Altes Elefanten treffen

je sleept nogal wat mee Mielko...

ik ben allang blij als ik zelf mee kan :)

https://www.facebook.com/EHE.bikes/videos/
maar de lekkages zijn gefixed! andere koeler ervoor, carburateur even open gemaakt en de vlotternaaldjes plus zittingen schoon geblazen en t was opgelost.

nu nog de remmen en alles erop en ik ben er klaar voor *D

Krijg er steeds meer vertrouwen in dat het goed gaat komen...
 
Laatste pogingen om de vlucht aan te passen zijn gelukt: een uur rijden kostte weinig energie in armen en bovenlijf. Ik word hier nog een keer goed in ;)
 
full

Klaar!!!! Is het al donderdag?
 
klaar??
jemig

daarstraks ff mn wiel opgehaald bij de euromaster.. nu met nieuwe Conti Ecocontact.
Ze waren (weer) niet heel blij met mn velgje, want de eerste die ze opgelegd hadden is geklapt op 6a7 bar omdat hij niet lekker op zn plek wou springen. Bij de 2e ging het wel goed??? ... straks nog maar ff een extra controle doen ;) Enne, dit is n al de 2e keer dat er een band van me klapt bij de Euromaster O-)
Morgen balanceren.

vanavond de achterpartij weer in elkaar zetten.
morgen komt het laadstation en de reservewielhoes binnen... zal een over-nacht klusje worden.
nog eventjes een extra setje sleutels laten maken
En dan morgenavond testrijden. Beetje mzzl ligt er sneeuw })
 
Is ook voor het eerst hoor, dat mijn planning niet helemaal in het honderd loopt... Ik stond zelf het meest verbaasd dat ik niets meer op mijn TODO lijstje had staan met de aantekening: "URGENT"

Nu dus tijd over voor de nice to haves :)
 
klaar??
jemig

daarstraks ff mn wiel opgehaald bij de euromaster.. nu met nieuwe Conti Ecocontact.
Ze waren (weer) niet heel blij met mn velgje, want de eerste die ze opgelegd hadden is geklapt op 6a7 bar omdat hij niet lekker op zn plek wou springen. Bij de 2e ging het wel goed??? ... straks nog maar ff een extra controle doen ;) Enne, dit is n al de 2e keer dat er een band van me klapt bij de Euromaster O-)
Morgen balanceren.

vanavond de achterpartij weer in elkaar zetten.
morgen komt het laadstation en de reservewielhoes binnen... zal een over-nacht klusje worden.
nog eventjes een extra setje sleutels laten maken
En dan morgenavond testrijden. Beetje mzzl ligt er sneeuw })


Deze stek in de gaten houden. Het gele vierkantje tussen Keulen en Luxemburg is Nürburg. :Y Der Schnee - Schneeradar Deutschland - - NiederschlagsRadar.de
 
Laatst bewerkt:
Zomaar eventjes een algemene vraag, Maarre, heeft er dan niemand hier op het AET topic een fiets zonder gebruiksaanwijzing? ;)


De nordschleifencam laat nog prachtig zwarte weg zien.... B|
 
Het is inderdaad wel redelijk gebruikelijk dat er volop.gesleuteld moet worden vlak voor AET.

Volgens mij heb ik dat slechts 1 jaar niet gehoeven, dat was twee jaar terug. En die motor is toen gelijk in t voorjaar plat gereden door dat witte busje...

Vorig jaar heb is het mij bij lange na niet gelukt om iets rijdends te krijgen sn dit jaar wordt het weer spannend... Maar vooral omdat ik iig zeker geen tijd ga hebben voor een degelijke testrit en dat zou voor de gemoedsrust toch wel fijn zijn met een motor die je steeds weer weet te verassen, die meer dan 10 jaar hweeft stilgestaan en waar je zelf nog nooit mee gereden hebt...
Maar ik heb m wel zelf opgebouwd nu en het is een GL... En die hebben niet zo heel veel geheimen voor me.. Wel veel verassingen... Onaangename verassingen...
 
En wat betreft dd zwarte weg... Het vriest iig wel snachts, dus dat scheelt iig tegen de blubber
 
Het is toch deel van de fun dat je niet zeker weet of je het gaat redden met de motor die je had uitverkoren? Maar dat je gaat staat vast... (noodgevallen daargelaten)
 
Tja, voor mij was het dan ook een retorische vraag O-)

Hier ook weer wat voortgang. Het achterwiel zojuist laten balanceren. Was niet echt de moeite met 25gr. Had ook ff zonder gekunt.
Droogrekje voor de vaat is ook aangeschaft. Heeeel nuttig! Je zal het maar nodig hebben :/
Extra sleutels laten maken. Dat dan weer wel zo slim.
Ook een paar nieuw slotjes aan de koffers.

Dadelijk de achterrem nog ff nalopen en de boel in elkaar. Dan laadstroom meten, want was niet erg spectaculair.... 13.2v
Over verrassingen gesproken .. Dus, Optimate inpakken en we zien wel.
 
Je kent toch die auto's die zo'n ledstrip verlichting aan de onderkant hebben? Ik heb me uitgeleefd en de bak voorzien van zo'n strip ;) Zo ontzettend fout en zo ontzettend leuk :D Word handig tijdens de fakkelfahrt :D
 
Al getest in het donker? :P


Hier vannacht pas om 2h thuis.. Achterwiel zit erin..
Ik denk dat de verkaste achterbrug wat is 'gekrompen' bij het verlassen, want de vulbus van de achteras moest zeker 3mm korter. Het paste allemaal van geen meter.
Gelukkig genoeg sloopdelen, echter waar lag wat ook weer. Uiteindelijk 1, denk van een boldor 750 gevonden.

Meteen nog ff de schoring van de schoorsteen geklust.
Bandjes wat opgepompt.

Straks testrijden, dan verder inpakken.
 
Al getest in het donker? :P


Hier vannacht pas om 2h thuis.. Achterwiel zit erin..
Ik denk dat de verkaste achterbrug wat is 'gekrompen' bij het verlassen, want de vulbus van de achteras moest zeker 3mm korter. Het paste allemaal van geen meter.
Gelukkig genoeg sloopdelen, echter waar lag wat ook weer. Uiteindelijk 1, denk van een boldor 750 gevonden.

Meteen nog ff de schoring van de schoorsteen geklust.
Bandjes wat opgepompt.

Straks testrijden, dan verder inpakken.
Jup: Alle lichten in de garage uit en heerlijk met de afstands bediening lopen spelen. Het is een behoorlijke lichtshow :) Lola wordt een echte party animal ;)

Bandjes oppompen... Dat moet ik ook niet vergeten voor we gaan rijden...
 
Juist ja, nou, ze kunnen me wat met dat winterbandengeneuzel.
Een keertje op je sportbandjes naar Elefanten, dan leer je t wel af. (Weet er alles van)

DPD stopte hier zojuist: Wielhoes voor het reservewiel (met winterband) is geleverd.
Jammer, want eigenlijk net te laat. Wel leuk hoesje overigens.
Zo passen en testrijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan