Het 35kw Rijders/Lessers Topic [1]

Hoi!
Bijna mag ik gaan beginnen aan mijn A2 rijbewijs!
Dan gaat mijn MT 125 de verkoop in en zal daar een MT 07 of een SM voor terug komen, nu heb ik een vraagje. Kan de MT 07 35 kw nou wel of niet ontgrenst worden? Iedereen zegt wat anders :P
 
Hoi!
Bijna mag ik gaan beginnen aan mijn A2 rijbewijs!
Dan gaat mijn MT 125 de verkoop in en zal daar een MT 07 of een SM voor terug komen, nu heb ik een vraagje. Kan de MT 07 35 kw nou wel of niet ontgrenst worden? Iedereen zegt wat anders :P

Om een kort antwoord te geven: Nee, de begrenzing kun je niet verwijderen helaas. Denk dat er ook weinig op 35kw zullen staan om die reden. En als je er een vind, dan zal hij een stuk duurder zijn dan een volvermogen versie vrees ik.
 
Om een kort antwoord te geven: Nee, de begrenzing kun je niet verwijderen helaas. Denk dat er ook weinig op 35kw zullen staan om die reden. En als je er een vind, dan zal hij een stuk duurder zijn dan een volvermogen versie vrees ik.

lijkt mij gewoon het zelfde blok als een normale mt-07, De begrenzing zelf zal er wel uit kunnen.
je zal hem alleen niet op vol vermogen op kenteken krijgen, (misschien wel met individuele keuring bij RDW)
 
CB(R)650F uit 2015 of ouder is, met geluk, met 35Kw kit te koop; deze valt nog wel terug te zetten naar het originele vermogen. Zelf paar weken geleden namelijk gedaan ;)

v2rxn9.jpg
 
Laatst bewerkt:
lijkt mij gewoon het zelfde blok als een normale mt-07, De begrenzing zelf zal er wel uit kunnen.
je zal hem alleen niet op vol vermogen op kenteken krijgen, (misschien wel met individuele keuring bij RDW)

Je hebt gelijk, officieel is het niet mogelijk om hem te ontgrenzen, maar technisch gezien wel. Even gejat van startersmotor.nl:

Yamaha verkoopt het 35kW-model als apart model, het is dus niet mogelijk om deze 'officieel' naar 55kW te zetten in een handomdraai. Technisch is het mogelijk met de juiste onderdelen, maar wil je de motor als 55kW op papier, dan mag je de motor tegen de nodige kosten herkeuren, niet te vergeten de onderdeelkosten, man-uren. Kost dus behoorlijk wat geld. De motor wordt dus afgeleverd in Nederland als standaard 35kW en niet als afgeknepen variant van een 55kW-model. Beter verkoop je bij het behalen van het 'A3'-rijbewijs de 35kW MT-07 en koop je een nieuwe of 2e hands vol vermogen MT-07 er voor terug, of wat anders.
 
Als je a rijbewijs gehaald heb en je bent aan je 35kwer gehecht zou ik hem persoonlijk gewoon vol vermogen op 35kw rijbewijs rijden. Zie daar het probleem niet van.

Als je een gsxr gaat tunen komt er soms ook wel zon 10/15pk bij staat ook niet op kenteken.
 
Je hebt gelijk, officieel is het niet mogelijk om hem te ontgrenzen, maar technisch gezien wel. Even gejat van startersmotor.nl:

Yamaha verkoopt het 35kW-model als apart model, het is dus niet mogelijk om deze 'officieel' naar 55kW te zetten in een handomdraai. Technisch is het mogelijk met de juiste onderdelen, maar wil je de motor als 55kW op papier, dan mag je de motor tegen de nodige kosten herkeuren, niet te vergeten de onderdeelkosten, man-uren. Kost dus behoorlijk wat geld. De motor wordt dus afgeleverd in Nederland als standaard 35kW en niet als afgeknepen variant van een 55kW-model. Beter verkoop je bij het behalen van het 'A3'-rijbewijs de 35kW MT-07 en koop je een nieuwe of 2e hands vol vermogen MT-07 er voor terug, of wat anders.

Ik heb in het MT-07 gedeelte gelezen dat vanaf bouwjaar 2017 deze niet meer los te zetten is. Ervoor nog wel. De review op startersmotor.nl dateert van 2014.
 
In 2014 officieel ook niet, daarom staat er ook 'technisch'. Als je weet wat je moet vervangen, dan lukt het. :)
Vanaf dit jaar is de Moto Cage wel met 35kW te koop, ziet er veel gelikter uit!
 
hoi oma :W

Gister naar de beurs geweest en een paddockstand gekocht voor maar 25 euro,
zelf even 4 motoren proef gereden op het buitenterrein. :) en vriendin aan de proefles, die vond het helemaal leuk en begint deze zomer ;)
Heel wat leuks gezien van nieuw tot occasions, op reis gebied vond ik er niet zo veel aan maar bij de clubs vond ik er wel een paar goed ogen.

Ik vond het leuk, andere mensen die nog gaan of zijn geweest?
En wat vindt men van het idee om dit seizoen een A2 toer te doen?
Deze zou ik eventueel ook nog wel willen organiseren. :]
 
hoi oma :W

Gister naar de beurs geweest en een paddockstand gekocht voor maar 25 euro,
zelf even 4 motoren proef gereden op het buitenterrein. :) en vriendin aan de proefles, die vond het helemaal leuk en begint deze zomer ;)
Heel wat leuks gezien van nieuw tot occasions, op reis gebied vond ik er niet zo veel aan maar bij de clubs vond ik er wel een paar goed ogen.

Ik vond het leuk, andere mensen die nog gaan of zijn geweest?
En wat vindt men van het idee om dit seizoen een A2 toer te doen?
Deze zou ik eventueel ook nog wel willen organiseren. :]

Ik heb gistermiddag ook even staan kijken bij de A1 en A2 motoren op het buitenterrein. Best grappig, vooral die msx 125 was hilarisch om tussen het grotere spul te zien.Een A2 toer lijkt mij een tof idee!
 
Laatst bewerkt:
Aangezien ik in het noorden woon en anderen in het zuiden lijkt mij midden Nederland vanzelfsprekend,
Iemand die regio midden een route wil opzetten? ik wil wel meehelpen organiseren verder oid :)
 
Count me in voor een A2-tourtje! Een maat van mij wilt vast ook wel mee, maar heeft geen account hier.
 
Leuk topic dit. Ik heb gisteren mijn eerste AVB les gehad voor de A2. Kreeg meteen de langzame oefeningen. Die waren vrij moeilijk. Moest halve draai, langzame slalom, wegrijden uit parkeervak, stapvoets lopen en achteruit parkeren.

Laatste 3 lukten wel redelijk. Heb nu opgezocht hoe mijn stuurhouding moet zijn met halve draai en langzame slalom dus volgende keer gaat die beter
 
Even lelijk vergist in de overstap van A2 naar A rijbewijs.....heb vorigjaar maart me A2 rijbewijs gehaald en 2 juni word ik 24. In de veronderstelling dat alleen opnieuwe verkeersdeelname voldoende was als je A2 in bezit had, niks minder waar helaas.Kennelijk moet je dus echt 2 jaar A2 in bezit hebben ongeacht of je 24 bent.

Duur grapje binnen iets meer dan jaar 2x beide examens
 
Even lelijk vergist in de overstap van A2 naar A rijbewijs.....heb vorigjaar maart me A2 rijbewijs gehaald en 2 juni word ik 24. In de veronderstelling dat alleen opnieuwe verkeersdeelname voldoende was als je A2 in bezit had, niks minder waar helaas.Kennelijk moet je dus echt 2 jaar A2 in bezit hebben ongeacht of je 24 bent.

Duur grapje binnen iets meer dan jaar 2x beide examens

Ja is wel vervelend, maar ik wil niet lullig doen.
Dit had je gewoon kunnen weten/vinden op internet,
en daarnaast had jouw rij instructeur hier ook gewoon van op de hoogte moeten zijn (mocht dat niet zo zijn).

Aan de andere kant zou ik zeggen ga gewoon in Mei even oefenen voor AVB, en een paar dagen na je verjaardag het examen doen.
Enige extra kosten zijn AVB, AVD moet je toch halen.. en 1a2 lesjes per examen moet je voor lief nemen.

Ik heb zelf ook toen ik 20 werd opnieuw AVB/AVD gedaan omdat ik niet nog 9 maand wou wachten,
Dus die kosten voor een 'extra' AVB examen neem ik dan maar voor lief, zo kon ik tenminste wel haast een jaar eerder naar A2.
;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan