Kawasaki Z300 of toch wat anders?

Er is helaas geen Topic over, maar zoals de meesten van jullie wel weten bestaat er sinds kort ook een Kawasaki Z125.
Genoeg te vinden op You Tube over deze machine en de tegenhanger van de Honda Grom.
Werkelijk een hele leuke City Bike en zou zoiets er graag bij willen.
Dus langsgeweest bij mijn Kawa dealer en die kon helaas mededelen dat de Kawa Z125 zowiezo dit jaar niet naar Europa komt en afwachten of het überhaupt nog gaat gebeuren.
Helaas pindakaas zullen we maar zeggen.
Voor de zomerdag een leuke fiets voor binnen de stadsgrenzen om mee rond te knallen.
Met beetje geluk wellicht in de nabije toekomst.
Vr Gr E
 
Stad rijden gaat toch ook zeer goed met de z300?? Imo beetje zonde om speciaal daarvoor een nieuwe bike te kopen (of je moet het geld natuurlijk over hebben! :p)
 
Kawasaki (Europa/Nederland) ziet niet zoveel heil in 125cc en geeft ze eens ongelijk. In Nederland loopt 125cc niet. Kijk naar de Honda MSX, in Amerika de Grom. In de USA best wel populair, hier in NL loopt het niet. De Z125 ziet er leuker uit dan de MSX, maar nu Honda ook sinds vorig jaar de MSX125SF heeft, zit ik ook elke keer te denken om een MSX125SF te kopen. Die SF-versie ziet er namelijk leuker uit dat de Z125, naar mijn mening. Vind ze alleen te duur. Het blijven simpele brommers die net 100km/u kunnen aantikken en dat is in de stad meer dan goed, maar daarbuiten wat minder comfortabel (niet onmogelijk).
 
Laatst bewerkt:
Heeeeee mannen.
Stad rijden gaat uitstekend hoor met miene Z300.
Zelfs de buitenwegen en snelweg is goed te doen.
Dus daar wringt em de schoen niet.
Maar........zag laatst die Kawa Z125 op You Tube filmpjes en vond het zo'n leuk ding.
Voor erbij als stadsfietsje leek het me wel leuk.
Maar die Z125 komt in elk geval dit jaar nog niet naar Holland toe.
De Honda Grom vind ik qua design minder mooi dus die wordt het zowiezo niet.
En die Honda MSX125SF ziet er wel fraai uit, maar zou dan toch voor de Kawa Z125 kiezen.
Ben gek op die groene Kawa kleur.
Eerst maar op naar de lente want ben er wel aan toe.
Wil veel gaan rijden dit jaar en hoop dat we een mooie lente, zomer en najaar beleven.
Van de week maar eens de Z300 helemaal strak oppoetsen.
Dan is ze weer helemaal ready voor de lente.
En dat heren.......kan toch echt niet lang meer duren.
Vr Gr Erwin
 
Hij komt nooit naar Nederland.
De Z125 vind ik leuker dan de standaard MSX, maar die SF is echt wel nice.
Was vorige week bij een motordealer in Florida en heb daar deze foto gemaakt;

Honda-Grom.jpg


Die gele wil ik echt graag hebben. Maar ook daar met alle kosten erbij zit je ook zo op $4200,-. Die lente moet wel snel komen, ik heb al even de zomer geproefd daar aan de overkant van de plas.

Je zou nog eens kunnen kijken of je ergens een Kawasaki KSR110 op de kop kan tikken, maar ook die zie je hier zelden.
 
Wat jammer dat die Z125 nooit voet zal zetten op Hollandse bodem.
Die gele van jouw foto ziet er inderdaad goed uit.
Heb gegoogled op die KSR110, maar dat is het net niet vind ik.
Dan nog liever een Honda MSX125, oftewel Grom.
Lente kan niet ver weg zijn.
We rollen bijna de maand maart in.
Paar flinke regenbuien en dan is die verrekte pekel ook van de straat.
Hoop ergens in april of mei die anderen met hun Z300 tegen te komen op een meeting.
Nog even geduld dus.
Vr gr
 
Laatst bewerkt:
KSR is ook al wat ouder. En gaan vaak ook van de hand voor teveel geld.
Lente verwacht ik wel in maart. Paar keer goed regenen idd en dan is de weg vrij van zout.
Eerst maar eens naar de Motorbeurs. ;)
 
Hij komt nooit naar Nederland.
De Z125 vind ik leuker dan de standaard MSX, maar die SF is echt wel nice.
Was vorige week bij een motordealer in Florida en heb daar deze foto gemaakt;

[afbeelding]

Die gele wil ik echt graag hebben. Maar ook daar met alle kosten erbij zit je ook zo op $4200,-. Die lente moet wel snel komen, ik heb al even de zomer geproefd daar aan de overkant van de plas.

Je zou nog eens kunnen kijken of je ergens een Kawasaki KSR110 op de kop kan tikken, maar ook die zie je hier zelden.
Snap eigenlijk niet waarom de MSX/Grom zo duur is, ouderwets motorblokje en klein maar alsnog duurder dan een CBR125R. :?

Heb ook even lopen spieken wat de Grom kost is het thuisland van Honda, omgerekend 2900 euro. Toch meer een prijs die hoort bij zo'n motor.

Moet er wel bij zeggen dat je in Japan blijkbaar geen belasting hoeft te betalen als het voertuig onder de 500,000 yen (€4150) is.. In Nederland mag je 40,4% belasting betalen (2900*1,404-€210=€3861,60 :9)
 
Het thuisland van de Grom is niet Japan, maar Thailand, daar staat de fabriek namelijk en zie je ze werkelijk overal rijden. Daar kost de Grom omgerekend zo'n krappe 1800€. Dat is exclusief kosten om hem naar Nederland te halen en in te voeren.

Lijkt me toch wel lachen om ooit zo'n mini-motortje te hebben voor erbij :9
 
Laatst bewerkt:
Delen we dezelfde mening: Lijkt me toch wel lachen om ooit zo'n mini-motortje te hebben voor erbij :9

Thailand rijden ze inderdaad bij bosjes rond.
You Tube staat er vol mee en ook nog eens de meest mooi verbouwde.
Verdomd jammer dat ze er hier in Europa niet warm voor lopen.
Vind het een echte funbike voor erbij.
Maar denk dat het gros van de motorrijders in Holland deze mening niet zullen delen.
De gemiddelde Europeaan is ook wat groter en forser dan een Aziaat en zal dan ook wat minder fraai ogen met zo'n lichaam op zo'n klein motorfietsje.
Maar als je wat kleiner bent uitgevallen zoals ik, dan is die Z125 toch echt dikke pret voor de mooie zomeravonden om even stukkie rond te knorren.

Ik ga vandaag maar weer eens langs mijn Kawa dealer.
Laatste keer helemaal vergeten te vragen wat het überhaupt zou gaan kosten om toch die Z125 naar Holland te importeren.
Ik haal via E-bay uit China leuke gadgets hiernaartoe.
Dan zou zo'n Z125 toch ook moeten lukken lijkt me.
 
Heren..........
Ben toch wel even benieuwd.....
Hoeveel Z300 rijders hebben we nu op dit Forum?
Want hoeveel zouden er nou eigenlijk naar zo'n meeting kunnen komen van de lente?
Vr gr Erwin
 
De jonge motorrijders zitten meer op facebook dan hier, jammer genoeg.
FB is wel aardig, maar berichten verdwijnen, zoeken is onmogelijk.

Die Z125 importeren is wat anders dan troep uit China halen. Je moet hier een typegoedkeuring hebben en ik weet niet hoeveeel dat kost, maar het zal vast wel wat voeten in de aarde hebben.
 
Vet!!
Ik ook, indien tijd hebbende.
Werk nogal eens in de weekenden dus moet wat geluk hebben.
Maar de lente en zomer duren nog lang dus komt vast wel goed.
 
Monomuis schreef:

Die Z125 importeren is wat anders dan troep uit China halen. Je moet hier een typegoedkeuring hebben en ik weet niet hoeveel dat kost, maar het zal vast wel wat voeten in de aarde hebben.

Je hebt helemaal gelijk.( helaas )
Het is zeer lastig om dan zo'n motor Europa binnen te krijgen.
Gaat bakken extra geld kosten is mij verteld.
Ik sta dus op dat gebied voorlopig schaakmat.
Vr gr
 
En ja hoor..............veel regen hier vandaag.
Laat maar lekker wegspoelen die klote pekel.
Des te eerder kan ik miene Z300 weer pakken.
Zoveel zin aan.
Het begint me steeds meer te jeuken.
Heerlijk.
 
Oh er ligt nog GENOEG pekel. Mijn voorruit was net smerig toen ik terug kwam van de sportschool. Normaal zou ik fietsen er heen, maar in de regen geen zin. :)

Maar ik denk idd dat een typegoedkeuring veel geld kost. Eigenlijk moeten we het een keer proberen, kopen we een paar Z125's en dan importeren. ;) Maar goed, ik had dus wel interesse in de Z125, tot dus die SF langs kwam.... maar eigenlijk is het allemaal net te zwak. Het haalt net de 100km/u. Zou mooi zijn als ze 120km/u konden halen en je dan 110km/u kon cruisen. Had tof geweest als er een krachtiger blok onder zat, desnoods vloeistofgekoeld.
 
Je hebt gelijk wat betreft dat die Z125 net iets te zwak is.
Mijn voorhene Honda Dylan motorscooter 150cc 1 cilinder zou nog beter presteren dan de Z125.
Zie op You Tube wel veel gasten die het blokje opboren naar 143cc.
Dan toch meer vermogen en dat zal vast lekkerder rijden.
Eigenlijk zou het standaard een Z150 moeten zijn.
200cc zou weer overkill zijn, maar die 150cc zou het apparaat niet misstaan.

Maar helaas zal het bij een droom blijven vermoed ik.
Sprak van de week mijn Kawa dealer en die heeft mij in geuren en kleuren uitgelegt waarom het zo moeilijk en duur is om zo'n motor naar Holland te halen.
Wel vertelde hij mij erbij dat als zo'n Z125 eenmaal in een ander Europees land te koop zou zijn, het een stuk gemakkelijker en goedkoper zou zijn om het dan naar Holland te halen.
Dus wellicht is het een kwestie van geduld en lange adem totdat die Z125 ooit eens in bijvoorbeeld Spanje of Duitsland wel te koop is.

Wat die pekel betreft ligt er inderdaad nog genoeg op de autowegen.
Het heeft helaas wel meer dan 1 regenbui nodig om helemaal te verdwijnen.
Maar......zolang we geen vorst meer krijgen en het af en toe nog wat zeikt gaan we de goede kant op.
Ook in deze situatie een kwestie van tijd en geduld.
Zodra het moment komt dat de wegen pekelvrij zijn en de temperaturen schappelijk genoeg om de bat-suit weer aan te trekken dan zal ik zingend op mijn Z300 de straat uitrijden.
En dat moment ga ik toch echt beleven.
Nog effe op de kiezen bijten.
Vr gr E
 
Overigens...........
Nog even terug te komen op die Z125.
Voor mij zie ik die Z125 totaal niet als een vervanger van mijn huidige motor ofzo.
Ik ben me er terdegen goed van bewust dat mijn Z300 ook geen dikke fiets is en feitelijk een soort van veredelde bromfiets.
Maar wel ene waarmee ik serieus een stuk kan rijden.
Sterker nog, ik durf er zo mee naar Oostenrijk te gaan.
Ondanks zijn niet al teveel vermogen is de Z300 een hele fijne motor om ook lange stukken mee te rijden.
Dat heb ik verleden jaar zomer wel kunnen ervaren.

Ik zou in de nabije toekomst graag een dikke toerfiets willen inplaats van de Z300, maar ook dat brengt een kostenplaatje met zich mee.
Toerfietsen zoals de Yamaha FJR1300 kosten genoeg geld en al helemaal indien ik mezelf een vrij jong exemplaar cadeau zou doen.
Dus moet gewoon nog wat geduld hebben.
De Z300 rijdt heerlijk en bied mij veel waar voor zijn geld.
Neemt niet weg dat ik heel graag een Z125 erbij zou willen, omdat het een hele leuke funbike is.
Ziet er heel gelikt uit en ben gek op Kawa groen.
Heb het You Tube behoorlijk afgestruind en van alle 125cc motorfietsen vind ik de Z125 toch echt de mooiste.
Zou zelfs geen Honda Grom willen.

De Z125 is voor het stadgebruik ideaal.
Lekker vlot rondstruinen op een mini bike die er ook nog eens gelikt uitziet.
80 wegen zijn ook goed te doen, dus lekker op de zomeravond effe uitwaaien en een dijkje pakken, of de bossen door (uiteraard via de asfaltwegen) lijkt me zalig met die Z125.
Dat is mijn idee van die Z125.
Het is gewoon een heel erg leuke machine voor het korte rittenwerk.
Baal er best wel van dat de Z125 (voorlopig) niet verkrijgbaar is.
In Azie en in Amerika knorren ze er vrolijk op los met die Z125 en er zijn al velen die de hunne hebben verbouwd of aangepast door te pimpen.
 
Je moet idd een Europese typegoedkeuring hebben, dus misschien nog even wachten.
Jammer dat je de MSX (Grom) niet wilt hebben, als je op mobile.de zoekt kan je ze voor 2000 euro bijv. kopen, importeren en rijden voor niet al te veel geld. Ook de MSX is echt leuk, heb er een testje van op mijn website.

Ik begrijp dat het niet je enige motor zou zijn, het is leuk voor er bij. Of leuk voor mensen met een motorrijbewijs die eigenlijk geen motor willen hebben, maar soms nog wel een ritje willen maken. Met die 300cc kan je de hele wereld over, je kan vlot zat.
Nadeel van die 125's en 80km/u is dat ze dat makkelijk halen, maar er altijd weer van die lui zijn die dus overal 100 willen rijden en dat ook doen. Ik werd op mijn Kymco K-Pipe 125 regelmatig ingehaald, ook waar het verboden was. Puur omdat men niet 80 wilde rijden waar 80 de max was. Het leverde soms wat minder veilige situaties op (voor de inhaler, maar ook de tegemoetkomer). Daarom zou 150cc of 200cc idd best mooi zijn.

Ik heb zelf een Suzuki Sixteen 150 gehad en die reed netjes 120km/u, dus 110km/u was prima cruisen op de snelweg. Maar ook daar werd binnendoor vervelend, op provinciale wegen waar je 100 mocht en ik 110 reed, werd ik ook te pas en te onpas ingehaald. Het is een beetje de mentaliteit van de automobilisten hier, haast haast haast.
 
Was vandaag weer de nodige regen gevallen hier.
Dat is al gelukkig de 2e flinke bui sinds de laatste pekelstrooi hier.
We gaan de goeie kant op, en de wegen worden weer normaal en pekelvrij.
Gaat niet lang meer duren eer ik mijn Z300 van stal haal.
Fijne week mannen en op naar de lente.
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
En....nog veel meer buiig weer verwacht deze week, dus goed voor de wegen.
Zachte temperaturen daarbij zodat er niet meer gepekeld hoeft te worden.
Acht de kans klein dat de winter nu nog terugkomt.
Ik weet: maart roert zijn staart, en april doet wat ie wil.
Maar heb goede hoop op blijvende hogere temperaturen.
We zitten nu toch echt aan de goede kant met z'n allen.
Eindelijk.
Vr Gr
 
Flink regenen en dan kan je idd de motor wel pakken. In maart kan idd alles gebeuren, dan kan er nog wel 10cm sneeuw vallen.
 
Jesse, hoe bevalt jouw Z300 tot op heden?
Zijn er positieve punten of ook negatieve?
Vr Gr Erwin

Dag,

Ja hij bevalt prima, vooral positief, enige negatieve dat mocht ik een keer met regen rijden me hele nummerplaat al zwart van de modder is. Maar voor die paar keer per jaar dat je een buitje op je kop krijgt is dat zeker geen ramp. Verder niks op aan te merken eigenlijk, nog steeds een heerlijk geluid met m'n akra zonder db-killer erin. Wat zijn jouw positieve/negatieve punten van de Z300?

Vr Gr, Jesse
 
Terug
Bovenaan Onderaan