Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 5

Gelukkig dan maar dat het deze week weer even flink gaat vriezen, Peter... ;) dat maakt het wachten weer wat draaglijker. Van mij mag het ook wel weer hoor, twintig graden, zonnetje, stampertje onder de kont en gaan!
Nog meer vooruitblikken: komt er nog een Rebel-meeting in 2017?
 
Het is zover, het sleutelen aan m'n CMX450 is begonnen. Wat later dan gepland maar die vervelende griep hield mij wekenlang uit de garage. De spatborden zijn roestig en moeten worden gespoten. Ze zijn nu zilvergrijs en dat is niet zo mijn kleur.
Ondanks de waarschuwing van Leejow is me toch een bevestigingsbout van het voorspatbord afgebroken. Het draad steekt nog een stukje uit de voorvork misschien heb ik geluk..... Vandaag ook nog de draden naar het achterspatbord genummerd en losgenomen. Zaterdag gaat het verder. Intussen uitvlooien hoe alles achter gemonteerd zit.

full

;( ;( ;( ;(
 
Laatst bewerkt:
Als je nou slim bent, dan ga je niet aan dat stukje bout zitten klooien alvoor je verekerd bent van succes!!!!!

Ik kan je helpen!
Kom je naar mij toe met de poot, en help ik je effe. Koffie is gratis.
 
Bedankt Leo!! Ik ga zeker gebruik maken van je aanbod. Het is nu nog niet urgent, eerst alles voor de spuiter verzamelen. Intussen staat het afgebroken boutje in de kruipolie.

Ik maak binnenkort wel een afspraak.

groeten,
Simon.
 
Bedankt Leo!! Ik ga zeker gebruik maken van je aanbod. Het is nu nog niet urgent, eerst alles voor de spuiter verzamelen. Intussen staat het afgebroken boutje in de kruipolie.

Ik maak binnenkort wel een afspraak.

groeten,
Simon.


Top.

Ik heb wel een goeie manier om dat kreng eruit te halen.
 
Ik ben nieuw hier. Nog maar ...kuch.. lid van motor forum sinds 2001, maar nooit heel actief geweest.

Maar wel een vraag. Is er een reden waarom dit draadje alleen over de CMX250 en CMX450 gaat? Heb nog een 125 in de schuur staan namelijk. Was van mijn dochter, maar die rijdt nu zwaarder.

IMG_0119.jpg
 
Mijn dochter daar echt haar motorrijbewijs voor moeten halen en is met ons meegereden naar motortreffens. Maar goed, ik weet genoeg. Hartelijk dank voor de informatie.
 
Laatst bewerkt:
125 is een brommer

Ik vind dat wel een beetje kort door de bocht hoor. Zelf heb ik naast m'n Rebel een Honda 150cc motorscooter waarmee ik superrr goedkoop (1 op 35) woon-werk rijd. Diversen lachen mij uit maar ik zie mijzelf nog steeds als de lachende derde.......

Een 125cc versie van de Rebel was mij trouwens onbekend.

groeten,
Simon.
 
Tja, even los van meningen. Feitelijk is het een motor. Zelfs de Vespa op mijn avatar is met 90 cc officieel nog een motor. Ook een 125 cc is echt wel fun om te rijden, alleen snelweg is niet aan te raden. Top ligt rond 110 km/u.
 
125 cc is idd wel leuk als cross motor
heb ik dat gereden
vond zelf mn rebel 450 op de langere afstanden en snelweg
niet comfortabel
t.o.v mn huidige motor
maar een rebel 450 blijft een super coole
motor
 
zeker is de rebel een fantastische motor.
Ik heb er zelf ook een gehad.
Helaas heb ik geen ruimte voor twee,maar anders had ik de rebel graag erbij gehouden.
Trek je niet aan wat een ander van je (motor) vindt.
geniet van wat je hebt,en van wie je bent.
 
Yes! *O*
Heb al olie en filters en bougies ingeslagen. Even warmdraaien, wisselen en de Rebel en ik zijn er weer een heel seizoen klaar voor. Lekker veel woonwerk over de Ring Zuid van Groningen... die gaat de komende drie jaar op de schop dus daar wil ik zo min mogelijk met de auto rijden.

:]

:W
 
Laatst bewerkt:
Vandaag was het achterspatbord aan de beurt om gedemonteerd te worden. Ik dacht dat dat een kwestie van een paar schroefies was...dus niet. Eerst een krik besteld en dan de motor iets omhoog gekrikt. Bij demontage blijkt de linker schokbreker los te zitten, gewoon niet goed vastgezet. Als alles los is denk ik dat het spatbord er zo af kan maar nee hoor de knipperlichten moeten er echt eerst af. Ik had gehoopt dat later op de werkbank te kunnen doen. Wat een gepruts met die kabel door dat gootje van het spatbord.... Het weekend is gelukkig nog niet om......

full
 
Dat is inderdaad een redelijke klus. Die komt er niet zomaar effe af.

Van de week een bescheiden zwik CA 125 onderdelen op de kop getikt.
Nu heb ik dus van alle 3 de Rebels onderdelen liggen. Van de 125 en 250 niet zo heel veel, maar mocht er iemand iets zoeken, vraag gerust!
 
Dat is inderdaad een redelijke klus. Die komt er niet zomaar effe af.

Van de week een bescheiden zwik CA 125 onderdelen op de kop getikt.
Nu heb ik dus van alle 3 de Rebels onderdelen liggen. Van de 125 en 250 niet zo heel veel, maar mocht er iemand iets zoeken, vraag gerust!


Moet binnenkort met onze 125 aan de gang. Hou het in mijn achterhoofd.
 
Mocht er nog iemand spiegels zoeken, ik heb nu ook hele mooie nieuwe imitatie spiegels te koop.

Ze hebben stiekem toch een hele goede prijs/kwaliteit verhouding en zien er nagenoeg hetzelfde uit.
Je kan me vinden via PM of op nul 6, zeven 7, 3 drie negen 3.
 
Gisteren eindelijk mijn blok onder de rebel 450 gehaald. Ik moettoch ect bij dat balans asje komen om te kijken of het o ringetje de boosdoener is van mijn olie lek... krijg ik dus na het verwijderen van alle boutjes van de karterpan deze niet los.
Is dat wel mogelijk of moet ik het blok van de nok naar beneden demonteren?
 
Afgelopen zondag mij 250er uit de diepe slaap gehaald. Ik weet niet of het door Forte moto power 2 komt maar hij startte meteen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan