Yamaha T-max 530 model 2017

Rob0860

MF'er
8 feb 2017
160
11
Almere
Goedemorgen, al iemand die of de Yamaha T-max 530 of de Kymco AK550 gaat aanschaffen dit jaar?
Ze lijken wel heel erg op elkaar, ik denk dat ik de Kymco Downtown 350i van 2015 ga inruilen op de Yamaha T Max 530
Al meningen? Discussies?
gr
Rob
 
Persoonlijk vind ik model Tmax 2017 niet mooi en de prijs is er ook niet op vooruit gegaan. Ik dacht ook dat de Tmax ergens in Maart pas beschikbaar was !
 
Duurste uitvoering compleet, dus zo wegrijden 14.664
Klopt in Maart bescikbaar
Kymco nog niets over bekend, prijs komst?
 
Nou dit jaar zal ik niet aanschaffen, maar de AK550 zou een mooie opvolger zijn voor mijn DT350i. Maar de Sym Maxsym 500 zou ook een mooie zijn. Ik weet alleen niet wanneer die, en of die naar Nederland komt..De Yamaha vind ik minder mooi, en waarschijnlijk het duurst.

cheers

Bigsingle
 
De kont van de Yamaha heeft wel flink ingeboet t.o.z.v. model 2012 t/m. 2016.

Maar soms kan het ook voorkomen dat we er even aan moeten wennen en dat het uiteindelijk toch wel goed zit.

Voorbeeldje daarvan is altijd weer een nieuw type VW golf, in het begin vindt ik hem dan niet zo, maar na verloop van tijd ga ik hem toch steeds weer opnieuw waarderen
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen, al iemand die of de Yamaha T-max 530 of de Kymco AK550 gaat aanschaffen dit jaar?
Ze lijken wel heel erg op elkaar, ik denk dat ik de Kymco Downtown 350i van 2015 ga inruilen op de Yamaha T Max 530
Al meningen? Discussies?
gr
Rob
wat bevalt niet aan de 350?
 
ik ga donderdag naar de beurs en ga ik is lekker zitten op al die leuke nieuwe speeltjes,ik ga voor beenruimte motorvermogen minimaal 400cc en zithouding.
mischien ga ik me zelf verwennen.
 
ik ga zaterdag naar de beurs.
wil de honda en de kymco zien.
tuurlijk loop ik langs de tmax maar de honda vind ik toch mooier
 
honda integra 2017 ,Suzuki burgman 400 2017,honda adv x,kymco550 kymco x citing vind ik ook wel wat daar ga ik voor kijken.
 
Ik zou het tof vinden als de Tmax uiteindelijk in het echt of na er even aan gewend te zijn toch mee valt qua uiterlijk.

Ik zou eerst wel gaan maar ga toch niet, heb geen zin om naar die Kymco te kijken die een pro to type is en die op een verhoging staat zodat ik er niet op kan zitten, bij kan komen.
Ik wil alleen voornamelijk beenruimte controleren, maar dat kan dus niet.

De Honda ga ik proberen zo snel mogelijk proef te rijden
 
ik vind de tmax alleen maar lelijker geworden met de jaren.
tot 2012 vond ik hem lelijk.
vanaf 2012 een mooie model neergezet.
alle modellen daarna werd alweer steeds lelijker,
de 2017 model als toppunt van lelijkheid. echt zonde.
gelukkig is er motorische niet zoveel verandert dus kun je altijd nog gewoon voor de 2012 model blijven gaan.
 
blijkt maar weer

zoveel mensen als wensen
Als mij portomonee het zou toelaten had ik mijn oude max zo ingeruilt voor de nieuwe

grtz Peter
 
Laatst bewerkt:
ik vond de nieuwe t max veel mooier dan de nieuwe kymco op de beurs.
mijn rijtje is bij de zware scooters gedeelde eerste plaats tmax/bmw 2 Suzuki burgman 650.
400cc klasse gedeelde eerste plaats x citing en de nieuwe burgman 400.(wat mij opviel is dat de kymco veel hoger zat de de Suzuki)
300cc klasse de nieuwe x max absoluut de winaar.
en 2 scooters die ik ook heel mooi vind en zeker in mijn range zitten de adv x en de integra 2017 klasse apart.
 
Laatst bewerkt:
Goed om te horen dat je de BigT mooi vondt.
Vermoede dat het waarschijnlijk qua model even wennen is sprak ik eerder al uit,
alhoewel dat natuurlijk altijd toch ook wel persoonlijk blijft.

Die Kymco kan misschien nog beter worden omdat het een proto type zou betreffen, maar of dat dan ook het verschil maakt weet ik nog zo net niet.
Met Japanse afwerking valt niet te spotten, maarja de prijs is er wel na en dan ook nog even afwachten of de Kymco niet toevallig met de rij eigenschappen aan de haal gaat?

Xciting is idd. hoog, ik kijk zo over de auto's heen dat is best een fijn en veilig gevoel.
Maatjes van me die op burgman rijden kijk ik altijd zo op neer.
Persoonlijk ben ik erg blij met dat hoge en vindt dat lage niet zo geweldig.
 
Laatst bewerkt:
Hier is de keuze gemaakt en al besteld de T-Max van Yamaha en dan de DX uitvoering.
Iemand misschien foto's gemaakt op de beurs? Ik kom er zelf niet aan toe om naar de beurrs te gaan
 
Krijg net 30 min. terug een voor-aankondigings-melding van Scooter Station met een paar fotootjes erbij:

Nous essayons en ce moment le nouveau Yamaha TMax 530 SX et DX.

vrij vertaald:

Op dit moment testen wij de nieuwe Yamaha TMax 530 SX and DX.

image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php




Nog even geduld dan komt het eerste testverslag denk ik volgende week wel op hun website te staan.
Meer info volgt dan vanzelf.

Is er al een nieuw topic geopend voor model 2017?

Zo niet dan kan topic starter Rob0860 als hij dat leuk of praktisch vindt op een gegeven moment ook eventueel via knop rechts boven in (Rapporteren) een verzoek bij de moderatie in dienen om topic titel te laten aanpassen naar een 'Yamaha Only' titel naar eigen keuze ;)

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Beste @WebEngine, dank je wel, gaaf en ik heb je advies opgevolgd voor de nieuwe benaming van het topic
 
Pfff die blauwe lijkt wel n 2004 t max.
Die ontwerpers moeten echt onmiddellijk ontslagen worden. Ik ben er van overtuigd dat de verkoop fors zal dalen in vergelijking met de vorige jaren.

Lijkt wel n overgangsjaar.
Waarschijnlijk is die volgend jaar n stuk verschillend. Of ze zjn t al van plan of er komen maatregelen door slechte verkoop.

Ik weet nog goed hoe mn vriendin en ik reageerden toen we de live stream bekeken van de onthulling.
"Wat hebben ze gedaan?????" Riepen we in koor.

Gelukkig dat Rossi t nog n beetje wist te redden door zn enthousiasme.
 
Helemaal goed Rob,

altijd leuk om om het verloop van een nieuwe release al te zien vanaf voor dat hij daadwerkelijk uitkomt.
Zo hebben de MFers een beetje een indruk vanaf weer wat waar hoe.

Uiteindelijk kan jij (mits je dat leuk vindt) in een later stadium ook nog eens bericht 1 van dit topic compleet aan gaan passen aan wat jij belangrijk vindt om te weten in een opening- post.

Je bent mogelijk straks een van de eerste die op zo'n nieuw model 2017 gaat rijden, dus e.a. lijkt mij redelijk op zijn plaats bij jou, waarbij ik op wil merken dat niks moet maar het gewoon een vrij blijvend advies is ;)

Voor die gene die zich afvragen waarom het zulk mooi weer op de foto's in het bericht hierboven is kan ik melden dat de Franse "Scooter station" test met de nieuwe Yamaha vanuit de west kaap in zuid Afrika wordt ondernomen.
Details over deze eerste vroege test zullen vanzelf hier op MF verschijnen zodra e.a. publiekelijk op het wereld-wijde-web wordt gepubliceerd.

Prettig weekend gewenst.

p.s.
ben zelf erg benieuwd naar het lock systeem op de middenbok wat er op deze 2017 versie schijnt te zijn gemonteerd, dit kennen we nog niet dus uiterst interessant.

Daarnaast als je de foto van de kont zo eens bekijkt kan het niet anders als dat het achter en remlicht ook over beide zijde's is uitgesmeerd, ben benieuwd hoe dat detail er in het echt uit ziet.

Prettig weekend gewenst
 
Laatst bewerkt:
Is eve kijken waar ik dit kan vertalen

ps, heb al twee maal verzocht om de naam van het topic te wijzigen in,
Yamaha T-Max 530 model 2017
Maar helaas nog geen resultaat, dus nog even geduld aub
 
Laatst bewerkt:
image.php


Door de aanwezigheid van MF op de motorbeurs is er denk ik even weinig tijd voor moderatie?
Normaliter is het met enkele uren geregeld. (eigen ervaring)
Je zult zien dat het van de week goed komt als Bolski het wat minder druk heeft... kan haast niet anders als dat dat de issue is.

Ik heb ook geen kaas gegeten van Frans
Ik gebruik zelf voor Frans naar Engels WebBrowser Firefox en dan met add-on Google translation... WebBrowser Chrome kan ook
Naar NL doe ik haast nooit omdat ik vindt dat bij benadering grammatisch Frans net iets beter op Engels aansluit, het is vaak net ietsiepietsie begrijpelijker dan naar NL

Misschien kun je meeliften op mijn verwijzende url:
>>> Vertaald naar Engels

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan