Ex-lessersrit april 2017

ik kan me herinneren van de 1e rit van vorig jaar, door het Gooi, dat we langs de Eem tussen Amersfoort en Baarn de miezerregen horizontaal in de snufferd hadden. uiteindelijk was het toch een geslaagde rit, ondanks dat er iemand in Eemnes onderuit schoof en daardoor bij nader inzien afhaakte. dat het regent aan het begin van de dag zegt dus niks over de rest van de dag. oké het is effe rottig, zelfs als je zoals ik achter een windscherm zit.

we hebben het beginpunt van deze rit naar het noorden verplaatst, zodat het voor de ex-lessers uit Noord-Nederland (kop van Noord-Holland, Friesland/Groningen/Drente) wat makkelijker is om te komen. want vanuit Groningen is Amersfoort net effe iets te ver.

een 2e rit die ik op mijn computer heb gemaakt is een rondje Zutphen vanuit Apeldoorn. ook die moet nog nagekeken en voorgereden worden. die rit is dan weer aantrekkelijk voor ex-lessers uit Oost-Nederland, zeg maar uit de driehoek Zwolle-Enschede-Oss.

ook voor de zuidwest hoek van Nederland zou er een route gemaakt 'moeten' worden, als je heel Nederland wil 'bedienen'. zijn de Hagenezen ook tevreden ;)

verder hebben X20DTL en ik nog nagedacht over een rit naar motorhotel Am Tunnel in Altenahr (D), maar daarvoor staat nog niks op papier. startpunt voor deze rit zou dan de MacD in Duiven zijn. vandaaruit dan binnendoor naar Altenahr, een afstand van rond de 250km waar je de hele dag over kan doen. maar nogmaals: dat is nog slechts een hersenspinsel.
 
het is voor mij 140 km naar de startplek toe.

je moet niet gaan denken dat 140km te ver is je moet in tijd gaan kijken en niet in afstand.

maar waar woon je dan (plaats) want dan kan ik kijken wat de tijd is die je nodig hebt voor de rit

hier een voorbeeld:

van nijmegen naar larserplein 10 in lelystad

Google Maps

129km en 1.18 uur reistijd

en

van bourtange naar larserplein 10 lelystad

Google Maps

185km en 1.57 uur reistijd

een verschil van 40 minuten qua reistijd maar een verschil van maar 56km qua rij afstand, dit heeft te maken met je gemiddelde rijsnelheid op den wegen, kom je veel 80km wegen tegen dan is het lager dan bij 120km wegen.

dus Petra daarom kijk op google wat de afstand is en ook wat er qua reistijd wordt aangegeven.
 
vorig jaar had Daandeurlo ook zoiets aan reistijd nodig om van zijn stek (Tholen, als ik het goed heb onthouden) naar Amersfoort te komen. hij heeft op die dag rond de 500km gereden.

en het is niet zo dat als je aankomt bij het beginpunt, we meteen opstappen en wegsjezen. tussen verzamelen en start van de rit zit echt voldoende tijd om bij te komen. de vertrektijd is enigszins flexibel.
 
15 december mijn A rijbewijs gehaald. Doorgestroomd vanuit A2-35 KW. Nu dus volge bak!
Dus dit lijkt mij een perfecte tocht voor mij :-)
Ik meldt mij aan voor 16 april (bij droog weer). Ik kom uit Groningen.
 
Zet mij ook maar voor 16 april (onder voorbehoud van het weer).

Volgende keer niet verder starten he... kom uit Den Haag ;-)
 
Ok, ik zie dat mijn naam toch nog niet is toegevoegd... '( Schrijf me maar op voor 16 april. 30 april alleen als optie.

Ik ga mee!
 
Ik wil me ovb opgeven voor 1e paasdag, 16 april. Dat is de enige zondag dat ik bij voorbaat weet dat ik niet hoef te werken.

Heb sinds september mijn A rijbewijs, ben een rustige rijder, maar toch eens kijken hoe anderen rijden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gefeliciteerd, trouwens! Ik lees nu pas je bericht goed! Is het jullie eerste? *D

Dank je wel Hmmmike! Het is idd onze eerste en alles gaat gelukkig goed O-) Kijk nu al uit naar de kleine man straks achterop de motor en later als hij groot is samen op reis te gaan :]
 
Onder voorbehoud dat ik tegen die tijd een motor in bezit heb en het lekker weer is, wil ik mij graag aanmelden voor de 30e! Superleuk! :)
 
Laatst bewerkt:
ik werk vanmiddag de aanmeld-post bij. gelijk ook meteen maar eens kijken of de motorspullen (nog) in orde zijn: jas(mwâh)/broek/helm/Tomtom(geen idee waar dat ding gebleven is...)

:]
 
Bij deze wil ik mij aanmelden voor de rit op 16 april, bij droog weer! Sinds oktober mijn rijbewijs in de pocket en nog niet van kunnen genieten. Daarom lijkt mij deze beginners voorjaars rit een uitstekende start! Ik kom vanuit Groningen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan