ZXR 750 Topic deeltje 7: Seriously Easy Going....

Mengbuizen? je bedoelt het gat waar de naald in valt? Als je de vacuum schuiven eruit haalt (onder die zwarte kapjes) komen de naalden mee.. Dan kun je zien of het gat waar die naald uit komt nog rond is.
Googlen even naar "keihin needlejet wear".

Ik ben ook maar een thuisprutser hoor.. trial and error.. Mijn 9r blok loopt nog steeds niet helemaal naar wens, maar het komt in de buurt. Laatst een nieuw probleem erbij, afentoe valt stationair weg.. ra ra...
 
De gasschuiven gaan volledig open ja, dus het zijn geen begrenzers lijkt me.

@ cohennofiets: die bedoel ik inderdaad. Ze lijken nog gewoon rond en de naalden zien er ook nog als nieuw uit. Ik begreep van mijn pa dat ze vroeger de mengbuizen van auto carburateurs los nog wel eens wisselden. Dan had je een speciaal gereedschap nodig om 'm uit de behuizing te persen en dan kon je er weer een nieuwe in plaatsen. Echterrrrr, ik heb alleen het vermoeden dat het probleem 'm ergens anders in zit (zie filmpje), toch maar op zoek naar andere inlaatrubbers ;).



28qq553.jpg


2us7jwz.jpg
 
Ja dat is inderdaad ook nog mogelijk, ik zal ze eens dichtkitten. Als ik de synchroon meter er op heb aangesloten, is er ook bijna geen vacuüm.
 
Iemand toevallig een werkend contactslot, plus sleutel van een "94 zxr750 liggen (of van een ander bouwjaar dat passend is), die verkocht mag worden :+?
 
Ik ben nog steeds op zoek naar inlaatrubbers voor mijn H2, heeft iemand die misschien liggen of weet waar ze te koop zijn?
 
Ik heb al andere 2e hands inlaatrubbers gevonden, maar het probleem blijft. Ik heb het vermoeden dat de timing misschien verkeerd staat, omdat er überhaupt bijna geen vacuüm is.
 
Een maat van mij overweegt de aanschaf van een ZXR 750, zijn er nog specifieke zaken waar op gelet moet worden naast alle andere standaard dingen?
 
Hallo? :+

De zwakke punten zoals ik weet zijn vooral de keerringetjes rondom de schakelas. Die lekken vaak.

Heb zelf een H2 1990 en merk dat als hij op zijn rechter kant heeft gelegen dat het koelvloeistof reservoir gescheurd ken zijn en dus lekt.

Uitlaat spruitstuk bij collector roest door.

Carburatie is hij erg gevoelig voor.

Loopt rauw, klinkt rauw maar daar moet je van houden en is bij een ZXR normaal. Vind het erg meevallen maar toch aangenaam en olschool klinken.
 
Laatst bewerkt:
Hallo? :+

De zwakke punten zoals ik weet zijn vooral de keerringetjes rondom de schakelas. Die lekken vaak.


true...maar ik zou dit niet als bezwaar nemen....tis een redelijk eenvoudige reparatie..heb m 2 jaar terug nog moeten doen bij mijn 1991 model. ik ken niet echt een echt zwakpunt eigenlijk.. voorvork vond ik op mijn eerste 92 model wel vaak lekken, maar nu op mijn 91-er is t nog niet voor gekomen.
 
Hallo? :+

De zwakke punten zoals ik weet zijn vooral de keerringetjes rondom de schakelas. Die lekken vaak.

Heb zelf een H2 1990 en merk dat als hij op zijn rechter kant heeft gelegen dat het koelvloeistof reservoir gescheurd ken zijn en dus lekt.

Uitlaat spruitstuk bij collector roest door.

Carburatie is hij erg gevoelig voor.

Loopt rauw, klinkt rauw maar daar moet je van houden en is bij een ZXR normaal. Vind het erg meevallen maar toch aangenaam en olschool klinken.

Een uit 1993. Maar ik heb begrepen dat hij alwat anders op het oog heeft. Toch bedankt voor de tips.
 
Een uit 1993. Maar ik heb begrepen dat hij alwat anders op het oog heeft. Toch bedankt voor de tips.


Het betreft inderdaad een L en inderdaad hij is al afgehaakt.
De bovengenoemde problemen komen daar niet voor.

Collector gaat inderdaad roesten maar wat wil je na meer dan 20 jaar.
bekende problemen zijn de brandstofpomp en de keerringen van de USD vork, maar zie ik niet als redenen om de motor niet te kopen.

maar idd koper heeft toch voorlopig al afgezien van de koop
 
Mechanisch gezien vast wel maar er zit 20pk verschil tussen dus er zijn wel wat verschillen.. Ik zou zeker eentje nemen vanaf 93, dat scheelt echt wel een stuk power.
 
Ik ben mijn H2 aan het afbouwen, maar ik mis nog enkele kleine onderdelen. Is er hier misschien iemand die mij kan helpen aan wat spulletjes?

- Oliekoeler beugel
- Spatbord
- Stofzuigerslang rechts (ik heb 2 linker..)
- Kentekenplaatverlichting en het plaatje er boven
- Zijkapsteuntjes (11046 in het schema)

jz8tgx.jpg


vqo4f7.jpg


2n6u23m.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan