Suzuki GSX400F Caferacer

Als hooked geen interesse heeft in die gs tank, zou je voor mij eens wat maten kunnen vermelden? Totale lengte en breedte + breedte van de tunnel?

bedankt!
 
Die tank heb je inderdaad netjes vermomd. De gs tank is inderdaad mooi maar voor mij ook te lomp.
Dus als je Dennis er blij mee kan maken voor mij geen probleem.
 
mooi....weer laat ontdekt, maar dat overkomt me zo vaak. LOL

heb zelf ook een GSX400F....heeft wat gekke problemen met lopen op 2 of 3 cilinders zodra ie warm wordt. Ik verdenk de bobine..die doorslaat bij warmte..iets anders kan ik niet bedenken zo snel .

Heb r een 2de blok bij..misschien dat ik die tzt ook opnieuw ga opbouwen..das altijd leuk
 
Mooi project!

Dankje!

mooi....weer laat ontdekt, maar dat overkomt me zo vaak. LOL

heb zelf ook een GSX400F....heeft wat gekke problemen met lopen op 2 of 3 cilinders zodra ie warm wordt. Ik verdenk de bobine..die doorslaat bij warmte..iets anders kan ik niet bedenken zo snel .

Heb r een 2de blok bij..misschien dat ik die tzt ook opnieuw ga opbouwen..das altijd leuk

Leuk om te horen, bij mij loopt het blok vanaf het starten op 3 poten, maar ik vermoed dat door het nog al rijk lopen momenteel de bougie van cilinder 4 overleden is.
 
Alweer een tijdje geleden, dus hoog tijd voor een update.

Epoxy voor de zit is onderweg, dan kan ik de schuim plug die ik nu heb in de epoxy zetten. Dit is vooral zodat ik hier en daar wat plamuur kan aanbrengen om alles super strak te maken, anders schuur ik het schuim weg ipv de plamuur. |(

Aantal dingen gedaan:

Clip-ons vlak gedraaid en het m6 draad opgeboord en m8 getapt voor de bar-end spiegels:

JNFHk7D.jpg



Ook meteen de handvatten maar gemonteerd.

rQ9ZDDP.jpg


AByRnHK.jpg


e7zzaUa.jpg


Gisteren vooral bezig geweest met wat dingen fabriceren.

62cizAy.jpg


Begin gemaakt met de onderplaat voor het subframe. Deze wordt gelast en de bovenste al aanwezige plaat blijft demontabel, hierdoor wordt het aan de onderkant minder rommelig en zijn de kabels uit het zicht.

jBfJzIi.jpg


Ik ergerde me er ook aan dat er altijd een blokje hout onder de jiffy moest om em niet te schuin te hebben staan, dus de jiffy ook eindelijk maar eens verlengd en tevens dat irritante stokje eraf geslepen.

DcIroF6.jpg


Verder de locatie van de rearsets bepaald, bevestigingspunten gemaakt en daarna erop gehecht.

y0GLUXV.jpg


SphPJCq.jpg


Zodra de tank terug is van de uitdeuker kan ik de positie nogmaals checken.

Als de tank terug is kan ik die ook van binnen coaten met een nieuwe epoxy om ervoor te zorgen dat de benzine erin blijft. _O-

Ook nog contact gehad met Gerard (jerryt), uitlaat gaan we begin april doen als ik de flenzen binnen heb van de snijder. Meteen ook het bevestigingspunt van de achterveer verplaatsen naar boven op de brace van de achterbrug. Ik vind de voorvork te steil staan en het verplaatsen van het montagepunt gaat dat mooi oplossen.

Hoop dat ik half/eind april eindelijk het eerste proefritje kan maken. O-)
 
Laatst bewerkt:
Thanks! De koplamp zit op de foto niet helemaal horizontaal in de 'kap' waarmee ie aan de beugel zit. Had em er voor de foto even los in.
 
Laatst bewerkt:
Mooi werk! Die busjes voor de spiegels heb je gedraaid als vervanging van die gammele rubbers waarmee ze normaal vast zitten? Spiegels staan netjes zo, samen met de koplamp!
 
Dankje! De uiteinden van de clipons heb ik gebruikt in plaats van die gammele rubbers, dus gewoon de m8 bout die bij de spiegels zitten draai ik vast met loctite en dan blijven ze wel zitten.
 
mooi!

ivm de remschijven, heb dezelfde vork/remmen liggen voor mijn CB750, heb jij de originele gaten dan dichtgelast of hoe heb je de nieuwe gaten in de schijven gemaakt?
 
@jerryt komt goed! Kunnen we mooi weer even op brommers praten onder het genot van een bakkie.

@koendd De velg heeft een 6 gaats patroon en de schijf 5. Ik heb het zo uitgelijnd dat er 1 gat overlapt en er in ieder geval 3 volledige nieuwe gaten onstonden en 1 nog zo goed als nauwelijks overlappend gat. Sterk zat voor de remkracht die ik met mijn voorband kan uitoefenen. Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
 
Weer even een kleine update tussendoor. Drukke week gehad en komende week ook weer erg druk, maar tussendoor toch tijd gehad om wat kleine dingen te maken.

Busje voor de kroonplaat om het gat dat niet goed uitgelijnd was en nu groter gefreesd wordt op te vangen. En een langere schakelstang.

msnNyVX.jpg


Moet voor het afmaken van de schakelstang nog op een m6 snijplaat voor linkse draad wachten en op een m14x1.5 snijplaat voor de achterbrug as.

UAc8usw.png


Verder zijn de buizen voor de voorbochten binnen, die van de linkpijp binnenkort ook. Dan hoef ik alleen nog wat bochten te bestellen. 8-)

Tussendoor 's avonds vaak even wat ideeën aan het uitwerken over hoe ik m'n rearsets wil. Deze gsxr rearsets zijn tijdelijk.
 
Laatst bewerkt:
Zo, afgelopen zaterdag weer wat dingen kunnen afvinken.

RVS voor de voorbochten is binnen, zo ook de gesneden flenzen:

vE7kxee.jpg


bhKsMbt.jpg


en zojuist ook de bevestiging ontvangen dat alle bochten ook binnen zijn gekomen. :+

Epoxy en toebehoren voor het epoxyen van de schuim plug ook in the house:

R6uqqQM.jpg


Dingen die ik kan afvinken:

Onderplaat subframe:

vg0vaJb.jpg


4PRER3a.jpg


Tevens de as van de achterbrug ingekort en opgetapt, beugeltje voor de accu gemaakt en bevestigd en de koplampbeugel netjes gemaakt.

DVrvLUh.jpg


0POxgZM.jpg


En wat buiten foto's 8-) :

luSdLPC.jpg


qie7NNe.jpg


Volgend weekend de gaskabel aanpassen, zit nog niet helemaal netjes erop nu, stuuruitslag maken en wat beugeltjes en dan zondag de motor wegbrengen naar Jerryt voor de uitlaat.

Verder bedacht ik me dat ik een ander achtertandwiel nodig heb, die van de Honda CB550F zorgt voor een veel te lage overbrengingsverhouding. Dus ik ga het meteen combineren met een 520 ketting ombouw. Voortandwiel van een GS500E heeft dezelfde spline en een 520 ketting dus die komt erop. Achtertandwiel teken ik zelf gewoon uit en laat ik dan cnc'en van aluminium *D (bespaart ook weer wat gewicht O-) )

Vind het zelf wel wat worden zo *O*
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit en zie je zondag weer met de brommer👍

Danku, komt goed!

Mooi! Ik ben benieuwd naar het kontje wat er op komt. Ga je die zelf maken?

Het schuim model dat op de vorige pagina staat is de positieve mal, hiervan maak ik eerst een negatieve mal van glasvezel en daarin lamineer ik vervolgens de uiteindelijke zit van glasvezel of carbon. Heb een klein beetje ervaring ermee, dus moet wel goed komen. :Y
 
Zijn we weer!

Tentamens zitten er weer op, dus afgelopen weekend weer aan de motor kunnen werken.

Als eerste afgelopen zaterdag de motor weer opgehaald, stond bij Gerard voor een mooi custom rvs bochtensetje.

4RqtRU5.jpg


S3r2lQ8.jpg


Zeer tevreden met het resultaat! Wellicht komt er voor de zomer toch ook nog een custom Jerryt demper op, maar dat zien we dan wel weer.

In de tank zat door de clipons aan weerskanten een diepe deuk. Dus ik had de tank een paar weken geleden naar een schade bedrijfje gebracht en zij hebben deze voor een schappelijk prijsje helemaal weggewerkt. *O*

Tdku0F1.jpg


6A05piZ.jpg


Dan komen we bij een volgende hindernis. Het achtertandwiel. Gezien het feit dat ik een achtervelg van een Honda CB550 heb, moest ik dus ook dat tandwiel hebben. Ik had er toen niet bij stilgestaan dat die wellicht niet hetzelfde aantal tanden heeft als het originele achtertandwiel en daarmee de overbrenging beïnvloed.
Het tandwiel bleek 6 tanden kleiner te zijn, dit betekend inleveren op koppel. Dat is voor mij geen optie -> oplossing: Zelf maar een achtertandwiel tekenen in CAD en vervolgens uit 7075 laten CNC frezen, dit was de enigste optie omdat de maten en 4 gaats bevestiging bij geen enkele andere motor exact hetzelfde is. Mooi bijkomend voordeel dat het ongeveer een 700 gram gewichtsbesparing is en ik mooi alles naar kan ombouwen 520.

Zo gezegd zo gedaan:

UYPaos4.jpg


X9gVJ0u.jpg


fw8DJ5a.jpg


Voortandwiel van een Suzuki DR350 blijkt dezelfde spline te hebben maar dan geschikt voor een 520 ketting, dus die komt er op.

Natuurlijk ook weer even aangeslingerd om te horen hoe die nieuwe uitlaat nou klinkt. 8-)


Alles nog een beetje primitief aangesloten, dus over 2 weekjes (volgend weekend eerst de tank van binnen coaten) maar eens wat toeren maken })

Verder nog wat kleine dingen van mijn lijstje afgevinkt.
- remmen op druk gebracht
- olie in het blok gedaan
- aantal dingetjes in de kabelboom wat netter gemaakt.
- nieuwe gaskabel in elkaar gesoldeerd.

Nog een plaatje om de update mee af te sluiten:

GK0cieh.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan