Dimlicht werk soms niet CBF 500

7 aug 2014
51
1
Deventer
Hallo mede forummers,

Ik heb hier een CBF 500 PC39 uit 2004. Het dimlicht gaat na het starten soms niet meer aan. Wel blijft dan het stadslicht branden maar het groot licht doet het dan ook niet meer. Een andere keer werkt het dimlicht normaal en doet het groot licht het ook.

Wie heeft ervaring met een soortgelijk probleem en kan zijn licht laten schijnen over een oplossing?
 
Ik snap wat jullie bedoelen. Startknopje blijft soms idd haken maar helemaal uitgetrokken of niet heeft dan geen verschil. Maar is wel even iets waar wat aan moet gebeuren, soms blijft de startmotor daardoor doordraaien
 
Ik snap wat jullie bedoelen. Startknopje blijft soms idd haken maar helemaal uitgetrokken of niet heeft dan geen verschil. Maar is wel even iets waar wat aan moet gebeuren, soms blijft de startmotor daardoor doordraaien
doe die eerst, goede kans dat verlichting probleem ook over is.

het kan goed zijn dat je 1 een maak contact erin hebt voor de startmotor en 2 een verbreek contact voor de verlichting.

Als dat ding sowieso al loopt te kutten is dat dus stap 1
 
Laatst bewerkt:
Jullie hadden helemaal gelijk. Startknop was de boosdoener, deze weer netjes gangbaar gemaakt en alles werkt weer naar behoren.
Soms ben je net ff een zetje nodig om tot de juiste oplossing te komen. Dank jullie wel
 
Terug
Bovenaan Onderaan