Het alles dominerende NX650 Dominator topic - deel 2

Bedankt! Ik kon ze bij Rick Donkers niet vinden en weet niet hoe het soort connector specifiek heet, maar nu heb ik in ieder geval een link voor de goede.
 
Iemand een idee waardoor mijn NX650 lastig start?

Startmotor gaat goed rond (zou iets sneller kunnen, maar accu is vol)
Motor start warm altijd goed.
Koude start gaat goed bij de juiste hoeveelheid choke.
Ik heb een goede vonk en carburatie is goed afgesteld, geen horten of stoten als die warm is.

Alleen nu is het dus echt koud en krijg ik het niet voor elkaar om em gewoon fatsoenlijk te starten... Van de zomer ging altijd makkelijk, alleen de choke moet nu anders staan... Wat dus constant resulteert in een verzopen motor met af en toe een hard klap uit de uitlaat. Als die eenmaal loopt loopt die gewoon goed...

Kan me enkel nog de koolborstels van de startmotor bedenken,dat die versleten zijn en dat die dus te langzaam rond draait. Iemand anders nog ideeën?
 
slechte accu en slechte aarde lijkt me eerder dan koolborstels.
maar aarde lijkt mij het waarschijnlijkst.
een stel startkabels direct naar je startmotor en kijken of dat beter werkt
 
Startkabels op de accu geeft geen verbetering. Accu is ook vorig jaar vervangen en ik kan zeker een 10 minuten starten voordat de accu leeg is. Dus de accu is ook gewoon goed...

Wellicht is even de corrosie van de kabels af poetsen inderdaad.
 
Screwloose bedoelde rechtstreeks een accu op de startmotor. Zodat je eigenlijk alle kabels en schakelingen tussen de accu en startmotor zo goed als uitsluit ;)
 
Zeker weten dat die verzuipt?

Kan namelijk ook zijn dat de choke het niet helemaal lekker doet. omdat zijn kanaal in de carberateur verstopt zit bijvoorbeeld.
 
Zo, ff afstoffen :) .

Ik zit er aan te denken om een 2 in 1 uitlaat onder de Dominator te doen. Iemand nog tips van hoe wie wat en waar? Het lijkt mij dat dit wel vaker hier voorbij is gekomen.
gewoon 2 vervangings dempers mag ook.

gr, Look
 
Laatst bewerkt:
Ha ha, die Dominator dempers heb ik al vaker voorbij zien komen. Maar ik heb hier nog een mooi LeoVince demper liggen die ik er onder wil zetten. Daarom ben ik op zoek naar de connector tussen de demper en de voor-bochten. Zal wel home made gaan worden vrees ik.
Maar mocht iemand een Laser Connector (evt plus demper) weten hou ik me aanbevolen.

full


gr, Look.
 
Laatst bewerkt:
:) volgens mij leest niemand meer in dit topic maar ja, dan lul ik het gewoon lekker verder vol. inmiddels is het km-teller debacle boven water hoor. het is de nylon ring die in het slakehuis zit. dus een nieuwe besteld en gelijk maar een nieuwe teller-kabel, dan kan de zooi weer in elkaar gezet worden.

full


verder wordt het al aardig wat. Ik hoef alleen de tank en de achterbrug nog maar te spuiten en dan kan t'ie weer in elkaar. zal binnenkort ff wat fotootjes plaatsen.
 
Wil ook nog een enkele demper op de NX sleutelen, een yoshimura die van mn crosser afkomt. Dus mocht je dat verbindingstuk ergens toevallig vinden let me know :)
 
Ja, er zijn meer van die pijpen boeren. Eerst de Dommie maar eens goed op de weg zetten en dan ga ik me in de linkpijp verdiepen. In het ergste geval maak ik hem zelf. Voorlopig ligt die nog uit elkaar.
Als straks de achterbrug gespoten is kan die weer worden opgebouwd. Voorpoten. nieuwe voorpoot hoezen en een nieuw stuurtje zitten er al op. :)
 
Nog lang niet af maar hier al vast een idee van hoe die er uit ga zien.

full


oh ja, en de km teller doet het weer :)
 
Laatst bewerkt:
Beste een grote accu voor z'n Domi haha

Geintje, ziet er best knap uit.

Start die beter ;)

Ik ben er nog lekker wat aan het kloten maar tot nu toe absoluut niet ontevreden over. gisteren ook ff de straat op en neer gereden. KM-teller werkt ook weer :) En ik heb de voorkant iets laten zakken. da's een wereld van verschil. hij stuurt nu een stuk strakker. ik ben benieuwd hoe straks de eerste keer uitproberen gaat bevallen.
 
Hey
ik lees ook nog steeds mee,en idd het is hier rustig..
net als de dominators op straat,je ziet ze niet (veel) meer.
hier de mijne
ik heb er helaas nog niet echt mee kunnen rijden door een auto ongeluk.

6rpt0h.jpg


groeten
 
Gaaf. Mooi compact ding zo. Ik hou hem voorlopig in de Dominator stijl. Vandaag alles er op gezet en een klein stukkie wezen rijden er mee. Prima ding. Alleen de remmen kunnen wel wat verbetering ondergaan.
Nu alleen dog wat bestikkeren en wat camo er op spuiten. maar rijden kunnen we.

full


eerst opzetje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan