´78 CX500 monoshock project

Zo, helaas was het lasdraad op en dus kon ik even niet verder, en dus ook de schokbreker niet monteren! Dan maar even poetsen! :Y

o61ObY.jpg


Ondertussen de vork gemonteerd, inc. schijven en de fijne Tokico 6-zuiger klauwen.
Lijkt me een behoorlijk upgrade voor de standaard voorpartij! |(

IIDJvO.jpg


Koplamp oren gekocht en dit er even opgezet om de lijn nog iets duidelijker te maken.

D3ihOL.jpg


De uitlaatpijpen zijn ondertussen klaar met verlopen en beugels zijn gemaakt. In de kroonplaat zaten overbodige gaten dus die zijn dicht gelast, de clip-ons wil ik aangepassen zodat ze aan de onderkant van de kroonplaat kunnen.

Ondertussen ook de achterband om de nieuwe velg en die past in de achterbrug *O*

Wat nu op de planning staat:

  • achterbrug aflassen zodat de schokker erop kan.
  • tank aanpassen zodat nieuwe zadel op te tank aan kan sluiten.
  • kont aanpassen (niet helemaal tevreden)
 
Laatst bewerkt:
FB_IMG_1486160898652.jpg



20170203_235941.jpg



Zo, hij staat weer op zn pootjes met de nieuwe achtervelg+rubber!

Bijna tijd om hem op te gaan bouwen, er zullen nog een aantal onderdelen een nieuw plekje moeten krijgen en er moeten bijv. voor achter en voorspatbord nog bevestiging punten gemaakt worden.

Idee is om hem eerst helemaal rijdend en technisch 100% in orde te krijgen met alle nieuwe spullen ook werkend. Daarna gaat ie helemaal uit elkaar, zodat alle onderdelen gestraald, gepoedercoat of geverfd en alle boutjes en bussen opnieuw verzonken kunnen worden.

Ondertussen zal het blok aan de beurt zijn en dan kan ik hem als het goed is met schone handen opbouwen :D
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig, ik ben hetzelfde van plan. Afbouwen, alles rijdend en werkend krijgen. Dan uit elkaar voor het mooi maken
 
Zo dit wordt esthetisch gezien een zeer fraaie fiets denk ik zomaar! Jammer alleen dat de vorkpoten zo ver door kroonplaat steken........
 
Zo dit wordt esthetisch gezien een zeer fraaie fiets denk ik zomaar! Jammer alleen dat de vorkpoten zo ver door kroonplaat steken........

Ik hoop dat je gelijk krijgt!

Poten vind ik ook dus moet ik wat op verzinnen, heeft nu vooral te makem met het feit dat de bouten van het t-stuk nog bij de maat met de draaibank liggen.
 
Dan bouw je zoveel dingen zelf, helemaal te gek en dan ga je koplamporen kopen, terwijl die straks ook zo in het zicht komen te zitten. Bouw die ook gewoon lekker zelf, die standaard oren zijn vaak zo'n domper ;(


Voor de rest, keep up the good work!! :}
 
Dan bouw je zoveel dingen zelf, helemaal te gek en dan ga je koplamporen kopen, terwijl die straks ook zo in het zicht komen te zitten. Bouw die ook gewoon lekker zelf, die standaard oren zijn vaak zo'n domper ;(


Voor de rest, keep up the good work!! :}

Klopt dat die oren niet heel fraai zijn, echter is het lastig om voor deze poten (52mm) een beetje leuke oren te kopen die ook nog betaalbaar zijn.

En ja zelf maken, wellicht later, want hoe dan ?
 
Klopt dat die oren niet heel fraai zijn, echter is het lastig om voor deze poten (52mm) een beetje leuke oren te kopen die ook nog betaalbaar zijn.

En ja zelf maken, wellicht later, want hoe dan ?

Dude,je fixed er een fucking monoshock op met een toffe kont, je verlengt je stuurpen op een nette manier en dan ga je mij vragen hoe je een koplamp op kan hangen :+

Maar, om netjes antwoord te geven :) Je kan tussen je beide kroonplaten een buis monteren vanaf daar met 8/10mm buizen een houder maken. Twee buisjes draaien die je op die buisjes last en waarmee je koplamp kan monteren.
 
@GenesiZ, bedankt voor het compliment :t

Dat zal inderdaad een manier zijn, wil de komende tijd (wss jaren) rustig mn materieel uitbreiden met oa. een draaibank, buigbank en tig-machine, en ook goed Tig leren lassen. Dan zijn dat soort fijne klusjes beter te doen.

Enfin, groot fan van je foto's, hele goede inspiratie bron en een lust voor het oog!
 
@GenesiZ, bedankt voor het compliment :t

Dat zal inderdaad een manier zijn, wil de komende tijd (wss jaren) rustig mn materieel uitbreiden met oa. een draaibank, buigbank en tig-machine, en ook goed Tig leren lassen. Dan zijn dat soort fijne klusjes beter te doen.

Enfin, groot fan van je foto's, hele goede inspiratie bron en een lust voor het oog!

Wel heerlijk als je inderdaad gewoon de tools in huis hebt om zelf te kunnen beunen.
Ben ook ontzettend blij dat ik wat zooi verkocht heb zodat ik een draaibankje en tig machine heb kunnen aanschaffen. Een metaal zaag is voor mij toch wel het volgende op t lijstje. Maar mijn ouders zijn mijn meuk onderhand wel zat geloof ik..

kleine draai-dingetjes gewoon uitbesteden joh.
Maar ben het wel met Mark eens dat die lamporen anders zouden mogen *O*
 
Laatst bewerkt:
Achja, wat ik zeg dat komt wellicht.

Koplamp wil ik sws dichter op de poten hebben? Maar er komen ook nog 2 tellertjes tussen dus wellicht lijkt het dan al heel anders.

Ik heb maar een klein hokje en ben al blij dat ik een kacheltje heb en af en toe hij mn schoonvader op de zaak een Mig apparaat en wat ander materieel ter beschikking heb.
 
[afbeelding]


[afbeelding]


Zo, hij staat weer op zn pootjes met de nieuwe achtervelg+rubber!

Bijna tijd om hem op te gaan bouwen, er zullen nog een aantal onderdelen een nieuw plekje moeten krijgen en er moeten bijv. voor achter en voorspatbord nog bevestiging punten gemaakt worden.

Idee is om hem eerst helemaal rijdend en technisch 100% in orde te krijgen met alle nieuwe spullen ook werkend. Daarna gaat ie helemaal uit elkaar, zodat alle onderdelen gestraald, gepoedercoat of geverfd en alle boutjes en bussen opnieuw verzonken kunnen worden.

Ondertussen zal het blok aan de beurt zijn en dan kan ik hem als het goed is met schone handen opbouwen :D
controleer ff de draairichting van de achterband voor de zekerheid. Hij lijkt verkeerd om te zitten.
 
controleer ff de draairichting van de achterband voor de zekerheid. Hij lijkt verkeerd om te zitten.


Bedankt voor de tip! Echter dacht ik het ook, maar de pijl staat goed..

Bandjes moeten er met poedercoaten nog af dus kan dan altijd nog even kijken.
 
Nee, staat achterwiel bij de bestelling..

Goed, duidelijk dat het profiel met de waterafvoer anders hoort dus draai hem na het coaten gewoon om!
 
Nee, staat achterwiel bij de bestelling..

Goed, duidelijk dat het profiel met de waterafvoer anders hoort dus draai hem na het coaten gewoon om!
nee, maak een foto van wat er exact op de band staat voor de zekerheid. Ik weet het echt niet beter dan de banden fabrikant, maar er kunnen best andere dingen fout zitten.
 
Zal helaas pas over paar weken zijn voor ik weer bij de motor ben.

Om de voorvelg zit een Pirelli Angel GT en die zit sws goed!
 
Ga je met gsxr voorwiel rijden? (is natuurlijk het makkelijkst, niks aanpassen) Alleen lijkt me dat minder prettig rijden. Zo heb je voor en achter bijna zelfde bandbreedte.

Ben ook bezig met een ombouw project maar ga wel met originele voorwiel rijden in een usd vork. Incl de 320mm remschijven. Die standaard remmen zijn zo bagger. Zelfs met stalen remleidingen en radiale rempomp.
 
Ja in eerste instantie is dat de bedoeling!

Originele voorwiel is 19" en achter origineel 18".

Nu 16", 140 breed achter en voor 17" 120 breed.

Lijkt mij dat dit goed moet komen, en ondanks dat ik er natuurlijk best veel op wil gaan rijden, het oog wil ook best veel ;-)
 
Owja je bent achter ook kleiner gegaan. Dan lijkt het denk ik heel bezopen om voor 19inch te doen. Zou het ook zo gedaan hebben.
 
@GenesiZ, bedankt voor het compliment :t

Dat zal inderdaad een manier zijn, wil de komende tijd (wss jaren) rustig mn materieel uitbreiden met oa. een draaibank, buigbank en tig-machine, en ook goed Tig leren lassen. Dan zijn dat soort fijne klusjes beter te doen.

Enfin, groot fan van je foto's, hele goede inspiratie bron en een lust voor het oog!

Muchos gracias :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan