XV1000-RR

Ksst oma wegwezen...

Toch even een plaatje hier.
Het ligt niet stil maar gaat gestaag verder.
Vorderingen: De alu tank is nu helemaal dicht.
Motorfiets kan rijden en heeft ook een paar rondjes gereden.
Het voelt heel goed allemaal, maar echte testen moeten nog plaatsvinden.
Voor de RDW, en ook voor de buren toch maar de blerepijpen eraf en originele KTM dempers erop.
Dat klinkt ineens een stuk beschaafder en ziet er ook beter uit (volgens mij dan he)

Nu, de draadjes...
Ik hen een elektrisch schema getekend en dat zijn we nu aan het bedraden.
Zoiets moet je gewoon in een keer knap en goed doen anders blijf je er mee hannesen.
full
 
Ksst oma wegwezen...

Toch even een plaatje hier.
Het ligt niet stil maar gaat gestaag verder.
Vorderingen: De alu tank is nu helemaal dicht.
Motorfiets kan rijden en heeft ook een paar rondjes gereden.
Het voelt heel goed allemaal, maar echte testen moeten nog plaatsvinden.
Voor de RDW, en ook voor de buren toch maar de blerepijpen eraf en originele KTM dempers erop.
Dat klinkt ineens een stuk beschaafder en ziet er ook beter uit (volgens mij dan he)

Nu, de draadjes...
Ik hen een elektrisch schema getekend en dat zijn we nu aan het bedraden.
Zoiets moet je gewoon in een keer knap en goed doen anders blijf je er mee hannesen.[afbeelding]


daarom heb ik dat gedelegeerd..
anders krijg je dit:

brennendes_bike_neu_2.JPG
 
Dat ziet er goed uit ! *O* Rijdt ie naar wens ?
Het voelt super nop.
Het feit dat ie het gewoon doet is al een overweldigende ervaring.
Kijk, het filmpje is kort, zo waren ook de rondjes. Eerste keer was het 2 graden!
Toch kan ik wel de eerste indruk geven.
De achterkant voelt spijkerhard, dat is nog niet ok. De voorkant voelt zoals ie bedoeld is. Vertrouwd, stijf, soepel, duikt weinig. Eerste woord mocht wel in hoofdletters. Ik wilde er zo op wegrijden. Ongelooflijk. Twee keer zo goed als proto1. 1,5 x zo goed als een telescoopfiets 😄
 
Ik ben het helemaal met Koen eens, het voelt zo natuurlijk en vertrouwd dat je al snel vergeet waar je op wilde letten en andere dingen meer opvallen.
Rijdt dus eigenlijk geweldig, tijd voor de volgende stap ;)
 
Ik ben het helemaal met Koen eens, het voelt zo natuurlijk en vertrouwd dat je al snel vergeet waar je op wilde letten en andere dingen meer opvallen.
Rijdt dus eigenlijk geweldig, tijd voor de volgende stap ;)
En jij bent de allerenigste die er ook op gereden heeft Syt! (Voel je hoe bijzonder je bent?😄)
 
We maken best wel metertjes. Ik laat het posten van de foto's even over aan de reguliere heren ;)
Electra is op de toeter en achter remlicht na volledig functioneel. Starten, lopen en hij rijdt (en klinkt) gewoon lekker ;)
 
Maakt mij niet uit hoe hij klinkt, waarschijnlijk als een Yamaha v-twin.... :+
Ben eerder nieuwsgierig hoe het rijdt. Moet toch een rare ervaring zijn een motor die niet duikt. :) :t
 
Hij duikt wel iets, maar (zoals bedoeld) heel weinig, 1 a 2cm ongeveer. Wat apart is (en een van de uitgangspunten was) is dat hij niet méér gaat duiken als je harder remt. Wat je merkt is dat je, juist omdat hij niet verder duikt, anders moet gaan aanvoelen wanneer je maximaal remt. We rijden vooral kleine stukjes, dus de banden worden niet warm maar we remmen wel flink. De grip is goed bij hard remmen, vergelijkbaar met normaal. Normaal gebruik je alleen onbewust de mate van in vering om te bepalen hoe hard je remt, nu heb je dat hulpmiddel niet. Verder stuurt het behoorlijk neutraal, ligt lekker in de bocht en stuurt hij niet te licht en niet te zwaar. De dikke klappen uit het blok zijn super fijn en het geheel voelt vertrouwd en goed ;)

Het is in ieder geval tijd om de volgende stap te nemen en het rijwielgedeelte uitvoeriger te testen en zwaar te belasten :D
 
Bij een "normale" motor en dan heb ik het eigenlijk over een circuit motor supersport 600/1000, gebruik je ook niet de complete veerweg bij kleine stukjes rijden. Pas als je naar de limiet van laat remmen gaat op het circuit zal je met zo'n motor ook pas onderin de veerweg komen (als de basis set-up goed voor elkaar is).
Dit gevoel wat jij beschrijft wat er niet meer is, is juist het gene waar de meeste coureurs moeilijk mee kunnen omgaan. Wel interessant om te onderzoeken. :Y

Misschien zou je bandenwarmers kunnen gebruiken voor de testen.... Je hoeft de banden niet op te warmen tot 80/90 graden maar een klein beetje warmte erin om mee te beginnen is wel fijn, is ook makkelijker met het vinden en instellen van de juiste bandenspanning waar een band het beste werkt. :)
 
Klaar voor een framenummer. Jammer dat de rdw net zo snel is als wij... Nog even geduld dus. Frame demonteren is geklokt op 20 minuten, da's dan weer verrekte snel!

Sfeervolle plaatjes weer Ppatrick!
 
Klaar voor een framenummer. Jammer dat de rdw net zo snel is als wij... Nog even geduld dus. Frame demonteren is geklokt op 20 minuten, da's dan weer verrekte snel!

Sfeervolle plaatjes weer Ppatrick!

Vergeet je blok niet als je naar de rdw gaat. :$

Mooi project dit!
Succes met het kenteken. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan