YZF750 Racer projectje

Ik ga een iets andere maken.
Deze is mooi voor aan de muur of koffiebeker houder :+
 
Jaja druk bezig met andere dingen :)
Maar op de achtergrond sleutel ik gewoon rustig door. Ik zal wat foto's verzamelen voor een grotere post
 
Deze horen er eigenlijk gewoon in:

Racing4Fun

IMG_1844-36638020.jpg
 
magnesium.... er zijn wel velgen met dezelfde look maar zonder de negatieve eigenschappen van magnesium (en dus ook de positieve eigenschappen)

Wat is negatief aan magnesium dan :? De kortere levensduur tov aluminium? Tja als gewicht besparing wil dan zul je wat moeten opofferen. O-)
 
Ik heb het gewicht van beide een tijd geleden opgezocht. Maar ik meen mij te herinneren dat de gewichtsbesparing t.o.v. van de wielen die ik er nu in heb minimaal is. Daarnaast zullen deze wielen de hoofdprijs kosten voor die enkele grammen (heb nu al 1.6kg bespaard op het achterwiel), en dat is het mij niet waard. Wellicht leuk voor iemand die een exacte replica wil bouwen.
 
Laatst bewerkt:
Wat is negatief aan magnesium dan :? De kortere levensduur tov aluminium? Tja als gewicht besparing wil dan zul je wat moeten opofferen. O-)

elk jaar als het goed doet laten rontgen-en voor micro haarscheurtjes

mocht de lak beschadigen moet je hem zsm behandelen, magnesium aan de buitenlucht wordt broos

dus voor een circuitmotor leuk als gewichtsbesparing, maar als er 100x een velg in en uit moet en bandjes eraf/erom lijkt me toch magnesium teveel risico

ik zou het nooit doen iig
 
Ik denk dat jij je een beetje bang laat maken door verhalen, zoals ik al vermoede.
Ik ken mensen die rijden met magnesium carters (1 cilinder classic racers/crossers). Deze carters zijn dus niet behandeld, en gegoten/gemaakt eind jaren '90. De eerste van deze serie beginnen nu te scheuren en houdt het dus op.
Maar deze fietsen zijn echt niet ieder jaar uit elkaar gehaald om te laten nakijken op haar scheurtjes. Ieder half jaar een nieuwe zuiger maar het onderblok blijft in elkaar zolang de big-end en krukas lagers goed zijn.

Ik heb zelf de set wielen die Nick linkt. Alleen dan van PVM voor een ZXR 750r en ik heb ze pas gemaakt voor in mijn Soez. Dus bewerkt draaien en frezen, al jaren geleden. Op een gegeven moment zullen er scheurtjes in komen vanaf de boutgaten. Dan zijn ze klaar en houdt het op. Maar de horror verhalen vallen wel een beetje mee hoor.
 
een carter heeft minder te verduren dan een velg waar met vol remmen een berg druk op komt, en met (evt lomp) wielen wisselen beschadigt als een gek.

En zoals tim zegt: gewichtsbesparing is te verwaarlozen, dus waarom dan het risico nemen?
 
hey, heb je toevallig de hoogte vh hart vd achterwielas tot de onderkant van de dwarsbalk waar het stalen subframe tegen zit gebout?

denk dat de mijne te laag is nu maar heb het vergeten te meten in ori stand dus geen referentie
zou je dat willen doen voor me?
thanks!
 
hey, heb je toevallig de hoogte vh hart vd achterwielas tot de onderkant van de dwarsbalk waar het stalen subframe tegen zit gebout?

denk dat de mijne te laag is nu maar heb het vergeten te meten in ori stand dus geen referentie
zou je dat willen doen voor me?
thanks!

had je al kunnen kijken?
 
hey, heb je toevallig de hoogte vh hart vd achterwielas tot de onderkant van de dwarsbalk waar het stalen subframe tegen zit gebout?

denk dat de mijne te laag is nu maar heb het vergeten te meten in ori stand dus geen referentie
zou je dat willen doen voor me?
thanks!

Ik heb wel even gekeken. Bij mijn wegmotor 51cm en bij mijn racer 49,5cm. Bij de racer staat het achterwiel wel verder voorin, waardoor de afstand iets korter is.
 
mini update

Ik heb de boel weer in elkaar gezet.
En sinds lange tijd weer een klein beetje gedaan _O-

Ik ben nu bezig aan de accu bak.
De zijkanten moet ik er nog inlassen. Iemand die tips/trucks heeft want ik heb hier een nieuwe tiggert staan. Maar deze heb ik 1x gebruikt in de twee jaar.

De bak hangt aan de achterkant in rubbers. En aan de zijkanten wordt hij ook bevestigd.
Daar past mooi de Ignitech en accu in :)


bxrqlOm.jpg


SWbAr5V.jpg


7cClVFX.jpg


FVnDZ5s.jpg


Ook nog een wiel gescoord voor 30,- euro. Er zit wel een 'deukje' in maar is prima te richten.

II0Xwpt.jpg


En op zolder nog een lekkende 19mm rempomp gevonden. Dus heb ik er een revisiekit ingezet met een opklapbare hendel. Remmen meer dan prima deze Nissin 19mm pompjes :t

myISFVC.jpg
 
Laatst bewerkt:
Yep, past gewoon in de 999 vork.
Ja is niet super licht, maar al stuk lichter dan origineel.
En matched wel een beetje met het achterwiel.
Later komt er wel iets anders in. Moet ik net tegen iets leuks aanlopen :)
 
Zou een R6 voorwiel niet lichter zijn dan dit Appie wiel?

Ach ja er is zat leuks te koop, alleen het moet ook allemaal "leuk" geld kosten... B|
Weet er alles van ben ook een poosje aan het verzamelen voor mijn project :+
 
Die is volgens mij iets lichter inderdaad. Maar dit past lekker makkelijk met ducati schijven. Ochja we zien wel. Duurt nog wel even voor de vork erin zit haha

Leuk toch dat verzamelen :)
Onderdeeltjes zoekn, soms mazzel hebben
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eventueel een magnesium tz250 5 spaaks voorwiel die weg mag. Ligt nu op reserve. Volgens mij zelfde schijf opname. Pitch 80, hart 64, 6 m8, uit het hoofd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan