milieusticker Frankrijk " crit air " ook voor motoren

dat is een mooi stukje beleidsvoering, kunnen wij en alle kinderen straks weer wat frisser ademhalen :)
 
Linkse milieu-onzin! :(

In Parijs om de hele kern heen staat de hele dag file op de Périférique.
Ze denken zeker dat de rook van die stilstaande trucks niet de stad in zal gaan.

Dwars door Lyon bij het tunneltje geldt het zelfde verhaal. De flats staan tot aan de snelweg.

In Rotterdam hebben ze ook een milieuzone. Komt er 1 schip de haven binnen dan staat dat gelijk aan duizenden oude auto's die door de stad rijden.

In Antwerpen mag je ook de kern niet meer in.
De eeuwigdurende file op de ring wordt niet doortastend aangepakt.
 
het gaat ook niet om het milieu.. staat dat ergens ?

gewoon stickerplakken, dat het niet verplicht is, je MAG er wel 1 kopen voor op de topkoffer ofzo, is wel mooi voor naast die van de tjimmelsjoch ofzo :)

ook nog een mooi stukje werkgelegenheid voor die Fransen, die hebben toch al zoveel vrij.
ik zie ze al zitten met hun luchtmeet apparatuur , stokbroodje erbij, lekker in de zon :Y
 
Met een motor van voor 2000 mag je dus deze steden niet meer in,ok,rij ik er wel omheen met een wijde boog. :]
 
Met een motor van voor 2000 mag je dus deze steden niet meer in,ok,rij ik er wel omheen met een wijde boog. :]
Dat zie ik niet staan.
Ik lees enkel dat er geen (verplichte) sticker voor is.

Waar haal jij deze info vandaan?
 
In de milieuzone van de metropoolregio Grenoble moet je voor de snelwegen een Crit’Air-sticker hebben, maar voor de binnenstad hebben motorrijders er geen nodig. Hier geldt de verplichting alleen voor voertuigen die zwaarder dan 3,5 ton zijn.

Dus gaan ze controleren op de snelweg, dan zie je het makkelijk, of het word zoals het tolsysteem in bijv. zwitserland en de snelwegen van oostenrijk, mag ook wel voor die 30 piek, mag er wel een tracker inzitten ;) :P

Wie geen sticker heeft, mag alleen van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur niet de milieuzones in. ‘s Nachts en in het weekend gelden er zoals voorheen geen beperkingen. want s'nachts ademt men toch langzamer, zeker Fransen in een grote stad....

Geen Crit’Air Sticker: Geen Euronorm en eerste registratie voor 31-05-2000 = opbokken of boete.

Echt een compleet nieuw niveau van kansloos dit.
Maar er zijn ook zat mensen die de tolweg nemen en voor het gemak betalen, dus prima toch :W
 
Mijn motor heeft als eerste registratie 18 05 2000. Zou dan dus om een paar dagen na geen sticker krijgen :+ Niet dat ik ooit een Franse stad in wil.. :P
 
Laatst bewerkt:
In de milieuzone van de metropoolregio Grenoble moet je voor de snelwegen een Crit’Air-sticker hebben, maar voor de binnenstad hebben motorrijders er geen nodig. Hier geldt de verplichting alleen voor voertuigen die zwaarder dan 3,5 ton zijn.

Dus gaan ze controleren op de snelweg, dan zie je het makkelijk, of het word zoals het tolsysteem in bijv. zwitserland en de snelwegen van oostenrijk, mag ook wel voor die 30 piek, mag er wel een tracker inzitten ;) :P

Wie geen sticker heeft, mag alleen van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur niet de milieuzones in. ‘s Nachts en in het weekend gelden er zoals voorheen geen beperkingen. want s'nachts ademt men toch langzamer, zeker Fransen in een grote stad....

Geen Crit’Air Sticker: Geen Euronorm en eerste registratie voor 31-05-2000 = opbokken of boete.

Echt een compleet nieuw niveau van kansloos dit.
Maar er zijn ook zat mensen die de tolweg nemen en voor het gemak betalen, dus prima toch :W
Oh. Wel n sticker verplicht?
 
ja als er nou eens een fatsoenlijke OP gemaakt werd i.p.v alleen maar 1 zin met gekerm en dan een link plempen.

De Franse milieusticker Crit’Air, die afgelopen zomer is ingevoerd, geldt nu ook voor voertuigen met een buitenlands kenteken, waaronder motoren.
Voorlopig moet je er alleen eentje aanschaffen als je van plan bent om in de milieuzones te rijden die momenteel van kracht zijn (stand 01-01-2017) Dat zijn er tot dusver drie: Parijs met zijn voorsteden, Grenoble met zijn voorsteden en Lyon met zijn voorsteden inclusief Villeurbanne. Voor de komende jaren staan er dertig nieuwe milieuzones op de planning. In vrijwel alle gevallen gaat het om stedelijke gebieden met een grote verkeersdichtheid.
De Crit’Air milieusticker kost bijna 30 euro en kan vanaf medio februari 2017 online worden besteld. Wie na 1 april 2017 zonder sticker wordt betrapt, moet een boete van minstens 68 euro betalen. Wie geen sticker heeft, mag alleen van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur niet de milieuzones in. ‘s Nachts en in het weekend gelden er zoals voorheen geen beperkingen.
In de milieuzone van de metropoolregio Grenoble moet je voor de snelwegen een Crit’Air-sticker hebben, maar voor de binnenstad hebben motorrijders er geen nodig. Hier geldt de verplichting alleen voor voertuigen die zwaarder dan 3,5 ton zijn.
De volgende regeling geldt vanaf 1 april 2017 voor motoren:
Crit’Air klasse 1: Euro 4 en eerste registratie vanaf 01-01-2017
(daaronder vallen alle nieuwe motoren in Nederland en België)
Crit’Air klasse 2: Euro 3 en eerste registratie van 01-01-2007 tot 31-12-2016
(dat geldt voor de meeste actieve toermotoren)
Crit’Air klasse 3: Euro 2 en eerste registratie van 01-07-2004 tot 31-12-2006
Crit’Air klasse 4: geen Euronorm en eerste registratie van 01-06-2000 tot 30-06-2004
Geen Crit’Air: Geen Euronorm en eerste registratie voor 31-05-2000.


stickers is verplicht in regio's , is je brommert te oud dan geen sticker = mag niet rijden in die milieu regio.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij geldt in Grenoble e.o. alleen de verplichting voor het Crit'Air Ecovignet bij het afkondigen van een vervuilingsalarm, een 'Alert Pollution'.
De ZCR-zone, zoals in Parijs, geldt alleen in postcode 38000, ongeveer de stad Grenoble, en alléén voor >3,5 ton.

"In het bijzonder zal het handelsverkeer dat door de regio Grenoble rijdt al vooraf een Crit’Air Ecovignet nodig hebben, omdat van Lyon, Valence of Chambéry naar het zuiden of van Gap naar het noorden rijdende vrachtwagens het niet kunnen riskeren om in een vervuilingsalarm terecht te komen en daarna tot 200 km te moeten omrijden om een geldboete te vermijden. Voor het toerisme in de winter dreigen met de nieuwe luchtwet grote belemmeringen wanneer er een vervuilingsalarm afgekondigd wordt en er zich geen Crit’Air Ecovignet op het voertuig bevindt."

Fehler 404 – Crit-Air.fr

Tenminste, zo lees ik het :] Mijn plannen in juni zijn die kant op, dus heb even 'goed' gelezen.
 
Volgens mij geldt in Grenoble e.o. alleen de verplichting voor het Crit'Air Ecovignet bij het afkondigen van een vervuilingsalarm, een 'Alert Pollution'.
De ZCR-zone, zoals in Parijs, geldt alleen in postcode 38000, ongeveer de stad Grenoble, en alléén voor >3,5 ton.

"In het bijzonder zal het handelsverkeer dat door de regio Grenoble rijdt al vooraf een Crit’Air Ecovignet nodig hebben, omdat van Lyon, Valence of Chambéry naar het zuiden of van Gap naar het noorden rijdende vrachtwagens het niet kunnen riskeren om in een vervuilingsalarm terecht te komen en daarna tot 200 km te moeten omrijden om een geldboete te vermijden. Voor het toerisme in de winter dreigen met de nieuwe luchtwet grote belemmeringen wanneer er een vervuilingsalarm afgekondigd wordt en er zich geen Crit’Air Ecovignet op het voertuig bevindt."

Fehler 404 – Crit-Air.fr

Tenminste, zo lees ik het :] Mijn plannen in juni zijn die kant op, dus heb even 'goed' gelezen.

Met een boogje om Grenoble de Vercors in :]
 
Voor mij was de logica dat als je moet betalen om met een minder vervuilende motor de stad in te kunnen je met een "sterk"vervuilende motor veel meer moet betalen of er gewoon niet in mag.
Of vrijstelling ivm oldtimer...

Maar ja, wachten is op een duidelijk lijstje met hoe en wat.
 
Er is enige informatie te vinden, maar zoals gewoonlijk is het weer her en der versnipperd op het web te halen. Allereerst HIER de info van de ANWB.

Verder is er nog info op nl.france.fr maar daar is het ook maar raden naar de precieze afbakening van Metropole Grenoble. Ik zou denken dat het dal van de Isere tussen het Vercors- en het Chartreusemassief sowieso tot de milieuzone hoort. In dat geval zitten we voor de Challenge wel goed. Daar komen we toch niet langs.
 
Of vrijstelling ivm oldtimer...

Maar ja, wachten is op een duidelijk lijstje met hoe en wat.
Ja, het zou wel fijn zijn als een oldtimer precies wordt gedefinieerd. Als de regels dan in heel Europa hetzelfde gaan zijn is er iig duidelijkheid. Nu maakt iedere rode gemeenteraad zijn eigen regels. Van deze lappendeken snapt zelfs de meest progressieve milieu-fanaat niets meer. Algemene duidelijkheid is ver te zoeken.
Ik had al eens ergens gelezen dat voertuigen met 40+ worden vrijgesteld. Dat zou dan voor mij over 8 jaar heel mooi kunnen worden. En dan ook graag met 1 sticker die overal geldig is!!!!
Ik kijk er al naar uit :t
 
Wat een kul-maatregel. In juli rij ik langs Grenoble richting Gap. Ik zie de gendarmes al staan te loeren bij het laatste tolstation voor Grenoble.... (tegen die tijd ben je stik chagerijnig ivm zadelpijn, hahaha)
Inderdaad, nog even en ik kan de Africa Twin uit 1997, een Honda cb50 uit 1977 en een Volvo v70 uit 1998 verkopen voor een appel en een ei omdat je nergens meer mag rijden.
Mijn broer in Milaan mag niet meer rijden van 7-19u in zijn Golf 2 diesel. Die gaat nu nr Afrika, hij heeft een oude eend teruggekocht, dat mag wel 24h rijden.
 
Heel goed dat men in stedelijk gebied kritisch is op fossiele plofmotoren die rotzooi uitbraken maar ik zou beginnen met een dieselverbod. Dat zet pas zoden aan de dijk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan