Breva 850 / 1100 / 1200 topic

Kabeltje door de vizieropening.
Oogjes achter het haakje aan de framebuis links onder het zadel.
Zadel erop.
Klaar!

Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is.
Zelf heb ik het ding nog nooit gebruikt.
 
Onder het zadel aan de linkerzijde zit een metalen haakje; je kunt met dat kabeltje met de 2 oogjes je helm onder het zadel vastmaken. Zie Dolf's foto waarop mijn Breva / helm te zien zijn.

Dat is lachen, staat de foto gewoon al 1 pagina terug. Destijds is mij dit niet opgevallen, ik weet nu in ieder geval waar ik moet zoeken

Bedankt, ik kan me voorstellen dat ik hem best wel een keertje zal gebruiken
 
Kabeltje door de vizieropening.
Oogjes achter het haakje aan de framebuis links onder het zadel.
Zadel erop.
Klaar!

Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is.
Zelf heb ik het ding nog nooit gebruikt.

Ik weet nu waar ik naar op zoek moet, ik dacht dat hij gekoppeld moest worden aan het slot aan de zijkant van de motor.

Bedankt
 
Voor de Breva en Sport-rijders die toevallig niet meelezen in het Norge-topic bij de toermoteren, er is een eerste opzet voor het voorjaarstreffen op 20 mei a.s.
Zoals altijd geheel vrijblijvend.

full


Andere merken zijn ook altijd welkom natuurlijk, we zijn ruimdenkend als Guzzisti ;)
 
Vorige week terug van een avonddienst was het behoorlijk fris. Ik dacht lekker de handvatverwarming aan te zetten. Die wilde niet aan. Ik heb een jaar of drie geleden zelf het schakelaartje met het "maak" contactje gefabriceerd. Ik heb daarvoor een PTT knopje gebruikt (push, to talk) had twee van die kleine knopjes besteld uit China. De tweede had ik nu nodig, het veertje in de schakelaar was kaduuk, maakte helemaal geen contact meer. Na 5 minuten solderen zit nu het 2de knopje uit China erin,..1,68 euro,....per twee!

Warme handen weer trouwens,..
 
Doe je goed!! Er komen nog wat frisse dagen aan dus. Vanaf volgende week ga ik ook weer woon-werk rijden. Helaas geen hvv maar ik vertrouw maar even op mijn handschoenen. Ik moet 40 km. Ik hoop dat ik al op werk ben voordat het echt koud wordt😃
 
Doe je goed!! Er komen nog wat frisse dagen aan dus. Vanaf volgende week ga ik ook weer woon-werk rijden. Helaas geen hvv maar ik vertrouw maar even op mijn handschoenen. Ik moet 40 km. Ik hoop dat ik al op werk ben voordat het echt koud wordt😃

Ik moet 45 km. Na 20 minuten wordt het altijd kil tussen de 0 en 5 graden. Ik heb universele handvatten op de boordelektronica aangesloten. Aanrader, zit er gewoon op en als het onverwacht een keer koud is in het voor of najaar zet je het simpel aan *O*
 
Heb ik ook gedaan. Gaat makkelijk, gewoon met universeel spul van 10 euro. Standje 1 is lekker, standje drie is bbq! Aansluiting met molex stekkertje volgens de flipperwinkel tip.
 
Heb ik ook gedaan. Gaat makkelijk, gewoon met universeel spul van 10 euro. Standje 1 is lekker, standje drie is bbq! Aansluiting met molex stekkertje volgens de flipperwinkel tip.

Haha, klopt ja. de flipperwinkel had ze.
 
Jullie maken me nieuwsgierig, kan ik ergens de how to terug vinden?

Ik heb dit blijkbaar gemist en als dagelijke rijder lijkt me het wel ideaal, zeker als het mooi als origineel kan worden gemonteerd


Ik heb het hier ergens neergezet, moet nu naar mijn werk.
 
@Luna:

Zoek binnen dit topic op "flipper" *D

Dank voor jullie reactie,

Ik had gezocht op google naar handvatverwarming flipperwinkel en niets gevonden, de zoekfunctie in dit topic inderdaad nog niet gebruikt. Ik zal deze wat vaker gebruiken ;)

Het ziet er uit als een mooie oplossing die ik wel graag binnenkort wil monteren, waarschijnlijk zal ik het doen in combinatie met een hazard knop in de buurt van mijn bedieningen. Ik rij vrij veel file en gebruik hem nu niet omdat ik mijn handen niet van het stuur wil afhalen.

Om de volgende keer voorbereid aan de gang te gaan wil ik toch nog graag wat zaken checken:
begrijp ik het goed (bedradingschema van de guzzi 1200 sport). Dat de oranje / bruine kabel van het zwarte stekkerblok naar de bediening voorbekabeld is (en dus niets aan hoef te doen).
en de handvat bekabeling niet naar de Accu hoef te worden bekabeld maar kan worden aangesloten op de zelfde zwarte stekkerblok ( +38 Links en + 39 rechts) en beiden handvaten aansluiten op de min?

Ik ben dan overigens wel nieuwsgierig, IJzervreter waarom heb jij dan nog gekozen om een extra schakelaar op je dashboard in te bouwen?

Verder gaf je aan dat je drie stekkers nodig had (Ik had slechts 2 kleintje nodig en een iets grotere)
die twee kleintjes zijn dan denk ik voor in het zwarte stekkerblok, de grotere voor de aarde? of heeft deze een andere bestemming.

Als het zo eenvoudig is, is het wel een super oplossing.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties en geduld.
 
Je omschrijft het erg moeilijk, ik zou er niet aan beginnen als ik jou was.

Ik weet echt niet meer welk kleurtje en draadje ik aansloot. Als je het ziet begrijp je het meteen. Twee kleine witte Molex en een iets grotere voor het maak contactje. Je zou de hazards schakelaar daar voor kunnen gebruiken maar dit lijkt me niet zo zinvol. Een van die loze rondjes boor je uit zodat daar een klein onopvallend schakelaartje in kan.
 
Afgelopen weekend weer eens geïnvesteerd.... TomTom Rider V vervangen door TomTom Rider 410 Premium Pack. Meteen ook maar de Sena SMH-5 vervangen door de Sena-10U. Die headset kun je nagenoeg onzichtbaar inbouwen in de Shoei GT Air. Gisteravond een eerste ritje gemaakt met de nieuwe spullekes. De korte spannende route van Cuyk via kasteel Boxmeer naar Mill was ook echt spannend. Tussen de weilanden door over echt kleine weggetjes, geen straatverlichting en opgebroken wegen met omleiding over andere opgebroken wegen. Maar daar kan ik de TT niet de schuld van geven...
De eerste indrukken zijn goed, hoewel ik de afstandbediening van de Sena,die je op het stuur klemt niet ideaal vind. Nog een beetje zoeken voor een betere plaatsing op de motor. Hij werkt wel goed.
 
Afgelopen weekend weer eens geïnvesteerd.... TomTom Rider V vervangen door TomTom Rider 410 Premium Pack. Meteen ook maar de Sena SMH-5 vervangen door de Sena-10U. Die headset kun je nagenoeg onzichtbaar inbouwen in de Shoei GT Air. Gisteravond een eerste ritje gemaakt met de nieuwe spullekes. De korte spannende route van Cuyk via kasteel Boxmeer naar Mill was ook echt spannend. Tussen de weilanden door over echt kleine weggetjes, geen straatverlichting en opgebroken wegen met omleiding over andere opgebroken wegen. Maar daar kan ik de TT niet de schuld van geven...
De eerste indrukken zijn goed, hoewel ik de afstandbediening van de Sena,die je op het stuur klemt niet ideaal vind. Nog een beetje zoeken voor een betere plaatsing op de motor. Hij werkt wel goed.

Geinig dat je dat allemaal op je motor zet. Jij gebruikt je motor voor plezier en vakantieritten. Ik weet eigenlijk altijd waar ik heen ga. Een keer mijn smartfoon in de tanktas gedaan om route te vinden naar trekkershutje. Dat ging ook voor die ene keer. *D
 
Toch heb ik ook wel interesse in een NAVi op mijn breva. Wat voor steun gebruik jij dolf? Want een standaard (en goedkoopste) optie gaat niet volgens mij ivm geen buisstuur😟 En twijfel ik natuurlijk tussen Garmin of TomTom.
 
Op blz. 41 van dit topic staan foto's van de steun. Die schroef je met een strop vast in het gat van de balhoofdmoer. Is mij zelfs gelukt. Hij was met 115 euro wel duur, maar muurvast en mooi afgewerkt. Bij TT worden diverse ram mount bevestigingen meegeleverd. Kan ook. Succes met je keuze.
 
Och ik heb nog geen zadelverwarming, verlichting in de koffers, centrale vergrendeling, make-up spiegel, cd-wisselaar, keyless starten,breed- en verstralers, achteruitrijhulp, asbak, bekerhouders, cruise-control, bandenspanningscontrole, electronieke vering, park pilot, elektriek windscherm, trekhaak, om maar eens wat BMW opties te noemen...
 
Vanmorgen via MyDrive een route gemaakt van Raamsdonksveer naar Treurenburg (bij Den Bosch).
Dat gaat echt heel eenvoudig. Je vraag om een spannende route te maken van wat punten die je op de kaart aanklikt. Vervolgens zet je die route met een klik van de muis in de TT. Dan open je die op de TT en vraagt naar het beginpunt van de route/track te rijden. De rest gaat vanzelf. Ik moet zeggen dat ik een leuke route heb gereden over de dijken tussen Raamsdonksveer, Werkendam, Woudrichem, Poederoijen via Hedel naar Treurenburg. Ook met het afwijken van de route om te eten en te tanken, pikt de TT de route daarna gewoon weer op vanaf waar je gebleven bent. Dat rijdt lekker ontspannen.

Impressie:

full

full


full


En de nieuwe TT. De afstandsbediening voor de Sena headset heeft een plaatsje gevonden op het kleine stukje stuurbuis. De knijp je erop als een wasknijper. Hij is bedoeld om op de handvat te klemmen, maar daar vind ik hem in de weg zitten om de knoppenwinkel te bedienen.
Hij zit goed vast en is goed te bedienen op die plek.
Met al die knoppen begint ze wel op een Goldwing te lijken... :Y
 
Vanmiddag een ijsje (en warme chocolademelk en koffie) genomen na een ritje in de omgeving. Samen met dochter langs de dijk. Om te stoppen in Enkhuizen en daar nog een rondje Pokemons te vangen (ik niet maar dochter wel)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan