Startmotor kawasaki Z 1300 (ratelt door)

kawa Z 1300

MF veteraan
15 dec 2004
3.959
3.362
Brabant
Het meeste van mijn motor staat in zijspannen.
Hij is nu bijna af na 15 jaar schuur :+

Het enige probleem wat ik nu nog heb is dat de startmotor doorratelt, hij komt uit, neemt de startkrans mee maar de ene keer start die goed en de andere keer lijkt het of die weer van de krans afschiet en dan jengelt die door zonder dat er wat gebeurd.
Vanmiddag met proefrijden begon die ineens te jengelen terwijl de motor al draaide.

Nu heb ik deze startmotor gevonden.
Ricks Electric Starter Motor Kawasaki KZ1000 KZ1100 KZ1300 Z1 900 ZN1100B | eBay

Maar een MF-er zei misschien is het de startkoppeling, maar die zit toch in de startmotor?
1981kz1300a3us_e-4.gif


Alle hulp is welkom.
 
Laatst bewerkt:
boutje verwijderen.
trekker in vliegwiel draaien (bout ver genoeg uit). als trekker er in zit, bout indraaien en beginnen trekken.

wat ik dikwijls doe als het echt vast zit : het boutje dat er nu nog in zit slechts enkele toeren uit draaien en daar de trekker op laten werken, kan je de schroefdraad/tapeind bijna niet beschadigen. lukt alleen als er rond de kop van het boutje genoeg plaats is voor de trekker.
 
Jan dit is een draadeind wat je erin zou moeten draaien en dan doordraaien, dan draai je hem eruit als het ware, maar dat past dus niet.

Maar ben nu even wat aan het maken om als trekker te gebruiken, mocht het lukken zal ik wel paar fototjes plaatsen.
 
Nou de trekker die opgestuurd werd was gewoon een stukje metaal met twee soorten schroefdraad, ik dacht erin draaien doordraaien en alles komt los, ja jammer rechtse draad terwijl de poelie linkse draad heeft en m16 ipv m10.
dus zelf even een trekkertje in elkaar geflanst :-)
En het werkte

file.php


file.php


Probleem van doorratelen ook gevonden, alledrie de bouten van de startkoppeling zaten niet goed vast, nu maar beetje loctite aandoen.
 
Toch maar weer mooi gelukt :t

Heb je een autobrug voor je R5 Luco? Maw had je er 2 wielen op kunnen zetten, iets kunnen liften en olie in het blok laten?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een autobrug, maar heb ook platen om uit te lijnen en die heb ik onder het achterwiel gezet, zijn een paar druppeltjes uitgelopen, scheelt me weer een oliewissel :-)
Had ik hier gemeld hoe ik heet :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan