Breva 850 / 1100 / 1200 topic

Sterkte met je vader. Dank je allen.

Vorige week vrijdagochtend op weg naar het werk werd ik gebeld om naar het verpleeghuis te komen waar hij woonde. Hij was 's nachts gevallen op de badkamer. Om het kort te houden, heup gebroken. Hij mocht nog geopereerd worden omdat hij nog zelfstandig liep zelfs zonder rollator en niet depressief was. Ik zag dat niet zitten omdat hij in de rolstoel terecht zou komen en ik me afvroeg hoe hij, gezien zijn vorderende Alzheimer uit de narcose zou komen. Als ze al zouden opereren. De arts moest het mijn vader vragen of hij geopereerd wilde worden en zo niet of hij dan besefte wat de tweede keus was. Hij gaf er geen antwoord op, omdat hij te ver weg was door de vermoeidheid en pijn. Dus aan mij om de onmogelijke beslissing te nemen. In het belang van mijn vader niet opereren, want daar was hij nooit meer goed uitgekomen en daar had ik hem heel veel ellende mee aangedaan. Plat gezegd teken je het doodvonnis voor je vader op dat moment....
Hij kreeg morfine tegen de pijn en slaapmiddel op rustig te blijven en vanaf dat moment zou hij ook niet meer bijkomen tot hij zou overlijden. Twee tot drie dagen verwachtte de arts. Dezelfde nacht om half twee werd ik gebeld dat hij overleden was. Een troost dat hij niet lang heeft hoeven lijden...
 
Laatst bewerkt:
Sterkte met je vader. Dank je allen.

Vorige week vrijdagochtend op weg naar het werk werd ik gebeld om naar het verpleeghuis te komen waar hij woonde. Hij was 's nachts gevallen op de badkamer. Om het kort te houden, heup gebroken. Hij mocht nog geopereerd worden omdat hij nog zelfstandig liep zelfs zonder rollator en niet depressief was. Ik zag dat niet zitten omdat hij in de rolstoel terecht zou komen en ik me afvroeg hoe hij, gezien zijn vorderende Alzheimer uit de narcose zou komen. Als ze al zouden opereren. De arts moest het mijn vader vragen of hij geopereerd wilde worden en zo niet of hij dan besefte wat de tweede keus was. Hij gaf er geen antwoord op, omdat hij te ver weg was door de vermoeidheid en pijn. Dus aan mij om de onmogelijke beslissing te nemen. In het belang van mijn vader niet opereren, want daar was hij nooit meer goed uitgekomen en daar had ik hem heel veel ellende mee aangedaan. Plat gezegd teken je het doodvonnis voor je vader op dat moment....
Hij kreeg morfine tegen de pijn en slaapmiddel op rustig te blijven en vanaf dat moment zou hij ook niet meer bijkomen tot hij zou overlijden. Twee tot drie dagen verwachtte de arts. Dezelfde nacht om half twee werd ik gebeld dat hij overleden was. Een troost dat hij niet lang heeft hoeven lijden...


Ik denk dat je gedaan hebt wat op dat moment mogelijk was. Veel opties heb je niet meer.
 
Het is stil hier, wordt er nog een beetje gereden?

Dit weekend gesleuteld aan de guzzi 1200 sport, een grote onderhoudsbeurt en ik heb een ander stuur gemonteerd (wat meer recht op).
Helaas is tijdens het onderhoud de bougiekap van de binnenste bougie (rechter cilinder) kapot gegaan. Ik heb het idee dat deze bougies nog nooit vervangen zijn en de kap zat muur vast, uiteindelijk los gekregen maar later bij het verwijderen van de bougie bleek de metalen huls van de kap nog op de bougie te zitten, dus hij is overleden.

Nu is deze niet op voorraad bij TLM, één van jullie nog een tip? Ik zou namelijk wel graag volgende week weer op motor naar mijn werk willen.
Het betreft onderdeel GU05717430 voor bougie NGK PNR8B (de kleine bougie)

alvast bedankt voor het meedenken

groet, Alex
 
Hebben ze geen alternatief? Een dop van NGK of Champion ofzo?
Alternatieve doppen zijn meestal bij elke dealer te koop.
Ik heb hetzelfde eens gehad. Rij nu al jaren rond met alternatief. Welk merk weet ik zo even niet.
Met originele doppen komt het vaker voor. Dat wil nog niet zeggen dat er nooit een andere bougie in gekomen is. Ligt meer aan de soort rubber denk ik. Die van mij heb ik altijd volgens het boekje vervangen.
Mijn Breva staat op dit moment in de winterstand totdat de gladheid en het zout weer weg is.
SUCCES!
 
Van mij ook een vraagje:
Heeft iemand ervaring met het verlagen van het originele ruitje om het gebulder om je helm te verminderen?
Heb laatst een tweede ruitje gekocht om te gaan experimenteren. Vandaar deze vraag.
 
Moi die, van mij staat nog op de bok met de wielen van de grond
alleen nog een andere navigatie kopen.
Weet nog niet, welke tom tom 400 of de zumo 390 lm
als ik er uit ben welke, draadjes solderen dan kan
de tank er weer op en staat hij klaar voor 2017.
gr johan
 
Hebben ze geen alternatief? Een dop van NGK of Champion ofzo?
Alternatieve doppen zijn meestal bij elke dealer te koop.
Ik heb hetzelfde eens gehad. Rij nu al jaren rond met alternatief. Welk merk weet ik zo even niet.
Met originele doppen komt het vaker voor. Dat wil nog niet zeggen dat er nooit een andere bougie in gekomen is. Ligt meer aan de soort rubber denk ik. Die van mij heb ik altijd volgens het boekje vervangen.
Mijn Breva staat op dit moment in de winterstand totdat de gladheid en het zout weer weg is.
SUCCES!

Ik zou het terug moeten kunnen zoeken in de onderhoudspapieren, maar aangezien de motor 12.000 km had gelopen toen ik hem kocht en er 20.000 km voor de middelste bougies staat zou het mij ook niet verbazen als ze nog niet vervangen zijn.
Grappig detail, de originele bougiesleutel past met geen mogelijkheid op de bougie, de uitwendige diameter is gewoon te groot. Uiteindelijk een pijpsleutel met de flappenschijf op de juiste diamter gekregen en ingekort, nu is het loshalen van de binnenste bougie zo gepiept.

Ik heb de vraag open staan naar TLM, ze zijn vandaag echter gesloten.
Aangezien ik graag volgende week maandag weer op de motor naar mijn werk wil en het kort dag wordt als ik een reactie moet afwachten dacht ik, ik vraag hier alvast rond.

Je plaatst wel een goede opmerking over niet origineel, ik heb hier vlakbij een grote automaterialen zaak, mogelijk dat ik daar anders wel naar toe rij met de oude dop en oude bougie.
Ik was er een beetje bang voor om zo maar te bestellen omdat volgens mij de lengte van de dop hoe hij gebogen is wel nauw komt bij de Guzzi.
 
Van mij ook een vraagje:
Heeft iemand ervaring met het verlagen van het originele ruitje om het gebulder om je helm te verminderen?
Heb laatst een tweede ruitje gekocht om te gaan experimenteren. Vandaar deze vraag.

Geen ervaring mee, de sport heeft geen ruit.
Maar ook weer wel ervaring mee, want met mijn vorige motor redelijk lopen experimenteren.

Naar mijn ervaring heeft twee zaken invloed op het gebulder rond de helm
1) de hoogte van het scherm
2) de "onderdruk" welke je creëert achter het scherm

Vooral de 2e wordt vaak onderschat, als je een groot dicht scherm hebt, creëer je een relatieve grote onderdruk achter het scherm waardoor de wind er achter slaat. Om die reden zie je tegenwoordig ook steeds meer schermen met meerdere lagen welke los van de kuip staan. Een klassiek voorbeeld hiervan vind ik de versys, deze heeft in verhouding tot de kleine ruit best een goede windbescherming.

full


Om die reden zou ik altijd eerder kiezen voor een redelijk kleine ruit waar aan de onder kant opening bevinden dat lucht ook aan de andere kant stroomt, met eventueel zo'n flip up er op dan een grote ruit.
 
Wat betreft de bougiedop: De vorm en afmetingen zijn inderdaad wel belangrijk. Waar je ook even op moet letten is de inwendige weerstand. Die kan verschillen. Ik denk dat die weerstand op de bougiedop zelf wel aangegeven staat.
Je hebt inderdaad gelijk dat de huidige windschermen vaak wat van de kuip af staan. Ik zal eens zien of ik daar iets voor kan fixen.
Op dit moment heb ik het scherm al zo hoog mogelijk gemonteerd zodat er boven de koplamp een behoorlijke open rand ontstaat. Maar dat helpt niet genoeg. Komt ook door de teller-unit die er vlak achter zit.
 
Wat betreft de bougiedop: De vorm en afmetingen zijn inderdaad wel belangrijk. Waar je ook even op moet letten is de inwendige weerstand. Die kan verschillen. Ik denk dat die weerstand op de bougiedop zelf wel aangegeven staat.
Je hebt inderdaad gelijk dat de huidige windschermen vaak wat van de kuip af staan. Ik zal eens zien of ik daar iets voor kan fixen.
Op dit moment heb ik het scherm al zo hoog mogelijk gemonteerd zodat er boven de koplamp een behoorlijke open rand ontstaat. Maar dat helpt niet genoeg. Komt ook door de teller-unit die er vlak achter zit.

TLM had nog een alternatief, dus deze heb ik nu met wat andere onderdelen besteld.

fijne zaak TLM, snel en goed communiceren, ze denken met je mee, helemaal top

de prijzen van Guzzi onderdelen vallen mij ook zeer mee, dat is bij Japanners vaak duurder.
 
Een vraag aan Ijzervreter. Ik ben bang dat mijn dashbord langzamerhand de geest aan het geven is. Ik heb ergens gelezen dat als je het open maakt, je de wijzers eraf moet halen om bij de printplaat te komen. Het probleem zou dan zijn dat je de wijzers niet meer gemonteerd krijgt en je het alsnog kunt weggooien. Klopt dat of zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten? Een andere ervaringsdeskundige mag natuurlijk ook reageren.
 
Een vraag aan Ijzervreter. Ik ben bang dat mijn dashbord langzamerhand de geest aan het geven is. Ik heb ergens gelezen dat als je het open maakt, je de wijzers eraf moet halen om bij de printplaat te komen. Het probleem zou dan zijn dat je de wijzers niet meer gemonteerd krijgt en je het alsnog kunt weggooien. Klopt dat of zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten? Een andere ervaringsdeskundige mag natuurlijk ook reageren.

Ik heb het nooit helemaal open gemaakt. Maar heb nog wel ergens een documentje waarin staat hoe dat moet. Denk ik,..

Gevonden heb je een PB gestuurd.
 
Laatst bewerkt:
Hoi

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een Moto Guzzi 1200 8V sport Corsa Strada ABS bj 2013 km 16500
Er moeten nog wel wat aanpassingen gedaan worden(het originele zadel is al besteld)
De eerste 80 km zitten er al op en bevalt prima.
De Moto Morini 1200 Corsaro blijft de Guzzi wordt voor toer ritten

Gr Geert en Irma



full
 
Gefeliciteerd Geert en Irma
Ziet er strak uit. De belichting is beetje vreemd maar het is een rood-witte? Ook lekker jong nog. 2013. Veel veilige km gewenst!!!!!👍
 
Hoi

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een Moto Guzzi 1200 8V sport Corsa Strada ABS bj 2013 km 16500
Er moeten nog wel wat aanpassingen gedaan worden(het originele zadel is al besteld)
De eerste 80 km zitten er al op en bevalt prima.
De Moto Morini 1200 Corsaro blijft de Guzzi wordt voor toer ritten

Gr Geert en Irma



[afbeelding]

Mooi hoor gefeliciteerd.

Ik heb zelf de 1200 sport 4 klepper en ben erg blij mee maar die van jou met zwart motorblok en zwarte cardan vind ik stiekem nog wel mooier

veel veilige km toegewenst :]
 
Gelijk nog een vraagje:

Niet belangrijk maar ik ben wel nieuwsgierig. Onder het zadel bevind zich een kabeltje met 2 oogjes. Hij komt ook voor in de spare parts list en het is een kabeltje om je helm te bevestigen.

Weet iemand hoe je dat kabeltje zou moeten gebruiken? Ik heb het nog nergens terug kunnen vinden
 
Na wederom een mooie "Guzzi-meeting" gisteren, gaat de Bella, weer naar TLM voor een onderhoudsbeurtje. Na ruim 80.000 trouwe kilometers dik verdiend.

Gisteren in Brummen met de zwarte van Unificato....

[afbeelding]

Onder het zadel aan de linkerzijde zit een metalen haakje; je kunt met dat kabeltje met de 2 oogjes je helm onder het zadel vastmaken. Zie Dolf's foto waarop mijn Breva / helm te zien zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan