Miniaturen verzameltopic deel 10

Voor de liefhebbers van wat kleinere MotoGP motorfietsen, komt het merk Spark modells met een hele serie 1 : 43 modellen.
Zowel MotoGP seizoen 2016, als ook seizoen 2017, en nagenoeg alle deelnemers die aan de start komen / kwamen.
Als ik even snel tel, komen er over seizoenen 2016 en 2017, alleen al 17 Ducati MotoGP rijders uit.

De modellen zijn klein, maar erg gedetailleerd.
Het nadeel is weer wel, dat ook zij in navolging van Minichamps :( relatief duur zijn ( € 30 ).

Dat is dan voor mij als verzamelaar van Ducati schaalmodellen, 17 x € 30.
Kassa, tel uit je winst.
En nu maar duimen dat ze niet in zo'n rap tempo achter elkaar uitkomen zoals meestal door Minichamps wordt gedaan.

Voor zover ik weet zijn er tot nu toe, 3 modelletjes door Spark uitgegeven.
- Casey Stoner # 27 Test Sepang 2016
- Andrea Iannone # 29 MotoGP16
- Andrea Dovizioso # 04 MotoGP16

Meer info omtrent deze modellen zie, www.sparkmodel.com

Voor zover ik weet, verkoop o.a. www.gpworld.nl in Rijsbergen deze modellen.
 
Bestaat er een kwaliteits schaalmodel van de Ducati Panigale en/of 1098/1198?

Geen Maisto of New Ray

[afbeelding]


Fabrikant TSM - Modells ( www.tsm-model.com ) komt zoals het er nu naar uitziet, in 2017 met 2 modellen van de Ducati Panigale. De " gewone " 1299 en de 1299 S, in de schaal 1 : 12.

Op de speelgoedbeurs in Neurenberg - Duitsland, werden voor het eerst de sample's van de Panigale 1299 - 2015 en de Scrambler 801- 2015 getoond. Het zou gaan om de eerste motor schaalmodellen van deze fabrikant, en ze zouden de kwaliteit hebben van AutoArt ( Ducati Sport Classic Serie ). Dus net even beter dan Minichamps. Wat ze gaan kosten is nog niet bekent.
 
Voor de liefhebbers van wat kleinere MotoGP motorfietsen, komt het merk Spark modells met een hele serie 1 : 43 modellen.
Zowel MotoGP seizoen 2016, als ook seizoen 2017, en nagenoeg alle deelnemers die aan de start komen / kwamen.
Als ik even snel tel, komen er over seizoenen 2016 en 2017, alleen al 17 Ducati MotoGP rijders uit.

De modellen zijn klein, maar erg gedetailleerd.
Het nadeel is weer wel, dat ook zij in navolging van Minichamps :( relatief duur zijn ( € 30 ).

Dat is dan voor mij als verzamelaar van Ducati schaalmodellen, 17 x € 30.
Kassa, tel uit je winst.
En nu maar duimen dat ze niet in zo'n rap tempo achter elkaar uitkomen zoals meestal door Minichamps wordt gedaan.

Voor zover ik weet zijn er tot nu toe, 3 modelletjes door Spark uitgegeven.
- Casey Stoner # 27 Test Sepang 2016
- Andrea Iannone # 29 MotoGP16
- Andrea Dovizioso # 04 MotoGP16

Meer info omtrent deze modellen zie, www.sparkmodel.com

Voor zover ik weet, verkoop o.a. www.gpworld.nl in Rijsbergen deze modellen.

ik heb de hele serie besteld,komen er 4 per maand uit.
heb er nu 8 staan.
best veel geld hoor voor zo`n klein ding
zo klein dat ik ze maar in het doosje laat zitten :Y
 
ik heb de hele serie besteld,komen er 4 per maand uit.
heb er nu 8 staan.
best veel geld hoor voor zo`n klein ding
zo klein dat ik ze maar in het doosje laat zitten :Y


Is inderdaad veel geld voor zijn klein modelletje.
Heb ze in België besteld bij Miniaturendekimpe.be, als ze er allemaal zijn worden ze naar mij verstuurd.
Het gaat mij ook alleen maar om de Ducati modelletjes.
 
Sorry, meng mij zomaar in een gesprek zonder mij even fatsoenlijk voor te stellen.

Mijn naam is Siep en kom uit Apeldoorn. :W

En mijn verzameldrang richt zich alleen tot het merk Ducati.
En dan met name in de schaal 1 : 12, maakt niet uit van welke fabrikant.
De overgrote deel van mijn verzameling bestaat uit Minichamps modellen, hiervan bezit ik alle Ducati modellen die er tot nog toe zijn uitgebracht. Maar er staan ook modellen van AutoArt, New Ray en Maisto tussen, al heb ik van deze fabrikanten nog niet alle uitgebrachte Ducati modellen in mijn verzameling heb. Maar deze modellen hebben geen prio, deze zijn nog niet zeldzaam en volop te krijgen.

Verder heb ik de Ducati modellen die uitgebracht zijn in 1 : 24 ( Ixo, Two Wheels en DeAgostini )compleet.

Heb het Forum aandachtig door gelezen, en vind het wel grappig zo'n cluppie mannen met dezelfde verzamel woede, geweldig, En daar even lekker over babbelen, elkaar op de hoogte houden van .......

Ben het wel eens met de opmerkingen over het merk Minichamps, het is niet meer wat het geweest is. Dan heb ik het natuurlijk vooral over de Ducati modellen, kwaliteit vind ik persoonlijk minder, meer plastic onderdelen, kuipdelen kunnen meer niet gedemonteerd worden en ze zijn VEEL te duur. :( :Y
En worden soms in te kleine oplages geproduceerd, daar door worden ze te snel erg zeldzaam en daardoor nog duurder. Neem het Rossi Figuurtje " Pitstop " 2011, was al uitverkocht ( pre-orders ) voor het uitkwam. Nou, dat is dan lekker, nu heb ik Figuurtje misgelopen. Niet meer te krijgen of je moet heel dik betalen, vond er vanmiddag 3 op het net voor meer dan €200. Echt belachelijk.

Dus mocht iemand nog een VR Figuur " Pitstop " 2011 weten voor een normale prijs, dan houd ik mij aanbevolen. :Y
 
Sorry, meng mij zomaar in een gesprek zonder mij even fatsoenlijk voor te stellen.

Mijn naam is Siep en kom uit Apeldoorn. :W

En mijn verzameldrang richt zich alleen tot het merk Ducati.
En dan met name in de schaal 1 : 12, maakt niet uit van welke fabrikant.
De overgrote deel van mijn verzameling bestaat uit Minichamps modellen, hiervan bezit ik alle Ducati modellen die er tot nog toe zijn uitgebracht. Maar er staan ook modellen van AutoArt, New Ray en Maisto tussen, al heb ik van deze fabrikanten nog niet alle uitgebrachte Ducati modellen in mijn verzameling heb. Maar deze modellen hebben geen prio, deze zijn nog niet zeldzaam en volop te krijgen.

Verder heb ik de Ducati modellen die uitgebracht zijn in 1 : 24 ( Ixo, Two Wheels en DeAgostini )compleet.

Heb het Forum aandachtig door gelezen, en vind het wel grappig zo'n cluppie mannen met dezelfde verzamel woede, geweldig, En daar even lekker over babbelen, elkaar op de hoogte houden van .......

Ben het wel eens met de opmerkingen over het merk Minichamps, het is niet meer wat het geweest is. Dan heb ik het natuurlijk vooral over de Ducati modellen, kwaliteit vind ik persoonlijk minder, meer plastic onderdelen, kuipdelen kunnen meer niet gedemonteerd worden en ze zijn VEEL te duur. :( :Y
En worden soms in te kleine oplages geproduceerd, daar door worden ze te snel erg zeldzaam en daardoor nog duurder. Neem het Rossi Figuurtje " Pitstop " 2011, was al uitverkocht ( pre-orders ) voor het uitkwam. Nou, dat is dan lekker, nu heb ik Figuurtje misgelopen. Niet meer te krijgen of je moet heel dik betalen, vond er vanmiddag 3 op het net voor meer dan €200. Echt belachelijk.

Dus mocht iemand nog een VR Figuur " Pitstop " 2011 weten voor een normale prijs, dan houd ik mij aanbevolen. :Y

Bedoel je soms deze?

riding-qatar-pit-stop-valentino-rossi-2011-figure-minichamps-312110046-b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vragen ze daar zoveel voor, ja? Uit die periode zouden ze het gratis weg moeten geven }) _O-
 
Hoop geld voor die figurine.
Misschien toch eens gaan kijken wat mijn verzameling ongeveer waard is.
Zou zomaar kunnen zijn dat er dan bepaalde dingen te koop komen. O-)

Indien je het MC Rossi Castrol Suzuka 2000 figuur hebt en ooit weg doet tegen een redelijk bedrag, dan heb ik interesse.
 
Hoop geld voor die figurine.
Misschien toch eens gaan kijken wat mijn verzameling ongeveer waard is.
Zou zomaar kunnen zijn dat er dan bepaalde dingen te koop komen. O-)


Mocht je besluiten figuurtje " Pitsstop " van VR toch willen verkopen voor een beetje
normale prijs, dan hou ik mij aanbevolen.
 
Even een kleine uitleg over de "schaal" modellen en hun prijs:
Ooit een speelgoedminiatuur gekocht? Wat was daar de verhouding tussen de onderdelen? Ooit de stickers gezien..?Zijn deze op exacte grootte ten opzichte van de werkelijkheid, of zelfs maar de dikte er van?
Of een motorrijdertje met een veel te klein of te groot hoofd. Of de afwerking vertoont allemaal gietranden.
Dat allemaal is precies het omgekeerde bij een echt model. Stickertjes kloppen, maten kloppen, kortom alles is precies de werkelijkheid maar dan heel klein. Daar is over nagedacht. Dat kost tijd (en dus geld).
De technieken worden steeds beter. Een "echt" model uit 1995 of een model uit 2016 daar ga je echt verschil tussen zien. Er is gewoon meer mogelijk.
En om jullie zo te laten genieten van al dit moois, moet er betaald worden (uiteraard zitten er ook nog andere zaken in de prijs verwerkt dan aandacht alleen, zoals een gelimiteerde oplage, maar daar wel mallen voor moeten maken, die kosten moeten er uit).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan