Krakend geluid uit voorkant... vork of lager ?

Formshift

MF veteraan
16 mei 2012
1.228
442
Sliedrecht
Mijn Honda CBF heeft sinds kort een irritant krakend geluid... Ik hoor het op rechte stukken over betegelde wegen, of bij optrekken en afremmen. Ook bij handmatig diep inveren is het te horen, en als ik hem op de zijstandaard zet en hem uit de vering trek...

4 jaar geleden zijn de voorvork-veren vervangen voor HyperPro veren, en ongeveer een half jaar geleden zijn de balhoofdlagers vervangen voor conische lagers.

Hieronder een filmpje waar ik hem handmatig inveer, en op de zijstandaard zet.

Alvast bedankt voor het meedenken! :)

http://www.vincentvanheukelum.nl/Plaatjes/cbf_kraak.mp4
 
Hoop dat ts met het verlossende antwoord komt. Slaap er slecht van nl.
Niet nodig hoor... totdat ik meer duidelijkheid heb staat de motor zoveel mogelijk in de garage... Door een kapotte wasmachine staat reparatie van de motor even op de tweede plek, dus dat zal pas volgende week worden als er weer vers salaris is... :)
 
Laatst bewerkt:
In hoeverre heeft lage temperatuur eigenlijk een uitwerking op de vering en de vorkolie ? Elke keer als ik iets geprobeerd heb in mijn ( verwarmde ) garage rij ik weg en denk ik het opgelost te hebben, maar na een kwartiertje in -5º komt het gekraak/piep weer terug...
 
( UPDATE! )

Afgelopen week de motor weer voor de dag gehaald, en bij een testritje begon ineens de rechter voorvork olie te spuiten bij het inveren... Dus dat was een kapotte keerring. Gelijk bij beide vorken de olie laten verversen en nieuwe keerringen erin, en vooralsnog is het gekraak weg!
 
Terug
Bovenaan Onderaan