik voel em al lichtelijk aankomen dat voorjaar.
Heerlijk.

Momenteel 350km erop zitten. als het weer echt tegenzit rij ik niet. kan niet wachten tot de 1000km beurt. dan gelijk de DB killer eruit en opzoek naar een korte kentekenplaat houder.
Ja die meeting lijkt me echt een goed idee! en idd zeker bij een mcdonalds waar dan ook gegeten kan worden.
 
Goed bezig Jesse.
Knap hoor, dat jij toch nog met het takke weer van afgelopen tijd rondrijdt.
Ik mot er eerlijk gezegt niet aan denken.Ha ha ha ha
Zit dan toch liever lekker warm in miene Aygo.
Jij zegt na de 1000km beurt gelijk de DB killer eruit.
Ik begrijp even niet waarom je dat niet eerder doet als je het geluid dan toch mooier vind.
Ik had mijn DB killer er vanaf meet af aan al uit.
Korte kentekenplaathouder zal jouw Z300 nog strakker maken.
Ben benieuwd hoe dat zal staan tzt.
Wat die meeting betreft heb ik reuze zin aan.
Hoop dat er een aantal Z300 rijders zin aan hebben.
Mogen uiteraard ook de Ninja 300 rijders zijn.
Ik heb geen idee hoeveel Z300 rijders er zullen komen opdagen tijdens zo'n meeting.
Dat is volgens mij wel op 2 handen te tellen.
Die Mac Donalds en dan ergens waar het redelijk centraal in Holland ligt voor de rijders die komen is echt een goed plan.
Met schappelijk weer buiten eens flink keuvelen over de fietsen en de nodige frietjes achterover werken is een goede besteding.
Kijk er nu al naar uit.
Vr Gr E
 
Goed bezig Jesse.
Knap hoor, dat jij toch nog met het takke weer van afgelopen tijd rondrijdt.
Ik mot er eerlijk gezegt niet aan denken.Ha ha ha ha
Zit dan toch liever lekker warm in miene Aygo.
Jij zegt na de 1000km beurt gelijk de DB killer eruit.
Ik begrijp even niet waarom je dat niet eerder doet als je het geluid dan toch mooier vind.
Ik had mijn DB killer er vanaf meet af aan al uit.
Korte kentekenplaathouder zal jouw Z300 nog strakker maken.
Ben benieuwd hoe dat zal staan tzt.
Wat die meeting betreft heb ik reuze zin aan.
Hoop dat er een aantal Z300 rijders zin aan hebben.
Mogen uiteraard ook de Ninja 300 rijders zijn.
Ik heb geen idee hoeveel Z300 rijders er zullen komen opdagen tijdens zo'n meeting.
Dat is volgens mij wel op 2 handen te tellen.
Die Mac Donalds en dan ergens waar het redelijk centraal in Holland ligt voor de rijders die komen is echt een goed plan.
Met schappelijk weer buiten eens flink keuvelen over de fietsen en de nodige frietjes achterover werken is een goede besteding.
Kijk er nu al naar uit.
Vr Gr E

Ja wat de DB killer betreft geen idee waarom niet vanaf het begin haha. maar maakt ook verder niet uit. hij gaat eruit daar gaat het om haha. en tja met dit weer :] goeie spullen is het halve werk haha. heb gewoon een winter gear en zomer gear en mid gear dus met elk weertype kan ik rijden. ik zit ook liever in m'n volkswagen polo maar nu je de motor in het bezit hebt wil je elke dag wel rijden.
 
Ja he.
Dat klinkt lekker.
Maar zelf laat ik em zitten aankomend seizoen.
Kans dat ik een overijverige diender tref die het genoeg geluid vind om mij een prent aan te smeren is aanwezig, en DAT gaat mij niet gebeuren en gun ik de betreffende ambtenaar niet.
Vr Gr
 
heb de killer altijd bij me, dus hoop dat de diender zo vrij is om mij hem terug te laten zetten terplaatse haha
 
Ja he.
Dat klinkt lekker.
Maar zelf laat ik em zitten aankomend seizoen.
Kans dat ik een overijverige diender tref die het genoeg geluid vind om mij een prent aan te smeren is aanwezig, en DAT gaat mij niet gebeuren en gun ik de betreffende ambtenaar niet.
Vr Gr

ben toch maar opzoek naar een paddockstand voor de Z300. welke Bobins gebruik je? en welke maat zijn ze? er zijn verschillende maten maar weetniet welke er op de brug van de Z300 past.
 
Hoi Jesse, ik heb er nog over nagedacht en heb een veel beter idee.
Wat jij toch echt het allerbeste kunt doen is zelf even langs een motorzaak gaan met of zonder jouw Z300.
Dan daar even het verhaal voorleggen dat jij een paddockstand met naar eigen smaak en keuze bobbins zoekt voor je Z300.
Op die manier kunnen ze jou verschillende keuzes voorleggen en nog belangrijker, jij kan dan met eigen ogen zien hoe het formaat van de bobbins is die jij erop zou willen.
Als ik jou de maatvoering geef van mijn bobbins, dan kan jij daar weinig mee.

Ik heb het toen bij aankoop ook met eigen ogen kunnen zien betreffende die bobbins en ben voor de zo klein mogelijke gegaan.
Dit omdat ik ze permanent laat zitten op mijn Z300.
Het enige nadeel is dat indien je onderuit zou gaan en de bobbins als eerste iets zouden raken de achterbrug sneller beschadigt kan raken dan zonder bobbins erop.
Maar telkens die dingen erop en eraf halen vond ik ook zo wat, dus heb voor de kleine versie gekozen en dan in zwart.
Grotere bobbins en dan in een felle opvallende kleur vind ik persoonlijk weer minder fraai staan om permanent op mijn Z300 te hebben.
Vandaar deze keuze.

Het is jammer dat het nog geen lente is, want anders had ik jou zo kunnen laten zien hoe het op mijn Z300 staat.
Maar dat komt tzt wel bij die meeting en dan zal jij vast al wel geslaagd zijn in de keuze voor een mooie paddockstand met bobbins erbij.
Dus mijn advies: effe langs de motorzaak en dan daar de betreffende bobbins bekijken.
Kan je ze altijd nog via internet bestellen, maar dan heb je in elk geval al wel een juiste beeldvorming in gedachten van hoe groot ze zijn en hoe het erop staat.
Succes.
Vr Gr Erwin
 
Overigens............
Nog even een tip: ik heb van meet af aan gelijk een beschermkap op de radiateur gezet.
Ziet er niet alleen optisch fraai uit, maar beschermt de voorzijde van de radiateur ook tegen steenslag.
Google maar eens op dat item.
Zijn verschillende te koop en de ene nog fraaier dan de andere.
Ze benne niet echt goedkoop, maar vond het zelf wel de moeite waard.
Vr Gr
 
Terug
Bovenaan Onderaan