EHE en zij(n)spannen; deel 2

Bij nader inzien vind ik een eend-constructie ook wel wat lomp voor een zijspan.
Ik kan geen goede foto vinden, het is een beugel die je 180 graden draait en daarmee dus het doek opspand. Daarna de beugel vast zetten met eierkist sluitingen.
 
Tenax over een kantrubber is ook waterdicht als het zeiltje strak werk is.

Wij werken met een 12mm rvs support buisje. Gaatjes van ik dacht 8mm daar in. Daar valt een niet gekrompen rvs krimpmoer in van binnenuit. Die word aan de ruit gemonteerd met tenax boutje. Heel clean en geeft veel stevigheid.

Staat vast wel in bsc topic hier heeel ver omlaag.
 
Bij mijn Velorex 700 zit het zeil er met een elastiek over gespannen. Die constructie kan ik je afraden. De wind slaat er onder waardoor de boel verschuift. Maar wel goede ventilatie... 8-)


Haakie, je bent Tukker?
Halverwege de jaren 70, die hele rij MV Agusta's in de winkel.... Kwijl Kwijl!
Doei,
Eduard
Ja, maar van na de jaren 70. Die MV's had ik graag willen zien...
 
vorige week de bak er weer afgehaald om afscheid te nemen van het blauw/grijs en er even tijdelijk wat zwarts op te rollen.

zo kaal op de poten moet ik zeggen dat mijn oorspronkelijke plan (voor ik deze combi tegen het lijf liep) om een GL met een Flatbed transport span (dus niet zo'n sportief plankje als kwastert nu heeft gebouwd) met houten planken en zelfs een paar schotjes erlangs toch wel weer heel erg begon te kriebelen en dat zou ook zeker weten helemaal niet slecht kunnen staan naast de baggerboot
full
 
dan heel veel rollen en gefrustreerd raken omdat er weer van alles met de verf gebeurt wat ik niet snap en liever niet had gezien, maar goed.... ik ben ook geen schilder...
full
 
maar uiteindelijk valt het resultaat me niet heel erg tegen; het is zwart en dat is al heel snel beter dan wat het was en ik moet er maar eens over na gaan denken wat ik er nu echt mee wil...
full
 
Ik vind het wel staan zo! En waarschijnlijk weet Kwastert wel raad, hij wist ook waarom de verf op mijn BMW bleef krakeleren.
 
gisteren een ritje naar Apeldoorn en Herpen gedaan.
De bedoeling was binnendoor, maar mijn navi had wat voedings problemen die ik niet gefixed kreeg, dus toen toch te veel de normale wegen gereden.
Op de terugweg in de regen toen ik geen tijd meer had om echt de toeristische route te nemen bleef de navi uiteraard wel gewoon werken.... B|


nat van de regen kwam de zwarte laag trouwens wel beter uit de verf *D

s ochtends had ik nog even snel de acceleratie pomp vervangen onder de carburateurs in de hoop dat die daardoor nog net wat soepeler zou gaan lopen, maar dat mocht helaas niet baten, net boven stationair onder lichte belasting loopt die nog steeds niet super soepel, met iets meer gas is het direct wel goed.
Ga de gasnaald denk ik een klein stukje hoger op hangen om te kijken of dat helpt en anders moet er maar gewoon weer LPG op komen, want met dat gechopte tankje onder het zadel is het na goed 130 km al tijd voor reserve en dat is toch wel een beperking vinnik zelf '(
full
 
kwastert heeft al raad gegeven... en ik denk ook wel te weten waar door het komt/kwam, maar ik weet ook dat ik nu geen zin heb om het nog een keer beter te proberen ....
 
Eerst maar eens zien dat die echt goed loopt en dat de stroomvoorziening wel betrouwbaar wordt...

Nog een bankje en wat bekleding in de bak en de bakvloer en wand in de body schutz (of hoe heet dat spul) en dan nog een linnen dakkie erop en dan doe ik er niet veel meer aan.
 
kwastert heeft al raad gegeven... en ik denk ook wel te weten waar door het komt/kwam, maar ik weet ook dat ik nu geen zin heb om het nog een keer beter te proberen ....
het lijkt zo simpel maar uiteindelijk is het toch een vak. Dat laatste herken ik, op een gegeven moment is het mooi geweest.
 
ik vind het ook een mooi span zo :)

Maar een transportbak kun je toch best maken en dan een soort wisselsysteem? Is lastig met de lpg tank, maar dat gaat sowieso niet met een open transportbak.

Ik heb mijn bak in een paar minuten gewisseld met de transportbak
 
een lpg tank kan ook op een platvorm wel een plekje vinden en als ik dan een snelkoppeling van een heftruck LPG tank zou gaan gebruiken koppel je de tank zo af en weer aan.
Wel handig om dan een tank in de bak en een andere tank op het flatbed te hebben. Maar die heb ik wel liggen al.

er ligt al een mooie grote ringtank klaar die perfect onderin de kofferbak van de EZS zou passen.
en op het flatbed dan een normale cilindervormige tank ergens een plekje moeten vinden.
Maar dat flatbed heeft voorlopig geen top prioriteit.
LPG in deze bak wel, want ik zag net even wat al dat getank zondag alweer gekost had....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan